شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

چگونه رفرنس نویسی کنیم؟

نویسنده: آیدا وحدت رفرنس نویسی تاریخ انتشار: 1400/6/16 ساعت 11:00:00 بازدید: 345 امتیاز 5 از 1 نظر

نویسندگان تازه وارد حتما با این سوال مواجه شده اند که رفرنس نویسی چگونه است؟ و چگونه می توان اصول رفرنس نویسی را در مقالات یا پایان نامه و کتب تالیفی خود رعایت کنند. اما به واقع رفرنس نویسی چگونه است؟ و چگونه می توان اصول آن را رعایت کرد؟ از آنجایی که رفرنس نویسی در هر مقاله و پایان نامه ای لازم و ضروری است؟ بهتر است بیش از پیش با آن آشنا شد. به طور کلی در نظر داشته باشید که رفرنس نویسی به دو شیوه ارجاع دهی مستقیم و غیر مستقیم داخل متن و نوشتن بخش پایانی با عنوان منابع می باشد.

در ارجاع دهی مستقیم، هر کجا نویسنده و پژوهشگری مطلبی را به صورت مستقیم و غیر مستقیم از منبع دیگری آورده باشد؛ می بایست به صورت «احمدی، 1399، 17» نوشته شود. این عبارت بدین ترتیب است که متن استخراج شده از یکی از کتاب ها، مقالات یا پایان نامه شخصی با نام خانوادگی احمدی است که در سال 1399 کتاب خود را تالیف نموده است و متن استخراجی دقیقا ص 17 می باشد. حال برای بررسی بیشتر و آشنایی با این منبع در قسمت منابع اطلاعات بیشتری در خصوص آن آورده می شود. به این صورت «احمدی، محمدرضا، اصول اقتصاد در علم نوین، انتشارات سمت، تهران 1399» همان طور که مشاهده می کنید؛ در قسمت منابع به نام نویسنده، نام کتاب یا مقاله استخراجی و نام انتشار و محل انتشار آن با تمامی جزئیات آن اشاره شده است. برای نگاشتن رفرنس های پایانی به جای شیوه دستی، می توان از ابزارهای اتوماتیک و خودکار هم استفاده کرد که تنها با چند کلیک ساده بتوان در سریعترین زمان ممکن، بخش منبع پایانی را به رشته نگارش درآورد. برای این منظور شما می توانید مقالات یا کتب و پایان نامه های خود را به شرکت ایران تایپیست بسپارید تا این شرکت با تجربه و تخصص بالای خود در زمینه رفرنس نویسی، شما را در این امر یاری نمایند.

چگونه رفرنس نویسی کنیم؟

رفرنس نویسی چگونه است؟

سوالات متداول

رفرنس نویسی به دو شیوه ارجاع دهی و نوشتن منابع پایانی است که بایستی به درستی و استاندارد هر یک از آن ها رعایت گردند. ضمن اینکه رفرنس نویسی پایانی با ارجاع دهی متفاوت است که هر یک از آن ها باید به درستی رعایت گردند.

در ارجاع دهی تنها به نام خانوادگی نویسنده، سال چاپ کتاب و شماره صفحه آن اشاره می شود و شیوه رفرنس نویسی،آدرس دقیق منبع استخراج شده است. 

نحوه رفرنس نویسی به صورت دستی و خودکار با استفاده از ابزارهای مختلف است که به راحتی قابل انجام است. 

شما می توانید سفارش رفرنس نویسی خود را به صورت اینترنتی و آنلاین در ایران تایپیست به راحتی به ثبت برسانید.


نویسنده: آیدا وحدت رفرنس نویسی تاریخ انتشار: 1400/6/16 ساعت 11:00:00 تعداد بازدید: 345 امتیاز 5 از 1 نظر

کلمات کلیدی: رفرنس نویسی کتاب رفرنس نویسی مقاله رفرنس نویسی پایان نامه سفارش رفرنس دهی روند رفرنس نویسی

دیدگاه کاربران

سعید فرجی | 1400-7-3 ساعت 16:16:49 امتیاز :

اینقدر کاراتون تخصصی انجام میشه که اگه کاریو خودم بلد باشم بازم میدمش به شما انجام بدین?

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :