چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
موضوعات خبری
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

متن نمونه ترجمه روانشناسی/سبک¬های شناختی و یادگیری / A133

نویسنده: ایران تایپیست - دوشنبه ۱٤ امرداد ،۱۳٩٢

کد مترجم 233

کاربر گرامی: شما می توانید از کد مترجم  233 برای ترجمه زمینه  روانشناسی را استفاده نمایید، برای این کار ابتدا در وبسایت ثبت نام نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید. در قسمت ارجاع به مترجم خاص می توانید کد 233 را وارد نمایید تا همین مترجم برایتان ترجمه انجام دهد. در صورتی که می خواهید بقیه نمونه ترجمه ها که توسط مترجمین دیگر انجام شده اند را مشاهده نمایید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

ثبت سفارش ترجمه

نمونه ترجمه ها  

ترجمه از انگلیسی به فارسی :

زمینه: روانشناسی

موضوع نمونه ترجمه:سبک­های شناختی و یادگیری

متن اصلی به انگلیسی:

Interest and research in cognitive and learning styles has been ongoing since the 1930s when Allport (1937), who was interested in theories linked to personality, defined cognitive style as an individual’s habitual or preferred way of processing information. The term cognitive may be unfamiliar. Cognitive means to do with cognition. Cognition refers to knowing, and the study of cognition examines the ways in which people structure and organize knowledge, including the higher-order mental processes, such as reasoning and problem solving, through which humans attempt to understand the world. Learning style is one aspect of cognitive style. However, in the vast range of literature about style, these two terms are often used interchangeably, which can be misleading.

متن ترجمه شده به فارسی:

علاقه و تحقیق در زمینه­­ی سبک­های شناختی و یادگیری از دهه­ی 1930 در زمان Allport که علاقه­مند به نظریات مرتبط با شخصیت، یا همان سبک شناختی بود و این سبک را به عنوان عادت یا روش مورد ترجیح پردازش اطلاعات تعریف نمود تا به امروز در حال پیشرفت بوده. اصطلاح شناختی ممکن است برایتان ناآشنا باشد. شناختی به معنای هر چیز مرتبط با شناخت[1]است، شناخت به دانستن و مطالعه­ی شناخت اشاره داشته و راههایی است که مردم از طریق این راهها دانش خود را ساختاربندی نموده و سازمان­دهی می­کنند، شامل فرایندهای ذهنی مرحله­ی بالاتر از قبیل استدلال و حل مساله که از این طریق انسان­ها تلاش می­کنند جهان را درک کنند. سبک­ یادگیری یک جنبه از سبک شناختی است. اگرچه، در محدوده­ی وسیع آثار و تالیفات موجود درباره­ی سبک­ها، این دو اصطلاح به جای یکدیگر به کار می­روند که ممکن است گمراه کننده باشد.



[1] Cognition

 


نویسنده: تاریخ انتشار: ۲۰:۳۷:۴۰ دوشنبه ۹۲/۰۵/۱۴ تعداد بازدید: 964

کلمات کلیدی:

Link: /news/متن-نمونه-ترجمه-روانشناسی/سبک¬های-شناختی-و-یادگیری-/-A1331.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
آیا شما روبات هستید؟ :
* ایران تایپیست هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.