جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

نرم ‌افزار طراحی گرافیکی

نویسنده: مهدی فاضلی طراحی گرافیکی تاریخ انتشار: 1402/5/11 ساعت 09:00:00 بازدید: 915 امتیاز 0 از 0 نظر

نرم ‌افزار طراحی گرافیکی جزء مهم‌ترین و اصلی‌ترین نرم ‌افزار هایی است که افراد با رشته های شبکه و نرم ‌افزار، ضروری است تا به نحو احسنت بلد باشند. این افراد با کمک نرم ‌افزار های گرافیکی قادر خواهند بود تا به طراحی تصاویر با کیفیت و مطابق با هدف خود، بپردازند. از این ‌رو، رکن اساسی رشته شبکه و نرم ‌افزار، نرم ‌افزار های گرافیکی خواهند بود. با توجه به اهمیت این نرم ‌افزار های گرافیکی در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

نرم ‌افزار طراحی گرافیکی

نرم ‌افزار طراحی گرافیکی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

بهترین نرم افزارهای طراحی گرافیکی ویندوز

برخی از نرم افزارهای طراحی گرافیکی بر روی ویندوز قابل نصب هستند و شما قادر خواهید بود پس از نصب به کار با این نرم افزارها اقدام کنید. از جمله مهمترین نرم ‌افزار طراحی گرافیکی ویندوز می توان به 1) نرم افزار ایلوستریتور، 2) نرم افزار فتوشاپ، 3) نرم افزار ایندیزاین و 4) نرم افزار کورل اشاره کرد. در ادامه به طور مختصر برای آموزش، ما این نرم افزارهای گرافیکی را به شما معرفی خواهیم کرد.

نرم ‌افزار طراحی گرافیکی

نرم ‌افزار  ایلوستریتور

نرم ‌افزار  ایلوستریتور

نرم ‌افزار ایلوستریتور یک نوع نرم ‌افزار طراحی گرافیکی است که با بهره‌گیری از آن می ‌توان به طراحی و ساخت لوگو و آرم‌های دو بعدی پرداخت. در حال حاضر در بازار ایران، این نرم ‌افزار جزء یکی از قدرتمندترین نرم ‌افزار های طراحی لوگو و آرم است. نرم ‌افزار گرافیکی ایلوستریتور این قابلیت را دارد که فایل‌های سایر نرم ‌افزار گرافیکی نظیر نرم ‌افزار فتوشاپ را بخواند و باز کند. بنابراین، این ویژگی مطلوب علاوه بر فضای قدرتمند کاری آن، یک مزیت برجسته برای این نرم ‌افزار محسوب می‌شود.

یکی از بهترین برنامه های طراحی و گرافیک محسوب می‌شود که در جهت تولید یک محتوای بصری مثل کارتون، جدول، لوگو، تصاویر، دیجیتال، ویکتور و غیره کاربردی است. در سیستم عامل های ویندوز، اندروید و مک می توان آن را اجرا کرد.  با توجه به قابلیت هایی که دارد استفاده های بسیاری در اختیار کاربران خواهد گذاشت.

برخی از این قابلیت ها هم شامل: تشخیص رنگ در تصاویر و طراحی نمودن تصاویر سه بعدی و دوبعدی و تبدیل نمودن تصاویر پیکسلی به وکتور است. با توجه به این موارد طیف گسترده‌ای از ابزارهای مخصوص برای طراحی وکتور در خود داراست و می ‌تواند به صورت ایجاد نمودن چندین صفحه به طور همزمان در کارها جهت سرعت بخشیدن به شما کمک کند. اغلب طراحان گرافیست ها، دیزاینرها و تصویر سازان حرفه ای از این برنامه محبوب استفاده می کنند و جزء بهترین نرم افزارهای طراحی محسوب خواهد شد.

نرم ‌افزار طراحی گرافیکی

نرم ‌افزار  فتوشاپ

نرم ‌افزار  فتوشاپ

نرم ‌افزار فتوشاپ یکی دیگر از قدرتمندترین نرم ‌افزار طراحی گرافیکی محسوب می شود. به طور کلی اصلاح عکس از وظیفه اصلی نرم ‌افزار گرافیکی فتوشاپ می باشد. این نرم ‌افزار قادر است تا به اصلاح عکس‌های سه بعدی نیز بپردازد. از سایر وظایف این نرم ‌افزار می توان به ویرایش تصویر، تصویرسازی دیجیتال، ذخیره فایل تصویر با فرمت نرم ‌افزار های فیلم و نرم ‌افزار های سه بعدی صنعت معماری و ساختمان اشاره کرد. پیشنهاد می شود برای تولید یک کار خوب و قدرتمند حتماً در کنار این نرم ‌افزار از یک یا دو نرم ‌افزار طراحی گرافیکی نظیر ایلوستریتور و کورل نیز استفاده شود.

نرم ‌افزار طراحی گرافیکی

نرم افزار افینیتی دیزاینر

نرم افزار افینیتی دیزاینر

نرم ‌افزار طراحی گرافیکی و محبوب دیگر برای طراحی و گرافیک، نرم افزار افینیتی دیزاینر می باشد که با رابط کاربری بصری خود می تواند برای پروژه های شخصی طراحان گرافیک و البته مبتدیان یک انتخاب عالی محسوب شود. می توان گفت که رقیب جدی برای نرم افزار ایلوستریتور می باشد که انتخاب آن را برای کاربران سخت تر نموده است.

معمولاً برای طراحی آیکون، طراحی مفهومی، طراحی لوگو و غیره از این برنامه استفاده می شود. با دارا بودن مجموعه ای از ابزارهای فوق حرفه ای جهت طراحی،  موجب افزایش خلاقیت طراحان شده است. نرم افزار به طور پیش فرض قابلیت‌هایی مثل پیش نمایش لحظه‌ای از سازگاری با فرمت های دیگر، ویرایش و حتی ایجاد نمودن لایه های بیت مپ و وکتور را به شما ارائه می دهد. فایل نهایی را در قالب چند لایه که می توان آن را مانند پی اس دی هم ویرایش و ذخیره کرد. همه این خصوصیات در کنار همدیگر این نرم افزار را به یک نرم افزار کاربردی گرافیکی تبدیل نموده که به راحتی می توانید آن را در مک، آیپد و ویندوز اجرا نمایید.

نرم ‌افزار ایندیزاین

نرم ‌افزار ایندیزاین جز، بهترین نرم ‌افزارهای مدیریت و چیدمان متن است، از آنجا که با نرم ‌افزار طراحی گرافیکی ایندیزاین می توانید به طراحی گرافیکی حاشیه متون بپردازید و با دادن افکت‌های متنوع از نظر گرافیکی؛ متون متعددی را زیبا کنید.

نرم ‌افزار ایندیزاین جزء دسته‌بندی های نرم ‌افزار طراحی گرافیکی محسوب می شود. این نکته قابل توضیح است که نرم ‌افزار ایندیزاین نیز قابلیت پشتیبانی از فایل‌های سایر نرم ‌افزار های گرافیکی نظیر فتوشاپ را دارد و حتی شما می توانید با فرمت این نرم ‌افزار ها فایل خود را ذخیره کنید. در ضمن، بیشترین کاربرد نرم ‌افزار طراحی گرافیکی ایندیزاین، طراحی گرافیکی و ظاهری متون مجلات و نشریات است.

نرم ‌افزار کورل

نرم ‌افزار کورل یک نرم ‌افزار طراحی گرافیکی حرفه‌ای است. این نرم ‌افزار قابلیت خلق هر نوع اثر دو بعدی در زمینه آرم، لوگو، فونت، قالب‌های دایکات، برش‌های لیزر، ساخت حروف برجسته و تندیس و غیره را دارد.

 امروزه در ایران این نرم ‌افزار به عنوان شناخته‌شده‌ترین و حرفه‌ای‌ترین نرم ‌افزار طراحی گرافیکی زبانزد است.  

نرم ‌افزار طراحی گرافیکی

نرم افزارهای اندرویدی طراحی گرافیکی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

نرم افزارهای اندرویدی طراحی گرافیکی

در بین نرم افزارهای اندرویدی طراحی گرافیکی که به عنوان اپلیکیشن شناخته می­شوند، چندین اپلیکیشن مخصوص طراحی ساخته شده است. این اپلیکیشن­ها که برای طراحی گرافیکی در دسترس کاربران اندروید قرار گرفته است، کار طراحان را در سراسر جهان آسان کرده است. همچنین افرادی که در زمینه طراحی سابقه کافی ندارند نیز با این اپلیکیشن ­ها قادر به طراحی­های بسیار پیشرفته اند.

نرم­ افزارهای اندرویدی طراحی گرافیکی متنوع هستند و این تنوع هر روز گسترده ­تر می­شود. در بین آن­ها   Canva از بهترین ­هاست. فضای کاربری آن راحت و قابل فهم است و بسیاری از ابزارهای موردنیاز به صورت رایگان در دسترس کاربر قرار گرفته است. از دیگر نرم­ افزارهای اندرویدی طراحی گرافیکی می ­توان به موارد زیر اشاره کرد:

 Picsart

Desygner

Youzign

infinite Painte

نرم­ افزارهای اندرویدی طراحی گرافیکی از تکنولوژی هوش مصنوعی نیز بهره مند هستند که یک نمونه از آن­ها، Pixelcut  است که به دلیل پیروی از تکنولوژی هوش مصنوعی از قدرت پردازش و تحلیل بالایی در طراحی برخوردار است.

 نرم ‌افزار طراحی گرافیکی

نرم افزار طراحی گرافیکی اسم

نرم افزار طراحی گرافیکی اسم

محتوای بصری در شبکه های اجتماعی و وب سایت ها برای جذب مخاطب نقش بسیار مهمی خواهد داشت. بنابراین محتوای بصری توسط طراحان به وسیله نرم افزارهای طراحی گرافیک تولید می شود. به همین خاطر می توان گفت نرم افزار های طراحی گرافیکی اسم هم از این مورد مستثنی نخواهد بود.

این نوع نرم­ افزار­های مناسب طراحی اسم در کشور­هایی که از اسم به عنوان امضا شخصی استفاده می­کنند، بسیار کاربرد دارد. حتی در کشورهایی مانند: ژاپن تهیه مُهر­ اسم به عنوان امضای قانونی ضروری است. بنابراین لازم است که طراحی اسم هر نفر منحصر به ­فرد باشد.

ادوبی ایلوستریتور

این نرم افزار با توجه به محبوبیتی که در بین کاربران و طراحان گرافیک دارد بسیار کاربردی است. با اینکه کاربری ساده ای دارد؛ کاملا خلاقانه است. شما می توانید با توجه به این نرم افزار در زمینه طراحی گرافیک فوق العاده عمل کنید. می توانید با توجه به طراحی های ایجاد لوگو، پوستر، در تهیه طراحی اسم نیز از این نرم افزار استفاده نمایید.

نرم ‌افزار طراحی گرافیکی

طراحی گرافیکی اسم

در نرم ­افزارهای طراحی اسم دو مؤلفه اصلی قرار گرفته­ است؛ طراحی فونت نوشتاری اسم و طراحی کادر اسم. با استفاده از پیشنهاد­های آماده فونت و کادر می ­توان چندین طراحی متفاوت برای یک اسم انجام داد. همچنین امکان ایجاد طراحی جدید توسط کاربر فراهم شده ­است. با متصل کردن انواع قلم­ های نوری و کاغذ دیجیتال به سیستم لپتاپ یا کامپیوتر می ­توان طراحی­ های جدید را با ضرافت بیشتر و در کیفیت بهتری ایجاد کرد. ادوب فتوشاپ و کورل در این زمینه کاربرد دارند. برای طراحی اسم بدون نیاز به نرم ­افزار و اپلیکیشن نیز راه­هایی وجود دارد؛ کافی­ست به وب­ سایت­ طراحی ایران تایپیست مراجعه کنید.

 نرم ‌افزار طراحی گرافیکی

نرم افزار طراحی گرافیکی وب سایت

نرم افزار طراحی گرافیکی وب سایت

نرم ­افزار طراحی گرافیکی وب­ سایت برای افرادی که در زمینه طراحی وب­ سایت فعالیت می­ کنند، بسیار کاربردی است. برای طراحی یک وب ­سایت بسته به نوع آن متریال­های متفاوتی لازم است. به عنوان مثال در طراحی یک سایت فروش محصولات چوبی ضمن رعایت طراحی­های یک سایت­ فروش، لازم است فضای سایت دقیقا نشانگر محصولات چوبی باشد. طراحی هر سایت در زمینه گرافیکی نیازمند دانش فنی و هنری است.

به طور مثال نرم­ افزار Adobe XD می ­تواند برای طراحی وب ­سایت و اپلیکیشن­های موبایل مورد استفاده قرار گیرد و نیاز­های گرافیکی یک سایت و اپلیکیشن را برطرف سازد. همچنین Webflow  و Wix نیز در این زمینه پیشرو هستند. سرویس گوگل نیز به طور مجزا یک بخش طراحی وب دارد که استفاده از آن بسیار ساده است.

بنابراین اگر در زمینه طراحی سایت تازه کار هستید و اینکه نمی دانید از کدام نرم افزار جهت طراحی سایت استفاده کنید بهتر است با کارشناسان وب سایت ایران تایپیست در ارتباط باشید تا بتوانید یک برنامه با مهارت لازم را برای طراحی سایت ارائه دهید.

 انتخاب نمودن یک نرم افزار طراحی سایت به هدف بستگی دارد. با توجه به عملکرد سایت می توان نرم افزار طراحی سایت را انتخاب کرد. یعنی اینطور نیست که شما بتوانید یک نرم افزار طراحی سایت را برای تمامی انواع سایت ها استفاده کنید. با توجه به هدف ممکن است حتی برای یک طراحی سایت از بیش از یک نرم افزار استفاده نمایید. بنابراین توصیه می شود انواع مختلف این نرم ‌افزار ها را تست کنید تا بدانید کدام یک از آنها بیشتر به کار شما می آید.

از مهمترین و بهترین ابزارهای طراحی سایت می توان به نرم افزار وردپرس اشاره کرد. این نرم ‌افزار، ترکیبی از قدرت و سهولت و انعطاف پذیری است که برای ساخت و راه اندازی سایت های مبتنی بر محتوا تهیه شده است. می توان گفت تقریباً ۳۵ درصد از اکثر سایت های موجود بر روی این نرم افزار وردپرس اجرا می شوند.

برای شروع کار می ‌توانید از دو گزینه اقدام به دانلود وردپرس نمایید. دانلود وردپرس نسخه انگلیسی و دانلود وردپرس نسخه فارسی.

 تنها کاری که شما بعد از اینکه این برنامه ها را دانلود کردید باید انجام بدید این است که از سرویس های میزبانی وب سایت، هاست تهیه نمایید. با توجه به دانلود و نصب وردپرس روی هاست تهیه شده می توانید وب سایت خود را راه اندازی کنید.

نرم افزار طراحی سایت بوت استرپ

این نرم افزار توسط تیم مهندسی توییتر ایجاد شد و در حال حاضر نیز یکی از محبوب ترین های جهان جهت تهیه و ساخت وب سایت های واکنش گرا محسوب می شود که مبتنی بر موبایل می باشند. طراحی سایت واکنش گرا یا ریسپانسیو در واقع یک طراحی سایت است که برای تمامی مرورگرها و دستگاه های کاربران کاملاً مناسب است. به طوری که بتوان با توجه به شرایط، ظاهر سایت تغییر کند. یک کتابخانه رایگان از html  و جاوا اسکریپت  و css  می باشد. از خصوصیات این نرم افزار می توان به نقاط انقطاع واکنشگرا، سیستم شبکه و کتابخانه بزرگ آن اشاره کرد. برای یک سایت، کد نویسی آن را کاملا آسان و سریع می کند.

 نرم ‌افزار طراحی گرافیکی

نرم افزار طراحی گرافیکی سه بعدی

نرم افزار طراحی گرافیکی سه بعدی

این نوع نرم ­افزارها با اتصال به دستگاه­های چاپ سه بعدی یک خروجی مشخص را ارائه­ می­دهند. در تولید محصولات سه ­بعدی، طراحی دقیق و مهندسی فضا ضروری­ است. برای مدل سازی سه بعدی، نیاز به دانش گرافیکی طراحی فضا و اشیا سه بعدی است.

این دانش در ساخت مجموعه عظیمی از نرم ­افزارهای طراحی گرافیکی سه بعدی به کار رفته است و امروزه توسط طراحان سه بعدی استفاده می­شود. به طور مثال در صنعت معماری، دیزاین، دکوراسیون داخلی این نوع نرم افزارها قادر به اندازه گیری محیط مورد نظر و ارائه یک خروجی از طراحی متناسب با ابعاد و ترکیب فضا هستند. به عنوان مثال Blender را می ­توان نام برد.

لیستی از این نرم­ افزارها گردآوری شده است:

  • Unity
  • 3ds Max Design
  •  
  • Creo Parametric
  • Cinema 4D.
  • Intergraph Smart Review
  • Modo

شما قبل از اینکه اقدام به طراحی نمودن کنید باید با توجه به هدف خود نرم افزار را انتخاب نمایید. حالا نوبت انتخاب نرم افزاری است که متناسب با ارائه معماری شما باشد. اگر پیشنهاد شما نرم افزار رایگان ارائه معماری است یا اینکه یک نرم افزار طراحی معماری کاملا حرفه ای و یک نرم افزار معماری سه بعدی برای ویندوز یا مک؛ باید قبل از همه این موارد به سیستم عامل کامپیوتر خودتان هم توجه نمایید. برخی از نرم افزارها بیشتر به تجسم سه بعدی تمرکز دارند. می توان برخی از نرم افزار ها را با نسخه رایگان نیز تهیه کرد.

 شما با توجه به مطالعه این مطلب و دریافت اینکه کدام یک از این نرم افزار ها برای فعالیت طراحی شما کاملا ایده آل است را می توانید؛ انتخاب نمایید.

نرم ‌افزار طراحی گرافیکی

طراحی گرافیکی سه بعدی

از جمله نرم افزار طراحی سه بعدی می توان به ArchiCad اشاره کرد. این نرم افزار طراحی سه بعدی بر پایه معماری کد می باشد که توسط گرافی سافت تهیه شده است. این نرم افزار طراحی، ابزار بسیار مناسب و کامل جهت استفاده معماران می باشد. با توجه به این نرم افزار شما می توانید مدل سازی سه بعدی ساختمان را به راحتی انجام دهید. با این نرم افزار به راحتی تمامی جنبه‌های کار طراحی و مهندسی مدیریت می شود.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

هزینه طراحی گرافیکیطراحی گرافیکیطراحی کاتالوگطراحی لوگوموشن

سوالات متداول

نرم افزارهای فتوشاپ، کانوا، وکتور پیکسل ماتور،گیمپ، دریم ویور، اسکوار اسپیس، فریمور ایکس

  • Revit
  • Cedreo
  • Civil 3D

این نرم ‌افزار طراحی گرافیکی کاملاً در تجسم نمودن سه بعدی پیشرفته است. می توان گفت این نرم افزار به دلیل ذخیره کردن اطلاعات در حجم بالا در زمینه مدل های سه بعدی کاملاً زبانزد است و برای طراحی فضای داخلی طراحی ساختمان ها و حتی مناطق شهری کاملا کاربردی است.

تمامی نرم افزارهای کاربردی طراحی گرافیک شامل: فتوشاپ، ایندیزاین، ایکس دی، طراحی چاپ و طراحی لوگو، طراحی از طریق نرم افزار های اسم، طراحی با نرم افزارهای گرافیکی وب سایت و... آموزش داده می شود.


نویسنده: مهدی فاضلی طراحی گرافیکی تاریخ انتشار: 1402/5/11 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 915 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: برنامه های طراحی گرافیکی اپلیکیشن طراحی گرافیکی نرم ‌افزارهای طراحی گرافیکی سفارش طراحی گرافیکی نرم ‌افزار کاربردی گرافیکی

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :