جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

فونت مورد نیاز برای صفحه آرایی روزنامه با ایندیزاین چیست؟

نویسنده: زهرا خلف زاده صفحه آرایی مجله تاریخ انتشار: 1401/10/7 ساعت 17:40:14 بازدید: 1475 امتیاز 0 از 0 نظر

بسیار مهم است که بدانید «فونت ها» نوعی «تبلیغات» و نوعی «برند سازیِ» پنهان، در ماهیت خود دارند. اما این جمله به چه معناست؟ شاید تعجب برانگیز باشد که بدانید، استفاده از هر عنصری در صفحه آرایی روزنامه با ایندیزاین یک هدف مشخص را در پی دارد، حتی انتخاب فونت مناسب روزنامه! بله، اگر در این زمینه تخصصی نداشته باشید، طبیعی است که تعجب کنید اما فونت ها «هویت شما» را به مشتریان اعلام می کنند.

استفاده از هر نوع فونت خاص در بخش های مختلف یک روزنامه، و رعایت این قالب در شماره های بعدی روزنامه که در آینده چاپ می شوند، به شما و روزنامه تان هویت می دهد و از سایر رقبا، متمایز تان می کند. فونت های مطرح مختلفی وجود دارد که می توان از آنها برای صفحه آرایی روزنامه با ایندیزاین استفاده کرد. نوع فونت می تواند با توجه به هدف شما، مخاطب تان و ماهیت متن تعیین شود.

به عنوان مثال برخی روزنامه ها فونت اصلی هر صفحه را با فونت پانویس ها یا عنوان های اصلی متفاوت انتخاب می کنند، که به تنوع روزنامه و خسته نشدن چشم مخاطب و جذب ِ وی به موضوع کمک می کند. البته اینکه چه نوع فوت هایی را برای صفحه آرایی روزنامه با ایندیزاین انتخاب کنیم، باید با نظر طراح یا صفحه آرا مشخص شود.

هر نوع فونت (یا فونت هایی) که استفاده می شوند باید اطلاعات درج شده در هر صفحه را به بهترین و زیباترین شکلِ خود به خواننده منتقل کنند، گویی که کلمات در صفحه به رقصِ آهنگین در می آیند، مخاطب را خسته نمی کنند و تفاوت محتوای شما را با محتوای روزنامه ی رقبایتان به خوبی bold خواهند کرد.

همچنین انتخاب فونت درست در صفحه آرایی به کمک ایندیزاین کمک می کند تا مخاطب برای خواندن شماره های بعدی مطالب موجود در روزنامه شما ترغیب شود. ما در ایران تایپیست به شما کمک می کنیم هویت خود را به کمک فونت های ایندیزاین به خوبی به مخاطب ارائه کنید.

فونت مورد نیاز برای صفحه آرایی روزنامه با ایندیزاین چیست؟

صفحه آرایی روزنامه با ایندیزاین

تأثیر فونت زیبا و کاربردی در صفحه آرایی روزنامه با ایندیزاین

به طور کلی هدف اصلی صفحه آرایی روزنامه با ایندیزاین، زیباسازی روزنامه هاست. بنابراین می بایست از نکات ریز و درشت بسیار زیادی در همین راستا استفاده کرد تا یک روزنامه را زیباتر از حد تصور کرد. یکی از همین نکات زیباسازی روزنامه ها، مربوط به انتخاب فونت زیبا و کاربردی در صفحه آرایی روزنامه هاست. تأثیر انتخاب فونت در زیباسازی روزنامه ها به قدری بالاست که می تواند نگاه هر مخاطبی را بلافاصله و بدون در نظر گرفتن نکات دیگر به آن روزنامه جلب کند. پس بهتر است هر طراحی در حین ارائه خدمات صفحه آرایی روزنامه با ایندیزاین برای مشتریان خود، از فونت های زیبا و استانداردی استفاده نماید. این فونت ها با توجه به زبان متن روزنامه مورد نظر و نیز حتی موضوع و مخاطب آن ها متفاوت می باشد. به عنوان مثال: برای روزنامه و مجلات حوزه کودک و نوجوان از فونت های متفاوت استفاده می کنند.

فونت مورد نیاز برای صفحه آرایی روزنامه با ایندیزاین چیست؟

فونت خارجی روزنامه

معمولا دست شما در انتخاب فونت مناسب برای صفحه آرایی روزنامه با ایندیزاین، باز است. البته بهتر است در وهله نخست انتخاب فونت مناسب روزنامه مورد نظر خود را به طراح یا گرافیست آن بسپارید. چرا که تجربه وی در انتخاب فونت ها در هر یک از سفارش های مشتریان خود، بسیار بالاتر است. اما اگر شما هم درخواستی در این زمینه داشته باشید؛ می توانید به طراح، فونت مدنظر خود را اعلام کنید. طراح هم با توجه به نیاز و سلیقه شما می تواند از همان فونت استفاده کند. اما بیشتر روزنامه ها را به یک فونت خاص می نویسند و خیلی در زمینه صفحه آرایی روزنامه با ایندیزاین، تنوعی به کار نمی گیرند. فونت های بی نازنین برای متون فارسی، القران الکریم برای متون عربی و Times New Roman برای متون انگلیسی، فونت های استاندارد و رایج در هر یک از این زبان ها به شمار می آیند. طراحان موسسه ایران تایپیست بر حسب تجربه، بهترین فونت ها را انتخاب می کنند.

در انتخاب فونت مناسب صفحه آرایی، چه نکاتی را باید مدنظر قرار داد؟

فونت مناسب در صفحه آرایی روزنامه با ایندیزاین، نبایستی به همین ترتیب بی حساب و کتاب انتخاب شود. هر چند که یک سری فونت های استاندارد برای هر یک از زبان ها وجود دارد. اما شما می توانید از هر یک از فونت های دیگر هم برای هر نوع زبانی استفاده کنید. در این صورت بایستی حتما یک سری نکات را در نظر داشته باشید تا بتوانید در نهایت بهترین فونت را برای هر متنی انتخاب کنید. در انتخاب فونت برای صفحه آرایی روزنامه با ایندیزاین، بایستی به مناسب بودن این فونت برای موضوع و مخاطب آن روزنامه ها توجه داشت. افزون بر آن به فاصله استاندارد میان کلمات و حتی خطوط هر صفحه و نیز فضاهای خالی موجود در میان کلمات و جملات و... توجه داشته باشید. بدین ترتیب می توانید بهترین فونت را برگزینید.

فونت مورد نیاز برای صفحه آرایی روزنامه با ایندیزاین چیست؟

 فونت مناسب روزنامه


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش صفحه آرایی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

صفحه آرایی روزنامههزینه صفحه آراییصفحه آرایی-قرارداد با سازمان دولتیصفحه آرایی مقاله فارسی

سوالات متداول

تناسب بین فونت ها، تناسب بین فواصل خطوط، تناسب فونت ها با موضوع و ..

خیر، انتخاب فونت ها و اندازه آنها بر عهده طراح/ صفحه آرا است.

تناسب رنگ فونت ها، اندازه فونت ها براساس ماهیت شان( پا نویس، عنوان و ..)، تعیین فاصله بین کلمات و فضاهای خالی و غیره مورد توجه واقع می شوند.

بله، شما می توانید نکات مورد نظر خود را پیش از شروع کار با گرافیست هماهنگ کنید.


نویسنده: زهرا خلف زاده صفحه آرایی مجله تاریخ انتشار: 1401/10/7 ساعت 17:40:14 تعداد بازدید: 1475 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: سایت صفحه آرایی روزنامه با ایندیزاین صفحه آرایی آنلاین روزنامه با ایندیزاین صفحه آرایی حرفه ای روزنامه با ایندیزاین صفحه آرایی روزنامه انگلیسی با ایندیزاین صفحه آرایی روزنامه فارسی با ایندیزاین

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :