یکشنبه ۰۴ شهریور ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
موضوعات خبری
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

چطور یک اختراع ثبت کنیم؟

 

 

ثبت اختراع برای مخترعین

 

در پیشگفتار کتابی با نام «چطور یک اختراع ثبت کنیم؟» آمده است: ثبت اختراع نه تنها يک امتیاز قانونی برای مخترع است، بلکه يک ابزار حیاتی برای تحريک پیشرفت فناوری و نوآوری در سطح جهانی است. اين فرآيند به مخترعان اين امکان را میدهد که دستاوردهای خود را به صورت انحصاری بهره برداری کنند و از آنها در برابر استفاده های غیرمجاز محافظت نمايند.

این کتاب که به همت «علیرضا هاشمی» تالیف شده است در صدد است تا به بررسی مراحل مختلف ثبت اختراع، از جمله تحقیق و توسعه، ارزيابی اختراع، تهیه و تنظیم مدارک لازم، و نهايتاً ارائه درخواست ثبت اختراع بپردازد. همچنین، قوانین و مقررات مربوط به ثبت اختراع در سطح ملی و بین المللی را تشریح کرده و نحوه دفاع از حقوق مالکیت فکری در برابر نقض‌های احتمالی را بیان میکند. مولف این کتاب را برای دانشجویان، کارآفرینان، دانش آموزان، شرکت های دانش بنیان، خلاق و نوآور و تمام علاقمندان به حوزه تکنولوژی، اختراعات و نوآوری مناسب میداند و آن را چراغ راهی میداند برای مخترعان جوان، دانشجویان، علاقمندان و کارآفرینانی که می‌خواهند دستاوردهای خود را به جهانیان عرضه کنند و در عین حال، از حقوق خود محافظت نمایند.

این کتاب توسط «انتشارات ارشدان»، انتشاراتی که مولف میگوید به دلیل سه ویژگی: هزینه کم، زمان کوتاه و سهولت مسیر در ارائه خدمات مایل به همکاری پس از این نیز با این مجموعه است، به چاپ رسیده است.

درباره مولف:

علیرضا هاشمی متولد شهر تهران است. او که دوران دانش‌آموزی خود را در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان گذرانده است، اکنون دارای مدرک کارشناسی در رشته مهندسی برق با گرایش الکترونیک و همچنین مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت کسب و کار با گرایش استراتژی بوده و به عنوان مدیر عامل مجموعه آکادمی مخترعین (کسب و کار آنلاین) مشغول به کار میباشد.

علیرضا هاشمی از دوران کودکی خود میگوید و از سن دوازده سالگی که برای تامین مخارج شخصی خود، شهریه مدرسه و همچنین تامین هزینه های مربوط به قطعات پروژه های الکترونیک و رباتیک خود، در کنار تحصیل، کار نیز میکرد. وی در سن پانزده سالگی پا به پژوهشسرا گذاشت و از همان سنین به زمینه اختراعات، نوآوری و ثبت اختراع علاقه مند شد و پس از آن در سن هجده سالگی در اولین اختراع خود موفق شد و همین امر موجب شرکت وی در المپیاد بین المللی اختراعات و نوآوری در کشور کره جنوبی شد.

علیرضا هاشمی از همان سنین و پس از آن فعالیت خود را به طور مستمر و حرفه ای در حوزه اختراعات ادامه داد و مجموعه آموزشی و تیم استارتاپی آکادمی مخترعین را تاسیس نمود و منتور و مدیر پروژه اختراعات و نوآوری بیش از پنجاه تیم میباشد. وی امید آن دارد که دنیای بیش از پیش به واسطه نوآوریهای ثبت شده، روشن و پربار شود.

از دیگر موفقیتهای او میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارنده بیش از 25 مدال مسابقات و نمایشگاه های بین المللی اختراعات از کشورهای کره جنوبی، امارات متحده عربی، لهستان، مالزی، ترکیه، انگلستان، تایوان، روسیه، رومانی، کرواسی، هند، تایلند، سوئیس و ...
  • دارنده مدارک آموزشی از اداره ثبت اختراعات اتحادیه اروپا
  • عضو رسمی فدراسیون جهانی مخترعین ژنو – سوئیس
  • دارنده مدارک آموزشی از سازمان جهانی مالکیت فکری وایپو یک از پانزده آژانس تخصصی سازمان ملل
  • دارنده بیش از بیست و سه دیپلم افتخاری و جایزه ویژه اختراعات جهانی
  • دارنده چندین اختراع و طرح صنعتی ثبت شده
  • استاد رسمی کالج بین المللی ابن سینا گرجستان دپارتمان مالکیت فکری (پتنت)
  • دارنده چندین مقام در مسابقات اختراعات ملی همانند خوارزمی، ابن سینا و ...

علیرضا هاشمی در مورد زندگی شخصی خود نیز سخن میگوید و از تنیس روی میز، بدنسازی و دوچرخه سواری به عنوان ورزشهای مورد علاقه خود نام میبرد و همچنین به سرگرمیهایی مانند طبیعت گردی، سفر، سرگرمیهای تکنولوژی محور، بازیهای فکری، سینما، نواختن پیانو و اسکی نیز علاقه مند میباشد. وقتی از او خواسته شد تا کتاب یا کتبی را برای مطالعه به مخاطبان معرفی کند، او کتابهایی با موضوعات انگیزشی، موفقیت، کسب و کار و بازاریابی را پیشنهاد داد.

علاقه مندان و مخاطبان میتوانند برای برقراری ارتباط با علیرضا هاشمی از راههای ارتباطی زیر استفاده کنند:

شماره تماس: ۰۹۹۱۱۹۰۵۴۶۷

آیدی اینستاگرام: inv.AlirezaHashemi

http://instagram.com/Inv.AlirezaHashemi

همچنین وب سایت آکادمی مخترعین با آدرس

www.irinv.com

و آیدی کانال تلگرامی آکادمی مخترعین

inv_Academy@

https://t.me/inv_academy

در اختیار علاقه مندان به این حوزه  و مخاطبان قرار گرفته است.


نویسنده: علیرضا هاشمی تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵:۳۷ یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۴ تعداد بازدید: 78

کلمات کلیدی: چطور یک اختراع ثبت کنیم؟ علیرضا هاشمی ثبت اختراع آکادمی مخترعین

Link: /news/چطور-یک-اختراع-ثبت-کنیم؟9.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
آیا شما روبات هستید؟ :
* ایران تایپیست هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.