یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

هزینه ترجمه نیتیو

نویسنده: شیرین کرم خانی قیمت ترجمه تاریخ انتشار: 1402/5/13 ساعت 09:00:00 بازدید: 504 امتیاز 0 از 0 نظر

 هزینه ترجمه نیتیو ممکن است بیشتر از دیگر روش‌های ترجمه باشد. با این وجود، تعداد زیادی از شرکت‌ها، سازمان‌ها و افراد حقیقی برای ترجمه مدارک رسمی، مقالات و یا محتوای وب سایت‌های خود از این نوع ترجمه استفاده می کنند. در کل، ترجمه نیتیو گزینه ای مناسب برای تمام افراد و سازمان هایی است که به دنبال ترجمه ای دقیق و صحیح به زبان هدف هستند. تمام سرنخ ها در مورد چیستیِ این نوع ترجمه و ویژگی‌های بارز آن از واژۀ «native» قابل حدس هستند. این واژه به معنیِ بومی یا مختص بودن به یک منطقه است. آیا مفهوم ترجمه نیتیو نیز این است که صرفا افراد یک منطقه خاص آن را درک می کنند؟ خیر، منظور این نیست. با این نوشته همراه باشید تا بیشتر در مورد این نوع ترجمه با هم صحبت کنیم. در این نوشته با مفهوم ترجمه نیتیو آشنا خواهید شد، ویژگی های بارز آن را خواهید شناخت و دلایل پرطرفدار بودن آن را نیز درک خواهید کرد.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

مفهوم ترجمه نیتیو و هزینه آن

ترجمه نیتیو به معنی ترجمه‌ای است که زبان مادریِ مترجمِ آن همان زبان مقصد ترجمه است. به عبارت دیگر مترجم، خود بومی زمان هدف ترجمه محسوب می‌شود. این نوع ترجمه به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته و طرفداران زیادی دارد. مشتریانِ این نوع ترجمه، شرکت‌ها، سازمان‌ها، مجلات علمی، سایت‌های اینترنتی، تولیدکنندگان محتوای دیجیتال و همچنین افرادی هستند که به دنبال ترجمه‌ای دقیق، صحیح و قابل فهم هستند. به عنوان مثال، شرکت‌های فعال در عرصه تجارت بین‌المللی معمولاً به دنبال ترجمه‌ نیتیو و با کیفیت برای متون خود هستند تا بتوانند با مشتریان و همکاران خود در کشورهای دیگر به خوبی ارتباط برقرار کنند. اینگونه شرکت‌ها و سازمان‌ها عقیده دارند که ارتباط با مشتریان به زبان مادری سبب گسترش سریعتر کسب و کار خواهد شد. ‌

هزینه ترجمه نیتیو

ترجمه نیتیو، یکی از خدمات ترجمه ای پرتقاضا در مراکز ترجمه است

در مورد هزینه ترجمه نیتیو نیز باید گفت همه چیز به مرکز ترجمه ای بستگی دارد که به آن سفارش می‌دهید. برخی از مراکز ترجمه به دلایلی همچون کیفیت بالاترِ ترجمه های نیتیو، تعرفه این نوع ترجمه ها را بالاتر تعیین می‌کنند. منتها در واقع ترجمه های نیتیو ترجمه هایی گران نیستند. ترجمه های نیتیو توسط مترجمانی بومی و مسلط به زبان مقصد، ترجمه می شوند. در نتیجه اینگونه مترجم ها به دلیل تسلطی که دارند در کار خود سریعتر هستند. سرعت بالاتر نیز سبب کاهش هزینه های نهایی ترجمه و مقرون به صرفه تر بودن ترجمه‌های نیتیو می شود. پس اتمام سریع را می‌توانید جزو ویژگی های بارز اکثر پروژه های ترجمه نیتیو در نظر بگیرید. علاوه بر این، برخی دیگر از ویژگی های ترجمه های نیتیو بدین شرح هستند: ‌دقت و صحت بالا، برخورداری از اصطلاحات و عبارات روزمره و متناسب با فرهنگ و سنت های زبان هدف. همچنین قابل فهم بودن و تطابق بیشتر با معنا و مفهوم متن اصلی.

هزینه ترجمه نیتیو پادکست و فایل صوتی 

بسیاری از کاربران و شرکت ها، علاقه مند به تقبل هزینه ترجمه نیتیو و ترجمه فایل های صوتی خود به این روش هستند. این علاقه مندی به ترجمه نیتیو فایل های صوتی دلایل مختلفی دارد. از جمله اینکه ترجمه نیتیو، سبب درک بهتر محتواهای صوتی می شود. به عبارت دیگر، مخاطبان به کمک ترجمه نیتیو، محتوای پادکست‌ها یا فایل های صوتی را با صحت و کیفیتِ ترجمه ایِ بالاتری دریافت می کنند. زیرا ترجمه نیتیو به صورت تحت اللفظی و صحیح تر و با توجه به قواعد گرامری و ‌اصطلاحات زبان هدف انجام می شود. پس اگر می خواهید پیام تجاری شما به شیوه ای واضح‌تر منتقل شود بهتر است به ترجمه نیتیو روی بیاورید. اگر پیام تجاری به درستی مخابره نشود بدون شک‌ هزینه هایی که برای آن شده است به هدر خواهند رفت. ‌

هزینه ترجمه نیتیو

هزینه ترجمه نیتیو فایل های صوتی و پادکست‌ها در سایت ایران تایپیست، کاملا مقرون به صرفه و مناسب است

هزینه ترجمه نیتیو جزو هزینه هایی است که به سرعت جبران می‌شود. ‌این گفتۀ بسیاری از کسانی است که قبل از شما این هزینه ها را پرداخت کرده اند. بسیاری از افراد، هزینه ترجمه نیتیو را نوعی سرمایه گذاری می‌دانند. زیرا تجربه به آنها ثابت کرده است که ترجمه نیتیو سبب افزایش چشمگیر مخاطبان محتوا و فراگیر شدن بیشتر محتوا می‌شود. این دو پارامتر نیز سبب افزایش بازده سرمایه گذاری و بازگشت سریعتر سرمایه می‌شوند. واقعیت این است که ترجمه های نیتیوِ فایل های صوتی و پادکست ها، بهتر بر دل مخاطبان می‌نشیند. چون توسط یک همزبان ادا شده اند از دید مردم قابل اعتماد تر هستند و اغلب محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. خب مسلما مردم محتواهای محبوب‌ را بیشتر با دیگران به اشتراک می گذارند. در نتیجه اینگونه محتواها به سرعت وایرال می شوند. در کل باید گفت مردم به برندهایی که محتوای ترجمه شده نیتیو دارند بیشتر علاقمند می شوند.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

هزینه ترجمه نیتیو متون

شرکت ها و کسب و کارهای مختلف، تن به پرداخت هزینه ترجمه نیتیو متون می‌دهند تا بتوانند با جمعیت بزرگِ مخاطبان و خوانندگان اینگونه محتواها بهتر ارتباط برقرار کنند. به هر حال، مخاطبان محتواهای متنی نیز بسیار پر تعداد هستند. بیایید بعضی از شرکت‌های مشهور جهانی را که از ترجمه نیتیو برای محتواهای متنی خود استفاده می‌کنند با هم بررسی کنیم تا شما بهتر به اهمیت موضوع پی ببرید. شرکت فیلم‌سازی Netflix اولین شماره لیست ماست. این شرکت برای جذب مخاطبان بین‌المللی و افزایش دسترسی به محتواهای متنی خود از ترجمه نیتیو استفاده می‌کند. دومین شرکت، شرکت طراحی لباس Burberry است. این شرکت نیز برای جذب مشتریان جدید در بازار‌های خارجی و بهبود تجربه خرید آنها از ترجمه نیتیو برای وب‌سایت و فروشگاه آنلاین خود استفاده می‌کند.

هزینه ترجمه نیتیو

هزینه ترجمه نیتیو متون می‌تواند گرانتر از ترجمه های معمولی باشد

شرکت بعدی که بودجه خاصی را برای پوشش هزینه ترجمه نیتیو متون خود در نظر گرفته Samsung است. سامسونگ یکی از غول های سازنده محصولات الکترونیکی است. این شرکت، با هدف جذب مشتریان در بازارهای خارجی از ترجمه نیتیو برای محتواهای وب‌سایت و برنامه‌های موبایل خود استفاده می‌کند. مورد بعدی شرکت معروف BMW است که جزو برترین سازندگان خودرو در مقیاس جهانی است. این شرکت نیز با هدف فروش خودروهای خود در بازارهای جهانی، از ترجمه نیتیو برای محتواهای وب‌سایت و برنامه‌های موبایل خود استفاده می‌کند. شرکت سازنده تجهیزات شبکه Cisco‌ نیز همین خط مشی را دنبال کرده است و از ترجمه نیتیو برای محتواهای وب‌سایت و دستورالعمل‌های فنی خود بهره می گیرد. این شرکت ها، بزرگان عرصه های مختلف فناوری و صنعت هستند. آنها به هزینه ترجمه نیتیو به عنوان نوعی سرمایه گذاری تبلیغاتی می نگرند. پس توصیه می‌شود شما نیز برای موفقیتِ بیشتر کسب و کار خود از آنها پیروی کنید و به ترجمه نیتیو متون روی بیاورید.

هزینه مترجم ترجمه شفاهی نیتیو

مبحث بعدی ما ترجمه شفاهی و هزینه ترجمه شفاهی نیتیو است. ترجمه شفاهی نیتیو معمولا به معنی ترجمه زنده و آنی از یک زبان به زبان دیگر با استفاده از یک مترجم بومی است. به عبارت دیگر، در هنگامی که فردی صحبت می‌کند، مترجم به صورت زنده و با استفاده از تکنیک‌های مختلف شروع به ترجمه می‌کند. با این حال، برخی از ترجمه‌های شفاهی می‌توانند به صورت ضبط شده نیز باشند و در آینده پخش شوند. در کل، هزینه ترجمه نیتیو شفاهی در بودجه بسیاری از سازمان های معتبر دولتی، غیرانتفاعی و بین المللی تعریف شده است. مراسمات دولتی، کنفرانس‌ها، نشست‌های بین‌المللی و سمینارها از جمله موقعیت های هستند که اغلب از خدمات ترجمه شفاهی نیتیو استفاده می‌شود. آموزش و پرورش نیز مشتری و پرداخت کننده بعدی هزینه ترجمه نیتیو شفاهی است. مثلا دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی از این نوع ترجمه برای مراسم هایی مانند سخنرانی‌ها، کنفرانس‌ها و نشست‌های علمی استفاده می‌کنند.

هزینه ترجمه نیتیو

ممکن است هزینه ترجمه شفاهی بر اساس حضوری یا آنلاین بودن فعالیت مترجم متفاوت باشد

هزینه ترجمه نیتیو شفاهی برای شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی نیز یک هزینه رایج است. این رسانه ها برای پخش برنامه‌های بین‌المللی یا برنامه‌هایی که در دیگر کشورها نیز مخاطب دارند، از خدمات ترجمه شفاهی نیتیو استفاده می‌کنند. حوزه‌ی قضایی، عرصه دیگری هستند که به ترجمه مذکور نیاز دارد. مترجمین در دادگاه‌ها و در جریان رسیدگی به پرونده‌های بین‌المللی، ترجمه شفاهی نیتیو را برای ترجمه دادگاهی، تعیین حقوق و بیانیه‌های شاهدان به کار می‌برند. شرکت های تجاری بین المللی نیز جزو دیگر پرداخت کنندگان هزینه ترجمه نیتیو شفاهی هستند. آنها به منظور تسهیل در مذاکره‌ با مشتریان خود، از خدمات ترجمه شفاهی نیتیو استفاده می‌کنند. صنعت فیلم و گردشگری نیز دو عرصه دیگر هستند که به ترجمه مذکور نیاز دارند. مثلا در صنعت گردشگری از ترجمه شفاهی نیتیو برای ترجمه تورهای گردشگری، ترجمه مستندات تور و ترجمه مذاکرات تجاری با شرکت های خارجی استفاده می‌شود.

محاسبه آنلاین هزینه سفارش ترجمه نیتیو

محاسبه آنلاین هزینه ترجمه نیتیو به معنای برآورد کردن قیمت ترجمه نیتیو به صورت خودکار برای مشتریان است. امکان محاسبه آنلاین هزینه ترجمه نیتیو معمولاً در سایت‌هایی که خدمات ترجمه را ارائه می‌دهند، گنجانده می‌شود. برای این کار، از نرم‌افزارهای خاصی که برای محاسبه هزینه ترجمه طراحی شده‌اند، استفاده می‌شود. در این نرم افزارها معمولاً  فرم‌هایی برای محاسبه هزینه وجود دارند. این فرم ها شامل فیلدهایی برای پارامترهایی همچون موضوع متن اصلی، زبان مبدا، زبان مقصد، حجم متن، تخصص مورد نظر و مدت زمان مورد نیاز برای تحویل ترجمه هستند. پس از ورود اطلاعات در این فیلد ها،  هزینه نهایی  به صورت آنلاین به کاربر نشان داده می‌شود. مزیت این روش برای مشتریان، سرعت بیشتر در برآورد هزینه ترجمه نیتیو است. مشتریان به کمک این برآورد سریع می‌توانند به راحتی تصمیم بگیرند که آیا از خدمات ترجمه استفاده می‌کنند یا نه. بنابراین هدف سایت‌های ترجمه از امکان محاسبه آنلاین هزینه ترجمه نیتیو، جلب مشتریان جدید یا بهبود تجربه کاربری مشتریان فعلی است.

هزینه ترجمه نیتیو

محاسبه آنلاین هزینه نیتیو به مشتریان کمک می‌کند در مورد استفاده از خدمات ترجمه ای، بهتر تصمیم بگیرند

البته باید دقت کنید که محاسبه آنلاین هزینه ترجمه نیتیو برای پروژه‌های پیچیده چندان دقیق نیست. پیچیدگی متن، یک عبارت کلی است و ممکن است جنبه‌های مختلفی داشته باشد. برای پروژه‌های پیچیده و با سطح تخصص بالا، بهتر است مستقیماً با تیم ترجمه تماس بگیرید تا تخمین دقیق‌تری از هزینه ترجمه و زمان تحویل سفارش دریافت کنید. با این کار در مورد پروژۀ مورد نظر اطلاعات بیشتری بررسی شده و قیمت‌ها به صورت دقیق‌تری محاسبه خواهند شد. نکته دیگر اینکه در برخی از موارد دلیل ناکارآمدی محاسبه آنلاین، پیچیدگی محتوا نیست بلکه شرایط خاصی است که محتوا دارد. مثلا ممکن است متنی که نیاز به ترجمه دارد خیلی طولانی باشد یا زمانِ طول کشیدن یک کنفرانس برای ترجمه نیتیو شفاهی نامشخص باشد. خب مسلم است که نمی‌توان هزینه اینگونه سفارشات را به صورت آنلاین برآورد کرد.

سوالات متداول در مورد هزینه ترجمه نیتیو در سایت ایران تایپیست

ممکن است مشتریان در مورد هزینه ترجمه نیتیو سوالاتی داشته باشند. خب این سوالات، بی دلیل پرسیده نمی‌شوند. به هرحال ممکن است ترجمه نیتیو نسبت به دیگر انواع ترجمه، هزینه‌های بیشتری داشته باشد و مشتریان می‌خواهند بدانند که آیا این هزینه‌ها متناسب با کیفیت ترجمه و نیازهایشان هستند یا خیر. همچنین شاید بعضی از کسب و کارها بخواهند ترجمه‌ نیتیو مخصوصی را دریافت کنند و طبیعی است که بخواهند در مورد آنچه نیاز دارند سوالاتی را مطرح کنند. پاسخ دادن به این سوالات برای مراکز ترجمه معتبری مانند ایران تایپیست بسیار مهم است. این پاسخ دهی می‌تواند به شکل آوردن سوالات متداول کاربران در سایت یا از طریق سایر کانال های ارتباطی با کاربران باشد. به هرحال، این بخش از متن حاضر به سوالات متداولی اختصاص دارد که مشتریان از سایت ایران تایپیست پرسیده اند. 


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

هزینه ترجمه انگلیسی به فارسیهزینه ترجمه فارسی به انگلیسیهزینه ترجمه آلمانیهزینه ترجمه چینی

سوالات متداول

عواملی که در هزینه ترجمه نیتیو موثرند در واقع همان عواملی هستند که هزینه ترجمه های معمولی نیز بر اساس آنها محاسبه می‌شود. از جمله تعداد کلمات، زبان مبدا و مقصد، موضوع و میزان پیچیدگی متن، سرعت تحویل سفارش و ...

خود سایت ایران تایپیست سعی می کند با بهره گیری از ابزارهای مختلفی که در اختیار دارد هزینه ترجمه نیتیو را رقابتی و مقرون به صرفه نگه دارد. منتها مشتریان نیز می‌توانند با تعیین درست فوریت سفارشات، استفاده از بسته های تخفیفی سایت و ... کمتر پرداخت کنند.

هزینه ترجمه نیتیو شفاهی ممکن است براساس عوامل مختلفی مانند زبان مورد نظر، زمان ترجمه، محل برگزاری و حضور یا عدم حضور ترجمه کننده محاسبه شود. در برخی موارد، ممکن است هزینه براساس تعداد ساعات حضور ترجمه کننده در محل ترجمه محاسبه شود.

هزینه کردن برای ترجمه نیتیو سبب افزایش محبوبیت برند ها‌، افزایش مشتریان و تسریع انتشار محتوا می‌شود. همه اینها سبب سودآوری و بازگشت سرمایه می‌شوند و به همین دلیل می‌توان گفت هزینه ترجمه نیتیو در واقع نوعی سرمایه گذاری است.

 


نویسنده: شیرین کرم خانی قیمت ترجمه تاریخ انتشار: 1402/5/13 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 504 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: نرخ ترجمه نیتیو تعرفه ترجمه نیتیو قیمت ترجمه نیتیو دستمزد ترجمه نیتیو حق الزحمه ترجمه نیتیو

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :