سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
موضوعات خبری
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

نقش فیلم مستند در تبلیغات صنعتی

نقش فیلمهای مستند صنعتی امروزه در عرصه سازمانهای عملیاتی بسیار ظریف است و به نوعی مکمل تلاشهای نیروهای عملیاتی است که در هزار توی چرخ دنده ها، ماشین آلات و عرصه های عملیاتی نه دیده میشوند و نه صدایی از آنها به گوش میرسد. لذا پرداختن به سبک مستند، میتواند در تقویت و ترویج این تفکر که به سینمای مستند به مفهوم عام آن باید توجه بیشتری شود، بسیار مفید باشد و تلاش سازمانها را برای تهیه و تولید فیلمهای مستند صنعتی، بدون شک افزایش خواهد داد.

نقش فیلم مستند در تبلیغات صنعتی

کتاب "نقش فیلم مستند در تبلیغات صنعتی" تالیف "مهران رسول زاده" نشر از انتشارات "ارشدان" شامل چهار فصل بوده و در اختیار هنردوستان و به ویژه سازندگان فیلم مستند در راستای تبلیغات صنعتی قرار گرفته است.

در فصل اول این کتاب، مولف عنوان میدارد ایجاد تصویر سازی منفی در مورد تولیدات صنعتی منجر به عدم تمایل سرمایه گذاران در این زمینه شده است، لذا باید به مقوله مستند سازی پرداخته شود و سختیهای صنایع در زندگی روزمره کارکنان بازسازی شود تا بدین وسیله بتوان تصویری مثبت در ذهن مخاطب ایجاد کرد. نویسنده در این فصل به تعریف فیلم مستند و ساخت آن، صنعت و فیلم صنعتی و تبلیغات به صورت جداگانه پرداخته است.

در فصل دوم از این کتاب، خواننده با تاریخچه ساخت فیلم مستند آشنا میشود. نویسنده در این فصل فیلم مستند را در بازه ای از زمان سلاحی سیاسی میداند که علیه نظام سرمایه داری از آن استفاده میشد. همچنین به برخی فیلمهای مستند که در طی دوره ها و توسط کشورهایی متفاوت ساخته شده اند، اشاره میکند بعلاوه خواننده میتواند با تاریخچه ساخت فیلم مستند تبلیغاتی در ایران در دهه های مختلف و برخی از این فیلمها نیز آشنا شود.

اهداف فیلم مستند و کاربرد آنها در نوع تبلیغات نیز در فصل سوم از این کتاب مورد گفتگو قرار میگیرند. این فصل  فیلمهای مستند را بنا بر نوع هدفشان به دسته هایی مجزا تقسیم میکند که هر کدام به صورت جداگانه بررسی میشوند.

و در پایان کتاب، مولف به شرح مصاحبه هایی میپردازد که در خصوص مولفه های مهم در مستند سازی صنعتی انجام شده اند. این فصل از کتاب به صورت مصاحبه ای و سوال و جواب ارائه شده است.

درباره نویسنده:

مهران رسول زاده متولد شهر آبادان و ساکن اصفهان میباشد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته سینما بوده و اکنون به عنوان کارشناس مرکز مستند سازی شرکت ذوب آهن اصفهان- فیلمساز و مدرس سینما مشغول به کار میباشد. وی به گفته خود به مطالعه و تماشای فیلم و ورزشهایی مانند تنیس و فوتبال علاقه دارد. او انگیزه خود را برای تالیف کتاب حاضر انتقال تجربیات خویش در زمینه فیلم صنعتی به دوستداران این گام عنوان داشته، همچنین وی میگوید از آنجا که تا بحال در ایران کتابی با این موضوع به چاپ نرسیده است، لذا تالیف آن را بر خود لازم دانسته است. وی از انتشارات ارشدان که کار آن را خیلی خوب ارزیابی میکند برای نشر کتاب خود کمک خواسته است. مهران رسول زاده مطالعه کتابهایی از قبیل رمان، داستان کوتاه و سینمایی را به کتاب دوستان پیشنهاد میدهد.


نویسنده: تیم تولید محتوا تاریخ انتشار: ۱۷:۴۶:۳۱ دوشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۰۸ تعداد بازدید: 522

کلمات کلیدی: نقش فیلم مستند در تبلیغات صنعتی کتاب کتابخوانی تبلیغات صنعتی

Link: /news/نقش-فیلم-مستند-در-تبلیغات-صنعتی8.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
آیا شما روبات هستید؟ :
* ایران تایپیست هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.