دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

نحوه ی ویراستاری متن

نویسنده: ساره بیات ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/12/19 ساعت 18:00:00 بازدید: 404 امتیاز 0 از 0 نظر

نحوه ی ویراستاری متن به شکل های مختلفی است. ویراستاری روی هر متنی در سطوح متفاوتی انجام می شود. گاهی متن به ویرایش اساسی تر و تغییرات زیادی نیاز دارد تا به یک متن روان تبدیل شود. گاهی نیز متن با تغییراتی جزئی به یک متن خوب و کامل بدل می شود. بهتر است تشخیص این که متن با چه تغییراتی بهتر می شود به افراد متخصص واگذار شود. در ایران تایپیست به متخصصان و ویراستارانی دسترسی خواهید داشت که می توانند در ارزشمندتر شدن متن به شما کمک کنند.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

نحوه ی ویراستاری متن در واتساپ

نحوه ی ویراستاری متن در نرم افزارهای مختلف و در برنامه های متفاوت ممکن است به کار کاربران بیاید. هر متنی می تواند ویرایش و اصلاح شود. البته همه نسبت به متنی که می نویسند این حساسیت را ندارند. شاید به نظر برسد متن هایی که در اپلیکیشن هایی مثل تلگرام و واتساپ بین کاربران رد و بدل می شود نیازی به اصلاح ندارند. در هر صورت، در زمان نوشتن متن در هر جایی اشتباهات املایی و تایپی به وجود می آید. برای اصلاح آنها نیاز به ویرایش متن است. برای اصلاح متن ها در نرم افزارهای گوناگون می توانید از ایران تایپیست کمک بگیرید.

نحوه ی ویراستاری متن در تلگرام خیلی ساده است. یعنی بعد از این که متن برای فرستنده ارسال می شود، امکان اصلاح آن وجود دارد. با کلیک روی متن گزینه ای به عنوان ویرایش یا edit در اختیار کاربر قرار می گیرد. با استفاده از این امکان اصلاح متن به دفعات و در هر زمانی وجود دارد. حتی امکان پاک کردن متن ارسال شده بدون این که اثری از آن بماند نیز وجود دارد. از این لحاظ تلگرام را می توان اپلیکیشن بهتری نسبت به واتساپ دانست.

نحوه ی ویراستاری متن در اپلیکیشن های دیگر هم باید ساده باشد. اما در واتساپ امکان ویرایش متن ارسال شده وجود ندارد. کاربری که متن را فرستاده است تنها 7 دقیقه زمان دارد در صورت تمایل متن را پاک کند. بعد از پاک کردن متن فرستاده شده در واتساپ به کاربری که متن برای او فرستاده شده است اعلام می شود که یک پیام پاک شده است.  

نحوه ی ویراستاری متن که کاربر دریافت کرده است نیز ساده است. گیرنده می تواند متن را کپی و بعد آن را جایگذاری کند. بعد به اصلاح آن مشغول شود. یعنی امکان ویرایش متن ها تنها به این صورت در واتساپ وجود دارد. اما امکان ویرایش متن مانند تلگرام ایجاد نشده است. ممکن است به زودی این امکان برای این برنامه نیز تهیه شود.

اطلاعاتی درباره نحوه ی ویراستاری متن

نحوه ی ویراستاری متن فارسی

نحوه ی ویراستاری متن در ورد چگونه است؟

نحوه ی ویراستاری متن در ورد دشوار نیست. در ایران تایپیست متخصصانی هستند که می توانند متن تایپ شده در ورد را ویراستاری کنند. از آنجا که ورد یک نرم افزار متنی است، امکانات خوبی برای ویرایش متن در آن وجود دارد. مثل این که برای پیدا کردن یک کلمه در متن می تواند از گزینه جست و جو یا find استفاده کرد. حتی برای جایگزین کردن یک کلمه با کلمه دیگر هم می توان از گزینه find & replace استفاده کرد.

یادگیری نحوه ی ویراستاری متن در نرم افزاری مثل ورد برای ویراستارها لازم است. امروزه بیشتر متن ها در این نرم افزار تایپ و صفحه آرایی می شوند و هر ویراستاری باید کار با آن را یاد بگیرد. زیرا ویرایش در ورد بر سرعت کار ویرایش افزوده است. همچنین، موجب شده است که ویراستاری در مراحل کمتر و در زمان کمتری انجام شود. وقتی ویرایش روی کاغذ انجام می شد، مراحل کار به دلیل حساسیت زیاد کار بیشتر بود. اما در حال حاضر نرم افزار ورد موجب شده است که این مراحل کمتر شوند.

نحوه ی ویراستاری متن در نرم افزار ایندیزاین هم کار سختی نیست. گاهی لازم می شود که ویراستار متن صفحه آرایی شده در این نرم افزار را ویرایش کند. آگاهی از امکانات این نرم افزار کمک می کند که او راحت تر بتواند کار را پیش ببرد. مهم نیست که متن در چه نرم افزاری باشد، مهم این است که ویراستار بتواند همه اصلاحات ضروری را روی متن انجام دهد.  

نحوه ی ویراستاری متن در ورد کار را برای ویراستارها ساده تر هم کرده است. مؤلف یا مترجمی که متن را در ورد تایپ می کند، کار ویرایش را آسان تر می کند. زیرا مرحله نمونه خوانی را حذف می کند. دیگر نیازی به مقابله متن با دستنویس نیست. دستنویسی که گاهی به دلیل شلوغ یا خوانا نبودن وقت زیادی را از ویراستار می گرفت. در حال حاضر، پایان نامه ها و کتاب ها و مجله ها و مقاله های تایپ شده در ورد به راحتی قابل ویرایش شده اند. متن در کمترین زمان ممکن ویرایش و به سفارش دهنده تحویل داده می شود.   

اطلاعاتی درباره نحوه ی ویراستاری متن

نحوه ی ویراستاری متن در ورد


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

نحوه ی ویراستاری متن فارسی در ایران تایپیست

نحوه ی ویراستاری متن در ایران تایپیست و ثبت سفارش ویرایش در این وب سایت به سادگی انجام شدنی است. در اولین مرحله سفارش دهنده باید در این وب سایت ثبت نام کند. برای ثبت نام باید اطلاعات ساده ای در سایت وارد شود. بعد از آن نوبت به ثبت سفارش می رسد. برای ثبت سفارش ویراستاری اطلاعات مربوط به فایل باید دقیق وارد شود. سفارش دهنده باید درباره این که چه نوع ویرایشی روی متن انجام شود نیز تصمیم بگیرد.

نحوه ی ویراستاری متن در این مجموعه در سطوح مختلف انجام می گیرد. ویرایش به شکل های فنی و صوری، زبانی و محتوایی بر روی متن های مختلف انجام می شود. ویرایش فنی نسبت به ویرایش های دیگر سطحی تر است. در این نوع ویرایش اشتباهات تایپی و املایی، پاراگراف بندی و نشانه گذاری در متن انجام می شود. هر نوع تغییری که به ظاهر متن مربوط باشد در این نوع ویرایش باید پیاده شود.

در نحوه ی ویراستاری متن به صورت زبانی نیز تغییرات زیادی روی متن انجام می شود. تغییراتی که بر اساس دستورات زبان فارسی روی متن باید پیدا و اصلاح شوند. چنین اصلاحاتی به طور قطع بر ارزش ادبی متن اضافه خواهند کرد. برای ویرایش زبانی نیاز است که ویراستار اصول و قواعد این نوع ویرایش را آموخته باشد. برای تعیین این که چه نوع ویرایشی روی متن انجام شود می توانید از متخصصان مجموعه مشاوره بگیرید.

نحوه ی ویراستاری متن برای ویرایش محتوایی نیز متفاوت است. در این نوع ویرایش عمیق ترین اصلاحات روی متن انجام می گیرد. کسی می تواند متن را ویرایش محتوایی بکند که بر موضوع متن کاملاً تسلط داشته باشد. این ویرایش از ویرایش های دیگر ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشد. برای آن هم هزینه بیشتری باید پرداخت شود. ویرایش محتوایی متن های تخصصی کار ساده ای نیست و نباید به هر کسی واگذار شود. یک ویرایش غیر حرفه ای می تواند خسارت های جبران ناپذیری را به سفارش دهنده وارد کند. برای ویرایش تخصصی فقط باید به سراغ افراد متخصص رفت.  

اطلاعاتی درباره نحوه ی ویراستاری متن

نحوه ی ویراستاری متن پایان نامه

نحوه ی ویراستاری متن پایان نامه

نحوه ی ویراستاری متن پایان نامه و کتاب و مجله و مقاله در ایران تایپیست با در نظر گرفتن اولویت هر کدام از این متون انجام می شود. هر متنی اولویت خود را برای ویرایش دارد. مثلاً متن یک مقاله از نظر موارد خاصی باید ویرایش شود که از نظر مجله پذیرنده اهمیت دارد. اولویت متن کتاب نیز با پایان نامه متفاوت است. پایان نامه و نحوه ویرایش متن آن نیز با در نظر گرفتن اولویت هایی که دانشگاه در نظر گرفته است باید انجام شود.

نحوه ی ویراستاری متن در هر قالبی که باشد در نهایت باید بر اساس اصول و قواعد ویرایش انجام گیرد. ویراستارها پیش از این که به کار مشغول شوند، یک دوره آموزش ویراستاری عمومی و پایه می گذرانند. در این دوره اصول و قواعد اولیه به آنها آموزش داده خواهد شد. بعد از هر ویراستاری می تواند با توجه به توانایی هایی که دارد در یک زمینه تجربه کند. ویراستاری که کتاب ویرایش می کند، در این حوزه تجربه کسب می کند. و ویراستاری که پایان نامه ویرایش می کند، بعد از مدتی با اصول آن به خوبی آشنا می شود.  

نحوه ی ویراستاری متن را ویراستار می تواند بعد از کسب تجربه و مهارت کافی تعیین کند. ویراستارهایی که پایان نامه را ویرایش می کنند با مسائل مهمی که در این متون اهمیت دارد آشنایی پیدا می کنند. آنها می دانند که اشتباهات تایپی و املایی در درجه اهمیت هستند. همچنین، درباره اهمیت پاراگراف بندی و نشانه گذاری در پایان نامه نیز اطلاعات خوبی دارند.  

نحوه ی ویراستاری متن با توجه به اولویت های آن تعیین می شود. یک پایان نامه رشته زبان و ادبیات فارسی باید از هر نوع اشتباه زبانی نیز عاری باشد. به همین دلیل برای ویرایش زبانی آن باید زمان گذاشته شود. پایان نامه یک دانشجوی آمار که با اعداد و ارقام سر و کار دارد، نیاز به ویرایش از نوع خاص خود دارد. برای این که بدانید چه تغییراتی در متن شما اتفاق می افتد، می توانید از ویراستار بخواهید که تغییرات را های لایت کند یا با ترک چنج روشن اصلاحات را شروع کند.

اطلاعاتی درباره نحوه ی ویراستاری متن

ویرایش متن پایان نامه

نحوه ی ویراستاری و ویرایش متن پایان نامه

نحوه ی ویراستاری متن پایان نامه و کتاب در ایران تایپیست را ویراستار می تواند تعیین کند. ویرایش اصول و قواعد خاص خود را دارد. تنها ویراستاران با تجربه و ماهر هستند که به خوبی می توانند همه این اصول را در متن پیاده کنند. گاهی یک ویراستار بی تجربه می تواند با تغییرات نابجا به متن آسیب بزند. تغییراتی که به جای بهتر کردن متن، معنای جملات را عوض کند.  

نحوه ی ویراستاری متن در هر سطحی که باشد روی پایان نامه قابل انجام است. پایان نامه می تواند به هر نوع ویرایشی نیاز داشته باشد. اولین ویرایشی که به طور معمول برای پایان نامه ها پیشنهاد می شود، ویرایش فنی و صوری است. در این نوع ویرایش حتی ویراستار می تواند در فصل بندی و بخش بندی پایان نامه نیز مؤثر باشد. برای شماره بندی جدول ها و تصاویر و نمودارها می تواند به دانشجو نامه کمک کند. پانوشت های متن را مرتب کند و سرصفحه ها را مطابق با خواست دانشگاه انجام دهد.  

نحوه ی ویراستاری متن برای پایان نامه می تواند به ویرایش فنی محدود نباشد. گاهی لازم است که پایان نامه ویرایش زبانی نیز بشود. ویرایشی که جملات را بر اساس قواعد دستور زبان فارسی اصلاح می کند. این اصلاحات در بسیاری موارد برای متن ضروری هستند. گاهی طولانی شدن جملات منجر به نامفهوم شدن آنها شده است. شکستن آنها و کوتاه کردنشان می تواند متن را برای مخاطب قابل فهم کند.  

نحوه ی ویراستاری متن برای پایان نامه در سطح محتوایی هم انجام می شود. تنها افرادی این نوع ویرایش را انجام می دهند که بر موضوع متن تسلط کافی را داشته باشند. در این نوع ویرایش اگر متن نیاز به اصلاح محتوایی داشته باشد، حتماً بر روی جملات اعمال خواهد شد. هر نوع تغییری از نظر محتوا با نظارت خود دانشجو انجام خواهد شد. کسانی که در ایران تایپیست فعالیت  می کنند خود دانشجو هستند و با محدودیت ها و حساسیت های پایان نامه به خوبی آشنایی دارند.  

نحوه ی ویراستاری متن

نحوه ی ویراستاری متن


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

ویراستاریویرایش فنیویراستاری قرارداد با انتشاراتهزینه ویرایش فنی

سوالات متداول

بله. شما به عنوان یک سفارش دهنده می توانید در انتخاب نوع ویرایش تصمیم گیرنده باشید. اما بهتر است در این کار از متخصصان نیز کمک بگیرید.

ویرایش اصول و قواعدی دارد که ویراستاران موظف اند متن را بر اساس آنها تصحیح کنند.

در این مرکز ویرایش در سطوح مختلف فنی و صوری و زبانی و محتوایی انجام می شود.

بله. ویراستارهای زیادی با این مرکز همکاری می کنند که در میان آنها افرادی با تخصص های مختلف را می توان یافت.


نویسنده: ساره بیات ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/12/19 ساعت 18:00:00 تعداد بازدید: 404 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: متد ویراستاری متن سفارش ویراستاری متن روش ویراستاری متن طریقه ویراستاری متن اصول ویراستاری متن

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :