• کد مترجم 922

کاربر گرامی: شما می توانید از کد مترجم  922 ترجمه زمینه  تخصصی  شیمی را استفاده نمایید، برای این کار ابتدا در وبسایت ثبت نام نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید. در قسمت ارجاع به مترجم خاص می توانید کد 922 را وارد نمایید تا همین مترجم برایتان ترجمه انجام دهد. در صورتی که می خواهید بقیه نمونه ترجمه ها که توسط مترجمین دیگر انجام شده اند را مشاهده نمایید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

ثبت سفارش ترجمه

نمونه ترجمه ها  

سخن مترجم :

علوم پایه اساس علوم دیگر را تشکیل می دهند و در این میان با توجه به نفوذ و کاربردهای فراوان علم شیمی در سایر علوم، درک و برداشت دقیق مفاهیم این علم گسترده، ضروری به نظر می رسد، چه به هنگام مطالعه و تحقیق در موضوع شیمی و چه در زمینه کاربردهای آن در علوم فنی و پزشکی. همچنین شیمی علمی است که بر خلاف برخی علوم دیگر، در ایران پیشرفت زیادی داشته و از این رو همگام بودن با پیشرفت های جهانی و مطالعه مقالات تحقیقاتی به روز، در این رشته بسیار مهم است.بدیهی است یک ترجمه موفق و تخصصی با توجه به اینکه احتمال اشتباه در فهم و درک مفاهیم را کاهش می دهد، صرفه زیادی در وقت و هزینه به دنبال داشته و سبب افزایش چشمگیر سرعت کار خواهد شد.

ترجمه از انگلیسی به فارسی:

زمینه: شیمی

موضوع نمونه ترجمه: شیمی-سوییچ مولکولی نوری

متن اصلی به  انگلیسی:

Molecular  switch  devices  can  be  mainly  divided  into  two categories.  One  is  the  electronic  switch  devices  which  control  the conversion  between  on  and  off  states  by  an  external  trigger  such as  the  electric  field  [11],  the  tip  of  scanning  tunneling  microscopy (STM)  [12],  and  the  redox  process  [13],  etc.  However,  these  triggering  means  are not  ideal  since  they  may  interfere  greatly  with the  function  of  a  nanosize  circuit  and  limit  the  real  applications. Furthermore,  all  these  means  are  relatively  slow  in  response.  The other  is  optical  switch  devices  which  exist  in  two  thermally  sufficiently  stable  states  with  a  high  conductance  (on  state)  and  a low  conductance  (off  state)  by  light  [14].  On  the  contrary,  light  is  a very  attractive  external  stimulus  for  such  switches  including  short response  time,  the  ease  of  addressability  and  compatibility  with  a wide  range  of  condensed  phases  [15].

متن ترجمه شده به فارسی:

دستگاه­های سوییچ مولکولی عمدتاً به دو دسته تقسیم می شوند. دسته­ی اول دستگاه های سوییچ الکترونی هستند که توسط یک عامل خارجی مانند میدان الکتریکی [11]، نوک سوزن دستگاه scanning tunneling microscopy (STM) [12]، فرایند ردوکس [13]، و غیره حالت روشن و خاموش را کنترل می کنند. این دستگاه­های تحریک خارجی ایده آل نبوده و ممکن است تا حد زیادی با کار یک مدار نانو تداخل داشته باشند و کاربردهای واقعی آن را محدود کنند. به علاوه، سرعت پاسخ این دستگاه­ها نسبتاً کم است. دسته دیگر دستگاه­های سوییچ نوری هستند که دارای دو شکل پایدار حرارتی هستند؛ هدایت زیاد (حالت روشن) و هدایت کم (حالت خاموش) که با نور کنترل می شوند [14]. بر خلاف انتظار، نور محرک خارجی بسیار خوبی برای چنین سوییچ­هایی می باشد چرا که دارای زمان پاسخ کوتاه، سهولت نشانه گیری و سازگاری با طیف گسترده ای از فازهای چگال می باشد [15].