پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

ترجمه تخصصی جغرافیا

نویسنده: افشین نادری ترجمه تخصصی تاریخ انتشار: 1400/6/14 ساعت 12:00:00 بازدید: 372 امتیاز 5 از 1 نظر

ترجمه تخصصی جغرافیا یکی از پروژه‌های مهم مربوط به این رشته‌ی علمی بوده و مانند هر پروسه‌ی دیگری به کسب دانش در این حوزه و تسلط بر مفاهیم و اصطلاحات تخصصی مختلف جغرافیایی دارد. هلدینگ ایران تایپیست از بزرگ‌ترین مراکز فعال در زمینه ترجمه تخصصی آنلاین است، که خدمات گسترده‌ای را برای ترجمه تخصصی متون و مقالات جغرافیا ارائه می‌دهد.

ترجمه تخصصی جغرافیا نیازمند تسلط بر مفاهیم و نکات تخصصی علوم جغرافیایی بوده و مترجم باید دانش جغرافیایی داشته باشد. در ایران تایپیست برای ترجمه متون تخصصی جغرافیایی خدمات بسیار ویژه‌ای ارائه می‌شود.

ترجمه تخصصی متون و مقالات جغرافیا

علم جغرافیا مانند هر علم دیگری پر از مفاهیم و مطالب مهم است که برای تسلط بر این مفاهیم، لازم است تخصص جغرافیایی خود را افزایش داده و به کسب دانش و اطلاعات در این حوزه علمی پرداخت. ترجمه تخصصی جغرافیا یکی از پروژه‌های مهم مربوط به این رشته‌ی علمی بوده و مانند هر پروسه‌ی دیگری به کسب دانش در این حوزه و تسلط بر مفاهیم و اصطلاحات تخصصی مختلف جغرافیایی دارد. در واقع مترجمی که کار ترجمه تخصصی جغرافیا انجام می‌دهد، باید نکاتی را در نظر داشته باشد؛ اول این که داشتن مهارت برای ترجمه متون تخصصی، یکی از مهم‌ترین ابزار لازم برای هر مترجم است مترجمان باید بتوانند طبق اصول ترجمه تخصصی عمل کرده و تکنیک‌هایی که برای این سبک از ترجمه به کار می‌روند را برای ترجمه دقیق و حرفه‌ای‌، مورد استفاده قرار دهد. در واقع ترجمه تخصصی جغرافیا علاوه بر نیاز به دانش زبانی و تسلط بر دستور زبان‌های مختلف، به تخصص و مهارت مترجمان برای ترجمه تخصصی نیاز داشته و هر مترجمی که کار ترجمه تخصصی جغرافیا را انجام می‌دهد، لازم است دانش کافی را در باب علوم مختلف جغرافیایی به دست آورد و بتواند اصطلاحات و مفاهیم تخصصی ذکر شده در مقالات تخصصی رشته‌ی جغرافیا را به شکل کاملا صریح و روان ترجمه کند. هلدینگ ایران تایپیست از بزرگ‌ترین مراکز فعال در زمینه ترجمه تخصصی آنلاین است، که خدمات گسترده‌ای را برای ترجمه تخصصی متون و مقالات جغرافیا ارائه می‌دهد؛ در این هلدینگ معتبر مترجمانی کار ترجمه تخصصی متون جغرافیایی را بر عهده می‌گیرند، که تخصص و دانش لازم را درباره‌ی مفاهیم جغرافیایی دارا هستند و می‌توانند اصطلاحات تخصصی که در مقالات رشته‌های مختلف جغرافیایی ذکر می‌شود را به شکلی کاملا حرفه‌ای و با تسلط کامل ترجمه کنند. لذا می‌توان گفت که کیفیت ترجمه تخصصی جغرافیا توسط مترجمان متخصص سایت ایران تایپیست، کاملا تضمین شده است.

ترجمه تخصصی جغرافیا

ترجمه تخصصی جغرافیا

 

آیا امکان ترجمه تخصصی نقشه های جغرافیایی با ارسال عکس وجود دارد؟

یکی از مهم‌ترین محدودیت‌هایی که در بعضی از مراکز ترجمه تخصصی وجود دارد این است که افراد برای ثبت سفارش ترجمه، باید حتما فایل متنی مطلب مورد نظر خود را برای ترجمه ارسال کنند. اما در این تایپیست این محدودیت به طور کلی رفع شده است. یکی از مهم‌ترین خدماتی که توسط ایران تایپیست برای ترجمه تخصصی جغرافیا ارائه می‌شود این است که به کاربران این امکان را می‌دهد، تا مطلبی که برای ترجمه تخصصی انتخاب کرده‌اند را در فرمت‌هایی به جز فرمت متنی برای تیم مترجمان ارسال کنند، تا کار ترجمه این متون به شکل کاملا حرفه‌ای و تخصصی توسط مترجمان متخصص آغاز شود. در واقع هر یک از افراد این امکان را خواهند داشت تا برای ترجمه تخصصی جغرافیا، فایل‌های متنی، صوتی و یا تصویری را برای تیم مترجمان متخصص هلدینگ معتبر ایران تایپیست ارسال کرده و هیچ نگرانی از بابت ترجمه این فایل‌ها به شکل حرفه‌ای نداشته باشند. در واقع خدمات ترجمه تخصصی جغرافیایی با ارسال عکس به این شکل ارائه می‌شود، که کاربران می‌توانند از مطلب تخصصی که برای ترجمه انتخاب کرده‌اند یک عکس با کیفیت تهیه کنند و در نهایت این فایل تصویری را جهت انجام کار ترجمه تخصصی برای ایران تایپیست ارسال کنند. ممکن است تصور کنید که شاید کیفیت ترجمه تخصصی جغرافیا با ارسال عکس پایین بیاید و کیفیت ترجمه فایل‌های متنی همانند فایل‌های تصویری نباشد؛ باید گفت که کیفیت ترجمه تخصصی جغرافیا هیچ ارتباطی با فرمت فایلی که برای ترجمه ارسال می‌شود ندارد. تنها عاملی که کیفیت ترجمه یک متن تخصصی را به زبان‌های مختلف تعیین می‌کند، مهارت و توانایی مترجمان متخصص برای انجام کار ترجمه تخصصی است که همانطور که پیش‌تر اشاره شد، کیفیت بالا ترجمه تخصصی در ایران تایپیست تضمین شده است. بنابراین افراد می‌توانند برای ترجمه متون جغرافیایی به شکل تخصصی، از مطلبی که برای ترجمه تخصصی انتخاب کرده‌اند فایل‌هایی با فرمت متنی، صوتی و یا تصویری تهیه کرده و برای ترجمه تخصصی این مطالب به 32 زبان زنده‌ی دنیا در ایران تایپیست سفارش ثبت کنند.

ترجمه تخصصی جغرافیا

ترجمه تخصصی جغرافیا با ارسال عکس

 

ترجمه اصطلاحات تخصصی علوم جغرافیا

یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که برای هر مترجم جهت انجام کار ترجمه تخصصی جغرافیا لازم است، توانایی ترجمه اصطلاحات تخصصی است؛ مترجمانی که کار ترجمه تخصصی را انجام می‌دهند، لازم است که از عهده‌ی ترجمه دقیق و اصولی اصطلاحات تخصصی که در یک متن یا مقاله ذکر می‌شود برآمده و کار ترجمه تخصصی این اصطلاحات را به شکل کاملا حرفه‌ای و روان انجام دهند. در واقع مترجمان متخصص باید بتوانند روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی که برای انجام کار ترجمه تخصصی با کیفیت هرچه بالاتر مورد استفاده قرار می‌گیرند را به کار گیرد، تا ترجمه این اصطلاحات تخصصی به شکل حرفه‌ای و دقیق انجام شود. ترجمه اصطلاحات تخصصی علوم جغرافیا، یکی از مهم‌ترین خدمات ارائه شده در سایت ایران تایپیست برای ترجمه تخصصی جغرافیا است؛ در ایران تایپیست مترجمانی که کار ترجمه تخصصی جغرافیا را انجام می‌دهند، به مفاهیم و اصطلاحات تخصصی مرتبط با علوم جغرافیایی مسلط هستند و می‌توانند کار ترجمه تخصصی جغرافیا را با کیفیت هر چه بالاتر انجام داده و متنی کاملا صریح و روان را برای تحویل به کاربران آماده سازند. تسلط بر اصطلاحات و مفاهیم تخصصی مرتبط با هر موضوعی، از اصلی‌ترین نیازها برای انجام کار ترجمه تخصصی است و مترجمان باید پیش از هر چیزی، دانش کافی را درباره‌ی این مفاهیم و اصطلاحات داشته باشند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام ترجمه تخصصی جغرافیا برای متون دارای اصطلاحات و مفاهیم تخصصی بی‌شمار مرتبط با علوم جغرافیایی باید مورد توجه قرار گیرد، تسلط بر زبان مبدا و مقصدی است که کاربران برای ترجمه متون تخصصی مورد نظر خود انتخاب کرده‌اند؛ مترجم باید بتواند این اصطلاحات تخصصی را به شکلی روان ترجمه کند که در زبان‌ مقصد کاملا قابل فهم بوده و پیچیده نباشد. در کل باید گفت که مسلما مهم‌ترین قسمت‌های تشکیل دهنده‌ی متون تخصصی جغرافیایی را اصطلاحات تخصصی مربوط به این علوم تشکیل می‌دهند و مترجمان برای ترجمه تخصصی جغرافیا به شکل حرفه‌ای، لازم است که ترجمه این اصطلاحات را به شکل حرفه‌ای و با تسلط کافی انجام دهند. 

ترجمه تخصصی جغرافیا

ترجمه اصطلاحات تخصصی علوم جغرافیا

 

ترجمه فیلم تخصصی جغرافیایی با چه فرمتی ارسال می‌شود؟

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، عدم وجود محدودیت در ارسال فایل‌ها با فرمت‌های مختلف برای ترجمه تخصصی، یکی از مزایای ثبت سفارش ترجمه تخصصی در ایران تایپیست است. کاربران برای ثبت سفارش ترجمه تخصصی جغرافیا در ایران تایپیست، می‌توانند فایل مطلب مورد نظر را در فرمت‌های متنی، صوتی و یا تصویری برای این هلدینگ معتبر ارسال کرده و کیفیت بالای انجام کار ترجمه تخصصی را تضمین شده بدانند. کاربران می‌توانند برای ترجمه تخصصی جغرافیا، فایل متن مورد نظر خود را در هر یک از فرمت‌های ذکر شده ارسال کرده و درخواست ترجمه تخصصی این فایل‌ها را به اکثر زبان‌های زنده دنیا همچون چینی، فرانسوی، روسی و... ثبت کنند. ترجمه تخصصی جغرافیا برای فایل‌های تصویری و ویدیویی، توسط مترجمانی مسلط انجام می‌شود که سابقه ترجمه چنین فایل‌هایی را دارند و می‌توانند کار ترجمه تخصصی این فایل‌ها را با سرعت و تمرکز بالا انجام دهند. سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که در صورت ارسال فایل‌های ویدیویی برای ترجمه تخصصی جغرافیا، فایل نهایی که متن ترجمه شده را در بر دارد در چه فرمتی برای کاربران ارسال می‌شود؟ فایل نهایی مربوط به سفارش‌های ترجمه تخصصی جغرافیا برای فایل‌های ویدیویی، در قالب فایل‌های زیرنویس برای تحویل آماده می‌شود و کاربران می‌توانند از این فایل به عنوان زیرنویس استفاده کرده و در حین تماشای فایل ویدیویی، ترجمه تخصصی آن را نیست به صورت زیرنویس شده بخوانند. فرمت فایل‌های نهایی ترجمه تخصصی جغرافیا که به شکل زیرنویس تهیه می‌شود در انواع مختلف SRT، smi، sub، ssa، idx و vtt بوده و طبق خواسته‌ی کاربران تهیه خواهد شد. از جمله متداول‌ترین فرمت‌هایی که برای فایل نهایی ترجمه تخصصی ویدیوها انتخاب می‌شود، فرمت SRT است. هماهنگی این فایل با فایل ویدیویی اصلی انجام شده و کاربران هیچ نگرانی از بابت ترجمه دقیق فایل‌های ویدیویی نخواهند داشت. پس کاربران هیچ نگرانی از بابت ترجمه تخصصی فایل‌های ویدیویی جغرافیا نخواهند داشت.

ترجمه تخصصی جغرافیا

ترجمه فیلم تخصصی جغرافیایی

 

ترجمه تخصصی مقالات فارسی جغرافیا به زبان‌های خارجی

یکی از دشواری‌های ثبت سفارش ترجمه تخصصی به شکل حضوری این است که افراد به هنگام ثبت سفارش به این شکل، ممکن است نتوانند برای ترجمه تخصصی جغرافیا و فایل مورد نظر خود به زبانی که مد نظر دارند درخواست دهند؛ به عبارتی ممکن است که امکان دسترسی به مترجمان متخصص که به تعداد مختلفی از زبان‌های زنده‌ی دنیا به جز زبان انگلیسی تسلط داشته باشند، وجود نداشته باشد. ثبت سفارش ترجمه تخصصی به شکل آنلاین در هلدینگ ایران تایپیست، مزایای بی‌شماری را به همراه دارد؛ از جمله این مزایا، می‌توان به امکان ثبت سفارش ترجمه تخصصی به زبان‌های مختلف دنیا یاد کرد. متقاضیانی که قصد دارند تا برای ترجمه تخصصی جغرافیایی از زبان فارسی به زبان‌های خارجی سفارش ثبت کنند، با محدودیت خاصی مواجه نخواهند بود؛ در واقع امکان ثبت سفارش ترجمه تخصصی جغرافیا از زبان فارسی به 32 زبان زنده‌ی دنیا در ایران تایپیست وجود دارد. کاربران می‌توانند برای ترجمه تخصصی جغرافیا از زبان فارسی به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، روسی، ایتالیایی، چینی، ترکی استانبولی، عربی و بسیاری از زبان زنده‌ی دنیا سفارش ثبت کنند. کاربران باید اطمینان داشته باشند که ترجمه تخصصی جغرافیا از زبان فارسی به زبان‌های خارجی، توسط مترجمانی انجام می‌شود که بر اصول هر دو زبان مبدا و مقصد تسلط داشته و می‌توانند اصطلاحات تخصصی ذکر شده در متون تخصصی مربوط به علوم جغرافیایی را از زبان فارسی به زبان‌های دیگر ترجمه کنند. برای مثال در صورت این که برای ترجمه تخصصی جغرافیا از زبان فارسی به آلمانی سفارش ثبت کنید، مسلما ترجمه متن مورد نظر شما توسط مترجمی انجام خواهد شد که دانش زبانی لازم‌را برای ترجمه تخصصی متن مورد نظر به زبان آلمانی داشته و می‌تواند کار ترجمه را به شکل کاملا تخصصی و روان انجام دهد. لازم به ذکر است که هزینه ترجمه تخصصی جغرافیایی از زبان فارسی به دیگر زبان‌های زنده دنیا متفاوت است و عامل زبان یکی از عوامل تاثیرگذار در تعیین هزینه ترجمه می‌باشد.

ترجمه تخصصی جغرافیا

ترجمه تخصصی مقالات فارسی جغرافیا به زبان‌های خارجی

 

سوالات متداول

در ایران تایپیست برای ترجمه متون تخصصی جغرافیایی خدمات بسیار ویژه‌ای ارائه می‌شود.

خیر. امکان ارسال فایل‌هایی در فرمت‌های متنی، صوتی و تصویری برای ترجمه تخصصی وجود دارد.

امکان ثبت سفارش ترجمه تخصصی متون به 32 زبان زنده دنیا وجود دارد.

با توجه به مدت زمان فایل ویدیویی، هزینه متغیر است.


نویسنده: افشین نادری ترجمه تخصصی تاریخ انتشار: 1400/6/14 ساعت 12:00:00 تعداد بازدید: 372 امتیاز 5 از 1 نظر

کلمات کلیدی: ترجمه تخصصی متون جغرافیا ترجمه تخصصی مقالات جغرافیا ترجمه تخصصی جغرافیا با عکس ترجمه تخصصی فوری جغرافیا ترجمه تخصصی فیلم های جغرافیا

دیدگاه کاربران

آرام عبادی | 1400-7-4 ساعت 15:05:42 امتیاز :

ترجمه مقالم گویا و کامل بود. خیلی ممنون از تیم تخصصیتون

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :