یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

آیا تفاوت بین بازنویسی با بازآفرینی را میدانید؟

نویسنده: زهرا خلف زاده بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/6/2 ساعت 20:00:00 بازدید: 2129 امتیاز 5 از 1 نظر

شاید در نگاه اول هیچ نکته‌ای مبنی بر تفاوت بازنویسی با بازآفرینی به ذهنتان خطور نکند، اما باید بدانید که می‌توان قوانینی را مطرح کرد که حاکی از تفاوت بازنویسی با بازآفرینی است. اگر قدری در بحر کلمات و معنی آنها غرق باشید می‍‌دانید زمانی که بحث از کلمات مختلف به میان می‌آید، می‌بایستی منتظر معانی مختلف نیز باشیم. بازنویسی و بازآفرینی هر دو از سری ابزار‌های قدرتمند در زمینه‌ی نگارش هستند که هر دوی آنها راه گریزی برای طرح ایده‌ها و محتوا‌های جدید است. اهم تفاوت بازنویسی با بازآفرینی در نحوه نگارش آنهاست.

آیا تفاوت بین بازنویسی با بازآفرینی را میدانید؟

تفاوت بازنویسی با بازآفرینی

 

 قواعدی که بر بازآفرینی حاکم است زمین تا آسمان با بازنویسی فرق دارد. به این صورت که:

  • در بازآفرینی شخص نویسنده از یک اثر، از یک شعر، از یک فیلمنامه و یا از یک رمان الهام می‌گیرد و شروع به خلق اثری جدید می‌کند. در بازآفرینی نویسنده حق دارد در بخش‌های بسیاری از اثر دخل و تصرف کند و دیدگاه‌های خود را به محتوا بازآفرینی شده انتقال دهد.
  • در بازنویسی نویسنده متن و مقاله‌ای را می‌خواند و بدون هیچ تصرفی در معنی و مفهوم متن آن را به نحوی دیگر بیان می‌کند. در بازنویسی تنها بازی با کلمات و جملات است که حرف اول را می‌زند. در بازنویسی اگر قرار باشد در قسمتی از محتوا تغییری ایجاد شود می‌بایستی بسیار محسوس و ناچیز باشد.

قواعد بسیاری مبنی بر تفاوت بازنویسی با بازآفرینی وجود دارد و چند خط فوق تنها تفاوت بازنویسی با بازآفرینی به صورت کلی بیان می‌کند. ایران تایپیست از سری مجموعه‌های ایده‌پرداز و پیشتاز در زمینه بازآفرینی است. ایده‌پردازی در زمینه بازآفرینی متن و نوشته بسیار اهمیت دارد و سبب کسب نمره بالا می‌شود. به زبانی دیگر، می‌توان از هر لحاظ به ایران تایپیست اعتماد کرد چرا که ما به تمامی قواعد کلی و تخصصی بازآفرینی و تفاوت بازنویسی با بازآفرینی واقف‌ایم.

سوالات متداول

درک تفاوت بازنویسی با بازآفرینی زمانی اهمیت پیدا می‌کند شما قرار است متن و یا متونی جدید خلق کنید. انتخاب روش مناسب برای خلق بهترین اثر‌ها بسیار حائز اهمیت است.

مهم‌ترین موردی که در مبحث تفاوت بازنویسی با بازآفرینی مطرح می شود نحوه بهره برداری از متن است. در بازنویسی تمام متن به کار گرفته می شود، در حالی که در بازآفرینی تنها از رگه‌هایی از متن اصلی الهام گرفته می‌شود.

قیمتی که برای بازنویسی و یا بازآفرینی متن برآورد می‌شود بستگی به میزان سختی متن، تعداد کلمات متن و نوع متن درخواستی است. از رو ممکن است برخی از بازنویسی‌ها از برخی از بازآفرینی‌ها هزینه بیشتری داشته باشد.

اگر شخصی هستید که می‌خواهید بازنویسی و یا بازآفرینی را به صورت کاملا حرفه‌ا‌ی انجام دهید باید بگوییم بله.


نویسنده: زهرا خلف زاده بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/6/2 ساعت 20:00:00 تعداد بازدید: 2129 امتیاز 5 از 1 نظر

کلمات کلیدی: بازنویسی بازآفرینی پارافرایز بازنویسی متون بازآفرینی چیست

دیدگاه کاربران

مانا شریفی | 1400-7-10 ساعت 10:23:28 امتیاز :

سلام. سفارش بازنویسیمو گرفتم. واقعا دست مریزاد دارین

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :