شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
موضوعات خبری
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

گفتگوهایم با مهربانو

«تو سن و سالي بودم كه هنوز مدرسه نميرفتم. يه راديو توشيبا ترانزيستوري داشتيم كه چهارتا باتری بزرگ ميخورد. باتری هم كمياب بود و بـه زحمـت گيـر ميومد. براي همين بابا سعی ميكرد راديو رو برای برنامه های مورد علاقـه‌ش مثـل اخبار، موسيقی، فرهنگ مردم، داستان شب و راه شب روشن كنه. مـن هـم از بابـا ياد گرفته بودم راديو رو روشن كنم و با چرخاندن پيچ تنظيم امواجش بعضي پستا رو كه موسيقی پخش ميكرد، پيدا كنم و گوش بدم. البته هيچوقت قانع نميشـدم و هميشه دنبال يافتن پست و ايستگاه راديويي جديد بودم. تا اين كه يه روز عصـر كه از رو پشت بوم خونه‌مون، باغهای روسـتای صـيدی و منـاطق اطـراف رو نگـاه ميكردم صدای موسيقی شاد و لذتبخشی رو از خونه مرحوم علی رحمانی شـنيدم.»

گفتگوهایم با مهربانو

آنچه میخوانید بخشی از خاطرات کودکی «حمید جم‌رتبه» نویسنده ی کتاب «گفتگوهایم با مهربانو» است که جلد نخستین آن در 376 صفحه توسط «انتشارات ارشدان» به چاپ رسیده است.

نویسنده که به گفته خودش اشتیاقی برای بیان خاطراتش در قالب کتاب نداشته است، به توصیه و درخواست دوستان صمیمی تصمیم به انجام این کار گرفته است و البته هدف خود را برای چاپ این کتاب معرفی تجربیات و چالشها و انگیزه هایی بیان میکند که در زندگی پیش آمده اند و همچنین موفقیتهایی را که در مسائل آموزشی، تحصیلی، هنری و ورزشی و .. کسب کرده است در قالب خاطراتش طرح میکند. بعلاوه وی با چاپ این کتاب سعی میکند مخاطب را با شرایط دشوار زندگی مردم در گذشته و فرهنگ بومی شهرستان جم آشنا کند. او این کتاب را برای تمامی اقشار، به ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان و دانشجویان مناسب میداند.

در پایان کتاب نیز تصاویری از گذران زندگی نویسنده و همچنین همراهان او در این مسیر تصاویری منتشر شده است که بی شک مورد توجه مخاطبان و خوانندگان قرار خواهد گرفت.

درباره نویسنده:

حمید جم رتبه در سال هزار و سیصد و سی و هشت در روستای صیدی از توابع شهرستان جم در استان بوشهر در خانواده ای مذهبی و فرهنگ دوست و علاقه‌مند به ادبیات و هنر دیده به جهان گشود. وی در سال هزار و سیصد و چهل و پنج تحصیلات خود را در جم آغاز کرد و دوره‌ی ابتدایی را در سال هزار و سیصد و پنجاه در همان شهر به اتمام رساند. سپس ازسال 1353-1350 در شهر کنگان تحصیلات متوسطه اول را آغاز کرد و پس از آن در شهر بوشهر دوران متوسطه دوم را در سالهای بین 1356-1353 پشت سر گذاشت. او توانست در سال 1356 وارد دانشگاه تربیت معلم تهران شده و در سال هزار و سیصد و شصت و چهار از آنجا فارغ التحصیل شد. حمید جم رتبه اکنون در رشته زیست شناسی دارای مقطع لیسانس بوده و در شهرستان جم، یعنی محل سکونت خود به عنوان معلم مشغول به کار میباشد.

وی از دوران کودکی خود و به ویژه زمان تحصیلاتش از مشکلات موجود مانند کمبود امکانات و تجهیزات آموزشی و سخت افزاری اولیه مانند کلاس و میز و نیمکت و تخته سیاه مناسب و ... سخن میگوید که همگی شرایط تحصیل را به ویژه در دوران ابتدایی برای او سخت و دشوار میساخت. همچنین ایشان از دوری و بی خبری از خانواده به دلیل نبودن وسایل ارتباطی و بُعد مسافت و مشکلات و رفت و آمد در آن زمان نیز گلایه میکند.

حمید جم‌رتبه آغازعلاقه‌مندی خود را به مطالعه کتاب و نویسندگی و کارهای هنری از جمله نقاشی و خوشنویسی و همچنین تئاتر و در کنار آنها فعالیتهای ورزشی را ار دوران کودکی و علت آن را فضای فرهنگی حاکم بر جامعه و همچنین خانواده عنوان میکند.

  • حمید جم‌رتبه کتابهای دیگری را نیز به غیر از کتاب حاضر به چاپ رسانده است که سالها به شکل اپلیکیشن و نرم‌افزار موبای در اختیار مخاطبان قرار گرفته اند.

 که نام و محوریت آنها به این ترتیب است.

  • زیست شناسی حُجر که در زمینه آموزشی میباشد.
  • جم تعزیه که در زمینه هنر تعزیه در شهرستان جم میباشد.

گفتگوهایم با مهربانو 

بعلاوه، وی دو نمایشنامه نیز با نامهای «ده ما هم شهید داشت» و «خانه دوم» به آموزش و پرورش استان بوشهر عرضه داشته است که هر دو امتیاز کسب کرده و به مقام برتری دست یافتند. علاوه بر اینها ایشان موفق به طراحی و معرفی نوعی ارزیابی مستمر در زمینه آموزشی شده است که «آزمون نواری» نام دارد و در سطح استانی و همچنین فرا استانی نیز معرفی شده است.

اولین و مهمترین سرگرمی مورد علاقه حمید‌ جم‌رتبه مطالعه کتاب بوده که در همین راستا مطالعه کتابهای تاریخی، آموزش نرم‌افزار و ادبیات به ویژه رمان را به مخاطبان پیشنهاد میدهد، و پس از آن از گوش فرا دادن به موسیقی سنتی ایران نیز به عنوان سرگرمی مورد علاقه اش نام میبرد. همچنین ورزشهای مورد علاقه اش نیز فوتبال، والیبال و پینگ پنگ میباشد.


نویسنده: تیم تولید محتوا تاریخ انتشار: ۱۷:۲۱:۰۹ یکشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۳ تعداد بازدید: 259

کلمات کلیدی: گفتگوهایم با مهربانو حمید جم رتبه انتشارات ارشدان

Link: /news/گفتگوهایم-با-مهربانو9.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
آیا شما روبات هستید؟ :
* ایران تایپیست هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.