چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

خلاصه نویسی درس

نویسنده: زهرا خلف زاده خلاصه نویسی تاریخ انتشار: 1400/5/21 ساعت 12:56:39 بازدید: 1018 امتیاز 5 از 1 نظر

خلاصه نویسی درس در ایران تایپیست را باید مکمل کلیدی مطالعه دروس بدانیم؛ زیرا این روشی عالی کمک می کند  انتقال مفاهیم به فرد در کوتاه ترین زمانی که  ممکن است  اتفاق بیفتد. خلاصه نویسی در حقیقت از طریق نوشتن نکات کلیدی و مفاهیم اصلی از مطالعه مطالب اضافی جلوگیری نموده و تمرکز را معطوف به مهمترین نکات می نماید.

اهمیت و لزوم خلاصه نویسی درس برای کنکوری ها

 خلاصه نویسی درس برای کسانی که کنکور دارند و به دنبال قبولی در دانشگاه می باشند یک مرحله طلایی برای یادگیری است؛ مرحله ای که اشخاص اگر به آن توجه ننمایند و از این روش جهت قطعی کردن یادگیری مطالب استفاده نکنند،  کسب رتبه برتر و قبولی در رشته مورد علاقه زیر سوال می رود.  به همین دلیل ایران تایپیست به این خدمت نگاه ویژه ای را معطوف نموده است، به صورتی که از کارشناسان رشته های مختلف دعوت به همکاری نموده و تنها کسانی به خلاصه نویسی دروس می پردازند که به خوبی به مطالب دروس مربوطه مسلط بوده و قادر هستند  مفاهیم مطرح شده را به مخاطب انتقال دهند.

باید قبول کرد شخصی که به  خلاصه نمودن دروس می پردازد در صورت داشتن تجربه کافی در این زمینه و یا داشتن مطالعه کافی در زمینه نکاتی که در سوالات کنکور مطرح می باشد، می تواند چکیده مطالبی را در خلاصه نویسی درج نماید  که در برگیرنده نکات مهم باشند و  از توضیحات اضافی دوری شده باشد، خلاصه نویس باید بتواند این نکات را  در قالب جملاتی ذکر نماید که در عین  کوتاه بودن، سلیس و روان باشند.

در طی دوره تحصیل دروس متعددی تدریس می گردد که پر از توضیحات و تشریح برای یادگیری بهتر افراد می باشند، بنابراین کسی که اقدام به مطالعه می نماید و خود را می خواهد برای کنکور آماده نماید جهت مطالعه آنها باید زمان بسیاری را صرف نماید، زمانبر بودن یکی از مشکلات مطالعه کلیه مطالب کتابها است.

خلاصه نویسی درس

هزینه خلاصه نویسی درس

 

از سوی دیگر  پراکندگی نکات مهم لابه لای مطالب نیز دردسر بزرگی است که تمرکز زدایی نموده و یادگیری مطالب را به علت پراکندگی کند می کند، به صورتی که ممکن است حتی بسیاری از نکات کلیدی لابه لای مطالب گم شوند، لذا خلاصه نویسی با حذف مطالب اضافی و افزایش تمرکز برروی موضوعات اصلی  سبب  می شود این روش  را بهترین روش  یادگیری مطالب بدانیم. ایران تایپیست با توجه به چنین اهمیتی که خلاصه کردن مطالب دارد به این خدمت نگاه ویژه ای دارد.

خلاصه نویسی دروس ویژه گروه انسانی

خلاصه نویسی درس های رشته های مختلف و به ویژه علوم انسانی در ایران تایپیست بارها ثابت نموده است خلاصه نویسی کمک می کند مطالب بهتر به خاطر سپرده شوند، به طوری که اگر کسی  بخواهد درسی را به خوبی یاد بگیرد  باید به خلاصه نمودن آن اهمیت دهد.

باید این حقیقت را بپذیریم  دروس علوم انسانی در میان دروس سایر رشته ها محفوظات بیشتری دارند، لذا پر از توضیحات اضافی هستند که سبب گم شدن نکات اصلی در میان انبوهی از توضیحات می باشد؛ بنابراین وقتی کسی دروس علوم انسانی را میخواهد به خوبی به خاطر بسپارد باید این مطالب اضافی را همانند خطوط اضافه اطراف یک تصویر اصلی پاک نماید تا تصویر برجسته شده و به خوبی در ذهن ماندگار گردد. خلاصه نویسی در حقیقت روشی است که با حذف نکات اضافی به بیان عصاره مطالب می پردازد تا نکات طلایی برجسته شده و راحتتر به خاطر سپرده شوند.

اگر بخواهیم به ویژگی یک خلاصه نویسی حرفه ای برای دروس رشته های علوم انسانی بپردازیم باید بگوییم خلاصه نویس درس به صورت حرفه ای  یک نقشه ذهنی ترسیم  می کند و مطالب را طبق یک نقشه به دنبال هم بدون نکته اضافی و بدون پراکندگی با یک پیوستگی مناسب در اختیار مخاطب قرار می دهد. لذا می بینیم پیچیده ترین دروس به صورت ساده؛ اما روان و سلیس و دقیق خلاصه شده اند. وقتی شخص شروع به مطالعه چکیده می کند کاملا به علت و معلول ها پی برده و آن ها را به خاطر خود می سپارد.

چنین ویژگی را در خلاصه نویسی های غیرحرفه ای نمیبینیم، به همین دلیل ایران تایپیست بر روی رشته علوم انسانی که با محفوظات بسیاری است حساسیت داشته و از کسانی دعوت به همکاری نموده که متخصص و دانش آموخته دروس علوم انسانی می باشند، تسلط آنان بر محتوا کمک می کند بتوانند نقشه ذهنی درستی را در ذهن خود ترسیم نموده و طبق آن پیش بروند.

خلاصه نویسی درس

   خلاصه نویسی درس

 

مرکز خلاصه نویسی درس های تخصصی به سبک رتبه اولی ها

خلاصه نویسی درس های تخصصی نیاز به ترسیم یک درخت دارد؛ درختی که چکیده مطالب  از ریشه شروع به جایگذاری شود، در تنه ادامه یابد، به شاخه های اصلی برسد، همچنان امتداد یابد تا به سرشاخه ها و در انتها به برگ ها ختم گردد؛ این خلاصه نویسی است که رتبه های اول برای دروس تخصصی خود انجام میدهند. چنین درخت تنومندی کمک می کند در همان نگاه اول مخاطب  قسمتهای مختلف درخت را از ریشه تا برگ ها دیده و به عنوان یک شمای کلی به خاطر بسپارد، هیچ نکته اضافی و توضیحات زائدی در این نوع خلاصه نویسی دیده نمی شود.

همه نکات مهم در جای درستی قرار می گیرند، خلاصه نویسی با پیوستگی همراه میباشد، جملات کوتاه؛ اما رسا می باشند، نکات کلیدی در درخت جای گرفته اند، لذا در کوتاه ترین زمان ممکن یادگیری اتفاق می افتد. اگر به خلاصه نویس رتبه های برتر دقت کنید می بیند علت و معلول و راه حل و نتیجه همگی به دنبال هم هستند، خواننده میداند چه اتفاقاتی افتاده است، دلیل آن چیست، راه حل منطقی کدام است و چه نتیجه را باید انتظار داشته باشد؛ بنابراین یادگیری  به خوبی اتفاق می افتد.

خلاصه نویسی درس

کیفیت  خلاصه نویسی درس

 

حجم زیاد مطالب بسیاری از افراد را از یادگیری دور می کند و مانع مهمی  در مقابل آنان قرار میدهد،  لذا طبیعی است همواره از حجم زیاد شاکی باشند، افراد زیادی با وجود توانایی ذهنی بالایی که دارند  بارها موفق نشده اند تمامی مطالب را بخوانند و دروس را نصفه رها نموده اند، در حالی که  خلاصه نویسی درس های تخصصی حرفه ای با حذف اضافات و ارائه چکیده خوب چنین مانعی را از پیش رو برمیدارد و  خواننده دیگر  سعی نمیکند به سرعت مطالعه را تمام کند؛ بنابراین کیفیت  مطالعه قربانی سرعت نمی گردد.

در همین راستا مجموعه ایران تایپیست با ارائه خلاصه نویسی حرفه ای سعی می نماید به افراد کمک کند بنا بر شایستگی خود در جایگاه مناسب قرار گیرند.

خلاصه نویسی جزوات درسی به صورت آنلاین

خلاصه نویسی درس و جزوه درسی برای بسیاری از افراد که  زمان کافی برای مطالعه ندارند و یا دروس مربوطه اهمیت زیادی دارند، در ایران تایپیست بسیار ثبت سفارش می شود. دانش آموزان و دانشجویان همواره در طول تحصیل خود با دروس و کتب و جزوه های متعددی درگیر می باشند. در این میان در بسیاری از اوقات که دانشجویان شاغل می باشند آنان نمی رسند  جزوات و کتب  را به صورت کامل مطالعه نمایند، آنان نیاز دارند مطالبی را که یاد گرفته اند برای امتحانات خلاصه کرده و این چکیده را مطالعه نمایند، لذا دانشجویان و دانش آموزانی که برای آزمون کنکور آماده می شوند همواره به خلاصه دروس احساس نیاز می کنند.

آنان  در بسیاری  از اوقات حتی وقت نمیکنند تمام فصول یک کتاب پر حجم را برای امتحان به خوبی مطالعه نمایند، لذا خلاصه نویسی در قالب نمودار و یا چارت این افراد را قادر می سازد بر روی نکات و مفاهیم اساسی تمرکز نموده و آنچه که سخن اصلی است به خوبی درک کنند. یادگیری مطلب یک درس همواره کمک می کند دروس بعدی که با آن ارتباط دارند بهتر به خاطر سپرده شوند، به همین دلیل خلاصه نویسی اصولی با ترسیم یک نمودار درختی از مطالب، تمرکز را بر روی مطالب اصلی بیشتر کرده و کمک می کند در همان فرصت کوتاه برای مطالعه نیز یادگیری اتفاق افتد.

همچنین قابل ذکر است آزمون های شغلی نیز جزو آزمون هایی می باشند که افراد برای قبولی در آنها نیاز به یادگیری و تسلط بر نکات مهم جزوات درسی دارند، برای موفقیت در آزمون ها جزوات متعدد باید مطالعه گردند جزواتی که هر کدام نکات مهمی را در بر دارند که مورد سوال واقع می شوند، در حالی که معمولا فرصت برای مطالعه همه آنها و یادگیری بسیار محدود می باشد.

خلاصه نویسی درس

قیمت  خلاصه نویسی درس

 

لذا خلاصه نمودن جزوات دروس به صورتی که نکات مورد سوال در آزمون ها در آنها ذکر گردند یکی از راه های موثر برای موفقیت در آزمون ها است و ایران تایپیست سعی می کند به صورت عالی انجام دهد.

خلاصه نویسی درس برای آمادگی در آزمون ها

خلاصه نویسی درس برای آمادگی در آزمون ها در ایران تایپیست در اختیار خوانندگان زیادی قرار می گیرد؛ آزمون هایی که در دانشگاه ها برگزار می گردد، آزمون های ورودی دانشگاه ها در مقاطع مختلف مانند کنکور دانشگاه، کنکور کاردانی به کارشناسی، کنکور کارشناسی به ارشد و ارشد به دکتری و آزمون های شغلی همگی موقعیت هایی هستند که افراد برای موفقیت در آنها باید به مطالب مهم و تخصصی تسلط داشته باشند. به همین دلیل می بینیم تنها کسانی موفق می شوند که به خوبی کتب و جزوات را مطالعه کرده باشند.  کسی که مطالب مهم را به خوبی مطالعه نکرده باشد در آزمون ها کسب موفقیت برای او بسیار دشوار می باشد.  ارائه یک چکیده مفید و درست کمک می کند تمامی افرادی که باید امتحان دهند به مطالب تسلط پیدا کرده و به راحتی سوالات را پاسخ دهد.

در سوی دیگر کسانی که سفارشات متعددی به ایران تایپیست می دهند اساتید و معلمان می باشند؛ در دنیایی که مقالات و کتب متعدد علمی و تحقیقی سالانه منتشر می شوند و نیاز است همواره دانش روز تدریس گردد، محدود کردن خود به تدریس کتب قدیمی و جزواتی که سال هاست تدریس می شوند، هم تدریس را ملال آور می کنند و هم کلاس های درس آمادگی برای آزمون ها چندان پربار نخواهد بود، لذا استفاده از خلاصه کتب به عنوان جزوه، گزینه ای است که اساتید و معلمان انتخاب می کنند.

 آنان برای آماده کردن دانش آموزان و دانشجویان خود برای موفقیت در آزمون ها، خلاصه ای را در اختیار آنان قرار  می دهند که نکات مورد سوال به خوبی در ذهنشان ماندگار شود. این امتحانات  گاهی مسیر زندگی یک فرد را برای همیشه عوض می کنند، لذا در همین راستا خلاصه نویسی دروس برای آزمون ها بسیار اهمیت داشته و با توجه به این اهمیت در ایران تایپیست بسیار باکیفیت تهیه میشود و قابل ذکر است برای این منظور تنها  توسط متخصصین تهیه می گردد. این متخصص باید کاملا به مطالب دروس تسلط داشته  و چکیده ای سلیس و روان تهیه نماید.

خلاصه نویسی درس

متخصص خلاصه نویسی درس

سوالات متداول

خلاصه نویسی درس ها برای کنکور در ایران تایپیست تنها توسط کسانی انجام می گیرد که دانش کافی در زمینه نکات مورد سوال در کنکور دارند.

خلاصه نویسی درس های گروه انسانی به علت محفوظات زیادی که  این رشته دارد طبق یک نقشه ذهنی انجام می گیرد تا  مطالب در عین خلاصه بودن پیوستگی داشته باشد.

هزینه خلاصه نویسی درس به سبک رتبه اولی ها در ایران تایپیست به حجم مطالب و  موضوع درس بستگی داشته؛ اما در مجموع رقابتی و منصفانه می باشد.

خیر، افرادی که کار خلاصه نویسی درس و جزوه درسی را در ایران تایپیست انجام می دهند متعدد بوده و دورکار هستند، لذا محدودیتی در حجم و موضوع وجود ندارد.


نویسنده: زهرا خلف زاده خلاصه نویسی تاریخ انتشار: 1400/5/21 ساعت 12:56:39 تعداد بازدید: 1018 امتیاز 5 از 1 نظر

کلمات کلیدی: خلاصه نویسی درس دبیرستان خلاصه نویسی درس دانشگاهی خلاصه نویسی درس اختصاصی خلاصه نویسی دروس خلاصه نویسی درس آنلاین

دیدگاه کاربران

شرمینه | 1400-7-20 ساعت 09:26:45 امتیاز :

بدون خلاصه نویسیای شما من عمرا نمیرسیدم تمومشون کنم. مرسی

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :