جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

ویراستاری علمی

نویسنده: زهرا خلف زاده ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/11/24 ساعت 12:00:00 بازدید: 871 امتیاز 0 از 0 نظر

ویراستاری علمی را می توان عمیق ترین نوع ویرایشی دانست که روی یک متن پیاده می شود. بیشتر ویراستارهایی که در ویرایش علمی تخصص دارند، خود در همان رشته در دانشگاه تحصیل کرده اند. بدون تسلط داشتن بر متن امکان تغییر اساسی در آن وجود ندارد. اصلاحات بدون دانش در متن های تخصصی ممکن است منجر به عوض شدن معنای جملات شود که خسارت های جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. برای یافتن ویراستارهای علمی متخصص می توانید به وب سایت ایران تایپیست مراجعه کنید.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مفهوم ویراستاری علمی چیست؟

ویراستاری علمی را برخی از متخصصان همان ویراستاری محتوایی می دانند. ویرایش دارای انواع مختلفی است که عبارت اند از: ویرایش فنی یا صوری، ویرایش زبانی یا ادبی و ویرایش علمی یا محتوایی. در ویرایش فنی تغییرات زیادی در متن اتفاق می افتد. متن در هر قالبی که باشد به این نوع ویرایش نیاز خواهد داشت. نشانه گذاری، اصلاح نیم فاصله ها، پاراگراف بندی و همچنین کنترل شماره گذاری جدول ها، تصویرها و نمودارها باید در این نوع ویرایش انجام گیرد. ایران تایپیست مرجع مناسبی برای ثبت انواع ویرایش است.

ویراستاری علمی از ویرایش ادبی و زبانی خیلی عمیق تر است. در ویرایش زبانی همان طور که از نام آن بر می آید اشکالات و ایرادهایی که به ساختار زبانی جملات مربوط می شود باید بر طرف شوند. در این ویرایش جملات باید به زبان معیار نزدیک شوند. زبان معیار زبانی است که افراد تحصیل کرده جامعه با آن سخن می گویند. در واقع، همه جملات باید طوری نوشته یا ترجمه شده باشند که به بهترین نحو به مخاطب منتقل شوند. بعد از این نوع ویرایش هیچ جمله نامفهومی نباید در متن باقی مانده باشد.

ویراستاری علمی با ویرایش ادبی تفاوت های اساسی دارد. در ویرایش زبانی و ادبی واژه ها طوری تغییر می کنند و جملات به شکلی اصلاح می شوند که هیچ ابهامی در آنها باقی نماند. اشتباهات زیادی در حین نوشتن و ترجمه کردن در متن ها اتفاق می افتد که بسیار رایج هستند. حتی ممکن است نویسنده یا مترجم از آنها آگاهی نداشته باشد. اما ویراستار باید بتواند آنها را اصلاح کند.  

ویراستاری علمی از بقیه ویرایش ها دشوارتر است. این نوع ویرایش را فقط کسی می تواند انجام دهد که متخصص موضوع متن باشد. در این نوع ویرایش صحت علمی و درست بودن یا نبودن متن و جملات باید سنجیده شود. به طور معمول، کسی می تواند ویرایش علمی یک متن را بر عهده بگیرد که از نویسنده و مترجم متن آگاهی بیشتری درباره آن موضوع داشته باشد. توان مطالعه متون مرجع را داشته و بتواند بهترین تغییرات را در متن پیاده کند.

ویراستاری علمی

ویراستاری علمی

آیا هر ویراستاری توانایی انجام ویراستاری علمی را دارد؟

ویراستاری علمی یک کار بسیار تخصصی است که هر ویراستاری قادر به انجام نخواهد بود. حتی ویراستارهایی هستند که سال های زیادی است که به این کار مشغول هستند، اما تنها در حد ویرایش فنی و زبانی متن را اصلاح می کنند. ایران تایپیست وب سایتی است که می توانید برای پیدا کردن ویراستارهای متخصص در هر حوزه ای به آن مراجعه کنید. یکی از مهم ترین دلایل موفقیت این مرکز سال ها فعالیت متمرکز در این زمینه است.

ویراستاری علمی متن های پزشکی را یک ویراستار پزشک می تواند انجام دهد. همان طور که ویرایش علمی و محتوایی متن های مهندسی را ویراستار مهندس متخصص همان رشته می تواند انجام دهد. بیشتر مخاطبان این وب سایت دانشجویان هستند؛ چه آنها که برای گرفتن خدمات به آن مراجعه می کنند و چه آنها که در این وب سایت به دیگران خدمات می دهند. همین مسئله موجب شده است که افراد متخصص بسیاری در حوزه های مختلف در این وب سایت مشغول فعالیت باشند.

ویراستاری علمی یک پایان نامه کارشناسی را در بهترین حالت باید به ویراستار دارای مدرک کارشناسی ارشد در همان رشته داد. البته دانشجویان دکتری و یا دارای مدرک دکتری هم می توانند برای ویرایش این متن ها اقدام کنند. پایان نامه کارشناسی ارشد را می توان به دانشجویان دکتری واگذار کرد. در واقع، کسی ویرایش علمی را بر عهده می گیرد که از نظر علمی از نویسنده یا مترجم متن در سطح بالاتری باشد.   

ویراستاری علمی متن های پزشکی، حقوقی، مهندسی یا هر متن دیگری را با اطمینان می توانید در این وب سایت ثبت کنید. ویراستارهای زیادی در این وب سایت خدمات ارائه می دهند که در نهایت می توان متخصص مورد نظر خود را در میان آنها یافت. ویراستارهای این مرکز برای شروع کار آزمون های سختی را پشت سر گذاشته اند. آزمونی که فقط افراد متخصص و کاربلد از پس آن بر خواهند آمد.

ویراستاری علمی

ویراستاری علمی کتاب


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

ویراستاری علمی کتاب چقدر هزینه دارد؟

ویراستاری علمی در ایران تایپیست در مقایسه با انواع دیگر ویرایش به هزینه بیشتری نیاز دارد. به طور معمول، هزینه ویرایش متن کتاب بر اساس چند عامل تعیین می شود. یکی از مهم ترین عوامل تعداد کلمات و حجم متن کتاب است. برای به دست آوردن تعداد کلمه های هر کتابی می توان از کلمه شمار نرم افزار ورد استفاده کرد. در این نرم افزار تعداد آنها به طور دقیق مشخص شده است. عامل مهم دیگری که برای تعیین هزینه از آن استفاده می شود، زبان متن کتاب است.

ویراستاری علمی متن کتابی که به زبان فارسی نوشته یا ترجمه شده است از زبان های دیگر ارزان تر است. برای ویرایش علمی کتاب های زبان های دیگر مثل انگلیسی، فرانسوی، آلمانی یا حتی زبان های کمتر رایج باید هزینه بیشتری پرداخت شود. افراد متخصصی که به زبان های دیگر غیر از فارسی یا انگلیسی تسلط داشته باشند تعدادشان کمتر است. همین مسئله موجب می شود که بهای تخصصی که دارند بیشتر باشد. برای ویرایش کتاب به زبان عربی هم مبلغ بیشتری دریافت می شود. 

ویراستاری علمی و پرداخت هزینه آن به موضوع متن کتاب هم بستگی دارد. هزینه متن های خیلی تخصصی که پیدا کردن فرد متخصص برای آن دشوارتر است، بالاتر از متن های دیگر است. در کل می توان گفت که هزینه ویرایش متن کتاب های عمومی در مقایسه با متن کتاب های تخصصی کمتر است. به خصوص این که هزینه ویرایش علمی این نوع متن ها نیز پایین تر محاسبه می شود. هر چه موضوع متن پیچیدگی های بیشتری داشته باشد، برای ویرایش آن باید مبلغ بیشتری اختصاص داده شود.  

برای محاسبه هزینه ویراستاری علمی باید متن کتاب خود را در وب سایت بارگذاری کنید. بعد از ثبت سفارش لازم است که اطلاعات کافی درباره کتاب در پنل وارد شود تا هزینه ویرایش با توجه به آنها به سفارش دهنده اعلام شود. مبلغ پیش فاکتور بر اساس همین اطلاعات محاسبه می شود. بعد از تأیید مبلغ کار ویرایش آغاز خواهد شد. برای کسب اطمینان از کار ویراستار امکان درخواست نمونه کار هم وجود دارد. سفارش دهنده می تواند از ویراستار بخواهد که بخشی از متن را به عنوان نمونه برای او ویرایش کند.

ویراستاری علمی

ویراستاری علمی مقالات

ویراستاری علمی مقالات و مجلات

ویراستاری علمی مقاله ها و مجله ها را نیز می توان در وب سایت تخصصی ایران تایپیست به ثبت رساند. برخی ویراستارها ترجیح می دهند برای ویرایش مقاله ها وقت بگذارند و در این حوزه متخصص شوند. زیرا ویرایش مقاله ها و مجله ها با ویرایش متن های دیگر مثل کتاب ها و پایان نامه ها متفاوت است. مقاله ها تعداد کلمات کمتری به نسبت متن های دیگر دارند، اما مسائلی در ویرایش این نوع متن ها اهمیت دارد که شاید در ویرایش متن های دیگر چندان حائز اهمیت نباشد. 

ویراستاری علمی مقاله های تخصصی کار هر ویراستاری نیست. نمی توان برای ویرایش چنین متن هایی به هر ویراستاری اطمینان کرد. چاپ مقاله های دانشجویان در مجله ها گاهی بسیار تعیین کننده است و اهمیت حیاتی برایشان دارد. به همین دلیل هم برای ویرایش آنها نمی توانند به هر کسی اعتماد کنند. بسیاری از مجله ها و ژورنال های معتبر برای چاپ مقاله های خود یک دستورالعمل و شیوه نامه دارند که دانشجو باید در زمان نوشتن یا ترجمه کردن مقاله از آن تبعیت کند.  

اگر می خواهید ویراستاری علمی در زمان کمتری انجام شود، باید به فوریت کار در زمان ثبت سفارش اشاره کنید. هزینه سفارش های فوری بیشتر از سفارش های معمولی محاسبه خواهد شد. مقاله ها به دلیل حساسیت هایی که دارند به طور حتم در زمان تعیین شده به سفارش دهنده تحویل داده خواهند شد. اکثر ویراستارهایی که برای ویرایش مقاله های دانشجویان اقدام می کنند خود دانشجو هستند و با دغدغه های این دوره به طور کامل آشنایی دارند و از اهمیت زمان برای آنها باخبرند.

برای ثبت سفارش ویراستاری علمی مقاله هایی که به زبان های دیگر نوشته یا ترجمه شده اند می توانید به ویراستارهای این مجموعه مراجعه کنید. ویراستارهای مقاله ها همه تلاش خود را خواهند کرد که بتوانند بیشترین کمک را به سفارش دهنده بکنند تا در پذیرش مقاله اثرگذار باشد. به دلیل تجربه ای که این افراد در ویرایش مقاله ها دارند، می توانند تغییراتی را در متن ایجاد کنند که در ارزشمندتر شدن آن مؤثر واقع شود. گاهی ممکن است مجبور شوند اصلاحات عمیقی را در متن ایجاد کنند که شامل حذف کردن یک بخش و اضافه کردن بخشی دیگر به مقاله باشد.

ویراستاری علمی

سفارش ویراستاری علمی

سفارش ویراستاری علمی به صورت آنلاین

ویراستاری علمی به صورت آنلاین برای هر نوع متنی را می توانید در وب سایت ایران تایپیست ثبت کنید. در این وب سایت تعداد ویراستارهای متخصص بسیار زیاد هستند و به طور حتم می توانید در میان آنها فرد متخصص مورد نظر را برای خود بیابید. این وب سایت سال های زیادی است که در این حوزه فعالیت دارد و همین مسئله موجب شده است که افراد متخصص زیادی با آن همکاری داشته باشند. افرادی که پیدا کردن آنها به صورت شخصی کار ساده ای نیست.

برای ثبت سفارش ویراستاری علمی به صورت آنلاین ابتدا باید در این وب سایت ثبت نام کنید. ثبت نام در این وب سایت بسیار ساده است و با وارد کردن چند اطلاعات ساده می توان این کار را در زمانی بسیار کوتاه انجام داد. بعد از آن یک پنل کاربری در اختیار سفارش دهنده قرار می گیرد که باید مشخصات فایل را در آن وارد کند. بارگذاری فایل برای تعیین قیمت دقیق کمک کننده است. بعد از ارسال در کمترین زمان ممکن پیش فاکتور برای سفارش دهنده فرستاده می شود. بعد از تأیید آن نیز کار ویرایش شروع می شود.  

ویراستاری علمی به شکل آنلاین در این وب سایت بر سرعت کار ویرایش افزوده است. سال ها پیش ویرایش بر روی کاغذ انجام می شد. یعنی پیش از این که کتاب، پایان نامه یا هر مقاله ای برای انتشار برود، یک نسخه از آن را برای ویراستار تهیه می کردند. این نسخه فیزیکی باید به دست ویراستار می رسید. ویرایش به این شکل به زمان بیشتری هم نیاز داشت. ضمن این که بعد از تمام شدن کار ویرایش یک مصحح باید آنها را در فایل پیاده می کرد. بعد از آن هم دوباره ویراستار باید متن را از این نظر که همه اصلاحات به درستی اعمال شده اند یا نه کنترل می کرد. همه این مراحل به وقت زیادی نیاز داشت و به همین دلیل هم خیلی از نویسنده ها، مترجم ها، دانشجویان و ناشرها از خیر ویرایش می گذشتند و آن را از روند کار حذف می کردند.  

ویراستاری علمی به صورت آنلاین و انجام همه کارهای آن به شکل اینترنتی موجب سرعت بخشیدن به روند پیش از چاپ شده است. افراد بیشتری حالا داوطلب کار ویرایش هستند. آنها وقتی می بینند که ثبت سفارش، کار ویرایش و ارسال فایل در کمترین زمان ممکن انجام می شود، دیگر نگرانی از بابت وقت کم آوردن ندارند و با خیال آسوده متن کتاب، پایان نامه و مقاله های خود را برای ویرایش در وب سایت ثبت می کنند و آنها را در اسرع وقت تحویل می گیرند.    

ویراستاری علمی

هزینه ویراستاری علمی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

هزینه ویراستاریویرایش فنیویراستاریویراستاری قرارداد با انتشارات

سوالات متداول

این نوع ویرایش همان طور که از نام آن پیدا است با موضوع متن سر و کار دارد.

باید آن را در وب سایت ثبت کنید و اطلاعات مربوط به آن را در پنل وارد کنید تا پیش فاکتور از راه های ارتباطی که خودتان اعلام کرده اید برای شما ارسال شود. 

زمان ویرایش مقاله ها با توجه به تعداد کلمات متن به سفارش دهنده اعلام می شود.

بله. باید در زمان ثبت سفارش به فوریت کار اشاره شود.


نویسنده: زهرا خلف زاده ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/11/24 ساعت 12:00:00 تعداد بازدید: 871 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: ویراستاری علمی متون ویراستاری علمی مقاله ویراستاری علمی کتاب ویراستاری علمی آنلاین سفارش ویراستاری علمی

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :