سه شنبه ۰۱ خرداد ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

صفحه آرایی قرآن

نویسنده: دانیال فرهادی صفحه آرایی کتاب تاریخ انتشار: 1401/9/2 ساعت 09:00:00 بازدید: 1467 امتیاز 0 از 0 نظر

صفحه آرایی قرآن که در گذشته یکی از مهم ترین مراحل کتابت قرآن را تشکیل می داد، تحولات شگرفی پیدا کرده است. در گذشته این کار به سختی انجام شده و بعضاً ماها طول می کشید. اما امروزه، فقط لازم است که سفارش صفحه آرایی کتاب قرآن را در ایران تایپیست ثبت کنید و منتظر بمانید تا تاریخ تحویل سر برسد.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش صفحه آرایی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

آیا همه مراکز میتوانند صفحه آرایی قرآن را به عهده بگیرند؟

ماهیت هر کتاب، تا حد بسیار زیادی تعیین کننده‌ی چگونگی صفحه آرایی آن است. برای کتابی مانند قرآن که ماهیت ارزشمند و مهمی دارد، شیوه صفحه آرایی بازتاب دهنده‌ی زمان و دوره‌ای است که از این کتاب برای مطالعه، یا الگوگیری استفاده می شده است. قرآن کتابی است که از زمان شناخته شدن آن توسط ایرانیان، به شکل های مختلف به زیباسازی و آرایش کلمات، آیات و سوره های آن می پرداختند. شما می توانید نسخه های متعددی از این کتاب را در موزه ها یا کتابخانه ها بیابید که متعلق به یک دوره‌ی خاص تاریخی هستند. مثلا صفحه آرایی قرآن در دوره سلجوقی، صفحه آرایی قرآن در دوره قاجاریه، و غیره. هریک از این صفحه آرایی ها برای آرایش و زینت بخشیدن به قرآن ویژگی های خاص خود را داشته است.

امروزه نیز صفحه آرایی قرآن با توجه به پیشرفت ها و تغییراتی که در این زمینه شکل گرفته است، انجام می شود. در گذشته شیوه صفحه آرایی قرآن به شکل سنتی انجام می شد. اما امروزه، با استفاده از نرم افزار هایی مانند ایندیزاین، ورد، فتوشاپ و سایر نرم افزار های کاربردی، این امر با سهولت و سرعت بیشتر انجام می گیرد. اما سرعت زیاد نشانگر تخصص و حرفه ای بودنِ یک فرد در اجرا و پیاده سازی طرح ها نیست.

شما نمی توانید برای سپردن صفحه آرایی قرآن به هر شرکت صفحه آرایی اعتماد کنید. دلیل آن این است که صفحه آرایی قرآن مهارت و شرایط خاص خود را نیاز دارد. کسی که به عنوان صفحه آرا برای اجرای صفحه آرایی این کتاب اقدام می کند باید در وهله اول تجربه‌ی انجام صفحه آرایی قرآن و کتاب های مقدس را داشته باشد. به نوعی این فرد می بایست با هنر تذهیب و اسلیمی آشنایی داشته باشد. امروزه وکتور های مخصوص تذهیب برای ایجاد حاشیه و آرایش آیه های قرآن به وفور یافت می شود. اما با این حال نمی توان با کمک این وکتور ها برای صفحه آرایی این کتاب اقدام نمود. جایگذاری یا انتخاب تذهیب مناسب قرآن به همراه استفاده از سایر عناصر گرافیکی لازمه‌ی داشتن تخصص در این زمینه است.

صفحه آرایی قرآن

قرآن

صفحه آرایی قرآن چه اصول و قوانین دارد؟

مهم ترین و اصلی ترین هدف صفحه آرایی قرآن این است که به ظاهری آراسته بین کلمات ِاین کتاب دست پیدا کنیم. در واقع کاری کنیم که خواندن قرآن علاوه بر آسان شدن، لذت بخش هم باشد. یکی از اولین مواردی که بر روی لذت بردن از خواندن یک کتاب تاثیر گذار است، ظاهر آن است. محتوایی که داخل کتاب وجود دارد، در عین ارزشمند بودن باید به شکلی درست و کاملا منظم و دقیق کنار یکدیگر قرار گیرند تا برای مخاطب جذاب باشند. همین عامل مخاطب را ترغیب می کند که هر روز به سراغ این کتاب برود.

بسیاری از قرآن هایی که به درستی صفحه آرایی می شوند، گاهی مورد تحسین افراد خبره و عالم قرار می گیرند. همین مسئله نشان دهنده‌ی این است که صفحه آرایی قرآن اصول و قواعدی دارد که نباید از آنها تخطی کرد. در غیر این صورت، ظاهر این کتاب، قالب از پیش تعیین شده و شناخته شده‌ی خود را نخواهد داشت.

به عنوان مثال همه افراد می دانند که برای صفحه آرایی قرآن نیاز به جایگذاری تذهیب داریم تا حاشیه صفحات را تزئین کنیم. آیات باید به خطوط مشهور برای کتابت نگارش شوند. این خطوط در طول تاریخ دچار تحول شده اند اما گروهی از خطوط به طور از پیش تعیین شده (یا پیش فرض) برای این منظور استفاده می شوند. مثلا:

  • خط شکسته نستعلیق
  • خط نسخ
  • خط ریحان
  • خط نستعلیق

در کنار این موارد، ایجاد حاشیه متناسب با قطع کتاب بسیار حائز اهمیت است. اعراب گذاری درست، ایجاد فاصله مناسب بین جملات و کلمات برای خوانا شدن و ... همگی در صفحه آرایی دقیق و صحیح کتاب قرآن موثر هستند. شما می توانید سفارش صفحه آرایی کتاب قرآن خود را به گرافیست های زبده‌ی ایران تایپیست بسپارید، زیرا در انجام این نوع از صفحه آرایی، تبحر و دانش کافی دارند.

صفحه آرایی قرآن

صفحه آرایی قرآن


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش صفحه آرایی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

صفحه آرایی قرآن شامل چه مواردی میشود؟

در گذشته به صفحه آرایی قرآن هنر کتابت قرآن می گفتند و امروز آن را صفحه آرایی می نامند. اصطلاحی که در زبان انگلیسی layout و در زبان فرانسوی به عنوان «میزانپاژ» شناخته می شود. داستان ِصفحه آرایی قرآن تفاوت بسیار زیاد یا آشکاری با سایر کتاب ها ندارد. هدف ما این است که جملات و کلمات کتاب را در شکلی زیبا و نو به مخاطب ارائه کنیم. همچنین، قصد بر این است که بین کلیه‌ی جملات و نوشتار کتاب یک ارتباط معنادار ایجاد کنیم.

شاید از خودتان بپرسید که مگر ارتباط معناداری بین جملات قرآن وجود ندارد؟ جواب مثبت است و قطعا که بین جملات هر سوره ارتباط معنادار جزء و بین کل سوره ها ارتباط معنادار کل، برقرار است. اما در اینجا، منظور این است که صفحه آرایی نباید طوری عمل کند که این ارتباط خدشه دار شده یا به شکل دیگری به مخاطب ارائه شود. مثلا نباید هر صفحه یک صفحه آرایی جداگانه و متفاوت با صفحه‌ی قبل داشته باشد. ایجاد نظم و هماهنگی معنادار، نخستین هدفی است که برای صفحه آرایی قرآن اهمیت دارد و باید به شکلی صحیح پیاده سازی شود.

مورد بعدی، ایجاد جذابیت بصری است. هر نوع صفحه آرایی در نوع خود نمی تواند زیبا باشد مگر اینکه با در نظر گرفتن اصول، استانداردها و قوانین انجام گرفته باشد. کمی هم چاشنی خلاقیت به آن افزوده شده باشد تا با سایر صفحه آرایی هایی که برای قرآن (تا امروز) انجام شده است، متفاوت باشد. وقتی به دنبال صفحه آرایی قرآن به شکلی نو و جدید هستید، باید کار را به یک فرد خبره و خلاق بسپارید تا نتیجه ای که انتظار دارید را دریافت نمایید.

نقوش و سایر تمهیداتی که در صفحه آرایی قرآن در نظر گرفته می شوند، همگی در کنار هم برای تاکید بر جذابیت بصری کتاب قرآن تلاش می کنند. ما در ایران تایپیست در تلاش هستیم تا کیفیت هنری و انتقال پیام نوشتاریِ قرآن را بیشتر از همیشه، بالا ببریم.

صفحه آرایی قرآن

کارشناسی صفحه آرایی قرآن

آیا کارشناسی صفحه آرایی قرآن را نظارت میکند؟

برای انجام صفحه آرایی قرآن به طور  صحیح، وجود یک کارشناس همواره ضروری است. اصولا کارشناسان اطلاعات خاصی در مورد کلیه بخش های ظاهری قرآن دارند. آنها به خوبی می دانند که در کدام آیه اعراب گذاری به درستی انجام نشده است یا اینکه سوره ها به ترتیب آورده شده اند یا خیر. همچنین آنها تعیین می کنند که آیا صفحه آرایی انجام شده مناسبِ قرآن است یا خیر. معمولا، الگوهای مخصوص صفحه آرایی قرآن در طول تاریخ یکسان بوده است.

امروزه نیز برای صفحه آرایی قرآن از یک ساختار مشخص پیروی می شود تا ارتباط بین الگوهای بصری، خطوط و نوشتار و حاشیه های تزئینی به طور دقیق و بی نقص حفظ شود. به علاوه اینکه، نباید کل صفحات قرآن برای صفحه آرایی به صورت کامل پُر شوند. ما در کتاب قرآن هم مانند سایر کتاب ها – جهت ایجاد خوانایی هر چه بهتر – به ایجاد فضای خالی یا فضای منفی نیاز داریم. در نظر گرفتن حاشیه و فضاهای خالی، به زیباتر شدن ظاهر این کتاب کمک شایانی می کند.

کارشناس مربوط که بر صفحه آرایی قرآن نظارت می کند، به جز موارد ذکر شده از ابتدا یا در طول مسیر انجام پروژه، به تقسیمات صحیح طولی و عرضی صفحات قرآن نظارت دارد تا در یک هماهنگی کلی قرار داشته باشند. حتی اگر در یک صفحه این هماهنگی به اندازه یک سانتی متر جابجا شود، روی زیبایی کلی ِآن تاثیر خواهد گذاشت.

البته شایان ذکر است که صفحه آرایی قرآن فقط مربوط به آیات و سوره ها نیست. در سایر بخش های این کتاب ما فهرست یا زمان تحریر و توضیحات داریم. برخی نسخه هایی از قرآن که برای صفحه آرایی به ایران تایپیست سپرده می شوند دارای وقفنامه بوده یا دعای ختم قرآن دارند که آن بخش ها نیز نیازمند صفحه آرایی هستند. بنابراین قرآنِ صفحه آرایی شده توسط کارشناسِ مربوط بررسی می شود و پس از تایید کامل، در دسترس مشتری قرار می گیرد.

صفحه آرایی قرآن

صفحه آرایی جلد قرآن

صفحه آرایی قرآن برای چاپخانه ها

به جز صفحه آرایی قرآن و زیباسازی صفحات داخلی ِآن، برخی از مشتریان برای صفحه آرایی جلد قرآن نیز ثبت سفارش می کنند. بسیاری از قرآن ها جلد سخت یا هارد کاور دارند. برخی از آنها یک کاور یا جلد کاغذی ِثانوی یا پیپر بَک هم دارند که روی این جلد سخت قرار می گیرد. برای صفحه آرایی این جلد کاغذی شما می توانید در ایران تایپیست جهت ثبت سفارش اقدام کنید. البته شما می توانید برای صفحه آرایی جلد سخت قرآن نیز در ایران تایپیست ثبت سفارش کنید. در هر صورت، ما آماده خدمت رسانی به شما مشتری گرامی برای صفحه آرایی کلیه جلدها از هر نوعی هستیم.

یکی از مراحل پایانی و مهم صفحه آرایی قرآن، ارسال آن به چاپ خانه است. شما تنها در شرایطی می توانید برای چاپ و انتشار نسخه های متعدد قرآن اقدام نمایید که قبلا به درستی آن را صفحه آرایی کرده باشید. هر گونه نقص و اشتباه در انجام صفحه آرایی موجب از بین رفتن هزینه و زحمتی است که برای آن پرداخت کرده اید. به همین خاطر معمولا توصیه می شود که انجام صفحه آرایی قرآن را به یک شرکت یا فرد خبره بسپارید و چه شرکتی بهتر از ایران تایپیست و چه کسی بهتر از صفحه آرا/ گرافیست های ایران تایپیست؟

در ایران تایپیست شما می توانید از انجام دقیق سفارش تان به نحو احسن، اطمینان داشته باشید. بنابراین هیچ گونه نگرانی از بابت اینکه سفارش تان دائما نیاز به ویرایش داشته باشد یا به طور کلی، به طور صحیح و دقیق انجام نشود نخواهید داشت. این یکی از دغدغه ها و مشکلات بسیاری از مشتریان است که ما به خوبی در ایران تایپیست به آن واقف هستیم. به همین خاطر با کاهش هزینه و افزایش کیفیت، سعی در رفع آن داریم. شما در هر کجای ایران که باشید، می توانید قبل از ارسال کتاب قرآن به چاپخانه، برای ثبت سفارش مقرون به صرفه و با کیفیت خود جهت صفحه آرایی اقدام نمایید. منتظر شما هستیم.

صفحه آرایی قرآن

صفحه آرایی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش صفحه آرایی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

هزینه صفحه آراییصفحه بندی کتاب در wordصفحه بندی کتاب در ایندزاینصفحه آرایی - قرارداد با انتشارات

سوالات متداول

هر گرافیست یا صفحه آرا با توجه به نیاز خود معمولا از نرم افزار ایندیزاین، ورد یا فتوشاپ به صورت مجزا یا در هماهنگی با یکدیگر استفاده می کند. اما اگر شما نرم افزار دیگری را مد نظر دارید، می توانید با صفحه آرا هماهنگ کنید تا از آن در روند انجام سفارش صفحه آرایی کتاب قرآن استفاده نماید.

بله، ما در 24 ساعت از 7 روز هفته، پاسخگوی شما مشتری گرامی هستیم. البته شما می توانید با صفحه آرا در حین انجام پروژه به طور مستقیم در ارتباط بمانید.

ساختار صفحه آرایی برای قرآن با سایر کتاب ها از پایه متفاوت است. قرآن حتی متفاوت از کتاب های ادعیه یا حتی مفاتیح و سایر کتاب های دینی است و باید به صورت خاص و جداگانه صفحه آرایی شود. زیرا هیچ کتاب دیگری در سطح آن وجود ندارد.

بله، شما می توانید برای ثبت سفارش صفحه آرایی کتاب قرآن در انواع قطع ها (مثلا جیبی، وزیری و غیره) در ایران تایپیست اقدام کنید.


نویسنده: دانیال فرهادی صفحه آرایی کتاب تاریخ انتشار: 1401/9/2 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 1467 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: صفحه آرایی کتاب قرآن صفحه بندی قرآن صفحه آرایی جلد قرآن کتابت قرآن سفارش صفحه آرایی قرآن

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :