سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

پیشرفت شغلی معلم

نویسنده: شیرین کرم خانی چاپ کتاب تاریخ انتشار: 1402/4/14 ساعت 09:00:00 بازدید: 949 امتیاز 0 از 0 نظر

پیشرفت شغلی معلم موضوعی بسیار محبوب است. در هر کاری جا برای پیشرفت وجود دارد. این پیشرفت در جای جای زندگی افراد تاثیر گذار است. پیشرفت در هر کاری به واسطه کارهایی است که افراد در آن حرفه انجام می دهند. بدیهی است که برای دستیابی به موفقیت در هر کاری باید به شیوه مخصوص خودش مراجعه کنیم. درباره معلمی، پیشرفت آن هنگام نمایان می شود که مهارت های معلم رشد یابد. این موضوع سبب راحتی تدریس و افزایش حقوق فرد می شود. مهارت های مورد نیاز برای معلمی با مهارت های مورد نیاز برای شغل دیگر متفاوت است؛ این موضوع امری بدیهی است.

شغل معلمی

در میان مشاغل مختلف، شغل معلمی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین سبب است که پیشرفت شغلی معلم امروزه تبدیل به یک موضوع بسیار مهم و جذاب شده است. با فراگیری برخی مهارت ها، فرد توانایی بیشتری در کار به دست می آورد و به دنبال آن حقوق بیشتری دریافت می کند. معلم کار و پیشه اش تدریس و آموزش به دیگران است. معلم خوب کسی است که بتواند پیشرفت و موفقیت شاگردانش را تضمین کند. از جمله مهمترین پیش نیازها برای یک معلم، علاقه به تدریس و توانایی درس دادن است. این دو مقوله مهم برای هر معلمی ضروری است.

پیشرفت شغلی معلم در گرو توانمندی های او است. می دانید که علم و دانش دریای بسیار گسترده و پهناوری دارد. به همین سبب دست کشیدن از کسب دانش اصلا منطقی نیست. خوب است که معلم درباره درس خود به خوبی بداند و به آن علاقه داشته باشد. البته علاقه معلم به درسی که دارد تدریس می کند کافی نیست؛ یک معلم خوب باید بتواند شاگردان را نیز علاقه مند به موضوع مورد بحث نماید. یکی از روش های ایجاد علاقه مندی دانش آموزان به درس، استفاده از مهارت های چالش برانگیز است. معلمی که علاقه خود را به درس بروز می دهد سبب جذب دانش آموزانش می شود.

پیشرفت شغلی معلم

معلم

منظور از پیشرفت شغلی معلمان چیست؟

منظور از پیشرفت شغلی معلمان چیست؟ پیشرفت در شغل معلمی به چه صورت امکان پذیر است؟ امروزه کشورهای مختلف برای کارهای گوناگون معیارهایی برای پیشرفت قرار داده اند. یکی از شغل های مهمی که جا برای پیشرفت و ارتقا دارد همین شغل معلمی است. برخی کشورها معتقدند که یک معلم خوب باید دارای سه ویژگی باشد: این مهارت ها مربوط به زمینه علمی، مهارت های حرفه ای و خصوصیت های شغلی است. معلم خوب، به دانش آموزان می آموزد که چگونه بیندیشند و زندگی کنند. در واقع کار معلم باید به گونه ای باشد که ماهیگیری را به دانش آموزان بیاموزد.

به دلیل سنگینی وظیفه معلمان راهی برای پیشرفت شغلی معلم قرار داده شده است. طبق قوانین و خواسته هایی که دولت تصویب کرده است معلم می تواند پیشرفت کند. با وجود حقوق نسبتا کم معلمان خوب است که این موضوع ارتقا و پیشرفت شغلی گرفته شود؛ چرا که این موضوع سبب ایجاد احساس رضایت در افراد می گردد. انسان برای هر کاری که انجام می دهد مزد دریافت می کند. خود این حقوق و مزد دریافتی در فرد سبب تقویت انگیزه و شور و نشاط می شود. امروزه در کشورهای مختلف به شغل معلمی آنطور که باید اهمیت داده نمی شود. البته جالب است بدانید که در مقایسه با گذشته، امروزه ارزش شغل معلمی بیش از پیش دانسته می شود.

معیارهای گوناگونی برای تعیین یک معلم خوب وجود دارد. اما اگر به دنبال پیشرفت در کار هستید لازم است که به سراغ راه هایی برای پیشرفت شغلی معلم بروید. تمام معلمان می توانند از این طریق پیشرفت کنند و حقوق و مزایای بسیاری دریافت نمایند. اما ویژگی های یک معلم ریاضی خوب با یک معلم فارسی خوب قطعا متفاوت است. هدف همه افراد که در حرفه معلمی فعالیت می کنند باید رسیدن به نقطه اوج باشد. این موضوع علاوه بر اینکه برای خودشان لذت بخش است؛ سبب بهبودی تدریس و به دست آمدن نتیجه ای مطلوب می شود.

پیشرفت شغلی معلم

پیشرفت معلم

ایده هایی برای پیشرفت شغلی معلم

ایده هایی برای پیشرفت شغلی معلم وجود دارد. معمولا این ایده ها را افراد باتجربه برای تازه کاران بیان کرده اند. استفاده از تجربه های مختلف سبب می شود که دستیابی به موفقیت بسیار آسان شود. افراد همواره می توانند با استفاده از تجربیات یکدیگر به سوی موفقیت گام بردارند. تجربیات انسان ها سبب می شود که راه پیشروی افراد روشن شود. به همین سبب است که در شغل معلمی نیز به استفاده از تجربه دیگران امر می شود. هر شغلی قلق های خاص خود را دارد کافی است پیچ و خم کار را به دست آورید. پس از آن می توانید به موفقیت بزرگ دست یابید.

امروزه تمام کشورها به دنبال راه های گوناگون برای پیشرفت هستند. وضع قوانین در جهت پیشرفت شغلی معلم سبب می شود که یک کشور آینده ای روشن پیش رو داشته باشد. سرمایه گذاری دراز مدت همواره سبب رشد بزرگ کشورها می شود. ارتقای شغلی معلمان باید از طریقی باشد که از هر جهت سودمند باشد؛ به همین خاطر است که امروزه قوانین متعددی در این باره وجود دارد. اهمیت شغل معلمی بیش از هر زمان دیگری اکنون نمایان شده است. به همین سبب است که همواره برای یافتن راه هایی که این موضوع را بهبود ببخشد تکاپو می شود. دانش آموزانی که یک معلم شایسته داشته باشند آینده بسیار روشنی را برای کشورشان رقم می زنند.

برای پیشرفت شغلی معلم راه های گوناگونی در نظر گرفته شده است. معلمان می توانند به راحتی با دانستن این راهکارها به موفقیت دست یابند. نکته جالب توجه این است که این راهکارها سبب می شود که تدریس برای معلم بسیار سهل و آسان شود. یکی از موضوعات مهم که در این باره مورد سنجش قرار می گیرد تجربه و مهارت است؛ بدیهی است که معلم باتجربه و ماهر شایستگی ارتقا یافتن را دارد. از جمله ملاک های مهم دیگر تعداد سال های تدریس است. از آنجایی که سابقه تحصیل تاثیر بسیار بر تجربه فرد دارد این موضوع نیز بسیار مهم است.

پیشرفت شغلی معلم

پیشرفت شغلی معلم

کسب مهارت های لازم برای پیشرفت شغلی معلم

کسب مهارت های لازم برای پیشرفت شغلی معلم یکی از معیارهای ضروری برای ارتقا یافتن معلمان است. دانشگاه فرهنگیان برای پیشرفت معلمان معیارهایی را قرار داده است. مدرک تحصیلی در این باره بسیار مهم است و یکی از معیارهای اساسی به شمار می رود. سنوات خدمتی نیز از جمله این معیارها است. برای دانشگاه فرهنگیان مهم است که فرد چه مقدار سنوات خدمتی دارد. افرادی که از طریق دانشگاه فرهنگیان مشغول به کار هستند دارای یک رتبه شغلی هستند؛ این رتبه شغلی در ارتقا و پیشرفت آنها بسیار تاثیر گذار است. در کنار این رتبه شغلی طبقات تشویقی و... نیز مورد محاسبه دقیق قرار می گیرد.

درباره پیشرفت شغلی معلم ملاکی برای سنجیدن مدرک تحصیلی و طبقه ورودی آنها وجود دارد. به طور مثال شخصی که با مدرک دیپلم وارد آموزش و پرورش می شود در طبقه 4 قرار دارد. در این موضوع ما طبقات 5،6،7 و 8 نیز داریم؛ این طبقات به ترتیب مربوط به لیسانس، فوق لیسانس، دکترای حرفه ای و دکترای تخصصی است. علاوه بر طبقه ورودی طبقه سنواتی افراد نیز قابل اهمیت است. طبقه سنواتی شیوه محاسبه خاص خود را دارد. فرد هر چهار سالی که برای لیسانس سابقه داشته باشد در واقع یک طبقه سنوات بدست می آورد. این معیار برای دیپلم و فوق دیپلم متفاوت است و در این مقطع هر 5 سال یک طبقه سنوات می شود. بر اساس مدرک تحصیلی محاسبه این طبقه سنوات و سال های آن متفاوت می شود.

دانستید که برای پیشرفت شغلی معلم طبقه ورودی و طبقه سنواتی مهم و تاثیر گذار است. در این میان موضوع بسیار مهم دیگری نیز است و آن طبقه تشویقی است. جانبازی، ارزشیابی و سابقه جبهه از جمله موارد اثر گذار در این طبقه است. فرد اگر یکی از این موارد را داشته باشد می تواند طبقه تشویقی دریافت نماید. اگر فرد جانبازی داشته باشد به ازای هر 5 درصد می تواند طبقه تشویقی دریافت نماید. یکی از راه های دیگر برای دریافت طبقه تشویقی خدمت در مناطق محروم است. در این صورت هر دو سال خدمت فرد یک طبقه تشویقی دارد.

پیشرفت شغلی معلم

مهارت های معلمی

پیشرفت شغلی معلم خصوصی چگونه میسر است؟

پیشرفت شغلی معلم خصوصی چگونه میسر است؟ امروزه بسیاری از معلم های خصوصی به دنبال پیشرفت شغلی هستند. آدمی به طور کلی از راکد بودن بیزار است و مدام دوست دارد به وضعیت بهتری دست یابد. به همین خاطر است که میان جوامع انسانی پیشرفت شغلی امری بسیار مهم تداعی می شود. یک معلم خصوصی بسیار دلسوز شاگرد خودش است؛ چرا که تعهد سنگینی را بر عهده گرفته. معمولا معلم های خصوصی تاثیر بسیاری بر موفقیت دانش آموزان دارند؛ چرا که آموختن درس به یک نفر و یا تعداد کم بسیار آسان تر و سریع تر انجام می پذیرد.

پیشرفت شغلی معلم خصوصی تنها از طریق بهبود عملکرد در زمینه های مختلف امکان پذیر است. البته در این باره راهکار بسیار وجود دارد؛ اما بدیهی است که برخی راهکارها زودتر فرد را به هدف می رسانند. موارد کمک کننده به پیشرفت معلم خصوصی:

  • لازم است که بهترین درس را با توجه به علاقه خودتان برای تدریس انتخاب نمایید.
  • تعداد متقاضی درس های مختلف را بسنجید و با توجه به این موضوع و علاقه خود، بهترین درس را انتخاب نمایید.
  • درباره جذب شاگرد خلاق باشید و از روش های گوناگون و متنوع استفاده نمایید.
  • درباره مبلغ به طور منطقی رفتار کنید و در صورت نیاز تعداد شاگردهای خود را افزایش دهید.
  • کیفیت کلاس ها موضوعی بسیار مهم است. والدین همواره از معلم خصوصی بسیار توقع دارند؛ پس خوب است که همواره کیفیت کلاس های تان را بالا ببرید.هنگامی که بازدهی کلاس های تان زیاد شد میتوانید مبلغ کلاس ها را بالا ببرید. به این صورت به پیشرفت شغلی معلم از نظر درآمدی دست می یابید.

    پیشرفت شغلی معلم

    معلم خصوصی

تقویت انگیزه در پیشرفت شغلی معلم

تقویت انگیزه در پیشرفت شغلی معلم نکته ای مهم و غیرقابل چشم پوشی می باشد. انسان بی انگیزه درست مانند ماشین خاموش می باشد. یعنی همواره توانایی انجام بسیاری از کارها را دارد اما به یک استارت نیاز دارد. اگر انگیزه نباشد انسان ممکن است حتی به افسردگی و کسلی دچار شود. همه ما می دانیم که یک ماشین چه میزان قدرت دارد اما اگر سوییچ آن نباشد و استارت نخورد بیشتر قابلیت ها بلااستفاده می ماند. به همین سبب است که امروزه تقویت انگیزه معلمان موضوعی بسیار با اهمیت شده است. معلم با انگیزه شاگردانی با انگیزه تربیت می کند.

درباره پیشرفت شغلی معلم توجه به موارد و نکاتی ضروری است. یک مدرس موفق همواره تلاش می کند و آهسته و پیوسته به سمت جلو گام بر می دارد. توجه داشته باشید که گه تند و گهی خسته رفتن مشکلی را دوا نخواهد کرد. لازم است که با دقت و برنامه ریزی پیشرفت کنید. رفتن راه صد ساله به یک شب ممکن نیست. گاهی اوقات نیاز است که خود فرد انگیزه ای باشد برای خودش. این موضوع سبب می شود هرگاه نیاز به انگیزه داشت از خود کمک بگیرد. بدیهی است که معلم هنگامی که پیشرفت می کند به مزیت های متعدد دست می یابد؛ در نتیجه هیچ جای نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.

پیشرفت شغلی معلم

انگیزه پیشرفت معلم

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

تقویت رزومهطراحی جلد کتابکارگاه مقاله نویسیکارگاه پروپوزال نویسی

سوالات متداول

معلمی که بتواند در شغل خود پیشرفت کند در واقع در زندگی پیشرفت کرده است. از لحاظ مادی به مزایای بسیار می رسد و از نظر معنوی طبیعتا معلم بسیار خوبی خواهد شد؛ چرا که این معیارها در جهت بهبود اوضاع تدریس است. 

توجه به درس تدریس شده و تعداد متقاضیان آن بسیار مهم است. هر معلمی نمی تواند هر درسی را بدهد؛ چرا که با توجه به علاقه و مهارت خود می تواند فعالیت کند. با ارائه تدریسی خوب و باکیفیت و نتیجه بخش نام فرد بر سر زبان ها خواهد افتاد. از آن پس است که موفقیت به سراغ فرد خواهد آمد. 

  • همراه داشتن فرمی که مربوط به شایستگی حرفه ای و عمومی معلم است. لازم است این فرم توسط مدیر و گروه های آموزشی مورد تایید قرار بگیرد.
  • فرم شایستگی مدیر و معاون هم از نوع عمومی و هم حرفه ای؛ مدیر و مقطع آموزشگاه باید این فرم را تایید نماید.
  • تمام دوره های آموزشی ضمن خدمت مدرکشان پرینت گرفته شود. این مدرک نیز مانند سایر مدارک به تایید نیاز دارد؛ کارشناسی ضمن خدمت لازم است که آنها را تایید کند.
  • فرد لازم است که پس از جمع آوری تمام موارد به صورت کتبی برای ارتقای رتبه درخواست بدهد.

سیاستگذاران و مدیران از معلمان انتظارات حرفه ای دارند؛ هنجارهای جامعه معلمی سبب شده که برخی از این انتظارات بر اساس آن باشد. این انتظارات غالبا به شکل دستورالعمل ها و راهنمای معلم ارائه می شوند. در آخر از معلم انتظار می رود که بتواند شاگردانی با حداکثر مهارت و دانش به جامعه تحویل دهد؛ برای این مهم ضروری است که خود معلم منابع علمی بسیاری در دست داشته باشد.


نویسنده: شیرین کرم خانی چاپ کتاب تاریخ انتشار: 1402/4/14 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 949 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: پیشرفت کار معلمی ارتقا شغلی معلم پیشرفت شغلی آموزگاری پیشرفت شغلی معلمان توسعه شغلی معلم

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :