شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

تعریف بازنویسی

نویسنده: سارا اخلاقی بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/6/16 ساعت 16:00:00 بازدید: 9885 امتیاز 5 از 2 نظر

تعریف بازنویسی چیست؟ بازنویسی از وسیع‌ترین و گسترده‌ترین شاخه‌هایی است که به مبحث نگارش مقاله، کتاب و مجله مربوط می‌شود. از این رو نمی‌توان یک تعریف و یا یک جمله واحد در باب تعریف بازنویسی طرح نمود. در ادامه به بررسی عناوینی می‌پردازیم که تا حدی می‌تواند پرده از تعریف بازنویسی بردارد.

اصلی ترین تعریف بازنویسی متون چیست؟

در حالت کلی نمی‌توان یک جمله مبنی بر تعریف بازنویسی اظهار کرد اما می‌توان اصلی ترین معانی آن را با توجه به مفاهیم آن بررسی نمود. از آنجایی که بازنویسی و یا همان پارافریز در شاخه‌ها و حوزه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد نمی‌توان تعریف واحدی را برای آن در نظر گرفت. مفهوم بازنویسی و کارکرد آن بسیار پیچیده‌تر از آن است که بتوان یک جمله ساده در باب تعریف و مفهوم کلی آن بیان کرد. اما اگر بخواهیم دو مورد از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین تعاریف بازنویسی را مورد بررسی قرار دهیم می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  1. تعریف بازنویسی یعنی متن مبدا پس از القای روش‌های بازنویسی به شکل دیگری در‌بیاید.
  2. تعریف بازنویسی یعنی تصحیح متن مبدا به نحوی که بهتر و یا کامل‌تر از متن اصلی باشد.

اما چه چیزی تعریف بازنویسی شماره 1 را به تعریف بازنویسی شماره 2 متصل می‌کند؟ عدم دخل در ایده اصلی متن موردی است که بر تمامی تعاریف بازنویسی دلالت می‌‌کند. به زبانی دیگر شخص بازنویسنده نمی تواند افکار شخصی خود را به متن بازنویسی شده وارد کند و همان را در سرتاسر متن بگستراند. اگر قدری عمیق‌تر به این مسئله بنگریم چنین درمی‌یابیم که القا نمودن ایده‌های شخصی مسیر دیگری را طی می‌کند و از مسیر بازنویسی خارج می‌شود. در چنین شرایطی می‌توان ادعا نمود که بازنویسنده در حال خلق متنی دیگر سوای متن اصلی است! تنها در حالتی می‌توان در متن بازنویسی شده تغییر ایجاد کرد که متن اصلی قدیمی باشد و برخی از مفاهیم موجود در آن منسوخ شده باشند. برای مثال برخی از مقالات علمی شیمی که در ارسال 1998 نگارش شده اند غیر قابل استناد هستند، چرا که مفاهیم علمی دائما در حال تغییر و بروزرسانی می‌باشند. ایران تایپیست از برترین موسسه هایی است که امر بازنویسی را با سرعت و دقت بالایی پیش می‌برد.

تعریف بازنویسی

تعریف بازنویسی

 

منظور از حفظ ویژگی های کلی متن در تعریف بازنویسی چیست؟

در تعریف بازنویسی حفظ ویژگی‌های کلی متن از مهم‌ترین مواردی است که مورد بررسی قرار می‌گیرد. بدون توجه به ویژگی‌های متن اصلی تعریف بازنویسی کلا مختل می‌شود. اگر بخواهیم مفهوم و معنی حفظ ویژگی‌های متن در قالب تعریف بازنویسی را بیشتر جا بیندازیم می‌توان به این جمله بسنده نمود:

« بازنویسی متن باید به نحوی باشد که متن بازنویسی شده بتواند به خوبی جایگزین متن اصلی شود.»

در صورتی که متن بازنویسی شده بسیار از متن اصلی دور شده باشد، متن بازنویسی شده وارد فاز مقاله نویسی می‌شود. با ذکر یک مثال بهتر می‌توان مفهوم این قانون جا انداخت.

مثال:

"وقتی برای یکی از دوستان خود خبری را تعریف می‌کنید همیشه آن را به زبانی دیگر بازگو می‌کنید. در بازگو‌کردن خبر شما سخنان فرد دیگر و یا خبر را عیناً بیان نمی‌کنید و در عین حال سعی می‌کنید مفهوم کلی را دقیقا به دوست خود انتقال می‌دهید."

تعریف بازنویسی نیز چنین است. شخص بازنویسنده متن را به خوبی مطالعه می‌کند و در حالی که ویژگی‌های اصلی متن را در خاطرش نگه می‌دارد شروع به بازنویسی متن اصلی می‌کند. در مسیر بازنویسی شخص بازنویسنده می‌بایستی تمام ویژگی‌های بنیادین متن اصلی را حفظ کند و آنچه که متن اصلی قصد دارد به خواننده منتقل کند را به متن بازنویسی شده انتقال دهد. در حین بازنویسی اگر با مواردی مواجه شدید که تعاریف کلی محسوب می‌شوند بهتر است از بازنویسی آنها پرهیز کنید. برای مثال تعریف اصلی نفت بدین شکل است: نفت مایعی غلیظ به ‌رنگ قهوه‌ای سوخته است که در لایه‌های بالایی پوسته کره زمین یافت می‌شود. در این تعریف اگر به جای کلمه "مایعی" واژه "ماده ای" را قرار دهیم تعریف این مفهوم علمی کلا به هم می‌خورد. ایران تایپیست از معدود مجموعه هایی است که به تعریف بازنویسی واقف است و آن را کاملا روی مقالات بازنویسی شده پیاده می‌کند.

تعریف بازنویسی

تعریف بازنویسی

 

استفاده از بازنویسی برای نگارش مقاله review چگونه تعریف میشود؟

مقاله review یا در اصطلاح فارسی مقاله مروری نوع خاصی از مقاله است که به مرور موضوع ویژه‌ای که در دنیای علم و فناوری مطرح می‌شود می‌پردازد. در این نوع از مقاله‌ها شخص نویسنده به مطالعه منابع مختلف می‌پردازد، مشاهدات خود را مستند می‌کند، به کتاب‌های مختلف سر می‌زند و مقالات متنوعی را بازخوانی می‌کند تا بتواند مقاله مروری‌اش را هر چه بهتر و جامع‌تر بنگارد. در مسیر نگارش مقاله review گاهی اوقات ممکن است به ریسمان بازنویسی چنگ بزنید و از تعریف بازنویسی به نفع خود بهره ببرید. خوشبختانه تعریف بازنویسی به گونه‌ای است که می‌توان از آن در زمینه نگارش مقالات مروری نیز استفاده کرد. تنها نکته‌ای که در بازنویسی مقالات مروری مطرح می‌شود رعایت اصولی و نکاتی است که به تعریف بازنویسی مربوط می‌شود. برای مثال زمانی که شما قصد دارید از یک مقاله علمی در باب چگونگی انتشار صدا کمک بگیرید می‌بایستی آن را به زبانی دیگر و با استفاده از جملات متنوع به مقاله مروری‌تان انتقال دهید. نگارش جملاتی که عینا در منبع اصلی تکرار شده است می‌تواند به اتهام سرقت ادبی منجر شود. نگارش مقاله review بسیار راحت و آسان است اگر موارد مربوط به تعریف بازنویسی را به خوبی مطالعه و روی مقاله مروری پیاده کنید. از لحاظ تکنیکی نگارش مقاله مروری بدون استفاده از روش‌های بازنویسی غیرممکن است. چرا که در حال پس از مطالعه منابع مختلف مجبور به بازنویسی مطالب موجود در آنها خواهید بود. در نگارش مقاله مروری مشاهدات خودتان و جملات بازنویسی شده از منابع دیگر به کمک یکدیگر می‌آیند و تنه اصلی مقاله مروری را شکل می‌دهند. از آنجایی که مقالات مروری اغلب پایه علمی دارند بهتر است در بازنویسی مفاهیم و تعاریف علمی بسیار محتاطانه عمل کنید. در صورتی که از موضوع مقاله مروری اطلاعات کافی ندارید بهتر است آن را به متخصصان ایران تایپیست واگذار کنید.

تعریف بازنویسی

تعریف بازنویسی

 

بازنویسی برای پایان نامه های دارای درصد مشابهت بالا چگونه تعریف میشود؟

بازنویسی از عمده روش‌هایی است که می‌توان به کمک آن درصد مشابهت دو متن مشابه را تا حد بسیار زیادی کم کرد و احتمال سرقت‌ادبی را به صفر رساند. بازنویسی کاربردهای بسیاری دارد. از جمله معروف‌ترین مواردی که در آن فن بازنویسی بسیار به کار می‌آید پروسه نگارش مقاله پایان‌نامه برای دانشجویان ارشد است. همانطور که میدانید پایان‌نامه نوعی مقاله خاص به شمار می‌‎آید که بخشی از آن را مشاهدات دانشجو و بخشی از آن را منابع مرتبط با موضوع پایان‌نامه تشکیل می‌دهد. زمانی که منابع مختلف برای نگارش پایان‌نامه به کار گرفته می‌شوند تعریف بازنویسی وارد عمل می‌شود. استفاده از موارد مربوط به تعریف بازنویسی مقاله پایان‌نامه را از اتهام سرقت‌ادبی مبری می‌کند و آن را به یونیک‌ترین پایان‌نامه‌ها تبدیل می‌‍کند.

بازنویسی برای پایان‌نامه حکم سکوی پرتاب برای نگارش بهترین پایان‌نامه‌ها را دارد چرا که دانشجو به تنهایی نمی‌تواند اطلاعات مورد نظرش را تنها با آزمایش و تحقیق به دست آورد. حتی پس از آزمایش و تحقیق نیز منابع مختلفی باید در دست باشد تا بتوان به کمک آنها نگارش صحیح و دقیق مقاله را تضمین کرد. در این بین باید مقالاتی باشد که با استناد به آنها امر نگارش پایان‌نامه را پیش برد. روش‌های مختلفی برای استفاده از تعریف بازنویسی در مقالات پایان‌نامه وجود دارد که بهترین آنها خواندن و فهم مقاله است. زمانی که شخص به مطالب موجود در مقاله اشراف کافی و کامل داشته باشد به راحتی و با درصد مشابهت بسیار پایین می‌تواند به بازنویسی آن بپردازد. استفاده از تکنیک جابجایی کلمات و یا تعویض فعل جمله دردی از مشابهت مقاله پایان‌نامه با مقالات مرجع دوا نمی‌کند. ایران تایپیست با بکارگیری مجرب‌ترین تیم بازنویسی سال هاست که در رتبه نخست است. این تیم به تمامی موارد و گزینه‌های مربوط به تعریف بازنویسی واقف است و آنها  را به صورت ماهرانه‌ای روی بازنویسی پایان‌نامه پیاده می‌کند.

تعریف بازنویسی

تعریف بازنویسی

 

 تعریف بازنویسی از لحاظ SEOچیست؟

بازنویسی در حوزه‌های مختلف و متنوعی به کار گرفته شده و کاربردهای متعددی برای آن تعریف می‌شود. یکی از آنها مبحث تولید محتوا متنی برای سایت‌های مختلف است. زمانی که شخصی در صدد سفارش تولید محتوا متنی برای سایت خود بر‌می‌آید شخص نویسنده به کمک بازنویسی و با مراجعه به منابع مختلف امر نگارش محتوا متنی برای سایت را کلید می‌زند. اما نگارش مقالات بازنویسی‌شده برای سایت می‌بایستی طبق اصول خاص دیگری، ورای اصول بازنویسی، باشد که در اصطلاح به آنها اصول SEO (سئو) گفته می‌شود. اصول SEO متشکل از قوانینی است که روی متن مورد نظر پیاده می‌شود و بازدید از سایت را افزایش می‌دهد. در تعریف بازنویسی از لحاظ اصول SEO قوانینی که مد نظر استفاده از کلمات کلیدی و کلمات کلیدی اصلی مرتبط با موضوع متن است.

برای مثال زمانی که نویسنده برای فروشگاه اینترنتی فروش ابزار آلات دستی تولید محتوا می‌کند می‌بایستی به تعداد استاندارد نام محصول مورد نظر را در متن تکرار کند. برای نگارش چنین متن‌هایی اغلب از گوگل استفاده می‌شود که نگارش محتوا بدون استفاده از تکنیک‌های بازنویسی غیر ممکن است. از این رو می‌توان گفت که تعریف بازنویسی شامل نگارش مقالات سئو‌شده نیز می‌شود و آنها را نیز در بر ‌میگیرد. از آنجایی موتور جستجوگر گوگل به مقالات کپی بسیار حساس است، محتوا‌های یونیک را بهتر را می‌پذیرد و آن را در صفحه اول جستجو قرار می‌دهد. اشراف کامل به تعریف بازنویسی از لحاظ سئو اولین گام برای نگارش مقالاتی است که قرار است رتبه سایت‌تان را بیفزاید. از این رو بهتر است آماده سازی مقالات بازنویسی‌شده به روش سئو را به افراد مجرب که در این حوزه فعالیت دارند بسپارید. تیم بزرگ ایران تایپیست از جمله تیم‌هایی است که به تعریف بازنویسی از لحاظ اصول SEO تسلط کامل دارد و بهترین مقالات بازنویسی سئو‌شده را در اختیار شخص کاربر قرار می‌دهد.

تعریف بازنویسی

تعریف بازنویسی

سوالات متداول

اصلی‌ترین تعریف بازنویسی عبارت است از تکنیک‌ها و روش‌هایی که روی متن مبدا پیاده می‌شود تا متنی دیگر مشابه و هم مفهوم با متن مبدا خلق شود. حفظ مفهوم متن مبدا در بازنویسی بسیار اهمیت دارد.

در تعریف بازنویسی حفظ ویژگی‌های متن به سلسله مراتبی گفته می‌شود که در آن متن همچنان که از لحاظ ساختاری تغییر می‌کند بلکه کاملا مفهوم و معنی متن اصلی را حفظ کرده و با خود حمل می‌کند.

در نگارش مقالات مروری برای آنکه بتوان متون دقیق‌تر و علمی‌تری ارائه داد گاهی اوقات از تکنیک‌های بازنویسی استفاده می‌شود.

مدت زمان بازنویسی مقالات پایان‌نامه به موضوع و میزان سختی آن بستگی دارد. البته پس از گفتگو با کارشناسان ایران تایپیست زمان تقریبی آن به اطلاع کاربر داده می‌شود.


نویسنده: سارا اخلاقی بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/6/16 ساعت 16:00:00 تعداد بازدید: 9885 امتیاز 5 از 2 نظر

کلمات کلیدی: بازنویسی چیست معنای بازنویسی معنی بازنویسی بازنویسی منظور از بازنویسی

دیدگاه کاربران

طاهره قربانی | 1400-6-24 ساعت 08:32:38 امتیاز :

توضیحات شما و کارشناساتون کامل بود. الان با اطمینان میتونم سفارش بازنویسیمو بدم

ali hasani | 1400-6-20 ساعت 10:18:13 امتیاز :

همه سفارشات بازنویسی سایتم را تا الان شما انجام دادین کارتون حرف نداره

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :