کد مترجم 700

کاربر گرامی: شما می توانید از کد مترجم  700 ترجمه زمینه  تخصصی کامپیوتر  را استفاده نمایید، برای این کار ابتدا در وبسایت ثبت نام نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید. در قسمت ارجاع به مترجم خاص می توانید کد 700 را وارد نمایید تا همین مترجم برایتان ترجمه انجام دهد. در صورتی که می خواهید بقیه نمونه ترجمه ها که توسط مترجمین دیگر انجام شده اند را مشاهده نمایید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

ثبت سفارش ترجمه

نمونه ترجمه ها  

سخن مترجم:

اصولا، برای اینکه بتوان ترجمه ای روان و فوق العاده تخصصی در زمینه ی علوم کامپیوتر ارائه داد، اولین و مهمترین معیار ، داشتن پیش زمینه در مورد متنی که قرار است ترجمه شود، میباشد. به عبارت دیگر، یک فرد زمانی که قرار است متنی را در یکی از زمینه های علوم کامپیوتر ترجمه کند، باید کاملاٌ بر اصطلاحات و لغات تخصصی آن زمینه تسلط داشته تا بتواند ترجمه ای روان و کاملاٌ تخصصی و البته قابل فهم را برای مخاطب ارائه دهد.لذا هر مترجم متعهد و دلسوزی در زمینه ی ترجمه ی متون کامپیوتر، باید این پیش نیاز ها را به صورت کامل داشته باشد.  لذا، بدیهی است که استفاده از متخصصین علم کامپیوتر برای ترجمه ی این متون، امری بسیار ضروری و اجتناب ناپذیر است. اینجانب، با توجه به سابقه ی نگارش و ترجمه ی مقالات و ژورنال های ISI، که از تخصص های اصلی بنده میباشد، به عنوان یک مترجم متون کامپیوتر، این اطمینان را به شما دوستان  میدهم که با رعایت حس دلسوزی و تعهد کاری، ترجمه ای NATIVE و اصیل را برای شما عزیزان فراهم کنم.

ترجمه از فارسی به انگلیسی:

زمینه: کامپیوتر

موضوع نمونه ترجمه:  ارزیابی برنامه های آموزش الکترونیکی(بخش دوم)

متن اصلی به  فارسی: 

در یک سیستم کاملاٌ مستقل، تمامی معیارهای سیستم به طور دوجانبه و به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بهم مرتبط می-باشند؛ بنابراین، هر نوع معارضه در یک معیار، تمامی معیارهای دیگر را نیز در بر می¬گیرد. لذا یافتن معیاری کارآمد مشکل میباشد. یک فرد  تصمیم گیر که می¬خواهد یک جنبه/هدف خاصی  از سیستم را اتخاذ کند، در صورتی که بخواهد از توزیع مابقی سیستم اجتناب کند، در حالت ابهام و ندانم چه کاری قرار می¬گیرد. از آنجایی که رویکرد کاملاٌ مستقل از یک سیستم، منجر به موقعیت منفعل می¬گردد، یک رویکرد سلسله مراتبی واضح تر، منجر به یک فرضیه ی فلسفی خطی شده که بازخورد ها را نادیده گرفته و ممکن است مسائل زیادی را در پروسه ی حل سایر مسائل، اداره کند.متد DEMATEL، که به وسیله ی برنامه ی علم و کارگذارهای انسانی در موسسه ی Battelle Memorial در ژنو بین سال های 1972 و 1976 توسعه  پیدا کرد، برای پژوهش و حل مسائل پیچیده و درهم تنیده مورد استفاده قرار گرفت.

 متن ترجمه شده به انگلیسی: 

In a totally interdependent system, all criteria of the systems are mutually related, directly or indirectly; 

thus, any interference with one of the criteria affects all the others, so it is difficult to find priorities for action.  The decisionmaker who wants to obtain a specific objective/aspect is at a loss if the decision-maker wants to avoid disturbing the rest of the system while attaining the decision-maker’s objective/aspect. 

While the vision of a totally interdependent 

system leads to passive positions, the vision of a 

clearer hierarchical structure leads to a linear activism which neglects feedback and may engineer many new problems in the process of solving the others. 

The DEMATEL method, developed by the Science and Human Affairs Program of the Battelle Memorial Institute of Geneva between 1972 and 1976, was used for researching 

and solving the complicated and intertwined problem group.