جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
موضوعات خبری
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

چگونه یک مقاله را از طریق DOI دانلود کنیم │ چگونه DOI مقالات را پیدا کنیم │ راهنمای یافتن DOI مقالات │ سرچ مقالات دارای DOI

در اینباره مثالی میزنیم: برفرض شما مجله Journal of Interactive Marketing  را در یکی از دادگان ها مثل Sciencedirect می خوانید و می خواهید به یکی از مقاله های موجود در رفرنس آن دسترسی داشته باشید. شما می توانید عنوان آن مقاله را در رفرنس ها ببینید و آن را در  Sciencedirect جستجو کنید، اما نکته مهم این است که فرض کنید به هر دلیلی ناشر مجبور باشد که تغییری در محل این مقاله دهد، در این صورتURLدسترسی به این مقاله نیز تغییر می کند! اما زمانی که مقاله ای کد DOI دارد علاوه بر وارد نمودن این کد در گزینه ی موتور جستجوی کراس رفرنس و  با استفاده از یک کلیک و دسترسی آسان به آن، لینک مقاله نیز در تمامی دادگان ها دائم و پایدار بوده و هیچگاه تغییر نمی یابد. یکی دیگر از سوالات رایج شما ممکن است این موضوع باشد که DOI مقالات کجاست و چطور لینک مقالات را پیدا کنیم؟ همانطور که در ادامه مشاهده می کنید محل قرارگیری هر کد در مجلات مختلف متفاوت است. اما همگی آنها با سه حرف DOI مشخص شده اند.

 

DOI

DOIDOI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • مقاله شما یک DOI منحصر به فرد دارد که شما و تمامی پژوهشگران دیگر به راحتی با استفاده از آن میتوانید مقاله را به اشتراک گذاشته و در زمره ارجاعات ذکر نمایید.
  • ممکن است یکی از جداول مقاله شما دارای یک DOI انحصاری دیگر باشند. شما میتوانید در سایر نوشته های خود آن را به اشتراک گذاشته و همچنین پژوهشگران دیگر میتوانند صرفا با ذکر یک کد، به جدول مقاله شما ارجاع دهند.
  • DOI را در یک سطح جزئی تر حتی میتوان به رفرنسهای جدول مقاله شما نیز تخصیص داد. به این ترتیب یکپارچگی و اتصال بسیار بزرگی در دنیای انتشارات علم ایجاد میشود که ضمن تسهیل در به اشتراک گذاری محتوای علمی، حافظ حقوق معنوی صاحبان آثار علمی نیز هست؛ چون به این ترتیب این محتوای تولیدشده دارای کدشناسایی منحصر به فرد شده و در تمامی دیتابانکهای علمی قابل جستجو و مشاهده خواهد بود و استفاده بدون ذکر نام صاحب اثر، مصداق بارز Plagiarism شناخته خواهد شد.
  • با تخصیص DOI به هر یک از اجزای فوق، این کد یکتا با متادیتای مناسبی از شئی مورد نظر در سیستم DOI متصل میشود. آنچه که بسیار اهمیت دارد و تضمین کننده برخورداری از منافع این کد دیجیتال است، امکان تولید شدن این متادیتا با فرمت استاندارد DOI و اتصال صحیح لینکها به یکدیگر است. در خصوص مقالات علمی و دانشگاهی که عمدتا بر روی سایت مجلات منتشر میشوند این موضوع بسیار مهم است که سایت مجله موردنظر بتواند به صورت خودکار و با رعایت استانداردهای DOI مقالات را منتشر نماید. به این ترتیب یکپارچگی و اتصال بسیار بزرگی در دنیای انتشارات علم ایجاد میشود که ضمن تسهیل در به اشتراک گذاری محتوای علمی، حافظ حقوق معنوی صاحبان آثار علمی نیز هست؛ چون به این ترتیب این محتوای تولیدشده دارای کدشناسایی منحصر به فرد شده و در تمامی دیتابانکهای علمی قابل جستجو و مشاهده خواهد بود و استفاده بدون ذکر نام صاحب اثر، مصداق بارز پلاجیاریسم شناخته خواهد شد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر از سایت دیدن فرمایید.

 

تهیه و تدوین: تیم تولید محتوای ایران تایپیست-مهسا قبادی 23/8/95 ساعت 12:40

 

 

توجه: هرگونه کپی برداری بدون لینک گذاری به این صفحه از لحاظ قانونی و شرعی حرام است.

  


نویسنده: کیهان فدایی تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵:۲۵ سه شنبه ۱۳۹۵/۰۸/۲۵ تعداد بازدید: 11514

کلمات کلیدی: DOI مقالات DOI مقاله DOI مقاله ای اس ای isi

Link: /news/چگونه-یک-مقاله-را-از-طریق-DOI-دانلود-کنیم-│-چگونه-DOI-مقالات-را-پیدا-کنیم-│-راهنمای-یافتن-DOI-مقالات-│-سرچ-مقالات-دارای-DOI3.html

دیدگاه کاربران

خدیجه ابراهیمی :

آیا برای مقالات کنفرانسی هم میشه DOI اختصاص داد.

مسعود زبردست :

با سلام خیلی مفید بود.

سعیده ترابی :

سلام ایران تایپیست عالی هستی حرف نداری

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
آیا شما روبات هستید؟ :
* ایران تایپیست هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.