دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

کاربرد بازنویسی یا پارافریز متن در نگارش چیست؟

نویسنده: شیرین کرم خانی بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/12/4 ساعت 16:00:00 بازدید: 778 امتیاز 0 از 0 نظر

اگر بخواهیم کاربرد بازنویسی یا پارافریز متن را به صورت ملموس شرح دهیم، می‌توانیم بگوییم که بازنویسی یا پارافریز متن نوع خاصی از نگارش است. اما نگارشی که کاربردهای مختلفی دارد. قضیه قدری پیچیده و درهم برهم شد! به اتفاق یکدیگر به روزی برمیگردیم که بازنویسی اختراع شد. منظور بشر و انسانی که دست به بازنویسی یا پارافریز متن زده است چه بوده است؟ هدف وی از بازنویسی چه بود؟


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش بازنویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

زمانی که شخصی در صدد جمع آوری مطالب مختلف از منابع متنوع به جهت نگارش مقاله و یا کتاب بود، ناچاراً مجبور بود که با تعریف بازنویسی آشنا شود. چرا که نگارش متونی که اشخاص دیگری در مقالات و کتب خود نوشته بودند جرم تلقی میشد! پس مهم‌ترین کاربردی که می‌توان برای بازنویسی یا پارافریز متن در نظر گرفت نگارش متنی است که از متن اصلی دور باشد. به عبارتی دیگر شباهتی به آن نداشته باشد و یا شباهت بسیار کمی در حد 3% به آن داشته باشد. زمانی که تشابهات از حدی به بعد تجاوز کند، عملا امر بازنویسی صحیح انجام نشده است. بهترین بازنویسی‌ها آنهایی هستند که از متن اصلی فاصله بسیاری دارند. امروزه بازنویسی یا پارافریز متن در نگارش انواع متون کاربرد دارد و وارد حوزه‌های بسیاری شده است. از این حوزه‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  1. نگارش پایان نامه
  2. نگارش داستان کوتاه
  3. نگارش مقاله‌های علمی
  4. نگارش مقاله‌های تخصصی
  5. نگارش گزارش
  6. نگارش متون ادبی
  7. نگارش کتاب
  8. نگارش مجله

و...

همانطور که مشاهده می‌کنید بازنویسی در انواع حوزه‌های نگارشی رخنه کرده است. اما در این میان یک نکته بسیار اساسی وجود دارد و آن نیز این است که هر یک از این بازنویسی‌ها شیوه‌های مختلفی را میطلبند. ایران تایپیست در زمینه بازنویسی انواع متون ادبی، تخصصی و علمی تبحر کافی دارد. این موسسه استاد نگارش بازنویسی‌های بی‌نقص و عالی است!

کاربرد بازنویسی یا پارافریز متن در نگارش چیست؟

بازنویسی یا پارافریز متن


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش بازنویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

بازنویسیهزینه بازنویسی متنرفرنس نویسیخلاصه نویسی

سوالات متداول

بله. برای مثال مقالاتی که برای پایان نامه مورد استفاده قرار می‌گیرند ممکن است هزینه بیشتری نسبت به مقالاتی باشند که برای سایت نگارش می‌شوند. 

ایران تایپیست در زمینه بازنویسی انواع متون ادبی، تخصصی و علمی تبحر دارد. هیچ متن و یا مطلبی نیست که تیم ایران تایپیست در بازنویسی آن ناکام بماند.

بله، مدت زمانی که برای نگارش انواع مقالات در نظر گرفته می‌شود با یکدیگر متفاوت است. چرا که هر یک از بازنویسی‌ها شیوه‌ها، روش‌ها و تکنیک‌های متفاوتی را نیاز دارند.

استفاده از تکنیک‌ها و تاکتیک‌های بازنویسی از بروز انواع کپی در متن جلوگیری می‌کند. البته آگاهی داشتن نسبت به اصول کافی نیست و نیازمند فردی خبره است که بتواند آنها را روی متن پیاده کند. 


نویسنده: شیرین کرم خانی بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/12/4 ساعت 16:00:00 تعداد بازدید: 778 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: کاربرد بازنویسی کاربرد بازنویسی یا پارافریز متن اهمیت بازنویسی یا پارافریز متن روش بازنویسی یا پارافریز متن قوانین بازنویسی یا پارافریز متن

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :