سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

کنفرانس ها و رویدادهای مربیان

نویسنده: زهرا خلف زاده چاپ کتاب تاریخ انتشار: 1402/4/18 ساعت 09:00:00 بازدید: 525 امتیاز 0 از 0 نظر

از آنجایی که کنفرانس ها و رویدادهای مربیان حالتی علمی و آموزشی دارند؛ دانستن درباره آنها منطقی و سودمند است. این همایش ها گاهی به صورت بین المللی نیز انجام می شوند. از آنجایی که در این سبک کنفرانس ها صحبت های بسیار مهم رد و بدل میشود؛ نشستن پای آنها و دل سپردن به معلمان، منطقی به نظر می رسد. هر ساله همایش های گوناگون برای مربیان برگزار می شوند. این سمینارها در لیست همان سمینارهای تخصصی راهگشا، قرار می گیرند. برای شرکت در این سمینارها باید مورد امکان سنجی قرار بگیرید. چرا که هر شخصی نمی تواند در سمینارهای بزرگ شرکت نماید.

کنفرانس و رویداد چیست؟

خوب است که پیش از پرداختن به بحث کنفرانس ها و رویدادهای مربیان به این موضوع بپردازیم. به راستی کنفرانس چیست؟ همایش ها از چه طریق و به چند دسته تقسیم می شوند؟ وضعیت کنفرانس ها و همایش ها در کشور ما چگونه است؟ چرا این موضوع به این اندازه اهمیت دارد؟ کنفرانس ها همواره در سطوح مختلف برگزار می شوند. به طور مثال می توانند بین المللی، منطقه ای، ملی، دانشجویی و امثال این ها باشند. با توجه به ویژگی هایی که یک کنفرانس دارد در رده های گوناگون قرار می گیرد. هر کنفرانس که دارای ویژگی هایی باشد که آن بخش چنین ویژگی هایی را می خواهد، می تواند زیر شاخه آن بشود.

کنفرانس ها و رویدادهای مربیان به چه معنا است؟ به گردهمایی های رسمی که از مربیان و افراد با تجربه در این زمینه تشکیل می شود کنفرانس یا رویداد می گویند. در این گردهمایی ها نتایج تحقیقات درباره موضوع، طرح های تازه علمی و امثالهم ارائه می شوند. این ارائه به صورت سخنرانی، مقاله و پوستر انجام می شود. به همین خاطر است که نتیجه از کنفرانس اهمیت پیدا می کند و عمومی می شود. در این کنفرانس ها می توانند مربیان مختلف حضور پیدا نمایند و به طور ثابت هر چند وقت یک بار برگزار می شوند.

لیست کنفرانس ها و رویدادهای اجرا شده معلمان

لیست کنفرانس ها و رویدادهای اجرا شده معلمان می تواند برای یافتن بهترین کنفرانس ها کمک کننده باشد. کنفرانس ها و رویدادهای مربیان امروزه با موضوعات مختلف برگزار می شوند. از آنجایی که موضوعات مطرح شده در رویدادها بسیار مهم و کاربردی است بررسی نتایج آنها نیز سودمند است. شخص می تواند به لیست کنفرانس ها مراجعه نماید و آنچه را که نیاز دارد مطالعه کند. به این صورت می تواند از تجربه چندین انسان متخصص بهره مند شود. کنفرانس، رویداد، گردهمایی، کنگره، سمینار، همایش و سمپوزیوم همگی به یک معنی نیستند، البته این موارد در کشور ایران دارای یک معنی اند و همه از یک قالب کلی پیروی می کنند.

کنفرانس ها و رویدادهای مربیان به چند روش اجرا می شوند؟ به سه روش اصلی حضوری، مجازی و ترکیبی، کنفرانس ها انجام می شوند. کنفرانس های حضوری همان طور که از نامشان پیدا است به صورت حضوری برگزار می شوند. سالن کنفرانس مکانی برای تبادل اطلاعات و برپایی مذاکره میان دبیران می شود. کنفرانس های مجازی همان طور که از نامش پیدا است به صورت غیر حضوری در شبکه های اجتماعی تشکیل می شوند. در این شیوه هیچ محل فیزیکی برای حضور وجود ندارد و افراد نیازی نیست حضور فیزیکی داشته باشند؛ بلکه تمام ارتباط و تبادل اطلاعات به صورت مجازی انجام می شود.

برخی از کنفرانس ها و رویدادهای مربیان به شکل ترکیبی برگزار می شوند. در این روش مربیان و متخصصان در سالنی جهت برگزاری کنفرانس حضور می یابند. از آنجایی که کنفرانس بسیار مهم است همزمان افراد می توانند به صورت مجازی در کنفرانس ها شرکت کنند. به این صورت همه افراد حتی کسانی که امکان حضور در همایش را نداشتند در همایش حضور پیدا می کنند. نکته جالب این است که از این طریق حتی می شود در بحث ها شرکت کرد. پس هیچ مشکل و مانعی برای شرکت در جلسه اعضا  پیدا نمی شود.

کنفرانس ها و رویدادهای مربیان

کنفرانس معلمان

مهم ترین کنفرانس ها و رویدادهای معلمان ۱۴۰۲

 مهم ترین کنفرانس ها و رویدادهای معلمان ۱۴۰۲ را اگر بشناسیم خوب است.  امروزه برای این موضوع حتی اپلیکیشن هایی طراحی شده است تا افراد بتوانند از همه چیز آگاه شوند. کنفرانس ها و رویدادهای مربیان برای پیشرفت علم آموزی برگزار می شوند. از جمله همایش های سال 1402 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • برگزاری پنجمین کنفرانس ملی "توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی ایران" در سال 1402 صورت می گیرد.
  • هشتمین کنفرانس ملی "مطالعات مدیریت و اقتصاد در علوم انسانی(نمایه ISC)" نیز مربوط به سال 1402 است.
  • کنفرانس بین المللی "تحقیقات بین رشته ای در آموزش و پژوهش".
  • اولین همایش ملی "مطالعات کاربردی در حوزه‌های آموزش و پرورش عشایری".
  • پنجمین همایش ملی "از نگاه معلم".
  • ششمین همایش ملی "فناوری های نوین در تعلیم و تربیت، روانشناسی و مشاوره ایران".
  • هفتمین کنفرانس بین المللی "علوم تربیتی، روانشناسی، مشاوره، آموزش و پژوهش".

تمام این کنفرانس ها و رویدادهای مربیان در سال 1402 قصد کمک به مربیان را دارند. هر کدام از این رویدادها با هدف خاصی برگزار می شوند اما هدف مشترک در همه آنها پیشرفت شیوه آموزش است. مربیانی که با تجربه باشند و بدانند چه نوع آموزشی نتیجه بخش تر است؛ آینده ساز هستند. شغل معلمی امروزه در تمام کشورها بسیار مورد توجه قرار می گیرد. به طور کلی مربی وظیفه پرورش دادن شاگرد خود را دارد. کسی می تواند به دیگری چیزی بیاموزد که خود نیز علم داشته باشد. در برخی موارد داشتن این علم کافی نیست و فرد باید مهارت تدریس خوبی نیز داشته باشد. از جمله راه های پر طرفدار برای کسب مهارت، شرکت در کنفرانس ها و رویدادهای مربیان است؛ چرا که بر روی افراد تاثیر بسیاری می گذارد.

کنفرانس ها و رویدادهای مربیان

رویدادهای مربیان

اهمیت کنفرانس ها و رویدادها برای معلمان

اهمیت کنفرانس ها و رویدادها برای معلمان به طور واضح مشخص است. از آنجایی که در معلمی استفاده از تجربه و دانش معلمان مختلف اهمیت دارد، کنفرانس ها نیز بسیار اهمیت پیدا می کنند. کنفرانس ها و رویدادهای مربیان برای دانشگاه فرهنگیان بسیار اهمیت دارند. درباره برخی از مشاغل و دانش ها بسیار غفلت به خرج داده می شود. یکی از شغل هایی که امروزه بیش از هر زمانی اهمیت یافته است مربی گری است. از زمان کرونا و مجازی شدن کلاس های درس، اهمیت مواجهه با معلمان و مربیان نمایان شد. تاثیری که سبک بیان و شیوه تدریس مربی و ارتباط چشمی دارد را هیچ کلاس مجازی نخواهد داشت.

کنفرانس ها و رویدادهای مربیان در رتبه بندی آنها نیز اثرگذار هستند. از آنجایی که امروزه آموزش و پرورش برای جهانی شدن در حال تلاش است، کنفرانس ها نیز اهمیت پیدا کرده اند. امروزه در تمامی کشورها همایش های گوناگون برای مربیان برپا می شوند. جامعه ای که معلمان بی مهارت و کم تجربه داشته باشد رو به افول گام بر می دارد. به همین خاطر است که در کشور عزیزمان ایران به موضوع افزایش مهارت، توجه می شود. دانستن تجربیات دیگر اجازه تجربه زندگی های مختلف را به ما می دهد. به این صورت فرد از پا گذاشتن در مسیر نادرست دست می کشد.

کنفرانس ها و رویدادهای مربیان برای تمامی افراد یک جامعه اهمیت دارند. اما بیشترین اهمیت را خود مربیان درک می کنند. نظام آموزش و پرورش از قدیم تا همین امروز با چالش های مختلف مواجه شده اما یکی از چالش های مهم که از ابتدا تا کنون وجود داشته مهارت معلمان بوده است. به همین خاطر یکی از عناوین مهم ارتقای رتبه، همین میزان مهارت است. آموختن مباحث نظری و شیوه های حفظ کردن برای دانش آموزان چندان کمک کننده نیست. خوب است که تمامی ارکان آموزشی در کنار هم مورد استفاده قرار بگیرند. یکی از راه های تضمینی برای چگونه تدریس کردن، گوش سپردن به کنفرانس ها است.

کنفرانس ها و رویدادهای مربیان

مربیان

کنفرانس ها و رویدادهای معلمان در دانشگاه فرهنگیان 1402

کنفرانس ها و رویدادهای معلمان در دانشگاه فرهنگیان 1402 نشان می دهند که این موضوع در کشور ما به حد اعلای اهمیت رسیده است. در سال 1402 قرار است که کنفرانس ها و رویدادهای مربیان همچون سال های قبل برگزار شوند. تعداد این همایش ها به 64 عدد می رسد. در صفحه اصلی دانشگاه فرهنگیان تمامی این همایش ها با تاریخ دقیق ذکر شده اند. شما حتی می توانید درباره پژوهش های علمی مورد بررسی و مقالات مورد توجه بدانید. طرح های پژوهشی دانشگاه فرهنگیان که قرار است در این همایش ها اجرا شود نیز قابل مشاهده هستند. از جمله کنفرانس ها و رویدادهای مربیان می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • چهارمین همایش ملی دانش پداگوژی محتوا (PCK) در آموزش ابتدایی ۱۹ اردیبهشت تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲.
  • چهارمین همایش ملی آموزش فیزیک ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰2.
  • چهارمین همایش ملی آموزش تاریخ ۴ مرداد ۱۴۰۲.

تمام این همایش ها با اطلاعات دقیق در سایت دانشگاه فرهنگیان موجود است. شما می توانید از این طریق حوزه های تحت پوشش در کنفرانس را نیز پیدا کنید. کنفرانس ها و رویدادهای مربیان در مکانی خاص برگزار می شوند. با دانستن محل برگزاری میتوانید در کنفرانس شرکت کنید و یا از مطالب علمی آن سود ببرید. بدیهی است که این همایش ها اکثرا در دانشگاه های فرهنگیان شهرهای مختلف برگزار می شوند. اگر شما قصد دارید که به معلمی حرفه ای تبدیل شوید این کنفرانس ها را دست کم نگیرید. امتیاز علمی که حضور در این سبک همایش ها وجود دارد را نادیده نگیرید. البته از جهت دیگر برای تقویت مهارت و دانش شما نیز شرکت در همایش ها ضرورت می یابد.

کنفرانس ها و رویدادهای مربیان

معلم حرفه ای

کنفرانس ها و رویدادهای ملی معلمان

کنفرانس ها و رویدادهای ملی معلمان امروزه بسیار اهمیت یافته اند. افراد با استفاده از شرکت در همایش های ملی و داخلی می توانند یک امتیاز دکترا دریافت کنند. اگر فردی در مقطع کارشناسی است خوب است بداند که شرکت در همایش حداکثر 1.5 نمره دارد. در کنفرانس ها و رویدادهای مربیان افراد می توانند مقالات خود را ارائه کنند. به این صورت موفق به دریافت امتیاز علمی تحت عنوان شرکت در همایش می شوند. امتیاز شرکت در این سبک از همایش ها به گونه ای است که حتی ارائه پوستر امتیاز دارد. تاثیر این کنفرانس ها بر رزومه علمی، غیر قابل چشم پوشی است.

کنفرانس ها و رویدادهای مربیان

معلم دقیق

کنفرانس ها و رویدادهای مربیان با تاریخ و موضوع دقیق، از طریق سایت های معتبر اطلاع رسانی می شوند. در این همایش ها افراد فرصت پیدا می کنند که مقالات علمی خود را به اشتراک و بررسی بگذارند. به همین خاطر حتی میزان دانش و علم افراد نیز افزایش پیدا می کند. دیدن مقالات دیگران همزمان در کنار مقاله خود سبب می شود که فرد نقاط ضعف و قدرت خود را بداند. از جهتی این موضوع که چند متخصص از زاویه های مختلف به مقاله نگاه کنند اهمیت دارد. مطالعه و کسب تجربه دو موضوع مهم است که همواره باید مورد توجه مربیان باشد.

از مهمترین حلقه هایی که در نظام آموزشی ایران وجود دارد تربیت معلم است. این موضوع سبب می شود که کنفرانس ها و رویدادهای مربیان برای دانشجویان و اعضای تربیت معلم اهمیت داشته باشند. سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش سبب شده است که ابعاد نظری و عملی آموزش، بیش از هر زمانی مورد توجه باشد. امروزه درباره جایگاه معلم و تاثیر او در جامعه نظریات گوناگون وجود دارد؛ بسیاری از این نظریات هنوز پا به عرصه وجود نگذاشتند. اما توجه به کنفرانس ها خود راهی برای عملی کردن نظریات است و شروعی بسیار خوب و قوی به حساب می آید.

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

چاپ و نشر کتابطراحی جلد کتابصفحه بندی کتابتقویت رزومه

سوالات متداول

در گذشته کنفرانس ها صرفا به صورت حضوری قابل برگزاری بودند. ولی رفته رفته به دنبال پیشرفت تمامی تکنولوژی های ارتباطی، شیوه برگزاری کنفرانس ها نیز تغییر کرده است. به همین خاطر است که امروزه سه نوع کنفرانس حضوری، مجازی و ترکیبی داریم. اما در گذشته چنین امکاناتی در اختیار افراد نبود و کارها بسیار محدود می شد.

  • در کنفرانس صرفا معضلات داخلی در نظر گرفته نشود.
  • کنفرانس به گونه ای باشد که تشکل ها و انجمن های بین المللی همراهشان باشند.
  • مقالات ارسالی از خارج کشور نیز وجود داشته باشد.
  • زبانی که به طور رسمی به وسیله آن کنفرانس صورت می گیرد انگلیسی باشد.
  • حضور داوران بین المللی.

و سایر مواردی از این قبیل که نشان دهنده نگاه جهانی کنفرانس است.

پیشرفت علمی و نظری و توجه به تجربه های موفق گوناگون، از جمله اهداف اساسی همایش ها است. اما متاسفانه نارسایی هایی برای دنبال کردن این تجربیات وجود دارند. برای رسیدن به نظام آموزشی غنی لازم است نگاهی کلی، فرهنگی و بومی به گذشته داشته باشیم. این همایش ها امروزه بسیار کمک کننده اند؛ اگرچه نمی توانند به تمامی سوالات دبیران پاسخ بدهند؛ اما مزیت این جلسات همان گام هایی است که برای یافتن الگوی تدریس درست و بهتر برداشته می شوند.  

به شما پیشنهاد میکنیم مقاله پیش رو را مطالعه بفرمایید.


نویسنده: زهرا خلف زاده چاپ کتاب تاریخ انتشار: 1402/4/18 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 525 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: اجلاس مربیان کنفرانس ها و رویدادهای معلمان کنفرانس های علمی مربیان کنگره های مربیان همایش مربیان

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :