یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

صفحه آرایی مجله کودک

نویسنده: دنیا ذاکری صفحه آرایی مجله تاریخ انتشار: 1400/7/22 ساعت 12:00:00 بازدید: 2623 امتیاز 0 از 0 نظر

کودکی خود را به یاد بیاورید؛ چه مجلات یا کتاب هایی برایتان جذاب بوده اند؟ قطعا و بدون شک آن هایی که تصاویر جذاب و کودکانه، رنگ بندی های شاد و خلاقانه و مرتبط با موضوع داستان یا متن داشته اند. در هیچ یک از نشریات مربوط به کودکان، نمی توان از تصویر سازی ها و جایگذاری درست عناصر برای ترغیب آنان به خواندن و یادگرفتن، غافل ماند. تکیه بر این نکته باعث شده است تا صفحه آرایی مجله کودک در ایران تایپیست به اندازه صفحه آرایی مجلات بزرگسالان، اهمیت داشته باشد؛ چه بسا بیشتر از آن!

کودکان همیشه جذب تصاویر و رنگ ها و عناصر بصری می شوند؛ از آنها بیشتر از متون، اطلاعات دریافت می کنند و به راحتی آن را به یاد می آورند. این حافظه ی تصویری در بزرگسالی هم همراه ماست؛ البته نه به آن قدرت. به همین جهت توصیه می شود تا صفحه آرایی و استفاده از تصاویر و عناصر در کنار متن را به درستی در نظر بگیریم تا بر ذهن کودک اثر گذار باشیم. البته نباید ارزش و هویت صفحه آرایی مجله کودک را تنها به تصاویر تقلیل داد. جایگذاری درست متن، پاراگراف بندی، استفاده ی خلاقانه از پالت رنگی ِمشخص برای آن مجله، استفاده از نقاشی ها و تصویر سازی های معطوف به دنیای کودکان و غیره، همگی در صفحه آرایی مجله کودک در ایران تایپیست اهمیت دارند و به جّد روی آنها وقت و انرژی صرف می شود. پیش از هر تصمیمی، برای سپردن صفحه آرایی مجله کودک در ایران تایپیست، ابتدا پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

چرا صفحه آرایی برای مجله کودک اهمیت زیادی دارد؟

برای پاسخ به سوالِ اهمیت صفحه آرایی مجله کودک، باید بدانیم که چرا به صفحه آرایی مجله برای کودکان نیاز داریم؟ کوتاه بودن داستان ها، مطالب و موضوعاتی که داخل مجلات کودکان مطرح می شود، همیشه مجال را برای صفحه آرایی باز می کند. همچنین کار و زمان بیشتری می طلبد.

شخص صفحه آرا، یا گرافیست و یا طراح مورد نظر باید در مورد هنر های تجسمی و ترکیب بندی در صفحه آرایی مجله کودک اطلاعات و تجربه کافی داشته باشد. نمی توان تنها از چند تصویر ِنقاشی شده، چند رنگ به هم مرتبط و جایگذاری یک متن در وسط آنها، انتخاب یک فونت و یک مدل پاراگراف بندی نتیجه گرفت که کار صفحه آرایی مجله کودک به پایان رسیده است.

ما به صفحه آرایی مجله کودک نیاز داریم تا محتوا را به شکلی موثر به او منتقل کنیم. با توجه به گروه سنی کودکانی که از این مجله استفاده می کنند، صفحه آرایی می تواند با اهداف گوناگونی صورت گیرد. در ایران تایپیست ما بر این موضوع واقف هستیم و همواره در تلاشیم تناسب ِبین اهمیت تصاویر و صفحه آرایی مجله کودک را در کنار محتوا و متنی که داخل آن درج می شود، یکسان در نظر بگیریم؛ به طوری که نه فقط عناصر بصری در آن مجله بولد و مهم تر از متن به نظر برسند و نه از میزان توجه به محتوای مجله کاسته شود.

تمرکز بر روی این موضوع باعث شده است تا کیفیت صفحه آرایی مجله کودک در ایران تایپیست روز به روز ارتقا یابد. برای درک بهتر شما می توانید نمونه کارهای مختلف ما را در این زمینه که برای کلیه ی مجله های فعال در زمینه ی کودکان و نوجوانان انتشار می یابد و مورد استقبال عموم قرار می گیرد، مشاهده نمایید. با توجه به نکات عنوان شده، کاملا بدیهی است که اهمیت صفحه آرایی مجله کودک حتی بیشتر از مجلات بزرگسالان نیازمند کنترل کیفی بوده و زمانبر است.

صفحه آرایی مجله کودک

صفحه آرایی مجله

صفحه آرایی صفحات داخلی مجله کودک

باید از ویژگی مشترک بین تمام کودکان آگاه بود، تا برای آنها مجله ای مناسب با محتوا و ظاهر جذاب خلق نمود. حتما کودکی را دیده اید، یا خودتان تجربه داشته اید که کودک تان جلوی یک عروسک، اسباب بازی یا یک کتاب و مجله بایستد و از شما یا بزرگتر دیگری تقاضا کند آن را برای او بخرند. در درون ذهن این کودک چه رخ داده است که جذب آن شئ یا آن مجله شده است؟ رخ دادنِ اتفاق در ذهن کودک همان چیزی است که صفحه آرایی و بخشیدن جلوه های جذاب بصری به مجلات این گروه سنی را مهم می کند. شاید در نگاه اول مهم نباشد، اما برای تبلیغات شما بسیار مهم است.

صفحه آرایی مجله کودک در ایران تایپیست یا داخلی و یا خارجی هستند. صفحه آرایی خارجیِ مجله ی کودک به جلد آن (پشت و رو) اشاره دارد. اما داخل یک مجله کودک، تعداد صفحات بیشتر وجود دارد و در نتیجه به زمان بیشتری برای کار نیازمند است. البته باید به هر دو به یک درجه اهمیت داد.

میزان اهمیت جلد یک مجله کودک نیز به اندازه ی داخل صفحات آن است و برعکس؛ هر چقدر برای دیگری وقت و دانش کمتر مصرف شود، بر روی افت توجه و کشش به مجله و خوانش آن یا استقبال مداوم و پیوسته ی کودک از آن تاثیر خواهد گذاشت. صفحه آرایی مجله کودک و صفحات داخلی آن، بسته به ماهیت ِ مجله انجام می شود؛ به این معنا که ما در ایران تایپیست تلاش می کنیم تا مجله شما در بین سایر رقبایتان یونیک و خاص باشد و مخاطب بلافاصله با دیدنِ آن مجله بی برو برگرد آن را خریداری کند.

چرا که از پیش، جلب اعتماد و کشش به سمت آن مجله انجام شده است. بله، صفحه آرایی مجله کودک می تواند اعتماد سازی کند، ذهن مخاطب را درگیر کند و او را به دنیایی جدید و خیال انگیز ببرد (باز هم تکرار می کنیم، کودکان بیشتر از بزرگسالان تحت تاثیر جلوه های بصری هستند). شما برای تحت تاثیر قرار دادن کودکان و جذب آنها به مجله خود چه کرده اید؟ آیا به این نکته دقت نموده اید؟

صفحه آرایی مجله کودک

مجله کودک

مفهوم صفحه آرایی ساده و با نشاط در مجله کودکان چیست؟

صفحه آرایی برای مجلات کودکان نباید با رنگ های تماماً تیره، عکس های نامناسب برای آن گروه سنی (مثل عکس های مربوط به بزرگسالان)، اِلمان های تکراری و نخ نما، عدم در نظر گرفتن محتوا و صفحه آرایی برای آن، تصویر و طراحی جلد نامناسب برای گروه سنی ِمربوطه، انتخاب فضای خالی یا منفی در هر صفحه به اندازه‌ی مناسب و .. پُر شود.

سادگی در عین به کار بردن رنگ های مختلف و شاد، باید در صفحه آرایی مجله کودک رعایت شود. برخی اوقات در صفحه آرایی مجله کودک رعایت اصول و قواعد صفحه آرایی در نظر گرفته نمی شود. به عنوان مثال یا صفحه آرایی بسیار ساده است و تصاویر آن کاملاً مینیمال است، یا اینکه بسیار شلوغ، رنگارنگ و شلخته است.

اما گرافیست های ایران تایپیست همیشه اصول اولیه مربوط به صفحه آرایی مجله کودک را در رعایت و حفظ تعادل به کار می گیرند؛ به عنوان مثال به هر اندازه که در بخشی از یک صفحه از مجله، از المان ها و عناصر مختلف صفحه آرایی استفاده می شود، بخش دیگر همان صفحه (یا صفحه مقابلِ آن) تقریبا با کمترین میزان متن و عکس یا نمودار و غیره پُر می شود تا چشم را خسته نکند، کودکان را گیج نکند و تجربه ی لذت بخشی از خواندن آن مجله و دیدن تصاویرش به آنان دست دهد.

صفحه آرایی مجله کودک و نوجوان، بیشتر نقش یک انتقال حسِ قوی را ایفا می کند. پس با استفاده از بهترین عناصر در صفحه و تنظیم ظاهر متون با سایز و فونت مناسب، می توانیم در یادگیری و ترغیب حس خلاقیت کودک، نقش بسزایی ایفا کنیم. برای ایجاد، طراحی و صفحه آرایی مجله کودک باید سن کودکان را نیز در نظر داشت.

مثلا یک کودک 7 ساله نسبت به یک کودک 10 ساله نیاز به صفحات مجله با فضای خالی بیشتر، تصاویر بیشتر و متون کمتر است. به طبع هر چه سن مخاطب شما بیشتر شود، امکان جای دادن کلمات بیشتر و کوچک یا محدود کردن تصاویر و عناصر بصری وجود دارد. این نکته تنها یکی از هزاران موردی است که در ایران تایپیست جهت حفظ و ارتقا کیفیت صفحه آرایی مجله کودک و نوجوان در نظر گرفته می شود.

صفحه آرایی مجله کودک

صفحه آرایی

صفحه آرایی مجله کودک با رعایت اصول روانشناختی کودکان

شناخت مخاطب همیشه کمک می کند تا نتایج مورد انتظار از صفحه آرایی مجله کودک به نتیجه ی دلخواه منجر شود. اگر در ابتدای مسیر تولید و نشر مجله کودک هستید، یا سالهاست که در این زمینه فعالیت می کنید، اما آنطور که باید مخاطب و توجه کافی دریافت نکرده اید، می توان مهم ترین دلیل آن را بی توجهی به صفحه آرایی یا عدم توجه کافی در نظر گرفت.

متاسفانه در بسیاری از صفحه آرایی های مربوط به کودکان دیده می شود که قاب بندی و استفاده از تصاویر کودکانه یا نقاشی کودکان به سادگی و بدون توجه به قواعد روانشناختی کودکان برای مجلات در نظر گرفته می شود و کاملا بدیهی است که نتیجه ی دلخواه را از تولید و نشر مجله کودکان دریافت نکنید.

علاوه بر کودک، والدین یا سرپرستان کودک بسیار بر روی ایجاد جذابیت های بصری حساس هستند و کمتر پیش می آید تا به خرید مجله های ساده، بسیار خشک و جدی، یا معمولی اکتفا کنند. برای برتر شدن شما باید به کودکان و احساسات درونی آنها اهمیت دهید. این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است و رشد مخاطب و محبوبیت مجله شما در سطح یک شهر یا کل کشور را تعیین می کند.

اگر قصد دارید تعداد مخاطبان خود را افزایش دهید و از یک حوزه ی جغرافیایی خاص (مثلا یک شهر) فراتر رفته و کودکان در سایر شهر ها را با مجله ی خود آشنا کنید (که تنها بدین شکل موفق خواهید شد) بهترین راه این است که بر روی صفحه آرایی مجله کودک سرمایه گذاری کنید.

ما در ایران تایپیست به شما براساس شرایط و نیاز هایی که دارید، مشاوره های لازم را ارائه خواهیم کرد و کمک می کنیم از عادی بودن فاصله بگیرید و گام های بزرگ را در کنار سایر مجلات کودکان، بسیار جدی تر و مصمم تر بردارید. بدین شیوه هم برای موفقیت خود و نیز ارتقا سطح دانش کودکان تلاش کنید.

صفحه آرایی مجله کودک

مجله

آیا برای صفحه آرایی مجله کودک فقط داشتن مهارت صفحه آرایی نیاز است؟

چندان کار سختی نیست که در مورد تفاوت های اساسی یک هنرمند صفحه آرای خبره و یک فرد نوپا که تنها صفحه آرایی را به عنوان مهارتی جدید آموخته است، صحبت کنیم. اصولا هنرمندانی که صفحه آرایی مجله کودک انجام می دهند و چند سال در این زمینه تجربه دارند، می توانند با اتکا به دانش خود به علاوه تجربه شان، ایده های جدید و بکر تولید کنند و روی صفحات مجله ی کودک پیاده سازی کنند.

در عین حال هنرمندان نوپا بیشتر به دلیل عدم کسب تجربه ی کافی در این پیاده سازی ممکن است به مشکل برخورد کنند، چون تجربه انجام انواع و اقسام ِ صفحه آرایی مجله کودک را نداشته اند، یا ممکن است با تکنیک ها، متد ها و روش های صفحه آرایی مجله کودک (به طور کامل) آشنایی نداشته باشند.

البته این به معنای عدم وجود خلاقیت در این گروه از طراحان و افراد صفحه آرا نیست. اما اصولا تفاوت میان خلاقیت و نوآوری در این است که از خلاقیت دائما استفاده می شود، اما نوآوری و داشتن ایده ها تا مرحله پیاده سازی باید مسیری طولانی را طی کنند که این مسیر همان تجربه است. بنابراین صرف آشنایی با نرم افزار ها و کسب دانش در مورد چگونگی صفحه آرایی نمی توان به آن طراح اعتماد کرد.

سخت بودن ِساخت این اعتماد باعث شده است تا صفحه آرایی مجله کودک در ایران تایپیست توسط طراحانی دارای دانش، مهارت و تجربه انجام شود. وجود بیش از هزاران طراح در ایران تایپیست به شما کمک می کند تا برای یافتن گرافیست/ صفحه آرا مورد نظر خود نیازی به جستجوی زیاد و زمانبر نداشته باشید. شما می توانید کار صفحه آرایی مجله کودک خود را به ما بسپارید و با بهترین طراحان/ گرافیست ها/ صفحه آرا های ما آشنا شده و همکاری خود را آغاز نمایید. بدون شک در پروژه بعدی نیز در کنار شما خواهیم بود، چون تجربه ثابت کرده است که مشتریان پس از مرتبه اول، بازهم به سراغ ایران تایپیست می آیند.

صفحه آرایی مجله کودک

صفحه آرایی مجله کودک

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

صفحه آراییصفحه آرایی روزنامهصفحه آرایی مجلههزینه صفحه آرایی

سوالات متداول

شما می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل کرده، یا به بخش هزینه و زمان و سپس هزینه صفحه آرایی مراجعه کنید.

در ایران تایپیست امکان استفاده از کلیه نرم افزار ها مانند ورد، فتوشاپ و ایندیزاین و .. وجود دارد.

بله. پرداخت اقساطی تنها یکی از خدمات ویژه در ایران تایپیست است و بسته به ماهیت پروژه ی شما (سنگین بودن و حجیم بودن) امکان قسط بندی آن وجود دارد.

شما می توانید به این منظور با شماره های درج شده تماس حاصل کنید.


نویسنده: دنیا ذاکری صفحه آرایی مجله تاریخ انتشار: 1400/7/22 ساعت 12:00:00 تعداد بازدید: 2623 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: صفحه آرایی مجله کودکان صفحه آرایی مجلات کودک صفحه آرایی نشریات کودک صفحه آرایی آنلاین مجله کودک صفحه آرایی فوری مجله کودک

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :