پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
موضوعات خبری
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

نحوه نشستن برای تایپ

قبل از شروع به تایپ کردن به صورت صحیح روی صندلی بنشینید، به گونه­ای که کف پاها و همچنین مهره­های ستون فقرات به حالت صاف قرار گیرد. به پشتی صندلی خود تکیه دهید و صفحه کلید را به سمت خود بکشید و لبه آن را مماس با لبه میز نمایید تا دستها به راحتی به آن تماس پیدا کنند، خم شدن به جلو و عقب ضمن ایجاد خستگی باعث عوارضی مانند آرتروز نیز می­گردد.
در میزهای کامپیوتر جدید کشوی متحرکی برای صفحه کلید تعبیه شده است که به راحتی می­توان آن را حرکت داد و فاصله مورد نظر را تعیین نمود. صفحه کلید نباید در ارتفاعی بالاتر یا پایین­تر از سطح میز کار باشد.
به عبارت دیگر، صفحه کلید باید دقیقا روی میز کار و روبروی صفحه نمایش باشد. در این حالت زاویه بین بازو و ساعد در هنگام کار نباید از نود درجه تجاوز کند.
 نکته دیگر در مورد صفحه کلید، نحوه استقرار مچ دست­ها روی آن است. هر دو مچ کاملا به موازات هم روی صفحه کلید به نحوی قرار بگیرند که هر یک سهمی از صفحه کلید را به گونه مساوی تقسیم کند.
جمع شدن مچ دست به سمت داخل یا خارج صحیح نمی­باشد. زاویه گرفتن کف دست از مچ نیز باعث آسیب خواهد شد.
 برخی از کاربران، پایه­های زیر صفحه کلید را باز می­کنند تا به صفحه کلید زاویه بدهند، این کار فشار زیادی به مچ دست­ها وارد می­کند.
بهترین حالت برای صفحه کلید آن است که کمترین زاویه را داشته باشد. هنگام تایپ کردن فقط انگشتان شما با صفحه کلید در ارتباط است و مچ دست­ها با جایی در تماس نیست. اگر مچ دستتان را روی میز قرار دهید، نمی­توانید به سرعت تایپ کنید و از قدرت مانور انگشتانتان کاسته می­شود و به مچ دست فشار می­آید.

 

نحوه نشستن برای تایپ


نویسنده: مینا ولدخانی تاریخ انتشار: ۱۷:۱۲:۰۸ یکشنبه ۱۳۹۵/۰۶/۲۱ تعداد بازدید: 761

کلمات کلیدی: نحوه نشستن برای تایپ نشستن برای تایپ نحوه نشستن تایپ نشستن زمان تایپ

Link: /news/نحوه-نشستن-برای-تایپ1.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
آیا شما روبات هستید؟ :
* ایران تایپیست هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.