سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

آیا شیوه رفرنس نویسی برای ژورنال های مختلف متفاوت است؟

نویسنده: دانیال فرهادی رفرنس نویسی تاریخ انتشار: 1400/6/24 ساعت 20:00:00 بازدید: 932 امتیاز 5 از 1 نظر

همان طور که می دانید؛ برای چاپ هر مقاله ای می بایست به درستی شیوه رفرنس نویسی در آن رعایت گردد. هر پژوهشگری می بایست اصول و قوانین خاص و شیوه رفرنس نویسی را به درستی بداند و نکات مربوط به ارجاع دهی درون متنی و نگارش منابع پایانی را طبق اصول استاندارد آن به خوبی رعایت کند. حال در این جا می توان این پرسش مهم را مطرح کرد که آیا شیوه رفرنس نویسی برای تمامی ژورنال ها و مجله های مختلف با یکدیگر یکسان می باشد یا تفاوت هایی با همدیگر دارند؟ در پاسخ می توان به این مسئله اذعان داشت که شیوه رفرنس نویسی برای ژورنال ها و مجله های مختلف، با اندکی تغییر نسبت برای هر پژوهشگری الزام آور است.

به این صورت که هر یک از مجله های مختلف، اصول و قوانین خاص خود را دارند و می بایست هر پژوهشگری طبق شیوه رفرنس نویسی مورد نظر آن ها اصول رفرنس نویسی را در مقاله های خود رعایت سازند. هر چند که به طور کلی تفاوت های محسوسی میان شیوه رفرنس نویسی در هیچ یک از مجله ها و ژورنال های مختلف وجود ندارد. اما با این حال بهتر است تا پیش از ارسال مقالات خود به هر یک از ژورنال ها و مجله های مختلف در ابتدای امر دستورالعمل خاص آن مجله مورد نظر را به درستی مورد مطالعه قرار دهید تا تغییرات احتمالی خاص آن مجله را در خصوص شیوه رفرنس نویسی در مقاله خود پیاده سازی کنید و سپس مقاله نگاشته شده خود را به مجله نامبرده شده ارسال کنید. پس می توان قاطعانه به این پرسش، پاسخ مثبت داد و اذعان داشت که شیوه رفرنس نویسی در هر یک از مجله های مختلف می تواند با اندکی تغییر نسبت به همدیگر متفاوت باشد تا هر پژوهشگر متناسب با مجله های مختلف، شیوه رفرنس نویسی مدنظر آن مجله را در مقاله خود پیاده سازی نماید. شما می توانید برای تحقق این امر سفارش رفرنس نویسی خود را در ایران تایپیست به ثبت رسانید تا متناسب با هر مجله ای، اصول رفرنس نویسی را برای مقاله شما رعایت سازند.

آیا شیوه رفرنس نویسی برای ژورنال های مختلف متفاوت است؟

شیوه رفرنس نویسی متناسب با مجله های مختلف

سوالات متداول

خیر؛ شیوه رفرنس نویسی در هر یک از مجله های مختلف؛ علی رغم وجود استانداردهای لازم دارای تغییراتی اندک نسبت به هم هستند.

با توجه به این مسئله که شیوه رفرنس نویسی در هر مجله ای با سایر مجله های دیگر متفاوت می باشد؛ بهتر است به مجله مورد نظر مراجعه نموده و طبق دستورالعمل نگارشی آن، رفرنس نویسی را در مقاله خود تغییر دهید. 

برخی از مجله ها هنوز شیوه رفرنس نویسی را برای ارجاع دهی به صورت درج در پاورقی می پسندند. حال آنکه بهترین شیوه رفرنس نویسی در این خصوص، ارجاع دهی درون متنی است. 

هلدینگ ایران تایپیست را می توان بهترین موسسه برای ثبت سفارش شیوه رفرنس نویسی استاندارد دانست. 


نویسنده: دانیال فرهادی رفرنس نویسی تاریخ انتشار: 1400/6/24 ساعت 20:00:00 تعداد بازدید: 932 امتیاز 5 از 1 نظر

کلمات کلیدی: شیوه رفرنس نویسی برای ژورنال شیوه رفرنس نویسی مجلات شیوه رفرنس نویسی مقالات شیوه رفرنس نویسی مجله شیوه رفرنس نویسی مقاله

دیدگاه کاربران

یاشار | 1400-6-30 ساعت 08:03:27 امتیاز :

مقاله‌م کاملا استاندارد رفرنس نویسی شد.ممنون از دقتتون

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :