دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

انواع رفرنس نویسی چیست؟

نویسنده: آیدا وحدت رفرنس نویسی تاریخ انتشار: 1400/4/16 ساعت 20:00:00 بازدید: 948 امتیاز 4 از 1 نظر

رفرنس نویسی خود انواع و اقسام مختلفی دارد که بهتر است با استفاده از ابزارهای مختلف انجام گیرد تا کمترین اشتباهی در حین نگارش آن در تالیفات و ترجمه های مختلف صورت گیرد. به طور کلی رفرنس نویسی شامل انواع مختلف: رفرنس نویسی خارج از متن و داخل متن می باشد. خارج از متن همان منبع نویسی است که در قسمت پایانی یعنی منابع کتب و مقالات درج می شود و داخل متن هم همان ارجاع نویسی است که نوع نگارش ارجاع های مستقیم و غیر مستقیم داخل متن با نوشتن منابع پایانی خارج از متن در قسمت پایانی کتب و مقالات متفاوت می باشد. اما آنچه در این جا حائز اهمیت می باشد؛ طریقه صحیح رفرنس نویسی داخلی و خارجی است که برای هر یک از آن ها می بایست قواعد خاص آن را رعایت نمود. ضمن اینکه بخش رفرنس در یک کتاب با یک مقاله، پایان نامه، مجله، جزوه دانشگاهی، فصل نامه و... متفاوت می باشد. بنابراین برای نگارش هر یک از این تالیفات و یا ترجمه کتب و مقالات و... می بایست قواعد و قوانین خاص مربوط به هر یک از آن ها را به درستی به پیش برد تا بتوان کار رفرنس نویسی را به درستی انجام داد.

چرا که در غیر این صورت ممکن است یک کتاب یا مقاله و پایان نامه و... از نظر ویراستاری به مرحله چاپ نهایی نرسد و نیازمند ویراستاری کاملا دقیق و اصولی آن باشد. بنابراین به طور کلی رفرنس نویسی برای هر نوع نگارشی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و بایستی طبق اصول دقیق و استانداردی صورت گیرد تا نیاز به ویراستاری نداشته باشد. اما با توجه به این مسئله که ممکن است نوشتن رفرنس داخلی و خارجی از نویسنده و مترجم وقت زیادی را بگیرد و حتی در نهایت به درستی طبق اصول استاندارد نکات مربوط به آن رعایت نشده باشد؛ شما می توانید سفارش رفرنس نویسی کتب و مقالات خویش را به هلدینگ ایران تایپیست بسپارید که سال ها در این زمینه تجربه کسب کرده است و می تواند شما را در این زمینه یاری نماید. این شرکت خدمات خود را هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری به مشتریان خویش با بالاترین کیفیت ممکن ارائه می دهد که بهتر است با آن ها در ارتباط باشید.

 انواع رفرنس نویسی چیست؟

رفرنس نویسی

سوالات متداول

رفرنس نویسی به معنای نوشتن منابع پایانی یا داخلی متن های مختلف می باشد که می بایست طبق اصول استاندارد رعایت گردد.

رفرنس نویسی به طور کلی شامل دو مورد رفرنس نویسی خارج از متن و داخل متن می باشد. 

بله؛ برای آنکه متن شما عاری از خطای ویرایشی باشد؛ نرم فزارهایی برای رفرنس نویسی وجود دارد که می توان دقیق تر این بخش را به خوبی به سرانجام برد. 

از هلدینگ ایران تایپیست می توان به عنوان بهترین مرکز در جهت ثبت سفارش رنویس نویسی نام برد. 


نویسنده: آیدا وحدت رفرنس نویسی تاریخ انتشار: 1400/4/16 ساعت 20:00:00 تعداد بازدید: 948 امتیاز 4 از 1 نظر

کلمات کلیدی: رفرنس نویسی هاروارد رفرنس نویسی ونکوور رفرنس نویسی پایان نامه رفرنس نویسی مقاله رفرنس نویسی کتاب

دیدگاه کاربران

یاشار پزنده | 1400-8-8 ساعت 09:48:16 امتیاز :

اینقدر کار رفرنس نویسیتون عالی بود که نیاز به ویرایش نداشت. موفق باشین

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :