• کد مترجم 528
     
     کاربر گرامی: شما می توانید از کد مترجم  528 ترجمه زمینه صنایع  را استفاده نمایید، برای این کار ابتدا در وبسایت ثبت نام نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید. در قسمت ارجاع به مترجم خاص می توانید کد 528 را وارد نمایید تا همین مترجم برایتان ترجمه انجام دهد. در صورتی که می خواهید بقیه نمونه ترجمه ها که توسط مترجمین دیگر انجام شده اند را مشاهده نمایید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

ثبت سفارش ترجمه

 سخن مترجم:

در حوزه ی مهندسی صنایع و مدیریت ، آنچه که در روند ترجمه بسیار حائز اهمیت می باشد توجه به اصطلاحات و واژگان کلیدی این رشته است. بنده با توجه به حوزه ی تخصصی خود، و سابقه ی ترجمه ی متون  در حوزه ی مدیریت و زیر شاخه های آن، تمامی تلاش خود را جهت حفظ وفاداری به متن و ارائه ترجمه قابل فهم و روان به عمل آورده و آرزوی گسترش هرچه بهتر دانش در این حوزه را دارا می باشمبه عمل آورده و آرزوی گسترش هرچه بهتر دانش در این حوزه را دارا می باشم.

ترجمه از انگلیسی به فارسی:

زمینه: صنایع

موضوع نمونه ترجمه:مدیریت دانش

متن اصلی به  انگلیسی :

Knowledge Management Process

 Some have wondered what is truly new about the concept of managing knowledge. Indeed, many pure knowledge-base organizations (insurance companies, consultancies, financial management firms, futures brokers, and if course, intelligence organizations) have long “managed” knowledge- and such management process have been the core competency of the business.Knowledge has become a central asset or resource for competitive advantage. In the Tofflers’ third wave, knowledge displaces capital, labor, and natural resources as the principal reserve of the enterprise.

متن ترجمه شده به فارسی:

فرایند های مدیریت دانش[1]

ممکن است از نظر برخی افراد این سوال پیش آید که به واقع چه مفاهیم جدیدی در حوزه ی مدیریت نمودن دانش وجود دارد. بسیاری از سازمان های دانش محور[2]  (شرکت های بیمه، شرکت های مشاوره ای، سازمان های مدیریت مالی، کار گزاری ها و البته سازمان های هوشمند) دارای دانش مدیریت شده ی طولانی مدتی می باشند- بطوری که این نوع فرایند های مدیریتی هسته اصلی و حیاتی رقابت را در کسب و کار شامل می شود.دانش امروزه تبدیل به دارایی داخلی یا یک منبع داخلی جهت مزیت رقابتی سازمان[3] ها گشته است. با توجه به کتاب موج سوم تافلر[4]، دانش جایگزینی برای سرمایه، نیروی کار، و منابع طبیعی گشته و به عنوان ذخیره ی حیاتی برای سازمان ها فرض می گردد.

 


[1] Knowledge Management Processes

[2] Knowledge-Base Organizations

[3] Competitive Advantage

[4] Tofflers’ third wave