شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
موضوعات خبری
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

نمونه ترجمه متن زیست شناسی/پردازش RNA و انتقال/کد نمونه ترجمه A657

 

 

 

 

کاربر گرامی:

شما می توانید از کد مترجم 10772ترجمه زمینه زیست شناسی را استفاده نمایید، برای این کار ابتدا در وبسایت ثبت نام نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید. در قسمت ارجاع به مترجم خاص می توانید کد 10772 را وارد نمایید تا همین مترجم برایتان ترجمه انجام دهد. در صورتی که می خواهید بقیه نمونه ترجمه ها که توسط مترجمین دیگر انجام شده اند را مشاهده نمایید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

 

ثبت سفارش ترجمه

نمونه ترجمه ها 


ترجمه: انگلیسی به فارسی

زمینه: زیست شناسی

موضوع نمونه ترجمه: پردازش RNA و انتقال

 

 

 

 

سخن مترجم: با توجه به اینکه رشته زیست شناسی رشته ایی است که بسیار وابسته به زبان انگلیسی می باشد، ارائه ترجمه خوب و تخصصی می تواند در پیشرفت این علم بسیار کمک کننده باشد و بنده که با سابقه چندین سال تجربه ترجمه در زمینه زیست شناسی اکثر اصطلاحات تخصصی این رشته را واقف هستم، به شما این اطمینان را می دهم که ترجمه در این زمینه نیاز به تخصص دارد و مترجم بایست با اصطلاحات تخصصی اشنایی کامل داشته باشد مثلا culture در زبان عمومی به معنای فرهنگ می باشد ولی در متون زیست شناسی به معنای محیط کشت می باشد وو مترجمی که با ان اصطلاح شنا نباشد  مطمئنا در ترجمه متون تخصصی زیست شناسی دچار نقصان خواهد شد.

متن اصلی به  انگلیسی: 

The 5cap of eukaryoticmRNA has been associated with several cellular functions including splicing,nuclear export, and mRNA half-life stabilization.The role of mRNA caps in contributing to these processes is perhaps best appreciated by considering their role in translation initiation. First, consider the function of the Shine-Dalgarno sequence, which resides 710 bases upstream of the methionine initiation codon in prokaryotic mRNAs. This consensus sequence is also referred to as the ribosome-binding site and facilitates mRNA association with ribosomal complexes and spatially positions the ribosomal complex to initiate translation of the mRNA. No similar ribosome-binding sequence is found in eukaryotic mRNAs and evidence points to the cap structure serving this role. In fact, cap-binding proteins such as the translation initiation factor 4, eIF4E, lock onto the 5cap of eukaryotic mRNAs and recruit the bound mRNA to the 40S ribosome to facilitate translation initiation.

متن ترجمه شده به  فارسی :

کلاهک ’5 mRNA یوکاریوتی با عملکرد­های متعدد سلولی همچون، پیرایش، خروج از هسته و پایدارسازی نیمه­ عمر mRNA ارتباط دارد. سهم کلاهک­های mRNA در مشارکت با این فرآیند­ها، شاید با توجه به نقش آن­ها در آغاز ترجمه بهتر درک شود. در ابتدا، به عملکرد توالی شاین-دالگارنو که در موقعیت 7-10 باز بالادست کدون متیونین آغازگر در mRNAهای پروکاریوتی قرار دارد، توجه کنید. این توالی مشترک مرتبط با جایگاه اتصال ریبوزوم می­باشد و برای شروع ترجمه، ارتباط mRNAبا کمپلکس­های ریبوزومی و تعیین موقعیت فضایی این کمپلکس­ها را تسهیل می­کند. هیچ توالی اتصال به ریبوزوم مشابهی در یوکاریوت­ها یافت نشده و این دلیلی­ست که به نقش کلاهک در انجام این وظیفه (شروع ترجمه) اشاره دارد. در واقع، پروتئین های متصل شونده به کلاهک مانند فاکتور­ آغاز رونویسی 4، eIF4E، روی کلاهک انتهای’5 mRNAهای یوکاریوتی قفل شده و mRNA متصل به ریبوزوم 40S را برای تسهیل شروع ترجمه به کار می­گیرند.
 
نمونه ترجمه متن زیست شناسی
 

*****************

شما میتوانید نظر خود را در مورد این نمونه ترجمه در زیر همین صفحه اعلام نمایید.

 مطمناً نظر شما در جهت بهبود کیفیت خدمات ترجمه خود به کار خواهیم برد.


نویسنده: دنیا ذاکری تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰:۴۱ سه شنبه ۱۳۹۶/۰۲/۱۹ تعداد بازدید: 894

کلمات کلیدی: نمونه ترجمه متن زیست شناسی ترجمه رایگان زیست شناسی نمونه ترجمه رشته زیست شناسی نمونه ترجمه رایگان زیست

Link: /news/نمونه-ترجمه-متن-زیست-شناسی/پردازش RNA و-انتقال/کد-نمونه-ترجمه-A6578.html

دیدگاه کاربران

کوثر صمدیان :

سلام من یکی از مشتری های ثابت شما هستم خیلی از کارتون راضیم خدا قوت به شما

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
آیا شما روبات هستید؟ :
* ایران تایپیست هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.