جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

تعرفه ویراستاری

نویسنده: سارا اخلاقی ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/11/23 ساعت 11:00:00 بازدید: 509 امتیاز 0 از 0 نظر

تعرفه ویراستاری به چند عامل بستگی دارد. هر مرکزی برای مشخص کردن هزینه و بهای خدماتی که ارائه می دهد، به نکات مهمی توجه می کند. ویرایش به طور معمول به حجم آن وابسته است. هر چه حجم متن و تعداد کلمات آن بیشتر باشد، هزینه آن نیز به همان نسبت بالاتر خواهد رفت. برای دریافت هزینه ها و تعرفه های خدمات و به ویژه ویرایش می توانید به وب سایت ایران تایپیست مراجعه کنید. این مرکز با توجه به سابقه و تجربه ای که دارد، قیمت خدماتش را بسیار مناسب در نظر گرفته است.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

آیا تعرفه ویراستاری برای کتاب و مقاله فرقی دارد؟

تعرفه ویراستاری در ایران تایپیست با توجه به عوامل دیگری تعیین می شود و قالب محتوای متن در آن تأثیر چندانی ندارد. با این که کتاب و مقاله دو متن کاملاً متفاوت از هم هستند، برای ویرایش آنها به طور کل باید از اصول و قواعد ویرایش پیروی شود. اما ویرایش این متون در جزئیات با هم فرق دارند. به دلیل این که در حین خواندن متن کتاب و مقاله باید موارد خاص آن مورد توجه قرار گیرند.  

تعرفه ویراستاری کتاب می تواند با مقاله فرق داشته باشد، در صورتی که موضوع متن تخصصی شود. اگر نوع ویرایشی که روی متن صورت می گیرد متفاوت باشد، تعرفه ویرایش هم متفاوت خواهد شد. برای ویرایش محتوایی و علمی کتاب یا مقاله در هر صورت هزینه بیشتری از ویرایش های دیگر دریافت می شود. زیرا در این نوع ویرایش تغییرات اساسی تر و عمیق تر در متن ایجاد می شود که تنها افراد متخصص در موضوع متن توان آن را دارند.

تعرفه ویراستاری مقاله های تخصصی با مقاله های عمومی متفاوت خواهد شد. همه مقاله ها برای چاپ در مجله ها و ژورنال های معتبر به ویرایش نیاز دارند. ضمن این که هر مجله ای استانداردهای خودش را برای مقاله ها تعیین می کند. هر ویراستاری موظف است در حین ویرایش متن این استانداردها را مد نظر داشته باشد. در موارد بسیاری ویرایش مقاله در نهایت منجر به پذیرش آن شده است. پذیرفته مقاله ها اهمیت بسیار زیادی دارد و حیف است که به خاطر اشتباهات ویرایشی یک مقاله برای چاپ پذیرفته نشود.  

تعرفه ویراستاری کتاب تألیف شده با ترجمه شده می تواند متفاوت باشد. برای ویرایش کتاب های ترجمه شده لازم است که ویراستار بر هر دو زبان مبدأ و مقصد مسلط باشد. علاوه بر این که باید همه اصول و قواعد ویرایش بداند، نیاز است که با اشتباهات معمول و رایج که مترجم ها در حین ترجمه مرتکب می شوند هم آشنا باشد. کتاب ها به خاطر حجمشان به ویراستاری متفاوت از مقاله ها نیاز دارند و ممکن است همین مسئله در هزینه ویراستاری آنها اثرگذار باشد.

تعرفه ویراستاری

تعرفه ویراستاری

تعرفه ویراستاری بر چه اساسی محاسبه می شود؟

تعرفه ویراستاری به عوامل مختلفی وابسته است و قیمت ویرایش با توجه به چند عامل تعیین می شود. بعد از ثبت سفارش ویرایش در ایران تایپیست قیمت ویرایش به سفارش دهنده اعلام می شود. زیرا بدون دانستن اطلاعات کامل از متن دادن قیمت کار ساده ای نیست. تعداد کلمات و حجم متن باید مشخص باشد. می توان مهم ترین عامل تعیین هزینه ویرایش را تعداد کلمه های آن در نظر گرفت.

تعرفه ویراستاری به زبان متن هم مربوط می شود. برای اعلام هزینه ویرایش باید زبان متن مشخص شود. ویرایش متن به زبان فارسی از ویرایش به زبان انگلیسی ارزان تر است. برای زبان های خارجی غیر از انگلیسی باید هزینه بیشتری صرف ویرایش شود. به دلیل این که لازم است ویراستار به خوبی بر زبان متن مسلط باشد و ساختار آن را بشناسد. در غیر این صورت، نمی تواند متن را ویرایش کند. یعنی ویراستار متخصص به زبان متن باید آن را تصحیح و اصلاح کند که در قیمت ویرایش اثرگذار خواهد بود و تعرفه آن را از ویرایش زبان فارسی متفاوت می کند.  

تعرفه ویراستاری به زمانی که ویراستار برای ویرایش صرف می کند هم ارتباط دارد. هر متنی بدون توجه به حجم و تعداد کلمات آن به زمان برای ویرایش نیاز دارد. گاهی یک متن تخصصی کوتاه که به ویرایش علمی و محتوایی نیاز دارد زمان بیشتری از ویراستار می گیرد تا این که بخواهد یک متن عمومی را ویرایش فنی کند. یعنی نوع ویرایش و نوع متن می توانند در وقتی که برای ویرایش صرف می شود اثرگذار باشند.  

تعرفه ویراستاری به نوع ویرایش متن هم بستگی دارد. ویرایش دارای انواع مختلفی است که شامل ویرایش فنی، زبانی و محتوایی می شود. ویرایش فنی در سطح متن اعمال می شود و به زمان زیادی نیاز ندارد. ویرایش زبانی در مقایسه با ویرایش فنی عمیق تر است و برای اصلاح ساختار جملات باید وقت بیشتری صرف شود. همین مسائل می تواند بر هزینه ویرایش مؤثر باشد. هزینه ویرایش محتوایی و علمی نیز نسبت به دو نوع دیگر بالاتر است. ویرایش محتوایی برای بعضی از متن های تخصصی ممکن است به زمان زیادی هم نیاز داشته باشد.  

تعرفه ویراستاری

تعرفه ویراستاری ادبی و فنی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

تعرفه ویراستاری ادبی و فنی متفاوت است؟

تعرفه ویراستاری فنی و ادبی در مقایسه با ویرایش های عمیق تری که روی متن صورت می گیرد متفاوت است. برای ثبت سفارش ویرایش در وب سایت ایران تایپیست باید در آن ثبت نام شود. بعد از ثبت نام یک پنل کاربری در اختیار کاربر قرار می گیرد که می تواند در آن سفارش خود را با وارد کردن اطلاعات ثبت کند. این اطلاعات اهمیتی زیادی دارند. زیرا قیمت ویرایش متن بارگذاری شده بر اساس همین اطلاعات به سفارش دهنده اعلام خواهد شد.

تعرفه ویراستاری در زمان وارد کردن اطلاعات مشخص نیست. اما نوع ویرایشی که متن نیاز دارد باید در آنجا معلوم شود. شاید لازم باشد که سفارش دهنده اطلاعاتی را درباره انواع ویرایش به دست آورد تا بتواند تشخیص دهد که متن او با چه نوع ویرایشی بهترین تغییرات را خواهد داشت. شاید هم بهتر باشد که برای تشخیص نوع ویرایش از افراد متخصص و ویراستارها کمک گرفته شود. گاهی برای یک ویراستار دشوار است که انواع ویرایش را از هم تفکیک کند و به صورت واضح بگوید که چه نوع ویرایشی برای یک متن لازم است.  

تعرفه ویراستاری برای ویرایش فنی و ادبی و متن های تخصصی با غیر تخصصی فرق دارد. زیرا اعمال تغییرات ادبی در متن های تخصصی آسان نیست. گاهی اصلاحات جمله های متن های تخصصی موجب تغییر معنای جملات می شود. یعنی یک تغییر کوچک ممکن است به یک اشتباه بد منتهی شود. همین مسئله موجب می شود که ویراستار با دقت بیشتر و سرعت کمتری جملات را اصلاح کند که در نهایت به بالا رفتن هزینه منجر خواهد شد.  

تعرفه ویراستاری فنی که آن را با نام ویرایش ادبی می شناسند با ویرایش زبانی تفاوت دارد. اصلاحاتی که در ویرایش فنی انجام می گیرد بسیار گسترده است و گاهی تفکیک آن از ویرایش زبانی کار ساده ای نیست. پاراگراف بندی، نشانه گذاری، اصلاح نیم فاصله ها، تصحیح اشتباهات تایپی و غلط های املایی و بسیاری از اشتباهات دیگر موجود در متن در این نوع ویرایش باید انجام گیرند. اما تغییر ساختار جملات و نزدیک کردن آنها به زبان معیار کاری است که در ویرایش زبانی صورت می گیرد و برای آن هزینه دیگری باید پرداخت شود.

تعرفه ویراستاری

هزینه ویراستاری

کدام مرکز مناسب ترین تعرفه ویراستاری را ارائه می دهد؟

تعرفه ویراستاری را می توان به صورت آنلاین از مراکز مختلفی دریافت کرد. وب سایت ها معمولاً با گذاشتن تعرفه ها بر روی وب سایت این امکان را برای کاربران ایجاد کرده اند که بتوانند قیمت مراکز مختلف را در زمان مناسب با هم مقایسه کنند. ایران تایپیست سال های متمادی است که در حوزه ویرایش خدمات ارائه می دهد. افراد حرفه ای زیادی از سراسر کشور با این مرکز همکاری دارند. دلایل زیادی در نهایت دست به دست هم داده اند که این مرکز بتواند در همه سال های فعالیت خود همواره قیمت هایش را در مقایسه با رقبا پایین نگه دارد.

تعرفه ویراستاری با قیمت های دانشجویی هماهنگ است. بیشتر مشتریان و کاربران این وب سایت همیشه دانشجوها بوده اند. بیشتر همکارانی که با این وب سایت کار می کنند هم دانشجو هستند. به همین دلیل هم قیمت ها بر اساس نیاز و توانایی پرداخت دانشجوها تعیین شده است. با توجه به سیاست هایی که در این مجموعه تبیین شده اند، سال ها است که قیمت ها پایین نگه داشته شده اند تا به غیر از دانشجویان همه اقشار جامعه بتوانند از آن سود ببرند.  

تعرفه ویراستاری به صورت آنلاین برای سفارش دهندگان در دسترس است. با مراجعه به وب سایت امکان مشاهده قیمت ها در جدول خدمات ویرایش وجود دارد. البته قیمت های دقیق برای هر فایل بعد از بارگذاری و دیدن مشخصات آن اعلام می شود. این وب سایت امکانات بسیار خوبی را برای پذیرش های آنلاین دارد و همه چیز از تحویل سفارش، بررسی آن و ارسال فاکتور و شروع کار ویرایش در اسرع وقت انجام می گیرد.

تعرفه ویراستاری در ایران تایپیست برای همه انواع ویرایش مناسب در نظر گرفته شده است. تمام افرادی که با این مجموعه همکاری دارند همگی متخصص هستند و برای هر نوع ویرایشی می توان به آنها اعتماد کرد. پیدا کردن ویراستارهای متخصص کار ساده ای نیست. بسیاری از آنها به طور شخصی در دسترس نیستند. اما در این وب سایت به راحتی می توان از آنها استفاده کرد و سفارش های ویرایش خود را به آنها واگذار کرد. کافی است در وب سایت ثبت نام کنید. بعد از ثبت نام امکان ثبت سفارش در پنل به همه کاربران داده می شود.   

تعرفه ویراستاری

تعرفه ویراستاری فوری

تعرفه ویراستاری فوری و سریع

تعرفه ویراستاری که با فوریت انجام گیرد در ایران تایپیست با سفارش های معمولی متفاوت است. برای همه سفارش هایی که در زمان کمتری انجام شوند، هزینه بالاتری محاسبه خواهد شد. در زمان ثبت سفارش باید به فوریت کار اشاره شود. پیش از ثبت سفارش باید با مشاوران مجموعه تماس گرفته شود تا اطلاعات کامل در اختیار سفارش دهنده قرار گیرد.  

تفاوت تعرفه ویراستاری برای سفارش های فوری در زمان ثبت سفارش مشخص می شود. بعد از این که سفارش دهنده فایل خود را بارگذاری کند، با توجه به مشخصاتی که در پنل وارد کرده است، پیش فاکتور به صورت رایگان برای او ارسال خواهد شد. در صورتی که بخواهد از جزئیات بیشتر قیمت ها مطلع شود می تواند با مشاوران در این باره صحبت کند. آنها به او خواهند گفت که در صورتی که ویرایش معمولی ثبت شود، چقدر با سفارش فوری تفاوت قیمت خواهد داشت.

تعرفه ویراستاری سفارش های فوری به طور معمول دو برابر سفارش های معمولی محاسبه می شود. تنها تفاوتی که این دو نوع سفارش با هم دارند زمانی است که صرف آنها می شود. وگرنه که از نظر کیفیت کاملاً به هم شبیه خواهند بود. در واقع، همه تغییراتی که در ثبت سفارش معمولی یک فایل روی متن اعمال می شود، در ثبت فوری هم انجام می گیرد. تسریع کار به هیچ وجه منجر به افت کیفیت آن نخواهد شد. هر تغییری که لازم باشد روی متن صورت می گیرد. تنها تفاوت آن این است که در زمان کمتر و با سرعت بیشتری کار پیش خواهد رفت.  

تعرفه ویراستاری فوری فایل هایی که حجم زیادی دارند، بسیار متفاوت از سفارش های حجیم است که در زمان معمولی ویرایش می شوند. همانند سفارش های معمولی تعداد کلمات متن و زبان متن در برآورد هزینه ویرایش تأثیر دارند. در میان تعداد ویراستارهای متخصص بسیاری که با ایران تایپیست همکاری دارند، پیدا کردن ویراستار مناسب کار سختی نیست. به طور حتم می توان فرد متخصصی را پیدا کرد که بتواند در زمان کم و با قیمت مناسب تغییرات لازم را روی متن اعمال کند.  

تعرفه ویراستاری

تعرفه ویراستاری آنلاین


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

ویرایش فنیویراستاریهزینه ویراستاریهزینه ویرایش علمی

سوالات متداول

بله. یکی از عوامل مؤثر در تعیین تعرفه ویرایش حجم و تعداد کلمات متن است.

نوع ویرایش می تواند در تعیین هزینه آن اثرگذار باشد.

بله. با مراجعه به وب سایت می توانید تعرفه ویراستاری را در بخش هزینه ها مشاهده کنید. 

برای سفارش های فوری به طور معمول هزینه دو برابری دریافت می شود.


نویسنده: سارا اخلاقی ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/11/23 ساعت 11:00:00 تعداد بازدید: 509 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: هزینه ویراستاری نرخ ویراستاری قیمت ویراستاری دستمزد فاکتور هزینه ویراستاری

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :