پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

شغل ویراستاری چیست؟

نویسنده: زهرا خلف زاده ویراستاری تاریخ انتشار: 1400/12/27 ساعت 09:00:00 بازدید: 334 امتیاز 0 از 0 نظر

شاید برای شما هم این سوال مطرح شده باش که شغل ویراستاری چیست؟ و یک ویراستاری چه کسی است؟ ویراستاری یک علم است. بنابراین تنها کسانی می توانند نقش ویراستاری را ایفاء کنند که در این راستا مهارت و تجربه لازم را دارند. بنابراین بهتر است همیشه ویراستاری متون خود را به کسانی بسپارید که در این راستا مهارت و تبحر لازم را دارند. اگر نمی دانید که شغل ویراستاری چیست؟ بهتر است سفارش های خود را به ایران تایپیست بسپارید که از این دسته از شاغلین در دل خود، بهره می جوید.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

شغل ویراستاری چیست و نیاز به چه دانشی دارد؟

اگر نمی دانید که شغل ویراستاری چیست و نیاز به چه دانش ها و مهارت هایی دارد؛ با ما همراه باشید. چون بسیاری از پژوهشگران و دانشجویان، سفارش های خود را به مراکزی می سپارند تا آن ها را ویرایش نمایند. بنابراین شغلی تحت عنوان ویراستاری هم وجود دارد. افرادی که در این شغل، مشغول کار هستند؛ نسبت به حرفه خویش، مطلع هستند. اما ممکن است شما به عنوان یک فرد تازه کار، ندانید که شغل ویراستاری چیست؟ بنابراین ویراستاری یک علم است. شغل ویراستاری نیز همانند سایر شغل های دیگر، سختی ها و پیچیدگی های خاص خود را دارد. کسانی که در این حیطه، مشغول به کار هستند؛ سفارش های مشتریان خویش را می بایست به گونه های مختلفی، مورد ویرایش و اصلاح قرار دهند. به این صورت که سفارش های شما را مورد ویرایش قرار می دهند. حال که دانسته شد که شغل ویراستاری چیست؟ می توان حدس زد که آن ها به چه دانشی، نیاز دارند.

شغل ویراستاری چیست؟

دانش های مربوط به شغل ویراستاری

ویراستار بودن، مهارت می خواهد و لزوما نیازمند دانش فنی خاصی است. چرا که یک ویراستار می بایست به عنوان مثال: با تمامی علائم نگارشی و جایگاه آن ها در جملات مختلف آشنا باشد. اما دانستن علائم نگارشی، تنها کار و حرفه ویراستارها نیست. یک ویراستار، می بایست همانند یک پزشک و جراح، به کالبدشکافی کلمات و جملات بپردازد. به این صورت که جملات مختلف را به گونه ای کنکاش نماید که شیواتر از حالت اولیه خود شوند. یا اینکه از کلمات پر بارتری استفاده کند. در بسیاری از جملات نیز ممکن است نویسنده متن مورد نظر، نتوانسته باشد به خوبی مفهوم خود را برساند. در این صورت یک ویراستار، می بایست با کم و بیش کردن جملات و کلمات، مفهوم را رساتر به مخاطبین آن متن، برساند. بنابراین شغل ویراستاری چیست؟ شغل یک ویراستار، کنکاش در متون مختلف است. شما می توانید در موسسه ایران تایپیست، با شاغلین این حرفه، در ارتباط باشید.

شغل ویراستاری چیست و چقدر درآمد دارد؟

در بند بالا به تعریف « شغل ویراستاری چیست؟»؛ پرداخته شد. بنابراین دانستیم که ویراستاری، یک شغل است. یا به تعبیری دیگر، ویراستار، شغلی است که کار ویراستاری را به خوبی و با مهارت بالایی، انجام می دهد. بنابراین می بایست برای ویراستاری، درآمدی را نیز لحاظ نمود. کما اینکه برای هر شغلی درآمدی است. اگر نمی دانید که شغل ویراستاری چیست و درآمد آن چقدر است؟ باید به نکاتی در این راستا اشاره شود. درآمد حاصل از ویراستاری، همانند درآمد کارمندی، به صورت ثابت نیست. بنابراین نمی توان یک قیمت واحد را به عنوان حقوق و درآمد ثابت ویراستارها اعلام کرد. درآمد ویراستاری، منوط به کار آن هاست. به این صورت که هر چقدر آن ها بیشتر سفارش از مشتری بگیرند؛ طبیعتا به همان اندازه نیز درآمد آن ها بیشتر خواهد بود. نوع ویراستاری و سختی و زمان بر بودن میزان سفارش ها، در افزایش درآمد آن ها تأثیرگذار است.  بنابراین باید ویراستاری را یک شغل با درآمد متغیر دانست.

پس با این اوصاف دانسته شد که شغل ویراستاری چیست و درآمد آن چگونه به دست می آید. اما ممکن است از خود سوال کنید که ویراستارها را چگونه و از کجا می توانیم بیابیم. خوشبختانه موسسه های بسیار زیادی ظهور یافته اند. کار اصلی این موسسه ها، خدمت رسانی به دانشجویان و پژوهشگران در حوزه های مختلف است. ویراستاری نیز یکی از همین خدمات ارائه شده توسط آن هاست. یکی از بهترین این مراکز، ایران تایپیست می باشد. این موسسه، به خوبی درک می کند که شغل ویراستاری چیست و درآمد آن چقدر است. چون در دل خود ویراستارهای بسیاری را جای داده است. مشتریان زیادی در قالب دانشجو و پژوهشگر، سفارش های خود را به این موسسه می سپارند. موسسه مذکور نیز این سفارش ها را به شاغلین فعال در عرصه ویراستاری می سپارد. آن ها نیز بر اساس تجربه و تخصص بالای خود، اقدام به ویراستاری متون می کنند. درآمد این ویراستارها ممکن است در هر ماه با توجه به میزان کار خود، متفاوت باشد.

شغل ویراستاری چیست؟

درآمدهای حاصل از ویراستاری مربوط به میزان فعالیت آن ها


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

شغل ویراستاری چیست و چه خدماتی ارائه می دهد؟

اگر نمی دانید که شغل ویراستاری چیست؟ بهتر است با خدمات ارائه شده آن ها آشنا شوید. به طور کلی در نظر داشته باشید که ویراستاری، خود دارای انواع خاصی است. چون ویراستاری را به انواع: ویراستاری علمی، فنی، ادبی، زبانی و علائم نگارشی و... تقسیم بندی می کنند. برای انجام امور ویراستاری در هر یک از این انواع مختلف، خدماتی ارائه می شود. با مشخص شدن این خدمات می توان پی به پاسخ «شغل ویراستاری چیست؟» برد. خدمات زیر از جمله خدمات ویراستاری می باشند.

  • ویرایش و اصلاح علائم نگارشی متون
  • ارتقای سطح ادبی متون مختلف توسط ویراستارهای توانمند
  • برطرف کردن مشکلات علمی درج شده در سفارش
  • کم و بیش کردن جملات و رساندن بار مفهومی درست و دقیق به مخاطب
  • بکارگیری کلمات و جملات بهتر به جای کلمات و جملات نویسنده و پژوهشگر مورد نظر
  • و...

بنابراین می توانند بدین ترتیب، سفارش های مشتریان خویش را پیرایه و اصلاح نمایند.

با ذکر این توضیحات که « شغل ویراستاری چیست ؟»؛ و خدمات آن کدامند؟ ویراستار را می توان به یک آرایشگر تشبیه نمود. همان گونه که یک آرایشگر، به پیرایش موهای مشتری خود می پردازد. یک ویراستار نیز به پیرایش سفارش های مشتری خود می پردازد. با این تفاوت که آرایشگر، موهای بلند و نامرتب مشتری خود را کوتاه و اصلاح می کند. در حالیکه ویراستار، جملات و کلمات به کار برده مشتری خویش را مرتب و اصلاح می نماید.

حال ممکن است جملاتی افزون بر آن را بیاورد یا کمتر از آن را به منظور رساندن بار مفهومی جمله، به مخاطب برساند. بنابراین به طور کلی در پاسخ شغل ویراستاری چیست و چه خدماتی را ارائه می کند؛ باید این نکات را یادآور شد. هر شغلی سختی های خاص خود را دارد. شغل ویراستاری نیز از این قاعده مستثنی نیست. چرا که ممکن است با توجه به حیطه کاری آن ها، به چشم های خود آسیب بزنند. ایران تایپیست، بهترین و جامع ترین مرکز برای خدمات ویراستاری است.

شغل ویراستاری چیست؟

خدمات ارائه دهنده توسط ویراستار

شغل ویراستاری چیست و چرا مهم است؟

اگر بدانید که شغل ویراستاری چیست؟ به خوبی درک خواهید کرد که این شغل، چقدر مهم است. به واقع می توان، ویراستاری را یکی از شغل های بسیار مهم در کشور دانست. چون تمامی مقالات، کتب و پایان نامه هایی که چاپ می شوند؛ زیر دست آن ها ویراستاری می شوند. بنابراین می بایست به درستی و با دقت نظر بالایی مورد ویراستاری و اصلاح قرار گیرند. در صورتی که یک ویراستار، در کار و حرفه خود توانمند نباشد؛ مطالب را به غلط به نسل های بعد از خود منتقل می سازد. بنابراین در پاسخ به این سوال که شغل ویراستاری چیست؟ باید به این نکات توجه داشت. چرا که یک ویراستار با دقت نظر بالای خود، موظف است تا تمامی عیب و ایرادهای موجود در یک متن را اصلاح نماید. به همین جهت کار وی برای همگان دارای ارزش می باشد. شاید از خود سوال کنید که اهمیت شغل ویراستاری چیست؟ در ادامه به اهمیت این موضوع، پرداخته می شود.

 برای دستیابی به ارزش و اهمیت شغل ویراستاری چیست؟  باید یادآور شد که اهمیت این شغل، هم برای نویسنده به منظور چاپ بی عیب و ایراد متون خود، مهم است. هم برای خواننده در جهت مطالعه متون سطح بالا، دارای ارزش است. بنابراین ویراستاری، کاری بسیار مهم و ضروری است. هر چقدر یک ویراستار در شغل و حرفه خود، موفق باشد؛ می تواند به زمینه پژوهشی کشور هم کمک بسزایی کند. بنابراین خدمت کسانی که نمی دانند شغل ویراستاری چیست؟ باید عرض کرد که ویراستاری، شغلی بسیار ضروری و ارزشمند است. با ویراستاری است که می توان متون مختلف را اصلاح و ویرایش کرد تا خروجی نهایی با بالاترین کیفیت به دست مشتری برسد. بهترین ویراستارها را می توان در موسسه ایران تایپیست یافت. این موسسه با بکارگیری بهترین ویراستارها در دل خود، خدمات شایان توجهی را به مشتریان خویش ارائه می کند. شما نیز می توانید سفارش های خود را به این موسسه با سابقه و حرفه ای بسپارید.

شغل ویراستاری چیست؟

اهمیت ویراستاری

تحصیلات دانشگاهی مربوط به شغل ویراستاری چیست؟

با توضیحاتی که در بالا ذکر شد؛ به پاسخ این سوال پی برده شد که شغل ویراستاری چیست. اما برای انجام امور ویراستاری، نیاز به یک سری اطلاعات هست. چرا که بدون اطلاعات، به هیچ عنوان نمی توان متونی را اصلاح و ویرایش نمود. بنابراین یک ویراستار، می بایست با کوله باری از اطلاعات مفید در حیطه کاری خود، اقدام به ویراستاری کند. حال ممکن است این سوال پیش آید که مگر تحصیلات دانشگاهی مربوط به شغل ویراستاری چیست؟ تحصیلات دانشگاهی مربوطه می بایست بالا باشد. فرقی نمی کند که یک ویراستار، دارای چه مدرک دانشگاهی در چه رشته ای است؟ در هر صورت بایستی در رشته تحصیلی خود، به مرتبه ای رسیده باشد که بتواند ایرادهای علمی و فنی سفارش های مختلف را بگیرد. بهتر است یک ویراستار را از جمله دانش آموختگان کارشناسی ارشد و دکتری انتخاب کرد. اما در صورتی که دانشجویی در حیطه کاری خود، بسیار موفق باشد؛ باز هم می تواند یک ویراستار حرفه ای گردد.

بنابراین اینکه تحصیلات دانشگاهی مربوط به شغل ویراستاری چیست؟ در بسیاری از مواقع، خیلی مهم نیست. بلکه مهم این است که در آن رشته به بالاترین سطح سواد رسیده باشد. یا به تعبیری دیگر بتواند به خوبی متون محول شده به خود را ویرایش و اصلاح نماید. یک ویراستار حرفه ای و درجه یک، به خوبی می داند اهمیت شغل ویراستاری چیست؟ به همین علت تمامی هم و غم خویش را برای ویراستاری، صورت می بخشد. به همین دلیل شما می توانید از وجود اطلاعات بالای آن ها در زمینه های علمی و فنی بهره مند شوید. افزون بر آن نیز آن ها به خوبی می توانند به ادبیت متن شما کمک بسیار زیادی کنند. بدین ترتیب دیگر هیچ گونه ایرادی مبنی برای شما در خصوص ضعیف بودن سطح زبانی مقالات و پایان نامه ها، وارد نمی آید. شما می توانید با توجه به وجود انواع تحصیلات دانشگاهی مختلف در ایران تایپیست، سفارش های خود را به این موسسه بسپارید.

شغل ویراستاری چیست؟

تحصیلات دانشگاهی ویراستار


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

هزینه ویرایش علمیهزینه ویرایش فنیهزینه ویرایش گرامری مقالههزینه ویراستاری

سوالات متداول

ویراستاری، یکی از شغل هایی است که می تواند به دانشجویان و پژوهشگران، کمک بسیار زیادی کند. 

ویراستاری شغلی است که حقوق ثابتی ندارند. درآمد آن ها بستگی به میزان کاری است که آن ها در طول ماه انجام می دهند. 

شغل ویراستاری، یکی از مهمترین شغل هایی است که در زمینه پژوهشی کشور، بسیار لازم و ضروری است. به همین علت بسیار مهم است.

ویراستاری شغلی بسیار مهم و ارزشمند است. در موسسه ایران تایپیست، بهترین آن ها را می توانید بیابید. 


نویسنده: زهرا خلف زاده ویراستاری تاریخ انتشار: 1400/12/27 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 334 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: شغل ویراستاری حرفه ویراستاری روشهای ویراستاری بهترین ویراستاری ویراستاران برتر

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :