پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

انواع خلاصه نویسی

نویسنده: مهدی فاضلی خلاصه نویسی تاریخ انتشار: 1400/6/22 ساعت 09:00:00 بازدید: 2847 امتیاز 5 از 1 نظر

انواع خلاصه نویسی مورد استفاده در ایران تایپیست همواره در راستایی است که  خلاصه نویسی به عنوان یک روش موثر در میزان یادگیری افراد، تغییرات شگرفی را رقم بزند.

ایران تایپیست جهت رقم زدن چنین هدفی کارهای خلاصه نویسی خود را تنها به متخصصین با تجربه در زمینه خلاصه نویسی ارجاع داده و متعهدانه تضمین کیفیت می کند.

انواع خلاصه نویسی برای مرور سریع مطالب به صورت فوری

 انواع خلاصه نویسی و انتخاب بهترین نوع آن در ایران تایپیست   همواره نشان داده است برای افرادی که به دنبال یادگیری می باشند اهمیت زیادی دارد؛ طبق تجربه، انتخاب نوع مناسب خلاصه نویسی توانسته است به عنوان یک راه  برای کمک به یادگیری، نتیجه عالی را رقم بزند.

 زیرا خلاصه نویسی یا تهیه چکیده به حذف توضیحات اضافی می پردازد به طوری که گویی رنگ های اضافی اطراف یک طرح پاک می شوند تا نکات مهم برجسته شده و تمرکز شخص بر روی نکات طلایی و کلیدی با  این حذفیات، افزایش یابد.

خلاصه نویسی و یادداشت برداری حرفه ای  و درست به واقع توانسته است یادگیری خوانندگان را به صورت محسوسی  افزایش داده و کمک نماید یادگیری به صورت کامل اتفاق افتد.  افراد زیادی در دنیا از این روش به عنوان روشی اسم می برند که در میزان یادگیری مطالب مختلف، بسیار موثر عمل کرده و به کسب نتیجه بسیار مثبت منتهی می گردد.

انواع خلاصه نویسی

 انواع خلاصه نویسی

در همین راستا میبینیم افرادی که داوطلب آزمون های مختلفی هستند از طرفداران بسیار سرسخت این خلاصه نویسی ها هستند؛ زیرا بسیاری از  آزمون ها دارای منابع متعدد می باشد و کتب و جزوه های زیادی باید مطالعه شوند، لذا مطالعه همین کتابها در شب امتحان غیر ممکن می باشد و تنها راه چاره، مطالعه فوری چکیده این مطلب است تا در زمان بسیار کوتاه تمامی مطالب مهم مرور شوند.

 این آزمونها در بسیاری از مواقع مهم و حیاتی هستند و بر سرنوشت فرد تاثیر بسزایی دارند؛ بنابراین یادگیری متون متعدد و حجیم، بدون یادداشت برداری و تهیه عصاره مطالب در بعضی از مواقع غیر ممکن بنظر می رسد، به همین دلیل مجموعه ای مانند ایران تایپیست به متخصصینی که کار خلاصه نویسی انجام میدهد بسیار حساس بوده و سختگیرانه کسانی را انتخاب می نماید که بتواند بر اساس مطالب، بهترین نوع خلاصه نویسی را انتخاب و اجرا نماید؛ در همین راستا  است که ایران تایپیست کیفیت کارهای خود را تضمین می کند.

انواع خلاصه نویسی برای مقالات و متون علمی

انواع خلاصه نویسی برای مقالات و متون علمی در ایران تایپیست توسط افراد متخصص و باتجربه ای انجام می شود که در زمینه خلاصه نویسی مقالات دانش کافی دارند؛ ایران تایپیست چنین مجموعه ای از متخصصین را  از سراسر کشور گرد هم آورده است، این افراد که دعوت به همکاری شده اند همگی دور کار بوده و حضور فیزیکی در دفتر ندارند، لذا با توجه به شناور بودن تایم کاری همواره کاری ارائه میدهند که شایستگی چاپ در مجلات معتبر و سایتهای مطرح و تخصصی دنیا را داشته باشد.

در همین راستا به این موضوع باید توجه نماییم که خلاصه نویسی برای مقالات و متون علمی با خلاصه نویسی با متون عادی متفاوت است؛ متون عادی دارای نکات علمی و فنی نیستند و اصطلاحات کاملا تخصصی به کار نرفته است، لذا خلاصه نویسی که به  اصول انواع چکیده نویسی تسلط بالایی دارد، نیازی به داشتن اطلاعات علمی خاص و آشنایی خیلی زیاد با اصطلاحات تخصصی ندارد، وی  قادر است با دانش خلاصه نویسی خود، بهترین نوع خلاصه نویسی را انتخاب و به راحتی متن را خلاصه نماید و اگر خلاصه نویس  با تجربه ای نیز باشد و سطح دانش عمومی بالایی نیز داشته باشد، سرعت کار او بالا هم خواهد بود.

اما مشکل زمانی بروز می کند که متن تخصصی بوده و پر از اصطلاحات تخصصی  فنی می باشد؛ اصطلاحاتی که معنای آنها در حالت عامیانه با حالت تخصصی تفاوت بسیاری دارد، تک تک جملات این متون حاوی نکات فنی می باشد که برای خلاصه نویسی  دانش شخص را می طلبد، به همین دلیل است که  می بینیم متون تخصصی وقتی توسط مترجمین  غیر متخصص ترجمه می گردند یا به علت عدم انتخاب نوع مناسب خلاصه نویسی حاوی همه نکات مهم نیستند و یا پر از اشتباه می باشند و یا به علت روان نبودن جملات برای مخاطب غیر قابل درک می باشند.

انواع خلاصه نویسی

سفارش انواع خلاصه نویسی

 

لذا مجموعه ایران تایپیست برای انتخاب بهترین روش خلاصه نویسی  مقالات مانند روش درختی که مطالب را از رشته تا نتیجه به دنبال هم دارد و حاوی تمام نکات کلیدی مقالات میباشد، کار  را به متخصصین می سپارد.

ارائه خدمات خلاصه نویسی برای انواع دروس تخصصی و عمومی

انواع خلاصه نویسی دروس تخصصی و عمومی برای تمامی دانشجویان رشته های مختلف در مجموعه ایران تایپیست انجام میشود. مجموعه ایران تایپیست برای ارائه خدمات کامل خلاصه نویسی دروس در هر فرمتی که ارائه گردند،  متخصصین رشته های مختلف را در این مجموعه  گرد هم آورده است؛ این افراد کسانی می باشند که در کنار دانش مورد نظر تجربه کافی را نیز در این زمینه دارند، آنان به مطالب دروسی که برای خلاصه نویسی قبول می نمایند تسلط داشته، لذا به خوبی می دانند در میان انواع خلاصه نویسی کدام روش مناسب می باشد.

 باید توجه کرد برای خلاصه نویسی دروس با توجه به حجم مطالب از یک سو و وجود توضیحات بسیار جهت یادگیری و آموزش، روشی باید بکار رود که در عین حال هم حاوی مطالب مهم باشد و توضیحات اضافی را حذف نماید و هم پیوستگی مطالب نیز حفظ گردد.

این خلاصه نویسی ها باید کمک کنند مخاطب با خواندن مطالب، در آزمون ها و امتحانات، سوالات مختلف را پاسخ دهند. در این میان باید پذیرفت هر چه قدر توضیحات اضافی در متن کمتر باشد خلاصه نویسی راحت تر می باشد، لذا خلاصه نویسی دروس با توجه به حجم بالایی که دارند دشوارتر است؛ بنابراین دانشجویان و دانش آموزان ترجیح می دهند جهت خلاصه نویسی دروس به مجموعه ای مانند ایران تایپیست مراجعه نمایند تا متخصصین مجموعه نیز با توجه درس و زمینه آن، روش خلاصه نویسی درست را انتخاب کنند.

متخصصین ایران تایپیست درس را مطالعه نموده، نکات مهم را یادداشت برداری و استخراج می کنند، سپس این مطالب را در قالب نقشه ذهنی که در ذهن ترسیم نموده اند با رعایت پیوستگی در امتداد هم قرار می دهند تا یادگیری کامل اتفاق افتد.

رسالت چکیده نویسی در حقیقت کمک به  یادگیری متن در حجم های مختلف است؛ این تکنیک قرار است با حذف توضیحات اضافه به برجسته شدن نکات طلایی بینجامد تا  به خوبی تمرکز  مخاطب افزایش یابد.

قابل ذکر است متخصصین این مجموعه به انواع روش های خلاصه نویسی مسلط می باشند و بنابر درخواست مشتری نیز روش خواسته شده را می توانند پیاده نمایند.

انواع خلاصه نویسی

هزینه انواع خلاصه نویسی

 

استفاده از انواع تکنیک های خلاصه نویسی برای یادگیری بهتر

انواع خلاصه نویسی برای یادگیری بهتر امروزه در دنیا اجرا می گردد؛ افراد مختلف برای خلاصه کردن متون مختلف در حجم های مختلف در سراسر دنیا به سراغ چکیده کردن مطالب می روند، هر مطلبی روش خاصی را برای خلاصه نمودن طلب می کند و افراد به دنبال کسی هستند که چنین کاری را برای آنان انجام دهد. انتخاب روشها و تکنیک های مناسب است که به موفقیت یک متن خلاصه نویسی شده منتهی می گردد.

گذشته از افرادی که زمان چندانی برای خلاصه نمودن مطالب مورد نیاز و دروس خود ندارند، افراد بسیاری نیز وجود دارند که سعی میکنند خود به خلاصه نمودن اقدام نمایند. لذا میبینیم گروه اول جهت چکیده نویسی به مجموعه ای مانند ایران تایپیست مراجعه کرده و درخواست خلاصه نویسی با تکنیک های برتر چکیده نویسی دارند؛ اما در میان گروه دوم نیز افراد بسیاری دیده می شوند که به ایران تایپیست مراجعه می کنند؛ زیرا تعداد زیادی از این افراد به علت عدم آشنایی با تکنیک های خلاصه نویسی، موفق نشده اند چکیده مناسبی را تهیه نمایند، به طوری که دیده میشود نکات اضافی که ذکر شده سبب پر حجم شدن خلاصه شده است، در همین راستا  خلاصه هایی وجود دارند که گاها از خود متن طولانی تر هستند.

 همچنین در بعضی از متون خلاصه شده توسط افرادی  که به اصول خلاصه نویسی مسلط نیستند پیوستگی مطالب رعایت نمی شود یا همه نکات مهم نیز گاهی  ذکر نمی شوند. زیرا بعضی از افراد از یک سو تصور می کنند خلاصه نویسی معادل ساده نویسی می باشد و عده ای نیز تصور می کنند خلاصه نویسی یعنی ذکر مختصر کلمات کلیدی به تنهایی، به همین دلیل این افراد  از خلاصه نویسی خود نتیجه نمی گیرند.

بنابراین کاملا طبیعی می باشد که تعداد زیادی از این افراد به ایران تایپیست سفارش کار دهند تا ایران تایپیست با متخصصین متعددی که در سراسر کشور دعوت به همکاری نموده کار چکیده نویسی را  به صورت تخصصی جهت یادگیری بهتر انجام دهد.  

انواع خلاصه نویسی

انواع خلاصه نویسی دروس

 

شیوه های صحیح انواع خلاصه نویسی برای قبولی در کنکور

انواع خلاصه نویسی که برای تهیه چکیده منابع آزمون کنکور در  ایران تایپیست استفاده می شوند؛ روشهایی می باشند که در آنها مطالب بر اساس یک نقشه ذهنی جایگذاری شده و به روشنی علت و معلول را در مقابل دیدگان مخاطب قرار می دهند.

 به طوری که  روشی که برای دروس کنکور استفاده می شود عمدتا روش درختی است؛ در این روش برای  تهیه خلاصه، دروس به افرادی ارجاع داده میشوند که در زمینه دروس مذکور دانش کافی دارند،  این افراد از یکسو اطلاعات بالایی دارند و از سوی دیگر مطالب را  به دقت مطالعه می کنند تا  نکات کلیدی مهم را  از درون متن یادداشت کنند؛ این نکات  همراه با توضیحات بسیار مختصری می باشند تا درک مطالب بهتر باشد و پیوستگی آنان به راحتی رعایت گردد. این افراد به واسطه اطلاعاتی که دارند، هم در استخراج نکات مهم دقت بالایی دارند و هم سرعت کارشان افزایش می یابد.

در گام بعدی مطالب یادداشت شده در نقشه ای به شکل یک درخت،  شروع به جایگذاری می شوند و یا از نتایچ به عنوان میوه های درخت، شروع به جایگذاری می کنند و به ریشه ها برای ذکر علل و ریشه اتفاقات می رسند، در نتیجه وقتی مخاطب شروع به مطالعه می نماید به راحتی می تواند همه چیز را به ذهن خود سپرده و با تمرکز کافی در اسرع وقت یاد بگیرد.

 همواره به یاد داشته باشیم؛ در یک خلاصه نویسی درست در کنار ذکر  نکات مهم  از  توضیحات اضافی پرهیز شده است،  لذا حجم به میزان مناسب کاهش یافته است، نکات مهم برجسته شده اند و در عین حال نکات مکمل هم هستند، بدین ترتیب مخاطب برای کنکور منابعی در دسترس دارد که یادگیری را در اسرع وقت ممکن می سازد.

متخصصین مجموعه ایران تایپیست  همچنین به  روانی و سادگی  متن نیز توجه می کنند و جملات را به شکل ساده و روان به کار میبرند تا خواننده زمان زیادی برای درک مطلب هزینه ننماید. بنا به همین دلایل ایران تایپیست با افزایش حجم سفارشات خلاصه نویسی برای کنکور مواجه می باشد.

انواع خلاصه نویسی

کیفیت انواع خلاصه نویسی

سوالات متداول

در انواع خلاصه نویسی  برای مرور سریع  مطالب، متن  به دقت مطالعه شده  و  نکات مهم آن استخراج و  در قالب نقشه ذهنی با حفظ پیوستگی جایگذاری شده اند.

خیر، هزینه انواع خلاصه نویسی برای مقالات مانند سایر متون بر طبق استاندارد خاصی برآورد می شوند که البته منصفانه می باشد.

همه مشتریان وقتی در سایت ایران تایپیست خلاصه نویسی دروس را  ثبت سفارش میکنند، میتوانند مطمئن باشند انواع خلاصه نویسی به درستی انتخاب و اجرا می شوند.

بله، در صورت عدم رضایت از انواع خلاصه نویسی به کار رفته  در خلاصه دروس کنکور، وجه پس داده می شود.


نویسنده: مهدی فاضلی خلاصه نویسی تاریخ انتشار: 1400/6/22 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 2847 امتیاز 5 از 1 نظر

کلمات کلیدی: انواع خلاصه نویسی متون انواع روشهای خلاصه نویسی سفارش خلاصه نویسی فوری خلاصه نویسی کنکوری خلاصه نویسی انواع محتوا

دیدگاه کاربران

khaledi | 1400-6-31 ساعت 07:55:55 امتیاز :

اینقدر جالب و بادقت برام خلاصه نویسی کردین که این مطالب تا ابد تو ذهنم می مونه?

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :