جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

طریقه تایپ در ورد

نویسنده: مرتضی صمدی تایپ متن تاریخ انتشار: 1402/1/29 ساعت 09:00:00 بازدید: 8928 امتیاز 4 از 1 نظر

این روزها اکثر مردم برای این که بتوانند مکاتبات اداری و نامه نگاری انجام بدهند، نیاز دارند تا از خدمات تایپ استفاده کنند. در واقع بدون تایپ کردن مطلبی نمی توان کاری از پیش برد. همین مسئله محبوبیت باعث شده تا عموم مردم به دنبال تایپ متون مختلف خود باشند تا بتوانند کارهای روزمره خود را انجام دهند. از طرف دیگر یک اشتغال زایی نیز در این زمینه صورت گرفته است. اغلب خانم های خانه دار و یا افرادی که تمایل به حضور فیزیکی در مکانی ندارند، به دنبال یادگیری تایپ متون مختلفی هستند تا بتوانند از این طریق کسب درآمد داشته باشند. اگر در زمره این افراد هستید پیشنهاد می کنیم با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید؛ چرا که قصد داریم در خصوص طریقه تایپ در ورد صحبت کنیم.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تایپ خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

طریقه تایپ در ورد برای افراد مبتدی

اگر تاکنون با دنیای تایپ بیگانه بوده باشید قطعا در ابتدای مسیر به دنبال دانستن این موضوع هستید که چطور می توان کار تایپ را شروع کرد. افراد مبتدی که قصد دارند پا در مسیر یادگیری طریقه تایپ در ورد بگذارند، نیاز است تا یک سری از موارد را فرا بگیرند.

از آن جایی که تایپ در ورد به زبان های مختلفی صورت می گیرد، نیاز است تا شما در ابتدا به طریقه تایپ در ورد به زبان فارسی تسلط داشته باشید. برای شروع کار نیاز است تا به خاطر بسپارید هر حرف فارسی در کجای کیبورد قرار گرفته است. در این صورت به مرور زمان می توانید بدون نگاه کردن به صفحه کیبورد متون مختلفی را تایپ کنید. در صورتی که در انجام این کار ناتوان باشید، قطعا نمی توانید به درآمد میلیونی از طریق تایپ برسید.

مورد دومی که باید به آن دقت داشته باشید این است که سعی کنید از تمامی انگشتان دست خود برای تایپ متن استفاده کنید. تنها از انگشتان میانی خود برای تایپ استفاده نکنید؛ چرا که در این صورت سرعت عمل شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند و زود خسته می شوید.

مورد سوم این است که سعی کنید بین ذهن و انگشتان دست خود یک هماهنگی ایجاد نمایید. با ایجاد هماهنگی سرعت عمل شما به طرز غیر قابل باوری افزایش پیدا می کند. با رعایت و توجه به این سه نکته می توانید در امر یادگیری تایپ موفق عمل کنید و در مدت زمانی کوتاه به یک تایپیست ده انگشتی تبدیل شوید.

برای این که بتوانید متوجه پیشرفت خود در امر تایپ شوید، نیاز است تا از فاکتور زمان استفاده کنید. برای مدت زمان یک ماه ببینید که برای تایپ یک متن 1000 کلمه ای چقدر زمان از شما گرفته می شود. بعد از گذشت یک ماه به خوبی متوجه پیشرفت خود در این زمینه خواهید شد.

تایپ متن به قدری آسان و پیش پا افتاده است که قطعا نیازی به آموزشی خاصی نزد شخصی ندارید. در هر کجای این مسیر که به مشکل برخوردید می توانید از ویدیوهای آموزشی موجود در شبکه های اجتماعی و یا یوتیوب استفاده کنید.

طریقه تایپ در ورد

طریقه تایپ در ورد

طریقه تایپ رنگی در ورد

کاربردهای تایپ رنگی به اندازه ای زیاد است که نمی توان از کنار آن ها به سادگی گذر کرد. معمولا افراد و یا موسسات برای این که بخواهند یک قسمت از متن و یا نوشته خود را بولد کنند از رنگی کردن متن استفاده می کنند. اغراق نکرده ایم اگر بگوییم با رنگی کردن یک قسمت از نوشته می توان آن را به خوبی در معرض دید همگان قرار داد. اکثر دانشجویان و دانش آموزان از مشتریان پر و پا قرص تایپ رنگی در ورد محسوب می شوند.

برنامه ورد را می توان یکی از برنامه های محبوب و البته پر استفاده در دنیا دانست. به جرات می توانیم این موضوع را بیان کنیم که 99 درصد افراد در دنیا از این برنامه برای تایپ متون خود استفاده می کنند. بسیاری از افراد به دلایل مختلفی عادت دارند تا کار خود را برون سپاری کنند. اگر در زمره این افراد هستید قطعا هیچ نیازی به یادگیری نحوه رنگی کردن متن در ورد ندارد. نقطه مقابل این افراد را می توان کسانی دانست که خودکفا هستند و عادت دارند تمامی کارهای خود را به تنهایی انجام دهند. اگر شما نیز در دسته انسان های خود کفا قرار دارید، نیاز است تا این قسمت را به دقت مطالعه نمایید.

برای این که بتوانید یک قسمت از متن خود را رنگی و یا به اصطلاح هایلایت نمایید نیاز است تا در ابتدا متن مورد نظر خود را تایپ کنید. بعد از این کار نوبت به انتخاب قسمتی از متن که قصد رنگی کردن آن را دارید، می رسد. با انتخاب متن مورد نظر خود وارد تب HOME شود سپس بر روی گزینه Text Highlight Color کلیک نمایید. در این صورت متن شما به هر رنگی که شما بخواهید به نمایش در می آید. هیچ محدودیتی در خصوص انتخاب رنگ وجود ندارد. کافیست موس خود را میان رنگ هایی که برای شما به نمایش در می آیید جابجا کنید تا بتوانید رنگ دلخواه خود را بیابید.

بدون پرداخت کم ترین هزینه ای و از دست دادن زمان برای آماده شدن سفارش خود توانستید یک قسمت از متنتان را رنگی نمایید.

طریقه تایپ در ورد

تایپ رنگی در ورد


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تایپ خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

طریقه تایپ عمودی در ورد

عمودی کردن نوشته در ورد، یکی از دغدغه های بسیاری از افراد می باشد. عمده افراد به دلیل ناآگاهی که نسبت به این کار دارند، یک ترس ناشناخته ای نسبت به انجام آن پیدا کرده اند. در این قسمت از مقاله قصد داریم در مورد طریقه تایپ عمودی در ورد صحبت کنیم. قطعا بعد از خواندن این قسمت از مقاله متوجه این موضوع می شوید که تایپ عمودی در ورد مانند نوشیدن یک لیوان آب می باشد.

از آن جایی که برنامه ورد یکی از برنامه های جامع و البته کاربردی می باشد، می توانید به سه روش متن مورد نظر خود را به صورت عمودی در این برنامه تایپ نمایید. در این میان اما راهی که قصد توضیح آن را داریم یکی از سریع ترین و در عین حال راحت ترین راه ها محسوب می شود.

استفاده از تکست باکس یکی از سریع ترین راه های موجود است. برای این منظور نیاز است تا برنامه ورد را باز کرده و بر روی گزینه INSERT کلیک نمایید و گزینه TEXT BOX را انتخاب نمایید. با انتخاب این گزینه چندین گزینه برای شما به نمایش در می آید. وارد گزینه Simple Text Box شوید. کادری برای شما بر روی برنامه ورد به نمایش در می آید. متن مورد نظر خود را در این کادر وارد کنید. در قسمت بالای کادر یک علامت دایره مشخص می باشد، زمانی که بر روی آن کلیک نمایید کادر شما 90 درجه به چرخش در می آید. با استفاده از این روش متن شما در ورد به صورت عمودی قرار می گیرد.

روش دوم استفاده از Word ART می باشد. وارد نرم افزار ورد شود و از تب INSERT بر روی گزینه WORD ART کلیک نمایید. بعد از کلیک بر روی این گزینه یک کادری را بر روی صفحه مشاهده خواهید کرد. در این کادر متن مورد نظر خود را نوشته و نوع فونت را انتخاب نمایید. در قسمت بالای کادر یک شکل دایره مانندی ایجاد می شود. بر روی آن کلیک نمایید تا کادر شما تغییر جهت 90 درجه ای داشته باشد.

طریقه تایپ در ورد

تایپ عمودی در ورد

طریقه تایپ کسر و فرمول نویسی در ورد

افرادی که در رشته های مهندسی تحصیل می کنند، همواره به دنبال تایپ فرمول ها هستند تا بتوانند یک دسته بندی مناسبی برای جزوات خود داشته باشند. قطعا افرادی که با محیط نرم افزار ورد بیگانه هستند، نمی توانند تایپ فرمول را در این برنامه به راحتی انجام دهند. در این حالت دو روش پیش روی شما قرار دارد. در حالت اول می توانید کار خود را برون سپاری نمایید. بسیاری از شرکت ها و مجموعه ها در کشور فعالیت دارند که کار تایپ متون مختلف و همچنین فرمول ها را انجام می دهند. ایران تایپیست یکی از مجموعه های با تجربه و البته با سابقه در زمینه تایپ کسر و فرمول نویسی می باشد. این مجموعه به سبب همکاری با تایپیست های حرفه ای و کاربلد در کنار شماست.

در حالت دوم اما می توانید خودتان این کار را انجام دهید. طبیعتا اگر تاکنون سابقه تایپ فرمول و کسر را در برنامه ورد نداشته باشید، در ابتدا این کار برایتان کلافه کننده و خسته کننده خواهد بود. برای تایپ فرمول ها نیاز است تا وارد نرم افزار ورد شوید. از تب بالای این برنامه وارد گزینه INSERT شوید. با کلیک بر روی این گزینه، بخش های زیادی برای شما به نمایش در می آید. از میان بخش های موجود بر روی گزینه Equation کلیک نمایید. بسیاری از فرمول های پر استفاده در این بخش وجود دارند که می توانید فرمول مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

در صورتی که فرمول مود نظر شما در این قسمت وجود نداشت، نیاز است تا بر روی گزینه More Equation from Office.com کیلیک نمایید. در این صورت فرمول های بیش تری برای شما به نمایش در می آیند.

در برخی مواقع ممکن است فرمول مورد نظر شما در برنامه ورد وجود نداشته باشد. در این صورت نیاز است تا شما به صورت دستی اقدام به تایپ فرمول مورد نظر خود نمایید. برای انجام این کار باید بر روی گزینه Symbols کلیک کرده و وارد گزینه Insert New Equation شوید. در چنین صورتی این اجازه را دارید که فرمول مورد نظر خود را به صورت دستی تایپ نمایید.

طریقه تایپ در ورد

تایپ فرمول در ورد

طریقه کسب درآمد با تایپ در ورد

تا به اینجای مقاله در مورد طریقه تایپ در ورد و همچنین فرمول نویسی در این برنامه صحبت شد. افرادی که تاکنون هیچ درآمدی از طریق تایپ در ورد نداشته اند، قطعا این سوال برایشان به وجود می آید که چگونه می توانند از این طریق به درآمد برسند.

  • فراگیری تایپ ده انگشتی

تایپیست های حرفه ای که توانسته اند به درآمد میلیونی برسند، بعد از مدت زمانی کوتاه به فکر یادگیری تایپ ده انگشتی افتاده اند. با داشتن این مهارت می توانید در مدت زمانی کوتاه متون بالایی را تایپ نمایید.

  • داشتن سرعت عمل

در صورتی که به عنوان یک تایپیست سرعت عمل بالایی داشته باشید، می توانید در مدت زمانی کوتاه متون زیادی را تایپ نمایید. همین سرعت عمل بالا می تواند به شما برای کسب درآمد کمک کند.

  • همکاری با مجموعه های حرفه ای

طبیعتا همکاری داشتن با مجموعه های حرفه ای و با سابقه در این زمینه می تواند باعث افزایش درآمد شما شود. سعی کنید در مدت زمانی کوتاه به یک تایپیست حرفه ای ده انگشتی تبدیل شوید تا بتوانید سفارشات بیش تری را پذیرش کنید.

  • تسلط داشتن به زبان های مختلف دنیا

در صورتی که به جز زبان فارسی بتوانید به سایر زبان های زنده دنیا تسلط داشته باشید، می توانید به درآمد بیش تری در حوزه تایپ برسید. سعی کنید توانایی تایپ به زبان انگلیسی را نیز علاوه بر زبان فارسی داشته باشید. طبیعتا با تسلط داشتن بر زبان های مختلفی می توانید درآمد بیش تری را کسب کنید.

  • توانایی تبدیل فایل صوتی و دست نوشته به نوشتار

یک تایپیست حرفه ای باید بتواند فایل های صوتی را نیز به نوشتار تبدیل نماید. تبدیل کردن فایل های صوتی به نوشتار کمی سخت است و هر کسی توانایی انجام آن را ندارد؛ چرا که باید در انجام این کار دقت بسیار زیادی را به خرج دهید. با فرا گرفتن این مهارت ها قطعا به درآمد خوبی خواهید رسید.

طریقه تایپ در ورد

طریقه تایپ در ورد و کسب درآمد از آن


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تایپ خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

لیست هزینه تایپفوری ترین تایپتایپ فایل صوتیتایپ از دستنویس

سوالات متداول

برای این که بتوانید تایپ ده انگشتی انجام دهید، نیاز است تا از تمامی انگشتان دست خود به صورت همزمان استفاده کنید.

یاد گرفتن تایپ در ورد کار سختی نیست. کافیست جای هر کلمه بر روی کیبورد را به ذهنتان بسپارید. در این صورت می توانید یک هماهنگی میان ذهن و انگشتان خود به وجود آورید.

بله اگر بتوانید نهایت تلاش خود را برای انجام این کار به خرج دهید، قطعا به درآمد میلیونی خواهید رسید. 

فیلم های آموزشی بسیار زیادی وجود دارند که می توانید با استفاده از آن ها به خوبی چگونگی تایپ متون در ورد را یاد بگیرید.


نویسنده: مرتضی صمدی تایپ متن تاریخ انتشار: 1402/1/29 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 8928 امتیاز 4 از 1 نظر

کلمات کلیدی: روش تایپ در ورد آموزش تایپ فرمول نویسی در ورد تایپ در word ترفندهای تایپ

دیدگاه کاربران

لادن | 1402-9-7 ساعت 10:01:55 امتیاز :

سلام شما گفتین این راهنمایی مناسب مبتدی هست من هرکاری میکنم خط چشمک زن نمیره سمت راست کادر برای تایپ فارسی واخرش که پرینت میگیرم کلاماتم اصلا سرجای خودشون نیستن و در پرینت نا مرتب میشه خوب بود ممنون از شما فقط نگفتین در اخر باید کپی بشه یا کپی پیست یا سیو

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :