جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

منظور از ویراستاری نشریه چیست؟

نویسنده: دانیال فرهادی ویراستاری تاریخ انتشار: 1400/10/23 ساعت 11:00:00 بازدید: 789 امتیاز 0 از 0 نظر

ویراستاری نشریه و مقاله های آن کاری زمان بر و در مواردی خسته کننده است. وقتی یک مقاله برای یک نشریه ارسال می شود، مدیر بخش ویراستاری آن را از لحاظ مختلف بررسی می کند. اگر موضوع مقاله با نشریه آنها سازگاری و هماهنگی داشته باشد، می تواند آن را برای چاپ بپذیرد. یکی از مسائل مهم در نوشتن مقاله رعایت فرمت آن نشریه است.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

اگر مقاله موضوعی جالب و غیر تکراری داشته باشد، می تواند برای چاپ انتخاب شود. هر دانشجو و محققی می تواند پیش از اینکه مقاله اش را برای نشریه ها بفرستد، ویراستاری نشریه را ببیند. حتی می تواند ویراستاری را به غیر از افراد نشریه بسپارد تا از هر نظر متن برای چاپ آماده باشد. ویرایش در چند مرحله انجام می شود. ویرایش فنی خود به تنهایی شامل کارهای مختلفی می شود. در ایران تایپیست این نوع ویراستاری شامل تصحیح رسم الخط، نشانه گذاری و نقطه گذاری، پاراگراف بندی، بررسی ارجاعات در متن و پانوشت ها و تنظیم جدول ها و نمودارها و یکدست کردن متن می شود. ویرایش در سطوح محتوایی و علمی و زبانی و ساختاری نیز برای برخی از مقاله ها نیاز است. 

ویراستاری نشریه در چنین مرکزی به افرادی سپرده می شود که خود متخصص همان رشته هستند. در واقع، یک مقاله با موضوع محیط زیست به ویراستاری واسپاری می شود که خود در این زمینه تحصیل کرده است و با اصطلاحات آن آشنایی کامل دارد. همین مسئله موجب می شود که افراد بتوانند ویراستاری علمی و محتوایی خود را نیز به این افراد واگذار کنند. یعنی زمانی که مقاله را برای چاپ ارسال می کنند خیالشان از هر لحاظ راحت خواهد بود، حتی از نظر داشتن مشکلات محتوایی که مهم ترین مسئله در نوشتن یک مقاله است. اگر قرار باشد ویراستاری مقاله را نیز به نشریه بسپارد، ممکن است این کار مشمول زمان طولانی تری شود و کار را به عقب بیندازد. در صورتی که برای ویراستاری نشریه عجله دارید، بهتر است خودتان آستین بزنید و ویراستار مناسب مقاله خود را پیدا کنید تا روند کار تندتر شود.   

منظور از ویراستاری نشریه چیست؟

ویراستاری نشریه


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

ویراستاریهزینه ویراستاریویرایش فنیهزینه ویرایش فنی

سوالات متداول

به طور معمول این افراد کسانی هستند که خود دانش آموخته دانشگاه ها هستند و مقاله هایی که به آنها سپرده می شود همگی در ارتباط به رشته و مقطع تحصیلی آنها است.

هر آن چه به ظاهر مقاله مربوط می شود باید در ویراستاری صوری انجام می گیرد که شامل نشانه گذاری، یکسان سازی متن، مرتب کردن جدول ها و نمودارها و گرفتن نیم فاصله ها می شود.

بله. در این مجموعه حتماً افرادی هستند که می توانند از نظر علمی محتوای مقاله شما را ویرایش کنند. 

بله. افراد متخصصی که در این مرکز مشغول به کار هستند ویراستاران با تجربه ای هستند که علاوه بر ویراستاری کتاب و پایان نامه ویراستاری مقاله برای نشریه هم انجام می دهند. 


نویسنده: دانیال فرهادی ویراستاری تاریخ انتشار: 1400/10/23 ساعت 11:00:00 تعداد بازدید: 789 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: سفارش ویراستاری نشریه ویراستاری نشریه علمی ویراستاری نشریه آموزشی ویراستاری نشریه هنری ویراستاری نشریه ورزشی

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :