شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

ویراستاری مقاله

نویسنده: سورنا احمدخانی ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/11/12 ساعت 18:00:00 بازدید: 862 امتیاز 0 از 0 نظر

ویراستاری مقاله نیاز دانشجویانی است که قصد دارند آنها را در مجله ها و ژورنال های معتبر چاپ کنند. هر ژورنال و مجله ای استانداردهای خودش را برای چاپ مقاله ها در نظر دارد و نویسنده مقاله باید آنها را مد نظر داشته باشد. ویرایش برای مقالات در هر سطحی انجام می شود. ممکن است یک مقاله تنها به یک ویرایش سطحی نیاز داشته باشد و یک مقاله با ویرایش عمقی برای چاپ انتخاب شود. برای ثبت سفارش ویراستاری هر نوع مقاله می توانید به وب سایت ایران تایپیست مراجعه کنید.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

ویراستاری مقاله شامل چه بخش هایی است؟

ویراستاری مقاله تخصصی و عمومی در وب سایت ایران تایپیست قابل ثبت است. ویرایش دارای وجوه مختلفی است که بعد از بررسی متن می توان درباره آن تصمیم گرفت. یک تفاوت مهم که ویرایش مقاله با متن های دیگر دارد این است که هر مجله و ژورنالی استانداردهای خودش را برای چاپ دارد. یعنی هر مجله ای یک دستورالعمل خاص خودش دارد که مقاله باید طبق آن نوشته شده باشد. گاهی نویسنده مقاله یا دانشجو ممکن است در زمان نوشتن مقاله به آن موارد توجه نداشته باشند. در این صورت، احتمال پذیرش مقاله در مجله پایین می آید.

ویراستاری مقاله به آن کمک می کند که احتمال پذیرفته شدن آن در مجله های معتبر را بالا ببرد. گاهی بعد از ویرایش مقاله آنقدر تغییر می کند و دچار تحول می شود که قابل پیش بینی نیست. نمی توان بدون آگاهی از ویرایش درباره این که یک مقاله به ویرایش نیاز دارد یا نه تصمیم گرفت. ویرایش مقاله تخصصی از عمومی با دشواری های بیشتری همراه است. برای ویرایش تخصصی فقط باید از افراد متخصص کمک گرفته شود. هرگز نباید یک متن تخصصی را برای ویرایش به ویراستاری سپرد که با متن آن آشنایی نداشته باشد یا شناخت کمی داشته باشد. 

ویراستاری مقاله می تواند شامل همه نوع ویرایش شود. ویرایش دارای اقسام مختلفی است. یک نوع ویرایش فنی است که شامل تغییرات سطحی در جملات می شود، اما گستره آن زیاد است. نشانه گذاری، پاراگراف بندی و درست کردن نیم فاصله ها شامل این نوع ویرایش می شود. ویرایش دیگری که در عمق بیشتری انجام می شود، زبانی است. در ویرایش زبانی که به آن ویرایش ادبی هم گفته می شود، جملات با معیار زبان فارسی سنجیده و اصلاح می شوند.  

ویراستاری مقاله به صورت علمی و محتوایی هم انجام می شود. برای چنین ویرایشی لازم است که ویراستار علاوه بر آگاهی از فنون ویرایش با محتوای متن هم آشنایی کامل داشته باشد. کسی می تواند به این نوع ویرایش دست بزند که بر محتوا مسلط باشد. اگر نویسنده به این نتیجه برسد که مقاله اش به ویرایش محتوایی نیاز دارد، باید از افرادی کمک بگیرد که در همان رشته تخصصی تحصیل کرده و دانش کافی به دست آورده باشند.  

ویراستاری مقاله

ویراستاری مقاله

ویراستاری مقاله توسط چه کسی انجام می شود؟

ویراستاری مقاله را در ایران تایپیست کسانی انجام می دهند که در این کار تبحر دارند. هر ویراستاری معمولاً در ویرایش یک نوع متن مهارت پیدا می کند. به دلیل این که هر متنی برای ویرایش دارای اولویت های خاص خودش است. متن کتاب طولانی است و در خواندن و اصلاح آن باید به نکاتی توجه شود که آن را ارزشمندتر کند. متن مقاله کوتاه است و برای این که بتوان از آن در مجله های معتبر استفاده کرد لازم است که مطابق با استانداردهای تعیین شده نوشته شود.

ویراستاری مقاله با پایان نامه فرق دارد. برای ویرایش کتاب لازم است که ویراستار درباره نگارش پایان نامه اطلاعات لازم را داشته باشد. پایان نامه دارای بخش های مختلفی است که معمولاً دانشجویان برای تحویل آن عجله دارند و زمان کافی برای ویرایش آن به ویراستار نمی دهند. در این صورت، ویراستار باید بهترین تصمیم را درباره پایان نامه بگیرد تا در زمان کم بتواند بیشترین تغییرات را روی متن ایجاد کند.

ویراستاری مقاله تخصصی با عمومی نیز با هم فرق دارند. کسی که برای ویرایش مقاله های تخصصی اقدام می کند، باید بر موضوع متن آشنایی کامل داشته باشد. بیشتر کسانی که مقاله های تخصصی را ویرایش می کنند خود در همان رشته تحصیل کرده اند. به دلیل این که ممکن است تغییرات ناآگاهانه منجر به آسیب زدن به متن شود. گاهی ممکن است ویراستار در زمان کوتاه کردن جمله های طولانی و شکستن آنها به جمله های کوتاه تر معنای آنها را عوض کند.  

ویراستاری مقاله را کسانی باید در دست بگیرند که همه مهارت های لازم برای ویرایش متن مقاله را به دست آورده باشند. کسانی که هم با اصول ویرایش به خوبی آشنایی داشته باشند و هم این که اصول ویرایش مقاله را بشناسند. این افراد را می توان در مراکز تخصصی مانند ایران تایپیست یافت که سال ها است با دانشجویان همکاری دارد و با فراز و نشیب های این دوره به خوبی آشنا است. اکثر کسانی که با این مرکز همکاری دارند خودشان دانشجو هستند و از اهمیت مقاله برای دانشجویان خبر دارند.

ویراستاری مقاله

هزینه ویراستاری مقاله


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

آیا نوع ژورنال در ویراستاری مقاله مؤثر است؟

ویراستاری مقاله از نظر برخی از ژورنال ها و مجله ها اهمیت بسیار زیادی دارد. هر کدام از آنها استانداردهای خود را دارند. دانشجو در حال نوشتن مقاله و در نهایت سفارش ویرایش آن باید این استانداردها را مد نظر داشته باشد. بسیاری از مقاله ها ممکن است به دلیل رعایت نشدن همین استانداردها پذیرفته نشوند. حساسیت های زیادی برای پذیرفته شدن مقاله ها وجود دارد. دانشجوها معمولاً با این مسئله دست و پنجه نرم می کنند. خیلی از دانشجوها در نهایت هم موفق نمی شوند که حتی با اعمال تغییرات مقاله خود را در یک مجله معتبر به چاپ برسانند.   

ویراستاری مقاله را می توانید به ایران تایپیست واگذار کنید، زیرا در آنجا ویراستارهایی را می توانید بیابید که با همه اصول ویرایش مقاله آشنایی کامل دارند. کسانی که در این زمینه تجربه زیادی دارند همه فراز و نشیب های مقاله ها را می شناسند و می دانند که چطور تغییر در آنها می تواند منجر به پذیرش آنها شود. اولویت های مقاله ها را می دانند و تشخیص می دهند که روی چه مسائلی بیشتر متمرکز شوند.  

ویراستاری مقاله را باید به افراد حرفه ای سپرد تا بتوان از جهت پذیرفته شدن برای چاپ به آسودگی خیال دست پیدا کرد. ژورنال ها و مجله های معتبر که سال ها است مقاله ها را می پذیرند و چاپ می کنند، سختگیری های خودشان را دارند. در برخی مواقع ممکن است دانشجو اصلاً از پیگیری و اعمال تغییرات منصرف شود. اما همکاری با افراد متخصص می تواند به آنها کمک کند که با ایجاد تغییرات بتوانند به هدفشان دست پیدا کنند.   

نوع ژورنال هم می تواند در ویراستاری مقاله مؤثر باشد. زیرا برخی از ژورنال ها سختگیری های بعضی دیگر را ندارند. پیش از این که دانشجو برای چاپ مقاله اش اقدام کند، ابتدا درباره ژورنال ها تحقیق می کند و معیارهای سنجش مقاله ها را شناسایی می کند. همه دانشجوها سعی می کنند به سراغ آنهایی بروند که راحت تر مقاله آنها را پذیرش کند.

ویراستاری مقاله

ویرایش مقاله

عوامل مؤثر در هزینه ویراستاری مقاله چیست؟

ویراستاری مقاله و تعیین هزینه آن در ایران تایپیست بر اساس چند عامل صورت می گیرد. مهم ترین عامل در هزینه ویرایش حجم و تعداد کلمات آن است. هر چه تعداد کلمات آن بیشتر باشد، هزینه آن نیز بالاتر می رود. یکی دیگر از عواملی که در هزینه ویرایش مقاله ها مؤثر است، زبان آن است. مقاله ها اگر به زبانی غیر از فارسی نوشته شده باشند، هر کسی قادر به ویرایش آنها نخواهد بود. به همین دلیل هم نیاز است که از افراد متخصص تری برای ویرایش آنها کمک گرفته شود.  

یکی دیگر از عوامل مؤثر بر هزینه ویراستاری مقاله را می توان زمانی که ویراستار برای آن صرف می کند در نظر گرفت. اگر ویراستار برای یک مقاله تخصصی وقت زیادی را صرف کند، هزینه آن باید پرداخت شود. ویرایش مقاله های تخصصی را که به زبان انگلیسی نوشته شده باشند نمی توان به ویراستارهایی معمولی سپرد. برای ویرایش چنین مقاله هایی ویراستار هم باید بر زبان متن مسلط باشد و هم موضوع مقاله را بداند. یعنی علاوه بر مهارت های ویرایش باید این مهارت ها را نیز بلد باشد.   

هزینه ویراستاری مقاله انگلیسی یا به زبان های دیگر از مقاله های نوشته شده به زبان فارسی گران تر است. به دلیل این که تعداد افرادی که بتوانند مقاله های زبان انگلیسی را ویرایش کنند از ویراستارهای زبان فارسی کمتر است، بهایی که بابت ویرایش آنها باید داده شود بیشتر محاسبه می شود. برای زبان های نادرتر هم این مبلغ بیشتر می شود. برای ثبت ویرایش مقاله ها به زبان های آلمانی، ایتالیایی و فرانسوی و خیلی از زبان های دیگر می توانید روی ویراستارهای ایران تایپیست حساب کنید.  

ویراستاری مقاله در زمان کمتر هزینه بیشتری می خواهد. یعنی اگر مقاله در زمان معمول آن ویرایش شود، قیمت آن مانند همیشه محاسبه می شود. اما اگر در زمان کمتر و به صورت فوری انجام گیرد، هزینه آن بیشتر خواهد شد. برای ثبت سفارش ویرایش های فوری هزینه متفاوتی باید پرداخت شود.  

ویراستاری مقاله

 ویراستاری مقاله

ویراستاری مقاله به صورت فوری

ویراستاری مقاله به صورت فوری و آنلاین را می توانید در وب سایت ایران تایپیست ثبت کنید. سفارش فوری به این معنا است که مقاله در فرصت معمولی و همیشگی ویرایش نشود. زمان اهمیت بسیار زیادی برای دانشجویان دارد. موارد زیادی ممکن است پیش بیاید که دانشجو به ویرایش فوری مقاله ها نیاز داشته باشد. یکی از نگرانی هایی که دانشجوها دارند این است که آیا کم شدن زمان ویرایش منجر به کاهش کیفیت آن خواهد شد؟ ممکن است احتمال خطا در فرصت های کمتر بالاتر برود. اما این مسئله زمانی پیش می آید که فرد غیر حرفه ای و بی تجربه باشد. 

ویراستاری مقاله وقتی به ویراستارهای حرفه ای و با تجربه سپرده شود، جای هیچ نگرانی وجود ندارد. این افراد می دانند که چطور ویرایش را در زمان کمتر انجام دهند که همه تغییرات و اصلاحات لازم روی آن صورت گیرد. در زمان کمتر ممکن است ویراستار صلاح ببیند که از خیر برخی از تغییرات غیر ضروری بگذرد. او زمان خود را بیشتر روی تغییراتی می گذارد که مقاله با آنها ارزشمندتر می شود. تغییراتی که احتمال پذیرش مقاله و چاپ آن در ژورنال را بالا می برد.  

ثبت سفارش ویراستاری مقاله به صورت فوری باید از همان ابتدا تعیین شده باشد. یعنی در زمان ثبت سفارش دهنده باید به فوری بودن آن اشاره کند. در این صورت ویراستارهایی سفارش را می پذیرند که توان ویرایش در زمان کوتاه تر را دارند. مبلغ سفارش های فوری از سفارش های معمولی بالاتر است. هر زمانی که سفارش دهنده تعیین کند، ویراستار موظف است در همان زمان متن ویراستاری شده را تحویل دهد. تأخیر در ویرایش ها و تحویل آنها به ندرت اتفاق می افتد و با ویراستاری که در این کار بدقولی کرده باشد برخورد خواهد شد.   

ویراستاری مقاله فوری و آنلاین را نمی توان به هر کسی واگذار کرد. برای ثبت سفارش به صورت آنلاین نیاز است که به وب سایت اعتماد شود. سفارش دهنده ها پیش از ثبت سفارش خود باید به وب سایت اطمینان کنند. وب سایت ایران تایپیست سال های زیادی که در این زمینه کار می کند و بسیار خوشنام است. سال های زیادی است که انواع خدمات را به دانشجویان ارائه می دهد و کمتر دانشجویی است که نام این مرکز را نشنیده باشد.

ویراستاری مقاله

ویراستاری مقاله به صورت فوری


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

ویراستاریهزینه ویراستاریویرایش فنیویراستاری قرارداد با انتشارات

سوالات متداول

در ویرایش پایان نامه به طور معمول شیوه نامه ای که دانشگاه برای نگارش آن تعیین کرده است باید مد نظر قرار گیرد و در ویرایش مقاله استانداردهایی که مجله تعیین کرده است اهمیت دارد.

به کسی که خود در همان رشته دانشگاهی تحصیل کرده است و با موضوع متن آشنایی کامل دارد.

بله. برای ویرایش مقاله به زبان انگلیسی هزینه بیشتر باید پرداخت شود.

در وب سایت ایران تایپیست امکان ثبت سفارش های ویرایش به صورت فوری و در زمان کمتر وجود دارد.


نویسنده: سورنا احمدخانی ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/11/12 ساعت 18:00:00 تعداد بازدید: 862 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: ویراستاری مقاله تخصصی ویراستاری گرامری مقاله ویراستاری مقاله isi ویراستاری مقاله برای چاپ ویرایش مقاله

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :