چهارشنبه ۱۳ تیر ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

ترجمه مقاله ریاضی

نویسنده: سیما خورشیدی ترجمه مقاله تاریخ انتشار: 1401/6/15 ساعت 15:55:22 بازدید: 921 امتیاز 0 از 0 نظر

ترجمه مقاله ریاضی برای بسیاری از دانشجویان و اساتید ریاضی کاربرد دارد. بسیاری از دانشجویان در هر مقطعی که باشند می توانند با ترجمه مقالات جدید رشته ریاضی هم اطلاعات خود را در این زمینه ارتقا دهند، هم اینکه نمرات لازم را در این زمینه با ارائه یک تحقیق جامع، کسب کنند. البته از جنبه ی دیگر نیز ترجمه مقاله ریاضی به ارتقا و رشد علم ریاضیات و محاسبات در گرایشات مختلف کمک می کند.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه مقاله خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

ترجمه مقاله ریاضی

ترجمه مقاله ریاضی

نکات افتراقی در ترجمه مقاله ریاضی کاربردی و ریاضی محض

برای دانستن تفاوت ترجمه مقاله ریاضی کاربردی و ریاضی محض و درک تمایز های آنان باید با این رشته آشنا باشید. بسیاری از دانش آموختگان رشته ریاضی، یا بسیاری از افرادی که در موسسات حوزه مهندسی کار می کنند یا افرادی که دانشجو ریاضیات هستند، یا افرادی که در حوزه ریاضی کار یا تدریس می کنند به مقالات ترجمه شده و به روز ریاضی نیاز دارند.

تمایز بین این دو زیر شاخه مهم ریاضی برای ترجمه مقالات، این است که افراد فعال در این حوزه امکان تحلیل کاربردی بسیاری از مسائل مرتبط را در بسیاری از شرکت ها، یا مسائل صنعتی، اقتصادی، و برنامه ریزی دارند. بنابراین مقالاتی که مربوط به ریاضی کاربردی هستند عمدتا تحلیلی هستند. اما ریاضی محض بیشتر به علوم ریاضی می پردازد. این شاخه بیشتر به مدل سازی و پژوهش در حوزه ریاضی مربوط است. بنابراین مقالاتی که نیاز به ترجمه در حوزه ریاضی محض دارند، بیشتر شامل این موضوعات می شوند. البته، مرز میان این دو گرایش برای ترجمه مقاله ریاضی بسیار باریک و محدود است طوری که نمی توان بین آنها تمایز قائل شد.

چالش ها مهم در ترجمه مقاله ریاضی 

بسیاری از مقالات مربوط به رشته ریاضی که از زبان فارسی به سایر زبان ها ترجمه می شوند یا از زبان های دیگر به فارسی و غیره، چالش هایی را پیش روی مترجمان قرار می دهد. این چالش ها بسته به موضوع مقاله متفاوت است. به عنوان مثال، مقالات ریاضی که بیشتر تحلیلی هستند بیشتر شامل متون هستند و کمتر دارای اعداد و ارقام و نمودار ها برای اثبات مسائل و غیره می باشند. بنابراین ترجمه های آنها وقت گیر تر است؛ همچنین نیاز است تا برای ترجمه بسیاری از اصطلاحات جدید یا جملات خاص، وقت بیشتری اختصاص داده شود تا مفهوم به درستی به کاربر یا شخصی که مقاله را می خواند، منتقل شود. بسیاری از افراد مخاطب این نوع مقالات استادان دانشگاه ها یا پروفسور های بزرگ در دانشگاهها و پژوهشگاه های خاص ریاضی هستند. بنابراین مقاله ترجمه شده باید به درستی و بدون ابهام با حداکثر شفافیت و دقت انجام شود.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه مقاله خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مترجم برای ترجمه مقاله ریاضی باید با چه ابزارهای ورد آشنا باشد؟

یکی از مهمترین توانمندی های یک مترجم مقاله ریاضی این است که برای ترجمه بسیاری از مقالات آشنا به ابزار های ورد باشد. بسیاری از مقالات، حتی آنهایی که یک فرمول ساده دارند باید به درستی نگارش شوند. در برنامه ورد این امکان وجود دارد تا بدون نیاز به درج تصاویر فرمول ها و با نگارش آنها بتوان یک مقاله کامل داشت.

در بخش symbols نرم افزار ورد، امکان درج این فرمول ها برای ترجمه مقاله ریاضی وجود دارد. همچنین می توان از بخش Insert New Education در همین قسمت، فرمول ها و نشانه هایی را درج کرد که جزء نمونه فرمول های پیش فرض نیستند. بنابراین تسلط مترجم بر روی درج فرمول های مخصوص ریاضی داخل فایل ترجمه مقاله ریاضی بسیار اهمیت دارد. تمامی مترجمان مجرب ایران تایپیست که  ترجمه تخصصی در حوزه ریاضی انجام می دهند، توانایی کار با برنامه ورد را دارند. از این بابت، می توانید با خیال آسوده کار خود را به ما بسپارید.

ترجمه مقاله ریاضی

ترجمه مقاله

لیست گرایشات رشته ریاضی برای ترجمه آن 

به طور کلی و همانطور که اشاره کردیم، ترجمه مقاله ریاضی عموما به دو دسته ی کاربردی و محض تقسیم بندی می شوند که از زیر مجموعه ی این دو، گرایش های دیگر ریاضی وجود دارند. دیگر گرایش های آن شامل ریاضی دبیری، محاسبات نرم، رمز، آموزش ریاضی، ریاضی مالی، آنالیز ریاضی، هندسه توپولوژی، منطق ریاضی، هندسه و غیره می باشند.

در صورتی که در زمینه های نامبرده یا دیگر زمینه هایی که از آنها نام نبردیم، نیاز به ترجمه مقاله ریاضی دارید می توانید با ایران تایپیست تماس حاصل کنید. همچنین می توانید مقاله مورد نظر خود را از طریق صفحه اصلی سایت ایران تایپیست ارسال کنید تا هزینه ترجمه مقاله برای شما محاسبه شود و بتوانید در اسرع وقت مقاله خود را به صورت ترجمه شده توسط بهترین مترجمان مخصوص رشته ریاضی ترجمه کنید.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه مقاله خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

دستمزد مترجم متخصص در ترجمه مقاله ریاضی 

برای هر رشته جهت محاسبه ی هزینه ترجمه مقاله یک ضریب افزایشی در نظر گرفته می شود. این ضریب در بخش هزینه و زمان در سایت ایران تایپیست به طور مجزا درج شده است. به جز این ضریب حجیم شدن میزان مقاله برای ترجمه، از هزینه نهایی که باید بپردازید، خواهد کاست. در سایت ایران تایپیست بیشتر شدن حجم مقاله با افزایش تخفیف همراه است. البته، هزینه مقالات به طور کلی بر اساس کلمات موجود در هر صفحه تعیین می شود. بر همین اساس، دستمزد هر مترجمی متفاوت است و نمی توان برای آن رقم و عددی مشخص تعیین کرد. شما میتوانید برای محاسبه هزینه ترجمه مقاله ریاضی خود با مشاوران ایران تایپیست تماس برقرار کنید. کلیه سوالات شما در این باب، توضیح داده خواهد شد.

ترجمه مقاله ریاضی

ترجمه

ترجمه مقاله ریاضی ویژه کلیه دانشجویان رشته ریاضی و زیرمجموعه های آن

برای ترجمه مقاله ریاضی، هر یک از دانشجویان رشته ریاضی و زیرمجموعه های این رشته، باید به فکر بهترین مترجم باشند. مترجمی که توانایی بالایی در ترجمه متون علمی مربوط به علم ریاضیات دارد. چنین مترجمی می تواند به راحتی متون مقالات تخصصی شما را در هر یک از 32 زبان زنده دنیا برای شما ترجمه نماید. برای ترجمه مقالات رشته ریاضی، باید معادل هایی برای هر یک از عملیات ریاضی در زبان مقصد یافت. بنابراین با توجه به همین عملیات ریاضی و اصطلاحات ریاضی است که معمولا ترجمه مقاله ریاضی را برای یک مترجم سخت و دشوار می سازد. اما اگر مترجم مذکور بتواند با این معادل ها به خوبی آشنا باشد؛ می تواند بهترین ترجمه ها را ارائه سازد. به همین جهت می بایست به دنبال مترجم های باسابقه ای باشید که تجربه این نوع از سفارش ها را دارند.

ترجمه مقاله ریاضی

ترجمه مقاله ریاضی

کلیه دانشجویان ریاضی و زیرمجموعه های آن می توانند سفارش های ترجمه مقاله ریاضی خود را به مراکز معتبر بسپارند. در این مراکز و موسسه های فعال در کارهای پژوهشی، شما می توانید از هنر مترجمان بی شماری بهره مند شوید. آشنایی با اعداد و قوانین مربوط به آن و همچنین شناخت معادل یابی هایی برای عملیات ریاضی، می تواند در ترجمه مقاله ریاضی، کمک حال هر مترجمی باشد. بنابراین مترجمانی که این نوع از سفارش ها را بر عهده می گیرند؛ می بایست تمامی این نکات را به طور کامل بشناسند. بدین ترتیب در روند ترجمه آن ها هیچ گونه مشکل نگارشی و فنی وجود نخواهد داشت. اگر شما ترجمه مقاله ریاضی خود را به موسسه های معتبر بسپارید؛ بهترین موسسه ها برای سفارش های شما گزینش می شوند. ایران تایپیست، یکی از همین مراکز شناخته شده به شمار می آید. این موسسه امکان ثبت سفارش حضوری و غیر حضوری را برای شما میسر گردانده است.

زمان بندی تحویل سفارش های ترجمه مقاله ریاضی چگونه است؟

زمان تحویل سفارش های ترجمه مقاله ریاضی، یکی از سوالات رایج مشتریان این نوع از سفارش هاست. به واقع هر یک از دانشجویان و دانش پژوهان سعی می کنند تا سفارش های خود را در مراکزی ثبت کنند که سریعتر ترجمه را به دست آن ها تحویل دهند. تسریع در تحویل سفارش ترجمه به دست مشتری، زمانی می تواند محقق یابد که مشتری مورد نظر در ترجمه متن مقاله، مهارت بی نظیری داشته باشد. وی می تواند به پشتوانه همین تجربه و مهارت بالای خود سریعتر از سایر مترجمان، ترجمه مقاله ریاضی شما را انجام و آن را به دستتان برساند. البته باید توجه داشت که نباید سرعت در ترجمه سبب پایین آمدن کیفیت متن مقاله گردد. مسئله ای که متاسفانه برخی از مترجمان از آن غافل هستند و اولویت خود را تسریع در سرویس دهی به مشتریان خود قرار می دهند.

ترجمه مقاله ریاضی

تحویل سریع فایل ترجمه

زمان تحویل سفارش های ترجمه مقاله ریاضی بستگی به یک سری امور دارد. اینکه حجم مقاله شما چقدر است و زبان آن چیست و کیفیت آن چگونه است و سوالاتی از این قبیل، همگی روی زمان تحویل سفارش موثر هستند. البته به غیر از این عوامل، مهارت مترجم و خدمات موسسه های معتبر در این زمینه هم بسیار تأثیرگذار هستند. هر چقدر تجربه و مهارت و تسلط مترجم بالاتر باشد؛ امکان دریافت فایل ترجمه توسط آن ها به دست مشتری بسیار بالاتر می باشد. به همین جهت شما می توانید سفارش های ترجمه مقاله ریاضی خود را به موسسه ایران تایپیست بسپارید. چرا که این موسسه، مترجمان بسیار زیادی را به استخدام درآورده است که هر یک از آن ها تجربه بالایی در زمینه ترجمه تخصصی مقالات ریاضیات دارند. البته در این موسسه امکان ثبت سفارش با درخواست فوری نیز وجود دارد. بدین ترتیب حتی امکان دریافت فایل ترجمه یک روزه هم میسر گشته است.

انجام ترجمه متون ریاضیات به زبان عربی با علم به قواعد اعداد

ترجمه مقاله ریاضی در هر زبانی فوت و فن و تکنیک های خاص خود را دارد. اگر مقاله مذکور به زبان عربی باشد؛ مترجم را وارد یک چالش جدی می سازد. به ویژه اگر مترجم مربوطه بخواهد متنی را از زبان فارسی به عربی بازگرداند؛ کار وی به مراتب بسیار سخت تر خواهد شد. چرا که در این حالت، می بایست حتما به قواعد زبان عربی مربوط به اعداد آشنایی کاملی داشته باشد. اعداد در زبان عربی همانند انسان ها و موجودات زنده، مذکر و مونث دارند. بنابراین به مذکر و مونث بودن عدد و معدود و چگونگی قواعد مربوط به آن در ترجمه مقاله ریاضی به عربی باید توجه ویژه ای کرد. مترجمان زبان عربی که این قوانین را به طور کامل از بر هستند؛ می توانند ترجمه متون تخصصی شما را بر عهده بگیرند و قواعد آن را نیز به طور کلی رعایت سازند.

ترجمه مقاله ریاضی

ترجمه مقالات عربی ریاضیات

در صورتی که مترجم در زمینه ترجمه مقاله ریاضی، هیچ گونه شناختی نسبت به قواعد اعداد نداشته باشد؛ نمی توان انتظار ترجمه باکیفیت داشت. به همین جهت صرف ترجمه زبان به تنهایی نمی تواند مترجم را در ترجمه متون تخصصی کمک کند. مترجمان عربی ضمن تسلط به این زبان، می بایست قواعد مربوط به عدد و معدود را نیز بشناسند. هر چند که آشنایی به سایر قواعد عربی در سایر متون نیز مترجم را در ترجمه دقیق تر کمک می کند. آشنایی با فعل و فاعل یا مبتدا و خبر و... همگی روی ترجمه مقاله ریاضی در کنار قواعد اعداد لازم و ضروری است. مترجمان عربی موسسه ایران تایپیست همگی از این مزیت بهره مند هستند. بنابراین شما می توانید با ثبت سفارش های خود در این موسسه، ضمن بهره مندی از کیفیت بالای ترجمه از نظر ایرادات فنی هم سفارش بی نقصی را داشته باشید.

ترجمه مقاله ریاضی به همراه ویراستاری و بازبینی

سفارش های ترجمه مقاله ریاضی برای دانشجویان این رشته بسیار حائز اهمیت می باشد. به همین جهت هر یک از آن ها سعی می کنند تا سفارش های خود را به مراکز معتبر و شناخته شده تری بسپارند. چرا که در این موسسه ها به شما خدمات بیشتر و شایان توجه تری ارائه می گردد. یکی از همین خدمات ارائه شده توسط این موسسه ها، ویراستاری و بازبینی مجدد فایل ترجمه شما توسط ویراستارهای حرفه ای است. بدین ترتیب متنی که در نهایت به دست مشتری می رسد؛ عاری از هر گونه عیب و ایراد نگارشی و فنی خواهد شد. پس بهتر است سفارش های ترجمه مقاله ریاضی خود را به این مراکز بسپارید تا بتوانید از خدمات آن ها به خوبی استفاده کنید. چرا که به طور کلی ترجمه مقالات از حساس ترین ترجمه ها به شمار می آید که بایستی با دقت بیشتری ترجمه شوند.

ترجمه مقاله ریاضی

ویراستاری ترجمه

گاهی اوقات یک مترجم در حین ترجمه مقاله ریاضی، به علل و عوامل مختلف، دچار اشتباه در ترجمه می شود. اگر متن وی به همان ترتیب به دست مشتری برسد؛ طبیعتا نمی تواند رضایت مشتری را به خود جلب نماید. به همین علت در موسسه های معتبر معمولا یک ویراستار فایل ترجمه شده مترجم را مورد بررسی قرار می دهد تا ایرادهای موجود را در متن گرفته و متن بی عیب و نقصی را در نهایت به دست مشتری خود برساند. اگر شما هم می خواهید ترجمه مقاله ریاضی باکیفیت و ویراستاری شده ای را دریافت کنید؛ می توانید سفارش خود را در ایران تایپیست به ثبت برسانید. چرا که این موسسه، چنین امکانی را برای شما میسر گردانده است. ویراستارهای قدر و توانمندی که در این موسسه به کار گمارده شده اند؛ می توانند ویراستاری و بازبینی فایل ترجمه مترجم را با نهایت دقت انجام دهند.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه مقاله خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

لیست هزینه ترجمهترجمه مقالهترجمه فوری مقالهترجمه ی رشته ها

سوالات متداول

خیر، هیچ یک از مترجمان عمومی امکان ترجمه مقاله ریاضی را ندارند. بنابراین کلیه ترجمه های مربوط به رشته ها و زیر رشته های ریاضی توسط مترجمان متخصص آن انجام می شود.

بله، کلیه مقالات ریاضی در ایران تایپیست بدون محدودیت و توجه به موضوع انجام می شود.

خیر، تنها هزینه دریافتی از شما برای ترجمه مقاله ریاضی دریافت می شود.

از این نظر محدودیت وجود ندارد. شما می توانید درخواست ترجمه مقاله ریاضی خود را بدون در نظر گرفتن نوع زبان مبدا و مقصد ثبت کنید.


نویسنده: سیما خورشیدی ترجمه مقاله تاریخ انتشار: 1401/6/15 ساعت 15:55:22 تعداد بازدید: 921 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: ترجمه مقاله ریاضی آنلاین ترجمه مقالات ریاضی ترجمه مقاله تخصصی ریاضی ترجمه مقاله isi ریاضی ترجمه مقاله رشته ریاضی

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :