دوشنبه ۰۱ مرداد ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

چگونگی رفرنس نویسی در مقالات مختلف خارجی و داخلی

نویسنده: امیررضا قاسمی رفرنس نویسی تاریخ انتشار: 1400/6/16 ساعت 12:00:00 بازدید: 1223 امتیاز 5 از 1 نظر

در مقالات داخلی رفرنس نویسی چگونه است؟ این متداول ترین سوالی است که نویسندگان تازه وارد می پرسن که قصد نوشتن و چاپ مقالات خود را در یکی از مجله های داخلی دارند. هر چند که در صورت چاپ برای اولین بار در یکی از مقالات خارجی هم ممکن است این سوال شود که در مقالات خارجی رفرنس نویسی چگونه است؟ چرا که چگونگی رفرنس نویسی علی رغم وجود شباهت ها ممکن است در برخی از مجله ها با هم متفاوت بوده و هر مجله ای استانداردهای لازم خود را به پژوهشگران تا پیش از چاپ مقالات و درج آن ها در مجله خود اعلام دارد. شیوه ارجاع دهی در مقالات گذشته به صورت ضبط آن ها در قسمت پاورقی بود. حال آنکه امروزه کمتر مقاله و کتابی، ارجاع های درونی و بیرونی کتاب و مقاله خویش را در قسمت پاورقی می نویسند و تمامی آن ها را در دل متن داخل پرانتز یا گیومه بنا به ارجاع های غیر مستقیم و مستقیم می نویسند.

بنابراین تا پیش از ثبت مقاله خود باید به سایت مجله مورد نظر مراجعه کنید و از این موضوع آگاه باشید. اگر مجله ای از شما بخواهد ارجاع ها را در پاورقی بنویسید؛ به جهت یک دست بودن مقالات، باید شما هم ارجاع های خود را در این قسمت درج کنید. در خصوص منابع پایانی نیز همین مسئله صدق می کند. به این صورت که نوشتن منابع قانون خاصی دارد و باید به ترتیب حروف الفبا نوشته شود و ترتیب نوشتن هر منبع نیز به گونه ای خاص می باشد. حال اگر مجله داخلی یا خارجی از شما ترتیب دیگری بخواهد؛ می بایست منابع خود را طبق آن ترتیب بندی تغییر دهید. در خصوص مقالات خارجی نیز به همین روال باید عمل کرد در صورتی هم که نمی دانید؛ ثبت سفارش اینترنتی رفرنس نویسی چگونه است؟ در نظر داشته باشید که شما می توانید با ورود به وب سایت تخصصی ایران تایپیست به این مهم مبادرت ورزید. به طور کلی شما می توانید درخواست ثبت سفارش رفرنس نویسی خود را با کیفیت و بازدهی بالا در ایران تایپیست به ثبت برسانید تا از خدمات اینترنتی این مرکز به خوبی بهره مند شوید.

چگونگی رفرنس نویسی در مقالات مختلف خارجی و داخلی

اهمیت رفرنس نویسی در مقالات

سوالات متداول

رفرنس نویسی در مقالات داخلی هر چند که به صورت استاندارد می باشد. اما برای رعایت دقیق آن باید به مجله مورد نظر برای چاپ مراجعه شود. 

در مقالات خارجی نیز به همین روال است و باید حتما به وب سایت اینترنتی مجله خارجی مورد نظر مراجعه شود و تغییرات لازم اعمال گردد. 

در ارجاع دهی مقالات داخلی و خارجی امروزه برخلاف گذشته که در پاورقی نوشته می شد؛ ارجاع ها داخل پرانتز یا گیومه در دل متن نوشته می شود.

کیفیت کارهای ارائه شده ایران تایپیست در زمینه رفرنس نویسی بسیار بالا و شایان توجه است.


نویسنده: امیررضا قاسمی رفرنس نویسی تاریخ انتشار: 1400/6/16 ساعت 12:00:00 تعداد بازدید: 1223 امتیاز 5 از 1 نظر

کلمات کلیدی: رفرنس نویسی در مقالات رفرنس دهی مقالات رفرنس نویسی مقاله رفرنس دهی مقاله رفرنس نویسی فارسی

دیدگاه کاربران

شهیاد | 1400-7-3 ساعت 16:14:00 امتیاز :

اینقدر به کارتون مطمئن بودم که همه کارای مقاله و رفرنس نویسی رو دادم به خودتون?

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :