سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

صفحه آرایی نسخه خطی

نویسنده: سورنا احمدخانی صفحه آرایی کتاب تاریخ انتشار: 1401/10/11 ساعت 11:00:00 بازدید: 771 امتیاز 0 از 0 نظر

صفحه آرایی نسخه خطی کتاب ها، اسناد و مقاله ها یکی از جمله خدمات کم نظیر در ایران تایپیست به شمار می آیند. کدام مرکز را سراغ دارید که چنین خدمت مهم و ارزنده ای را به عموم مشتریان ارائه کند؟ ایران تایپیست با در اختیار داشتن تیمی پویا و ابزار های مدرن به شما کمک می کند جهت احیا و به روز رسانی و زیبا سازی نسخه خطی کتاب ها و اسناد اقدام کنید. برای گرفتن بهترین نتیجه می توانید به ایران تایپیست اعتماد کنید. منتها پیش از هر تصمیمی ابتدا این مطلب را بخوانید. سپس با ما تماس بگیرید و تجربه‌ی یک همکاری شیرین را با ما استارت بزنید؛ منتظرتان هستیم


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش صفحه آرایی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

سطر بندی و صفحه آرایی نسخه خطی قرآن

صفحه آرایی نسخه خطی قرآن و سایر کتاب ها مانند کتاب اشعار، نهج البلاغه، و … از دیرباز تا کنون مورد توجه بوده اند. امروزه، شیوه های صفحه آرایی دستخوش تغییر شده اند. این در حالی است که قبلا کتاب های نفیسی مانند قرآن صفحه آرایی می شدند. صفحه آرایی کتاب های خطی شیوه مخصوص به خود را دارد. مثلا در بسیاری از این کتابها، شاهد استفاده از نگارگری برای زیباسازی صفحات هستیم. اما بسیاری از کتب دیگر که به صورت سنتی (در گذشته) صفحه آرایی می شدند فاقد زیباسازی بوده اند. بیشتر این کتاب ها، طبق اصول و چارچوب ساده‌ی صفحه آرایی تنظیم و منتشر می شدند؛ مثلا تنظیم فضای سفید (یا فضای منفی)، انتخاب فونت مناسب و فواصل میان جملات. اما در صفحه آرایی نسخ خطی، روال کار کمی پیچیده تر بوده و بسط و توسعه بیشتری دارد.

در کل،  صفحه آرایی نسخه خطی کتاب هایی مانند قرآن و صفحه آرایی سنتی با یکدیگر هم پوشانی دارند؛ هدفشان ایجاد هماهنگی و ارتباط بین اجزای بصری یک اثر است. هنرمندان متعددی را می توان یافت که در گذشته، به انجام صفحه آرایی نسخه خطی کتاب هایی مانند قرآن پرداخته اند؛ قبلا تعداد آنها کمتر بود. اما امروزه، تعداد افرادی که می توانید برای صفحه آرایی قرآن به آنها اعتماد کنید، افزایش یافته است.

ایران تایپیست به عنوان یک مرکز معتبر صفحه آرایی نسخه خطی کتابها، با همراهی تیمی جوان و کاربلد، در زیباسازی نسخه های ارزشمند و نفیس کتاب های قرآن آماده‌ی خدمت رسانی است. تیم صفحه آرایان و گرافیست های ایران تایپیست، با ایجاد تحولی نو و ارائه خدمات صفحه آرایی به صورت آنلاین در سراسر ایران، به شما کمک می کنند پروژه های حساس صفحه آرایی کتاب های خطی تان را در اسرع وقت با بالاترین کیفیت تحویل بگیرید. در ادامه‌ی این مطلب، بیشتر در مورد این موضوع با شما صحبت خواهیم کرد.

صفحه آرایی نسخه خطی

صفحه آرایی نسخه خطی

صفحه آرایی نسخه خطی نهج البلاغه

نهج البلاغه یکی دیگر از کتاب هایی است که صفحه آرایی نسخه خطی آن، همچنان رایج و محبوب است. در اصل، درخواست صفحه آرایی نسخه خطی کتاب هایی مانند قرآن و نهج البلاغه بیشتر از سایر کتاب ها است؛ دلیل آن این است که ایرانیان معمولا اهمیت ویژه ای برای زیباسازی این گروه از کتابها در طول تاریخ قائل بوده اند. اگر به نسخه های مختلف این کتابها نگاهی بیندازید، به خوبی متوجه خواهید شد که هریک از آنها به شکلی جداگانه و خاص صفحه آرایی می شوند.

در صفحه آرایی نسخه خطی کتاب هایی مانند نهج البلاغه سعی می شود تا از نقوش مختلف برای سرلوح، و حاشیه آن استفاده شود. به طور کلی، وجه تمایز این نوع کتابها با سایر کتابهای معمولی، در شیوه به کارگیری نقوش است. طراحان و صفحه بند های ایران تایپیست، به طور کامل به تنوعِ این نقوش احاطه دارند. بنابراین هر پروژه صفحه آرایی نسخه خطی که به ما می سپارید، یک خروجی متفاوت خواهد داشت. هنر به کار گیری نقش های قدیمی که هر یک مربوط به دوره‌ای خاص از تاریخ ایران و اسلام است، باعث می شود تا خروجی هر پروژه متمایز بوده و در نوع خود زیبا و دیدنی باشد.

برای صفحه آرایی نسخه خطی بخش های مختلفی توسط صفحه آرایان در نظر گرفته می شود. بنا به وفاداری به سنت های پیشین، صفحه آرایان ایران تایپیست سعی می کنند تک تک بخش های مختلف کتابهای خطی را با در نظر گرفتن اصول صفحه آرایی سنتی، بیارایند. مثلا، هر کتاب خاطی دارای صفحه های متن، نگاره، فهرست، بدرقه، سرلوح و آغازین است. با توجه به قوانین صفحه آرایی سنتی و استاندارد های موجود، برای هر یک از این صفحات، صفحه آرایی جداگانه انجام می شود. سپس تمامی این صفحات در هماهنگی با هم تنظیم می شوند. تسلط طراح یا گرافیست به زیر و بم کتاب آرایی سنتی بسیار حائز اهمیت است. به همین خاطر، تاکید ما این است که ‌ صفحه آرایی نسخه خطی کتاب های خود را به ایران تایپیست بسپارید.

صفحه آرایی نسخه خطی

صفحه آرایی نسخه خطی کتاب


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش صفحه آرایی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

صفحه آرایی نسخه خطی کتاب به زبان فارسی

با اینکه صفحه آرایی نسخه خطی کتاب ها با انواع و اقسام زبان ها در ایران تایپیست میسر می باشد، اما کتاب های فارسی زبان، یکی از پر تکرار ترین نوع از سفارش های این گروه را شامل می شوند. به طور کلی، گنجینه ای از کتاب های خطی و قدیمی فارسی زبان وجود دارد که از سمت افراد یا شرکت ها و سازمان ها برای صفحه آرایی برون سپاری می شوند. این کتاب های ارزشمند زمینه و موضوعات یکسانی ندارند. برخی از آنها علمی، برخی دیگر در گروه ادبیات و برخی از آنها هم ارزش معنوی بالایی دارند.

پر تکرار ترین کتاب هایی که برای صفحه آرایی نسخه خطی به ایران تایپیست سپرده شده یا دست به دست می شوند، کتاب های شعر هستند؛ از جمله آنها می توان به شاهنامه، خمسه نظامی، بوستان و گلستان سعدی و دیوان حافظ یا هفت اورنگ اشاره کرد. معمولا، کتاب های قدیمی تر که سالهای سال است که از عمرشان می گذرد، در گروه های نامبرده قرار می گیرند. البته این بدان معنا نیست که شما لزوما باید کتاب هایی با محتوای دینی، عارفانه، شعر، علم و .. را به ایران تایپیست برای صفحه آرایی بسپارید! در مورد زمینه و موضوع کتاب های فارسی برای صفحه آرایی در ایران تایپیست هیچ محدودیتی وجود ندارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره، از طریق شماره های درج شده با ما ارتباط بگیرید تا شما را به درستی راهنمایی کنیم. همچنین می توانید سوالات و ابهامات خود را با ما مطرح کنید تا به تک تک آنها پاسخ دهیم.

در زمان ثبت سفارش صفحه آرایی نسخه خطی زمان تحویل و توضیحات بیشتر، مثل فاکتور آنلاین برای شما صادر می شود. شما می توانید داخل فاکتور آنلاین جزئیات و ریز هزینه های موثر بر هزینه کلی سفارش تان را مشاهده کنید. همچنین زمان دقیق تحویل گرفتن سفارش خود را ملاحظه کنید. اگر نیاز به دریافت نتیجه سفارش تان زودتر از موعد داشتید، می توانید این موضوع را در تماس تلفنی به کارشناسان ما اطلاع دهید تا ترتیب اثر داده شود.

صفحه آرایی نسخه خطی

ایران تایپیست

رابطه خوشنویسی و صفحه آرایی نسخه خطی کتب

صفحه آرایی نسخه خطی کتاب ها فقط به تزئین ظاهر و استفاده از نقش و نگار های هنر نگارگری مربوط نمی شود. در این میان، به زیبایی ظاهر کلمات هم دقت می شود. اینکه هر کتابی – فارغ از موضوع و محتوایی که دارد – چگونه صفحه آرایی شود، تا حد زیادی به فونت و ظاهر کلمات و حروف آن بستگی دارد. اگر برای زیبایی ظاهری حاشیه و نقوش ِآن فکری کنیم و در عین حال نسبت به کلمات بی توجه باشیم، نیمه‌ی مهمی از اصول صفحه آرایی را کنار گذاشته‌ایم.

در هنر صفحه آرایی – چه مدرن و چه سنتی – باید به ظاهر کلمات و جملات اهمیت داده شود. در ایران تایپیست نیز علاوه بر استفاده از نقوش مختلف، توجه ویژه ای به فونت، سایز کلمات، فاصله بین آنها و تمیز از آب در آمدن ِنتیجه‌ی نهایی می شود.

بنابراین وقتی از هنر صفحه آرایی نسخه خطی کتاب ها صحبت می کنیم صرفا به زیبایی های بصری آن اشاره نداریم. بلکه به متن و کلمات هم می پردازیم. انتخاب فونت و ظاهر کتاب های خطی تا به صفحه بند وابسته است. اگرچه بسیاری از کتاب های خطی با فونت نستعلیق هستند و عموماً ترجیح داده می شود تا این نوع فونت برای زیباسازی ظاهری کتاب انتخاب شود. اما با این حال، فونت های دیگری هم وجود دارند که آذین بخش زیبایی ظاهری کتاب های ارزشمند خطی هستند.

خوشنویسی برای صفحه آرایی نسخه خطی کتاب ها به ایجاد هماهنگی در صفحات آن دامن می زند. اگر شما تنها به جنبه‌ی ظاهری کتاب اهمیت می دهید، بنابراین باید ظاهر کلمات آن را هم جدی بگیرید. اگر نگاهی به نمونه کارهای انجام شده در سایت ایران تایپیست نگاهی بیندازید متوجه یک نکته بسیار مهم خواهید شد؛ اینکه اهمیت دادن به ظاهر کلمات در صفحه آرایی نسخه خطی به اندازه استفاده از المان ها و عناصر گرافیکی مهم می باشد.

صفحه آرایی نسخه خطی

صفحه آرایی نسخه خطی ایرانی

صفحه آرایی نسخه خطی ایرانی چگونه است؟

صفحه آرایی نسخه خطی معمولا مربوط به اسناد، کتاب ها و مقاله های قدیمی ایرانی است. انجام این روش بیشتر در ایران رایج است. از گذشته نیز این تنها ایرانیان بودند که اقدام به زیباسازی و تنظیم متون شاخص و برتر خود می کردند. بسیاری از این آثار یا امروزه در ایران وجود دارند یا در کشور های همسایه.

روال صفحه آرایی نسخه خطی کتاب ها و اسناد ارزشمند ایرانی امروزه با شدت و جدیت بیشتری در حال انجام است. بخشی از این کتاب ها و آثار مهم و ارزشمند برای صفحه آرایی به ایران تایپیست سپرده می شوند.

اینکه هدف شما از صفحه آرایی نسخه خطی‌ کتاب ها و اسناد ایرانی چه باشد، هدف ایران تایپیست نیست. به طور کلی، هدف ایران تایپیست ارائه خدمات منعطف، با کیفیت و بدون محدودیت جغرافیایی است. این خدمات به صورت برون مرزی نیز انجام می شود. بنابراین کسانی که از خارج ایران قصد ثبت سفارش و برون سپاری آثار ارزشمند و مهم خطی را به ایران تایپیست داشته باشند، آماده همکاری با آنها هستیم.

با توجه به اینکه روال صفحه آرایی نسخه خطی دارای پستی و بلندی فراوانی بوده است، شکل ها و شیوه های صفحه آرایی نسخه خطی آثار ایرانی دارای تنوع و گستردگی فراوانی می باشد. کلیه‌ی صفحه بند ها و طراحان صفحه آرایی کتاب ها و اسناد ایرانی در ایران تایپیست، در کنار شما هستند تا به هر شکل و براساس هر چارچوبی بتوانید نسخه های خطی ایرانی مورد نظرتان را به شکلی زیبا و دلنشین (و آنطور که لایق هستند) بیارایید. همچنین اگر قصد احیا و رنگ و لعاب دادن به آنها هستید نیز با خلاقیت و پویایی که میان تیم ایران تایپیست وجود دارد، به شما کمک می کنیم به نتیجه دلخواه تان برسید. برای شروع پیشنهاد می کنیم با ما تماس حاصل کنید تا به تک تک سوالات شما پاسخ دهیم.

صفحه آرایی نسخه خطی

صفحه آرایی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش صفحه آرایی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

صفحه آراییهزینه صفحه آراییصفحه آرایی روزنامهصفحه بندی کتاب در word

سوالات متداول

اطلاعات تماس در انتهای صفحه اصلی سایت درج شده است.

خیر، در کمتر از 10 دقیقه (با توجه به سرعت پرداخت هزینه توسط شما) انجام خواهد شد.

بله، شما می توانید به کارشناسان ما درخواست خود را اعلام کنید.

اگر صفحه بند خاصی را در ایران تایپیست می شناسید، می توانید سفارش خود را به ایشان ارجاع دهید. در غیر این صورت، ما به جای شما، صفحه بند انتخاب می کنیم. شایان ذکر است که کلیه صفحه بند های فعال در تیم ایران تایپیست دارای تخصص و تجربه کافی در زمینه صفحه آرایی کتاب های خطی هستند


نویسنده: سورنا احمدخانی صفحه آرایی کتاب تاریخ انتشار: 1401/10/11 ساعت 11:00:00 تعداد بازدید: 771 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: صفحه بندی نسخه خطی صفحه آرایی نسخ خطی صفحه آرایی کردن نسخه خطی صفحه آرایی نسخه خطی در ورد صفحه آرایی نسخه خطی آنلاین

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :