یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

روش خلاصه نویسی درختی متن چگونه است؟

نویسنده: مینا رسولی خلاصه نویسی تاریخ انتشار: 1400/5/27 ساعت 09:00:00 بازدید: 3750 امتیاز 5 از 1 نظر

روش خلاصه نویسی متن به صورت درختی، روشی است که  نشان داده برای کمک به یادگیری، درخشان عمل می کند. امروزه کتابها توسط متخصصین ایران تایپیست خلاصه شده و به عنوان جزوه در کلاسهای آموزشی و دانشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند، در این نوع خلاصه ها، ایران تایپیست متناسب با موضوع  محتوای مورد نظر، متخصص را انتخاب می کند تا به نکات مطرح شده در متن اشراف کامل داشته باشد و بتواند خلاصه نویسی به صورت درختی انجام دهد.

متخصص با وجود دانشی که دارد برای یک خلاصه نویسی درست و دقیق، باید کل محتوا را باز هم به دقت مطالعه نماید و یک نمای کلی و کاملی از محتوا در یابد. او همچنین در طی مطالعه ای که می کند نکات کلیدی را استخراج نموده و یادداشت برداری می کند. توضیحات که مطالعه شد خلاصه آنها نیز یادداشت می شوند.

روش خلاصه نویسی درختی متن چگونه است؟

کیفیت روش خلاصه نویسی متن

 

 در مرحله بعد نوبت به جمع بندی و چینش مطالب در قالب یک درخت می شود؛ درخت از ریشه، تنه، شاخه های اصلی و فرعی و سرشاخه ها و برگها تشکیل شده است؛ برای اینکه تمرکز فرد افزایش یابد و بتواند به خوبی مطالب را یاد بگیرد، باید علت و معلول سلسله وار به دنبال هم قرار بگیرند، بدین ترتیب خواننده می تواند به خوبی ارتباط منطقی مابین مطالب خلاصه نویسی برقرار نموده و آن ها به خاطر بسپارد.

در ادامه، مطالب یادداشت شده در قسمتهای مختلف درخت از ریشه و یا از برگ ها شروع به جایگذاری می شوند تا خواننده به راحتی بتواند منظور و مقصود نویسنده را درک نموده و تنها بر نکات مهم تمرکز کند. در همین راستا پاورپوینت هایی که در کلاس های مختلف آموزشی، همایش ها و جلسات مورد استفاده قرار داده می شوند، همگی نمونه هایی هستند که برای اینکه خلاصه بسیار مفیدی را به خواننده ارائه دهند و آموزش کامل در حداقل زمان ممکن صورت بگیرد، بر همین تکنیک خلاصه نویسی درختی متن متکی می باشند.

سوالات متداول

روش خلاصه نویسی متن به صورت درختی، روش بسیار موثر و جامعی است که می تواند برای همه محتواها به کار برود.

بله، تنها متخصصین با تجربه  کار خلاصه نویسی کتب دبیرستان را انجام می دهند، لذا روش خلاصه نویسی متن درختی تضمین کیفیت می گردد.

خیر، هزینه روش خلاصه نویسی متن درختی  برای کتاب های علوم انسانی های نیز مانند سایر رشته ها بر طبق استاندارد تعریف شده می باشد و البته منصفانه است.

خیر، روش خلاصه نویسی متن درختی برای  هر حجمی از محتواها در ایران تایپیست، قابل استفاده می شود.


نویسنده: مینا رسولی خلاصه نویسی تاریخ انتشار: 1400/5/27 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 3750 امتیاز 5 از 1 نظر

کلمات کلیدی: روش خلاصه نویسی درختی متن خلاصه نویسی درختی متن خلاصه نویسی دروس خلاصه نویسی آنلاین متن سایت خلاصه نویسی متون

دیدگاه کاربران

فاطمه رهنورد | 1400-7-17 ساعت 09:20:54 امتیاز :

مدل خلاصه نویسیتون خیلی عالیه. همه چی تو حافظه آدم می مونه

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :