سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

ویراستاری پایان نامه چیست؟

نویسنده: مهدی فاضلی ویراستاری تاریخ انتشار: 1402/3/27 ساعت 16:39:02 بازدید: 650 امتیاز 0 از 0 نظر

ویراستاری پایان نامه چیست و چه کارهایی روی آن انجام می شود سؤال بسیاری از دانشجوها است. پایان نامه ها مخاطب عمومی ندارند و در دسترس مردم قرار نمی گیرند. اما لازم است که در آنها اشتباهات تایپی و املایی و همچنین زبانی دیده نشود. خیلی از دانشجوها پیش از نوشتن پایان نامه متن تخصصی ننوشته اند. به خصوص این مسئله در مقاطع پایین تر مثل کارشناسی عادی تر است. در کل، همه پایان نامه ها برای اینکه بر ارزش آنها افزوده شود، به ویرایش نیاز دارند. برای ویرایش پایان نامه در هر مقطع تحصیلی می توانید به ایران تایپیست مراجعه کنید.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

اهمیت ویراستاری پایان نامه چیست؟

ویراستاری پایان نامه چیست و چه اهمیتی دارد؟ چرا در ایران تایپیست ویراستارهای زیادی مشغول کار ویرایش پایان نامه ها هستند؟ پایان نامه ها می توانند از این که در کتابخانه دانشگاه ها بمانند و خاک بخورند و فراتر روند و به دست مخاطبان بیشتری برسند. برای همین هم نیاز است که بیشتر از یک متن معمولی روی آنها کار شود. هر دانشگاهی به طور معمول برای نوشتن پایان نامه دارای قواعد خاص خودش است. دانشجویان هر مقطع تحصیلی و در هر رشته ای باید از اصول و دستوراتی که پیش از تهیه پایان نامه به آنها داده می شود تبعیت کنند.

ویراستاری پایان نامه چیست و چرا باید انجام شود سؤال دیگر دانشجوها است. ویراستاری پایان نامه در مرحله اول باید متن را برای قرار گرفتن در چارچوب تعیین شده دانشگاه بررسی کند. فاصله متن ها از بالا و پایین و چپ و راست و فونت انتخابی برای آنها باید مطابق استاندارد تعیین شده باشد. فونت تیترها و مقدمه و همه چیز باید با آئین نامه دانشگاه مطابقت داده شود. موارد دیگری نیز وجود دارد که باید به طور دقیق کنترل شوند. هر کدام از این موارد رعایت نشده باشد، احتمال این که پایان نامه رد شود وجود دارد. به همین دلیل هم پیش از ارائه باید تمام موارد در آن به خوبی کنترل شود.

ویراستاری پایان نامه چیست و چقدر زمان می برد پرسش دیگر دانشجوها است. برای پاسخ به این پرسش باید به این مسئله اشاره کرد که حجم پایان نامه در این مسئله بسیار اثرگذار است. هر چه تعداد صفحه ها بیشتر باشد، ویراستار باید وقت بیشتری را صرف آن کند. ضمن این که ویراستاری آن به همین مسائل ختم نمی شود. زیرا استادها حساسیت زیادی روی اشتباهات دیگری که در متن دیده می شود دارند. تنظیم جدول ها و نمودارها و تصاویر هم باید با دقت انجام شود. احتمال اشتباه در شماره بندی آنها یا تکراری شدنشان وجود دارد. به خصوص وقتی حجم کار زیاد است، این اشتباهات بیشتر اتفاق می افتد.

ویراستاری پایان نامه چیست و شامل چه مراحلی می شود؟

ویراستاری پایان نامه چیست؟

اصول و قواعد ویراستاری پایان نامه چیست؟

ویراستاری پایان نامه چیست  و چه اصول و قواعدی دارد؟ ایران تایپیست سال ها است که در زمینه های مختلف به دانشجوها خدمات ارائه می دهد. به همین دلیل هم ویراستارهای این مرکز با قواعد ویرایش پایان نامه به خوبی آشنایی دارد. آنها با تفاوت های آن با ویرایش کتاب و مقاله آشنا هستند. می دانند که چه چیزهایی در ویرایش پایان نامه در اولویت است. همچنین، با محدودیت زمانی که دانشجوها برای تحویل پایان نامه دارند به خوبی آشنا هستند. می دانند که چطور در مدت زمان کم بیشترین تغییرات لازم را در متن پایان نامه ایجاد کنند. تغییراتی که می تواند بیشترین اثرگذاری را در متن داشته باشد. اگر حجم و تعداد کلمه های پایان نامه زیاد باشد و زمان ویرایش آن کم، تغییرات را به ویرایش فنی محدود می کنند.

ویراستاری پایان نامه چیست و چه نوع ویرایشی روی آن انجام می شود هم سؤال دیگری است که دانشجوهای ناآشنا با ویرایش مطرح می کنند. روی متن پایان نامه انواع ویرایش انجام می شود. ویرایش فنی، زبانی و ساختاری و محتوایی می توانند روی متن پایان نامه پیاده شوند. این که متن به چه نوع ویرایشی نیاز دارد، به چند عامل بستگی دارد. گاهی خود دانشجو و نویسنده پایان نامه می داند که متن باید ویرایش زبانی و ساختاری شود. جمله ها مشکل دارند و بخش های ترجمه ممکن است دارای ایرادها و اشکال های نگارشی باشند. گاهی هم برخی از دانشجوها ترجیح می دهند که به ساختار جمله ها دست زده نشود. می دانند که استادهای آنها حساسیتی در این مورد ندارند. به همین دلیل هم به ویرایش فنی بسنده می کنند.

ویراستاری پایان نامه چیست و آیا به صورت محتوایی هم انجام می شود؟ ویرایش محتوایی برای پایان نامه هم قابل انجام است. افرادی این کار را انجام می دهند که در همان رشته تحصیل کرده باشند. افراد متخصصی که با محتواهای تخصصی به خوبی آشنایی دارند. آنها به خوبی می دانند که چه تغییراتی متن را بهتر و روان تر می کند. بیشترین ویرایشی که روی متن پایان نامه ها انجام می شود ویرایش فنی است. در ویرایش فنی نیم فاصله ها، نشانه گذاری، اصلاح اشتباه های تایپی و املایی و تنظیم پانوشت و سرصفحه ها و همچنین اصلاح منابع انجام می شود. کنترل جدول ها و توضیحات مربوط به آنها، زیرنویس تصویرها و نمودارها و همچنین پانوشت ها از دیگر وظایف مهمی است که یک ویراستار بر عهده دارد.

ویراستاری پایان نامه چیست و شامل چه مراحلی می شود؟

اصول و قواعد ویراستاری پایان نامه


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

عوامل مؤثر بر هزینه ویراستاری پایان نامه چیست؟

ویراستاری پایان نامه چیست و هزینه آن چقدر تمام می شود؟ هزینه ویرایش در ایران تایپیست بسته به چند عامل تعیین می شود. مهم ترین عامل تعیین کننده هزینه ویراستاری حجم پایان نامه است. هر چه تعداد صفحه ها و تعداد کلمه های پایان نامه بیشتر باشد، هزینه آن هم بیشتر می شود. تعداد کلمه های متن را از روی کلمه شماری که در نرم افزار ورد وجود دارد مشخص می کنند. تعداد کلمه ها ممکن است بعد از حذف نیم فاصله ها در متن کمتر شود. یا تغییرات ممکن است تعداد کلمه ها را بیشتر کند. هزینه ویراستاری در کل زیاد نیست و در مقایسه با هزینه هایی که برای پایان نامه می شود بسیار ناچیز است.

ویراستاری پایان نامه چیست و هزینه آن به چه عواملی بستگی دارد پرسش دیگری است که ممکن است ذهن دانشجوها را به خود مشغول کند. علاوه بر حجم پایان نامه عوامل دیگری نیز بر تعیین هزینه اثرگذار هستند. زمانی که صرف یک پایان نامه می شود تا به یک متن تر و تمیز و روان تبدیل شود از دیگر این عوامل است. پایان نامه هایی با متن های خیلی تخصصی که پر از اصطلاحات هستند به زمان بیشتری برای ویرایش نیاز دارند. یکدست کردن اصطلاحات در این متن ها و ویرایش زبانی جمله های این پایان نامه ها بسیار دشوار است و باید زمان زیادی را صرف آن کرد.

ویراستاری پایان نامه چیست و مهم است که چه اهدافی در آن دنبال می شود یک پرسش مهم دیگر است. اصلی ترین هدفی که ویرایش یک پایان نامه باید در پی داشته باشد روان تر شدن متن آن است. ویرایشی که بتواند جمله ها را از پیچیدگی خارج کند و با تغییرات آنها را ساده تر کند. جمله های طولانی را در صورت لزوم کوتاه تر کند. جمله ها را پاراگراف بندی کند و در صورت لزوم آنها را شماره گذاری یا بولت گذاری کند.

ویراستاری پایان نامه چیست دغدغه بسیاری از دانشجوهایی است که می خواهند هزینه آن را پرداخت کنند. یکی دیگر از عوامل مهم که در هزینه ویرایش مؤثر است، زبان آن است. اگر پایان نامه به زبانی غیر از فارسی نوشته شده باشد به هزینه بیشتری برای ویرایش آن نیاز است. افرادی که بتوانند چنین پایان نامه هایی را ویرایش کنند، متخصصانی هستند که هزینه دستمزد آنها بیشتر است.

ویراستاری پایان نامه چیست و شامل چه مراحلی می شود؟

هزینه ویراستاری پایان نامه

تفاوت بین ویراستاری پایان نامه های مقاطع مختلف چیست؟

ویراستاری پایان نامه چیست و چه تفاوتی بین ویرایش پایان نامه در مقاطع تحصیلی مختلفی وجود دارد؟ آیا در ایران تایپیست برای ویرایش پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد با کارشناسی تفاوت گذاشته می شود؟ هر پایان نامه ای در هر رشته ای و در هر مقطعی برای دانشجو اهمیت دارد. همه دانشجوها زحمت زیادی را برای نوشتن پایان نامه خود می کشند. هر پایان نامه ای می تواند در نوع خود بهترین باشد. ویرایش برای این که متن پایان نامه به یک اثر ارزشمندتر تبدیل کند، کمک زیادی می کند.

ویراستاری پایان نامه چیست و آیا برای همه مقاطع تحصیلی مختلف باید به بهترین نحو انجام شود؟ در بهترین حالت ویرایش در همه سطوح بر روی متن پایان نامه انجام می شود. اما بنا به درخواست سفارش دهنده و دانشجو تغییرات روی متن انجام خواهد گرفت. برای ثبت سفارش کافی است به وب سایت وارد شود و در آن ثبت نام کنید. بعد از آن امکان ثبت سفارش در پنل وجود دارد. در زمان ثبت سفارش مقطع تحصیلی و رشته باید ذکر شود. به این ترتیب فردی که بهترین تغییرات را روی متن انجام خواهد داد برای آن انتخاب خواهد شد.

ویراستاری پایان نامه چیست و برای همه رشته های دانشگاهی قابل انجام است هم می تواند سؤال دیگر دانشجوها باشد. پایان نامه در هر رشته ای که نوشته شده باشد نیاز به ویرایش دارد. پایان نامه های رشته های پزشکی ممکن است به ویرایش محتوایی یا ساختاری و زبانی نیاز نداشته باشند. اما به ویرایش فنی نیاز خواهند داشت. ویرایشی که به مرتب شدن متن کمک خواهد کرد. ویراستار فنی به همه عناصری که در متن آمده اند کار دارد و همه چیز را از نظر می گذراند. اگر دانشجو بخواهد به درخواست او کمترین تغییرات در متن اعمال خواهد شد.

این مرکز ویراستارهایی استخدام کرده است که به آنها اعتماد دارد و هرگز از متن پایان نامه سوء استفاده نخواهد شد.

ویراستاری پایان نامه چیست و شامل چه مراحلی می شود؟

ویراستاری پایان نامه های مقاطع

نرم افزارهای ویراستاری پایان نامه چیست؟

ویراستاری پایان نامه چیست و در چه نرم افزارهایی انجام می شود؟ در ایران تایپیست در نرم افزار ورد و هر نرم افزاری که پایان نامه در آن تایپ شده باشد، تغییرات و اصلاحات انجام می شود. نرم افزار ورد رایج ترین نرم افزاری است که پایان نامه ها را در آن تایپ می کنند. اما رشته های تخصصی تر مانند ممکن است نرم افزار مخصوص خود را داشته باشند. در این صورت، ویرایش به کسی داده می شود که کار کردن در این نرم افزارها را می داند. افرادی که در همان رشته تحصیل کرده باشند، به طور حتم بهترین گزینه برای ویرایش هستند.

ویراستاری پایان نامه چیست و آیا در نرم افزار ایندیزاین هم انجام می شود ممکن است پرسش برخی باشد که پایان نامه خود را در این نرم افزار تایپ کرده اند. ویرایش در هر نرم افزاری که باشد، ویراستاری که آن را بر عهده می گیرد با کار کردن با آن مسلط است. ایندیزاین نرم افزار کاربردی است که ممکن است بنا به هر دلیلی دانشجو مجبور باشد از آن برای پایان نامه خود استفاده کند.

ویراستاری پایان نامه چیست را می توانید از ایران تایپیست بپرسید. در این مجموعه افراد زیادی فعالیت می کنند که در میان آنها حتماً کسانی پیدا خواهند شد که بتوانند روی متن شما کار کنند. محققان و پژوهشگران زیادی با این مرکز همکاری می کنند که همگی از دانشگاه های معتبر فارغ التحصیل شده اند و با فراز و نشیب های پایان نامه به خوبی آشنا هستند.

ویراستاری پایان نامه چیست و به چه دلیل باید آن را به افراد متخصص واگذار کرد؟ هر تغییر نابجا و ناصحیح در متن پایان نامه می تواند دانشجو را دچار مشکل کند و او را به دردسر بیندازد. تغییر جمله ها می تواند به جای درست کردن آن را اشتباه کند و معنای آن را عوض کند. حتی افراد غیر ماهر و ناشی می توانند آسیب هایی را به متن وارد کنند که جبران آنها کار ساده ای نباشد.

متن پایان نامه ها باید محفوظ بمانند و ویراستارها موظف هستند که هرگز درباره آن با کسی حرف نزنند و آن را جایی منتشر نکنند. در صورت تخطی با آنها برخورد خواهد شد.

ویراستاری پایان نامه چیست و شامل چه مراحلی می شود؟

نرم افزارهای ویراستاری پایان نامه


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

ویراستاریویرایش فنیهزینه ویراستاریهزینه ویرایش علمی

سوالات متداول

ویراستاری متن پایان نامه در هر نرم افزاری که پایان نامه در آن انجام شده باشد قابل انجام است.

ویراستاری در نرم افزارهای تخصصی به افرادی که با کار کردن با آنها مهارت دارند سپرده می شود.

بله. بیشترین متن پایان نامه ها در نرم افزار ورد تایپ می شوند و افرادی که ویراستاری می دانند برای کار با آن مسلط هستند.

متن پایان نامه ها باید محفوظ بمانند و ویراستارها موظف هستند که هرگز درباره آن با کسی حرف نزنند و آن را جایی منتشر نکنند. در صورت تخطی با آنها برخورد خواهد شد.


نویسنده: مهدی فاضلی ویراستاری تاریخ انتشار: 1402/3/27 ساعت 16:39:02 تعداد بازدید: 650 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: ویراستاری پایان نامه هزینه ویراستاری پایان نامه ویراستاری تخصصی پایان نامه قیمت ویراستاری پایان نامه ویرایش پایان نامه

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :