پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

ویراستاری نشریه

نویسنده: سورنا احمدخانی ویراستاری تاریخ انتشار: 1400/10/23 ساعت 09:00:00 بازدید: 1195 امتیاز 0 از 0 نظر

ویراستاری نشریه امری لازم و حیاتی است که در پروسه به ثمر رسیدن نشریه باید طی شود. به طور کل می توان گفت تمام متن هایی که نوشته می شوند، بدون در نظر گرفتن کاربرد آنها، نیاز به ویرایش دارند. حتی وقتی یک جمله قرار است روی دیوار نوشته شود، پیش از اجرای آن نیاز به این دارد که دستی به سر و گوش آن کشیده شود. با توجه به این توضیح باید به اهمیت و جایگاه ویراستاری نشریه ها پی برده باشید. در ایران تایپیست ویراستاران متخصص تمام خدمات مربوط به این کار را به همگان ارائه می دهند.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

منظور از ویراستاری نشریه چیست؟

ویراستاری نشریه و مقاله های آن کاری زمان بر و در مواردی خسته کننده است. وقتی یک مقاله برای یک نشریه ارسال می شود، مدیر بخش ویراستاری آن را از لحاظ مختلف بررسی می کند. اگر موضوع مقاله با نشریه آنها سازگاری و هماهنگی داشته باشد، می تواند آن را برای چاپ بپذیرد. یکی از مسائل مهم در نوشتن مقاله رعایت فرمت آن نشریه است. اگر مقاله موضوعی جالب و غیر تکراری داشته باشد، می تواند برای چاپ انتخاب شود.

هر دانشجو و محققی می تواند پیش از اینکه مقاله اش را برای نشریه ها بفرستد، ویراستاری نشریه را ببیند. حتی می تواند ویراستاری را به غیر از افراد نشریه بسپارد تا از هر نظر متن برای چاپ آماده باشد. ویرایش در چند مرحله انجام می شود. ویرایش فنی خود به تنهایی شامل کارهای مختلفی می شود. در ایران تایپیست این نوع ویراستاری شامل تصحیح رسم الخط، نشانه گذاری و نقطه گذاری، پاراگراف بندی، بررسی ارجاعات در متن و پانوشت ها و تنظیم جدول ها و نمودارها و یکدست کردن متن می شود. ویرایش در سطوح محتوایی و علمی و زبانی و ساختاری نیز برای برخی از مقاله ها نیاز است. 

ویراستاری نشریه در چنین مرکزی به افرادی سپرده می شود که خود متخصص همان رشته هستند. در واقع، یک مقاله با موضوع محیط زیست به ویراستاری واسپاری می شود که خود در این زمینه تحصیل کرده است و با اصطلاحات آن آشنایی کامل دارد. همین مسئله موجب می شود که افراد بتوانند ویراستاری علمی و محتوایی خود را نیز به این افراد واگذار کنند. یعنی زمانی که مقاله را برای چاپ ارسال می کنند خیالشان از هر لحاظ راحت خواهد بود، حتی از نظر داشتن مشکلات محتوایی که مهم ترین مسئله در نوشتن یک مقاله است. اگر قرار باشد ویراستاری مقاله را نیز به نشریه بسپارد، ممکن است این کار مشمول زمان طولانی تری شود و کار را به عقب بیندازد. در صورتی که برای ویراستاری نشریه عجله دارید، بهتر است خودتان آستین بزنید و ویراستار مناسب مقاله خود را پیدا کنید تا روند کار تندتر شود.   

ویراستاری نشریه

ویراستاری نشریه

ویراستاری نشریه شامل چه خدماتی می شود؟

ویراستاری نشریه خدمات مختلفی را شامل می شود. این خدمات همان طور که اشاره کردیم شامل چند مرحله ویرایش فنی و ویرایش محتوایی و ویرایش زبانی می شود. ویرایش محتوایی و علمی باید حتماً به دست افرادی سپرده شود که متخصص در رشته ای باشند که مقاله نوشته شده است. یک مقاله باید از نظر علمی سنجیده شود و در دنیای علم حرفی تازه برای گفتن داشته باشد. عاری از هر گونه اشتباه بودن آن ممکن است به سادگی اتفاق نیفتد. برای این کار دانشجو یا محقق می تواند از افراد ویراستار متخصص کمک بگیرد. جایی مثل ایران تایپیست که پژوهشگران و متخصصان بسیاری مشغول فعالیت هستند و در رشته های تحصیلی گوناگون و در مقاطع مختلف تحصیل کرده اند. زمانی که یک فرد متخصص مهر تأیید بر یک مقاله بزند، می تواند در دنیای پر از اطلاعات امروز حرفی برای گفتن داشته باشد.

ویراستاری نشریه شامل ویرایش زبانی و ساختاری هم می شود. این بخش ویرایش نیز اهمیت خود را دارد. این ویرایش شامل اصلاحات ساختاری و زبانی تک تک جملاتی می شود که در مقاله هستند. در واقع، هر جمله بازخوانی می شود و از نظر درست بودن ساختار و قرار گرفتن عناصر بررسی می شود و در صورت داشتن اشتباه اصلاح می شود. این نوع ویرایش کمک بسیار زیادی به روان شدن متن خواهد کرد. همین که عناصر جمله در جایگاه درست خود قرار گیرند، خواننده و مخاطب بهتر می تواند با متن ارتباط برقرار کند. حتی استفاده از واژه ها و کلمات مأنوس با متن مورد نظر می تواند منجر به جلب نظر صاحبان نشریه ها و انتخاب آن برای چاپ شود.

درباره ویراستاری نشریه  فنی هم توضیح داده شد که کاملاً با ظاهر متن در ارتباط است که بدون این نوع ویرایش امکان چاپ مقاله وجود نخواهد داشت. این نوع ویرایش سطحی ترین نوعی است که بر روی هر مقاله ای انجام می شود.  

ویراستاری نشریه

ویراستاری نشریه ها


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

اصول ویراستاری نشریه های علمی

ویراستاری نشریه های علمی بسیار حائز اهمیت است. افرادی که ویراستاری این نوع مقاله ها را در دست می گیرند به طور معمول خود دانش آموخته همان رشته هستند. ممکن است در یک مقاله دانشجو یا محقق به مطالب با ارزشی اشاره کرده باشد که اضافه کردن یک نکته کلیدی آن مقاله را به یک اثر بی نظیر بدل خواهد کرد. این کار می تواند به یک ویراستار اصلح سپرده شود. یک مقاله علمی بیشتر از نظر علمی مورد بررسی قرار می گیرد تا از نظر ادبی. یعنی در درجه اول مهم است که مطالب ارائه شده در آن صحت داشته باشند. یک ویراستار متخصص می تواند هم زمان با بررسی علمی و محتوایی یک مقاله آن را از نظر ادبی نیز اصلاح کند. پیدا کردن چنین فردی شاید در نگاه اول کمی سخت به نظر برسد. کافی است به ایران تایپیست مراجعه کنید و از آنها بخواهید که یک فرد متخصص در رشته خودتان را برای ویراستاری نشریه به شما معرفی کنند.  

در ضمن، در کار ویرایش مهم است که مقاله ها سبک درستی داشته باشند. به ایده ها و نظریه های مطرح شده در مقاله باید به خوبی پرداخته شده باشد. بعد هم باید از نظر داشتن معنا و مفهوم بررسی شود. همچنین، ایده مقاله باید به شکلی منطقی ابراز شده باشد. روان و شیوا بودن متن مقاله نباید از چشم یک ویراستار تیزبین دور بماند. نیاز است که زبان مقاله بی تکلف و ساده باشد و واژه های جانبدارانه و غیر علمی در آن به کار نرفته باشد. جمله ها نباید طولانی و کسل کننده باشند و بهتر است ویراستار تا حد امکان آنها را بشکند و کوتاه کند.

در ویراستاری نشریه جمله های کوتاه به فهم مقاله کمک بیشتری می کند. نوشتن جمله های بلند گاهی در زمان ترجمه اتفاق می افتد که در ویرایش آنها نیاز است که متن اصلی در اختیار ویراستار قرار گیرد.

یک مقاله علمی باید به زبان علمی نوشته شده باشد و نیاز است که اگر نویسنده این کار را نکرده باشد، ویراستاری نشریه به افراد دیگر واگذار شود.  

ویراستاری نشریه

ویراستاری نشریه های علمی

ویراستاری نشریه های آموزشی چقدر طول می کشد؟

ویراستاری نشریه های آموزشی هم می تواند به افراد متخصص در این حوزه واگذار شود. تعیین زمان هر نوع ویرایشی به حجم آن بستگی دارد. هر چه تعداد کلمات و صفحه های متن آموزشی بیشتر باشد، به وقت بیشتری برای ویرایش آنها نیاز است. بهتر است متن های آموزشی به دلیل حساسیتی که دارند به افرادی سپرده شوند که در موضوع مورد نظر تخصص داشته باشند. یعنی نمی توان یک متن آموزشی ریاضی را برای ویرایش به افرادی سپرد که از ریاضی چیزی نمی دانند. برای این که متن آموزشی برای مخاطبانش بازدهی داشته باشد، باید متنی روان و ساده و قابل فهم داشته باشد.

در ایران تایپیست می توان ویراستارانی را یافت که متن های آموزشی را در کمترین زمان ممکن ویرایش کنند. اگر نیاز داشته باشید که در زمان کمتری متن به شما تحویل داده شود، می توانید این مسئله را با ویراستار خود مطرح کنید. اما باید هزینه بیشتری را برای کار پرداخت کنید.

ویراستاری نشریه با هدف آموزش باید با وسواس بیشتری انجام شود. در موارد زیادی یک ویراستار حرفه ای باید متن را از نظر داشتن محتوای درست بررسی کند. دادن اطلاعات نادرست و اشتباه منجر به کاهش مخاطبان خواهد شد. حتی نشریه آموزشی که پر از غلط های تایپی و املایی باشد، کم کم اعتبارش را در نزد مخاطبان از دست خواهد داد. متنی که پاراگراف بندی نشده باشد و اصول اولیه نگارش هم در آن رعایت نشده باشد، خواننده را خسته می کند. ویراستاری نشریه در هر سطحی که انجام شود، هدفش روان کردن متن و دسترسی آسان تر مخاطب به مفهوم ارائه شده است. ویرایش فنی و ویرایش زبانی و ساختاری در یک متن همان قدر مهم است ویرایش محتوایی اهمیت دارد. هر کدام از آنها جایگاه خود را دارند و نمی توان یکی را از دیگری برتر دانست. بیشتر نویسنده ها در زمان نوشتن ممکن است تنها تمرکزشان بر محتوا باشد و دیگر موارد از دستشان خارج شود و نیاز است که با ویراستاری نشریه موارد دیگر برطرف شود.    

ویراستاری نشریه

ویراستاری نشریه آموزشی

ویراستاری نشریه به صورت آنلاین

ویراستاری نشریه را می توان به صورت آنلاین هم واسپاری کرد. مهم ترین مسئله در کارهایی که به صورت آنلاین انجام می گیرند، جلب اعتماد کاربر و مخاطب است که در موارد بسیاری این اتفاق به سادگی نمی افتد. از آنجا که بیشتر دانشجوها و محققان برای کارهایشان زمان کمی دارند، سپردن کارشان برای ویرایش به افراد غیر حرفه ای می تواند منجر به هدر رفتن زمان مفید آنها شود. حتی در مواردی ممکن است از خیر کار زمانبری مثل ویراستاری نشریه بگذرند تا بتوانند مقاله خود را به موقع برای چاپ به یک نشریه تحویل دهند. به این افراد می توان ایران تایپیست را معرفی کرد. مرکزی که سال ها است در زمینه تایپ و ویرایش انواع  کتاب و مقاله و نشریه و پایان نامه فعالیت می کند و ویراستاران حرفه ای و کاربلدی در آن مشغول فعالیت هستند. کار با آنها نه تنها وقت را هدر نخواهد داد، بلکه باعث سرعت بخشیدن به روند کار نیز خواهد شد.

کافی است برای سفارش ویراستاری نشریه به صورت آنلاین وارد سایت شوید و در آن ثبت نام کنید. بعد هم می توانید در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ پیچیدگی سفارش ویرایش خود را در پروفایلتان ثبت کنید. فاکتور به سرعت برای شما ارسال می شود و پس از تأیید شما کار آغاز خواهد شد. بدون این که نیاز باشد حضوری به مکان آنها مراجعه کنید، می توانید روند کار را مدیریت کنید. در ابتدا می توانید درخواست کنید که ویراستار برای شما یک نمونه از متن را ویرایش کند و در صورتی کار را ادامه خواهد داد که شما رضایت خود را اعلام کنید. حتی می توانید در صورت نداشتن رضایت ویراستار خود را عوض کنید. حتی می توانید از او بخواهید کار ویراستاری نشریه را در بخش های مختلف برای شما ارسال کند تا بتوانید بر کار نظارت کافی داشته باشید.  

ویراستاری نشریه

ویرایش نشریه به صورت آنلاین


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

ویراستاریهزینه ویراستاریویراستاری-قرارداد با سازمان دولتیهزینه ویرایش گرامری مقاله

سوالات متداول

بله. برای هر نوع ویرایشی می توان به ایران تایپیست مراجعه کرد، حتی ویرایش محتوایی مقاله های علمی و تخصصی.

یکی از مهم ترین تفاوت های مقاله در نشریه های علمی ویرایش محتوایی آنها است. همچنین، اصول مقاله نویسی باید در آنها رعایت شده باشد. 

زمان ویرایش ارتباط مستقیم با حجم متن شما دارد. برای تعیین وقت در سایت ثبت نام کنید و سفارش خود را وارد کنید. زمان به سرعت به شما اعلام خواهد شد.

بله. در ایران تایپیست رضایت مشتری از کار ویرایش مهم ترین مسئله است.


نویسنده: سورنا احمدخانی ویراستاری تاریخ انتشار: 1400/10/23 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 1195 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: ویراستاری نشریه و مجله ویراستاری آنلاین نشریه ویراستاری حرفه ای نشریه ویراستاری تخصصی نشریه سایت ویراستاری نشریه

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :