شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
موضوعات خبری
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

کووید 19 و توسعه بین المللی

تاریخ همواره بیماری­های مختلفی را به خود دیده است که هرکدام به نوعی بر زندگی بشر تاثیر گذاشته­ اند، اما می­توان قرن بیست و یکم را سده بیماری­های مربوط به سبک زندگی بشر دانست. قرن بیست و یکم، سده بیماری­های عجیب از ابولا تا کرونا است. بیماری­هایی که تمامی افراد جامعه، فارغ از جنسیت، سن، شغل و نژاد را درگیر کرده ­است.

کووید 19 جدیدترین پاندمی قرن بیست­ و یکم است که علاوه بر سلامت و مرگ­ و میر انسان­ها بر جنبه ­های مختلف زندگی نیز تاثیر گذار بوده است. کتاب کووید 19 و توسعه بین­ المللی جدیدترین اثر دکتر کامیار زیتاب جاوید است که با نگاهی پزشکی و توامان با جامعه­ شناسی اثری خاص خلق کرده است. از این پزشک و محقق کتاب­هایی همچون جلوگیری و کنترل سرطان گوارش و کبد در استان گلستان به چاپ رسیده است اما در این کتاب محقق پا از دایره پزشکی فراتر نهاده و جنبه­ های مختلفی از مسائل روز جهانی را بررسی کرده است.


کووید 19 و توسعه بین المللی

با شنیدن نام یک بیماری، در ابتدایی ترین لحظه قطعا هر انسانی به طبعات جانی و سلامت انسانی توجه می­کند اما حقیقت آن است که همگیری یک بیماری بر جنبه­ های مختلف یک کشور یا سیستم ­های مختلف مدیریتی جهانی تاثیر می­گذارد. نگاه این کتاب به مسائلی همچون اثرات کرونا بر سیستم ­های مالیاتی و مالی جهان، چالش­ های جهانی موجود در زمان اپیدمی کرونا، پیامدهای بیماری کرونا بر نظام ­های اقتصادی جهانی، بازار کار، سیستم­ های آموزشی، صنایع، ارتباط بین این بیماری و چالش تغییر اقلیم و تامین آب سبب شده­ است تا این کتاب مجموعه­ ای کامل، واقع­بینانه، حقیقیت ­محور و علمی باشد که تمامی اثرات پنهان و آشکار این بیماری را بر زندگی بشر مورد بررسی قرار داده ­است.

تاریخ گواه این واقعیت تلخ است که بشر در ادوار مختلف با بیماری­های مختلفی دست و پنجه نرم کرده است و احتمال اینکه در آینده نیز شاهد همگیری چنین بیماری­هایی باشیم، دور از ذهن نیست. انسان در تمامی ادوار همگیری بیماری­ ها با چالش­ های زیادی روبه­ رو بوده است که برخی از این چالش­ها می­توانست با بینش آگاهانه و مدیریت کارآمد به حداقل میزان خود برسد اما عدم توجه به جنبه­ های مختلف بیماری­های پیشین بر جوامع، اثرات مخربی بر پیکره جوامع انسانی تحمیل کرده­ است. مطالعه این کتاب می­تواند علاوه بر بررسی آنچه در این دوران بر جوامع انسانی گذشته است، نکات طلایی و ارزشمندی برای مدیران به ارمغان بیاورد تا در آینده طبعات چنین بیماری­ هایی به حداقل برسد.

 

کامیار زیتاب جاوید


نویسنده: تیم تولید محتوا تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹:۴۳ سه شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۹ تعداد بازدید: 521

کلمات کلیدی: کووید 19 و توسعه بین المللی کتاب ارشدان

Link: /news/کووید-19-و-توسعه-بین-المللی3.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
آیا شما روبات هستید؟ :
* ایران تایپیست هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.