پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

برای صفحه آرایی روزنامه با ایندیزاین از چه سایز فونتی باید استفاده شود؟

نویسنده: زهرا خلف زاده صفحه آرایی مجله تاریخ انتشار: 1401/10/7 ساعت 17:56:11 بازدید: 2796 امتیاز 0 از 0 نظر

در ایران تایپیست به جزئیات به اندازه ی کلیات، اهمیت داده می شود. همه‌ی اجزا، عناصر اصلی و بخش های بصری در صفحه آرایی روزنامه با ایندیزاین اهمیت دارند؛ مِن جمله اندازه ی فونت نوشته ها. حتی اندازه تصاویر، نمودار ها و نماد های بصری رنگی یا علامت های خاص هم در صفحه آرایی روزنامه ها در پیِ انتقال مفهوم خاصی به مخاطب هستند. همچنین این اِلمان های بصری تلاش می کنند تا نگاه مخاطب را متون متمرکز کنند.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش صفحه آرایی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

بنابراین اگر به دنبال صفحه آرایی روزنامه با ایندیزاین هستید، باید بدانید که اندازه ی فونت هر بخش از متن، در حال انتقال پیامی خاص به مخاطب است. طبعاً اندازه ی فونت متنی که در وسط صفحه درج می شود و به آن «محتوای اصلی» می گوییم باید با فونت اسامی، تاریخ ها، درج منابع یا توضیحات بیشتر (که کوچکتر هستند) متفاوت باشد و اندازه ی استانداردی داشته باشد. این اندازه ی استاندارد، چشم مخاطب را از خواندن متن خسته نمی کند، بر روی ذهن مخاطب اثر مثبت خواهد گذاشت و همچنین فضای چندان زیادی را نیز اشغال نخواهد کرد.

همه ی اجزای بصری یک روزنامه با سایز فونت درست و مناسب، در جای صحیح خود قرار خواهند گرفت و محتوا را به شکلی دوست داشتنی، جلوه خواهند کرد. اگر تا پیش از این به این نکته در صفحه آرایی روزنامه با ایندیزاین اهمیت نداده و روزنامه ی خود را بدون صفحه آرایی و انتخاب سایز فونت صحیح چاپ می کردید، لطفاً دست نگه دارید! پیشنهاد می کنیم تا پیش از تصمیم گیری عجولانه، در ایران تایپیست ثبت سفارش کنید تا ما مخاطبان بیشتری را برای شما رقم بزنیم، جلوه ی زیبای دیگری به روزنامه ی شما بدهیم و هویت ِشما را از سایر رقبا متمایز نماییم. برای ثبت سفارش صفحه آرایی روزنامه با ایندیزاین می توانید از طریق صفحه ی اصلی سایت ما اقدام کنید.

برای صفحه آرایی روزنامه با ایندیزاین از چه سایز فونتی باید استفاده شود؟

طراحی و صفحه آرایی روزنامه

انتخاب سایز فونت در صفحه آرایی روزنامه با ایندیزاین

در صفحه آرایی روزنامه با ایندیزاین، بهتر است به نکات ریز و درشت زیادی توجه کرد. توجه به همین نکات به ویژه جزئیات است که سبب متفاوت بودن یک روزنامه نسبت به روزنامه های دیگر می شود. تعداد این نکات ریز هم کم نیستند. یکی از همین نکات مربوط به سایز فونت روزنامه هاست. چرا که سوالات متداولی در این راستا وجود دارد که از چه سایز فونتی باید در روزنامه ها استفاده کرد؟ آیا انتخاب سایزهای غیر واقعی و خارج از استاندارد، تأثیر منفی روی مخاطب می گذارد یا خیر؟ پاسخ همه این سوالات را می توانید با ثبت سفارش صفحه آرایی روزنامه با ایندیزاین در موسسه های مطرح بیابید. چرا که در این موسسه ها، طراحان بسیار زبده و بروز زیادی وجود دارند که به خوبی به تمامی نکات و اصول استاندارد صفحه آرایی، آگاه هستند. آن ها می توانند با توجه به تجربه خود، مناسب ترین سایز را برای نگارش روزنامه ها بکارگیرند.

برای صفحه آرایی روزنامه با ایندیزاین از چه سایز فونتی باید استفاده شود؟

صفحه آرایی روزنامه با ایندیزاین

انتخاب سایز فونت در صفحه آرایی روزنامه با ایندیزاین از جمله نکات بسیار مهمی است که حتما باید به آن توجه داشت. اما این نکته بسیار مهم دیگر را نیز باید مدنظر قرار داد که سراسر متن یک روزنامه را نمی توان با یک سایز نوشت. چرا که سایز قلم نگارش تیترها با مطالب حاشیه ای و نیز با بدنه اصلی متن، متفاوت است. مسئله ای که همگان به آن صحه می گذارند. پس با توجه به تفاوت های موجود، بهتر است برای هر قسمتی از یک سایز مناسب و استاندارد استفاده کرد. نکته حائز اهمیتی که معمولا در صفحه آرایی روزنامه با ایندیزاین هر طراحی سعی در رعایت کردن آن می کند. حال اینکه دقیقا سایز تیتر، مطالب حاشیه ای یا پاورقی، بدنه اصلی متن و... چقدر باشد؛ بسته به نوع موضوع، زبان آن متن و عوامل دیگری دارد. بنابراین بهتر است روال کار را به یک طراح حرفه ای سپرد که در این زمینه تجربه بالایی دارد.

تأثیر انتخاب سایز فونت مناسب در صفحه آرایی

هر طراحی می بایست به این نکته توجه داشته باشد که در حین صفحه آرایی روزنامه با ایندیزاین از سایز فونت مناسب و استانداردی کمک بگیرد. چون در غیر این صورت اگر سایز فونت خیلی کوچکتر یا خیلی بزرگتر از حد استاندارد خود باشد؛ مورد پسند مشتری واقع نمی گردد. در نتیجه مشتریان و علاقه مندان به مطالعه آن روزنامه روز به روز کاهش می یابند. چون اگر سایز فونت، کوچک تر باشد؛ چشم مخاطب را آزار می دهد. در صورتی هم که سایز فونت در صفحه آرایی روزنامه با ایندیزاین، بزرگتر از حد استاندارد خود باشد؛ باعث زننده بودن آن روزنامه می گردد. در این صورت نیز باز هم کمتر کسی است که به مطالعه یا خرید آن روزنامه مبادرت ورزد. پس تأثیر انتخاب سایز فونت خیلی روی فروش روزنامه، تأثیر می گذارد. بهتر است انتخاب سایز را به طراحان برجسته در موسسه ایران تایپیست سپرد.

برای صفحه آرایی روزنامه با ایندیزاین از چه سایز فونتی باید استفاده شود؟

 توجه به فونت روزنامه


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش صفحه آرایی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

صفحه آرایی روزنامههزینه صفحه آراییصفحه آرایی مجلهصفحه آرایی - قرارداد با انتشارات

سوالات متداول

از مراحل ابتدایی نحوه صفحه آرایی، انتخاب رنگ و فونت و تصاویر و فاصله بین حروف تا انتخاب نوع کاغذ، اندازه روزنامه و ...

شما می توانید با توجه به بالا بودن حجم پروژه خود، درخواست قسط بندی آن را مطرح کنید تا در این باره تصمیم گیری شود.

مخاطب محور بودن/ رعایت اصل سادگی (با توجه به ماهیت روزنامه و انتشار روزانه)/ توجه به صفحه بندی/ انتخاب بهترین ابزار ها برای صفحه آرایی

بله این قابلیت در ایران تایپیست برای شما قرار داده شده است.


نویسنده: زهرا خلف زاده صفحه آرایی مجله تاریخ انتشار: 1401/10/7 ساعت 17:56:11 تعداد بازدید: 2796 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: فونت در صفحه آرایی روزنامه با ایندیزاین صفحه آرایی روزنامه ورزشی با ایندیزاین صفحه آرایی روزنامه علمی با ایندیزاین صفحه آرایی روزنامه حوادث با ایندیزاین صفحه آرایی فوری روزنامه با ایندیزاین

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :