• کد مترجم 42

کاربر گرامی: شما می توانید از کد مترجم  42 ترجمه زمینه  تخصصی زیست شناسی مولکولی  را استفاده نمایید، برای این کار ابتدا در وبسایت ثبت نام نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید. در قسمت ارجاع به مترجم خاص می توانید کد 42 را وارد نمایید تا همین مترجم برایتان ترجمه انجام دهد. در صورتی که می خواهید بقیه نمونه ترجمه ها که توسط مترجمین دیگر انجام شده اند را مشاهده نمایید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

ثبت سفارش ترجمه

نمونه ترجمه ها  

سخن مترجم :

بی شک یکی از زمینه هایی که نیاز به ترجمه تخصصی دارد زمینه های زیست شناسی با گرایشات گوناگون از جمله زیست شناسی مولکولی است. به دلیل وجود اصلاحات متعدد انگلیسی و روش های کاربردی مختلفی که در زمینه سلولی و مولکولی وجود داشته و معادل فارسی برای آن وجود ندارد، در این گونه متون آشنایی با لغاتی که از تلفظ انگلیسی آن ها برای ترجمه استفاده می شود امری است حیاتی، زیرا ترجمه این لغات تخصصی می تواند به غیر قابل فهم شدن متن بیانجامد. اینجانب خود در این رشته تحصیل نموده و کاملاً با متون تخصصی آن آشنایی دارم.

 

ترجمه از انگلیسی به فارسی:

زمینه: زیست شناسی مولکولی

موضوع نمونه ترجمه: ساختارDNA  روش های تکثیر

متن اصلی به  انگلیسی:

  • Cloning of DNA: the first technique developed for amplifying of DNA is known as cloning (Fig. 14.8). The DNA that you want amplified is attached to a vector (a carrier DNA), which is introduced into a host cell that makes multiple copies of the DNA. The foreign DNA and the vector DNA are usually cleaved with the same restriction enzyme, which produces complementary sticky ends in both DNAs. The foreign DNA is then added to the vector. Base pairs form between the complementary single-stranded regions, and ligase joins the molecules to produce a chimera, or recombinant DNA. As the host cells divide, they replicate their own DNA, and they also replicate the DNA of the vector, which includes the foreign DNA.

 متن ترجمه شده به فارسی:

  • ·         کلونینگ  (cloning) :DNAاولین روش شناخته شده برای تکثیر DNA، کلونینگ است (شکل 14.8). DNAی مورد نظر برای تکثیر بایستی به وکتور یا حامل متصل گردد (ناقل DNA) که DNA را به سلول میزبان معرفی سازد یا به عبارت دیگر آشکار و در دسترس قرار دهد تا سلول میزبان آن را تکثیر نماید. DNAی خارجی و وکتور معمولاً با رستریکشن آنزیم های (آنزیم های محدود کننده به یا عبارتی برشی) مشابهی برش می یابند تا انتها های چسبنده ی مشابهی روی DNA تولید کنند. سپس DNAی خارجی به وکتور اضافه می گردد. جفت بازهای میان مناطق تک رشته ای رشته مکمل شکل گرفته، و DNA لیگاز مولکول ها را به هم وصل می کند تا  یک شیمر  تولید کند یا یک DNA نوترکیب. زمانی که سلول میزبان تقسیم می شود، آن ها هم DNAی خود را تکثیر می کنند و هم DNA وکتور را که حاوی DNAی خارجی است.