شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

مقصود از بازنویسی متن به زبان ساده

نویسنده: نیما رفیعی بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/5/18 ساعت 20:00:00 بازدید: 403 امتیاز 5 از 1 نظر

بازنویسی انواع مختلفی دارد که یکی از آنها بازنویسی به زبان ساده است. در این نوع از بازنویسی از انواع  و اقسام تکنیک‌های پارافریز و بازنویسی استفاده می‌شود تا متن اصلی مورد نظر با زبان و گفتاری ساده خلق شود. بازنویسی به زبان ساده زمانی کاربرد دارد که قرار است مطلبی پیچیده را برای قشر خاصی از افراد و اشخاص ارائه دهیم. برای مثال اگر متنی پیچیده و تخصصی را که‌‌‌‌ در مورد مبحث " فیزیک کوانتوم " نگارش شده است را در اختیار افراد 18 ساله و یا کمتر قرار دهیم، ممکن است در درک آنچه مقاله قصد دارد القا کند مشکل ایجاد شود. این نقطه دقیقا همان لحظه‌ای است که فن بازنویسی به زبان ساده پا پیش می‌گذارد. از مهم‌ترین مواردی که در بازنویسی به زبان ساده حائز اهمیت است حفظ اصالت متن و محتوای مقاله اصلی است. به عبارتی دیگر شخص نویسنده همچنان که قصد دارد مقاله را با زبان ساده و شیوا بازنویسی کند می‌بایستی خط فکری نویسنده منبع اصلی را نیز دنبال کند. دور شدن متن بازنویسی شده از متن اصلی می‌تواند باعث انتقال اطلاعات غلط و یا بی‌اساس شود.

مقصود از بازنویسی متن به زبان ساده 

بازنویسی به زبان ساده

 

برای آنکه بتوان بازنویسی متن به زبان ساده را به نحو احسنت انجام داد می‌بایستی از 3 تکنیک فوق سری پیروی کرد که این قوانین عبارت است از:

  1. جدا کردن اطلاعات از یکدیگر و دسته بندی آنها
  2. برجسته سازی کلمات، لغات و مفاهیم پایه
  3. اتصال مجدد مفاهیم، اطلاعات، جملات یکدیگر با استفاده از جملات جدید

مجموعه بزرگ ایران تایپیست از سری مجموعه های فعال و بروز در زمینه ی بازنویسی به زبان ساده است. ایران تایپیست از افراد مجرب و ماهر در این زمینه بهره می‌برد و استاندارترین بازنویسی‌ها را به شخص مشتری ارائه می‌دهد. ایجاد یک تیم فنی و مجرب در زمینه بازنویسی دقیقا همان موفقیتی است که ایران تایپیست از آن دم می‌زند!

سوالات متداول

هزینه بازنویسی به زبان ساده بستگی به متن مبدا و منبع اصلی دارد. میزان تخصصی بودن، مقدار بازنویسی و درصد بازنویسی درخواست شده همه در محاسبه هزینه بازنویسی به زبان ساده دخیل اند.

مدت زمانی که برای بازنویسی به زبان ساده صرف می‌شود به متن اصلی بستگی دارد. برای مثال برای بازنویسی متون تخصصی زمان بیشتری نسبت به بازنویسی متون عمومی صرف می شود.

بله. اشخاص تازه کار و آماتور قادر هستند با مراجعه به سایت ایران تایپیست و مطالعه مطالبی که در همین باب جمع‌آوری شده اند فن بازنویسی خود را تقویت کرده و پرورش دهند.

تنها راهی که برای تقویت فن بازنویسی به زبان ساده وجود دارد تمرین و تکرار است. تمرین و تکرار مهارت بازنویسی به زبان ساده در کنار مطالعه تکنیک‌های بازنویسی در کمترین زمان ممکن شما را به یک فرد خبره در این زمینه مبدل خواهد‌کرد.


نویسنده: نیما رفیعی بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/5/18 ساعت 20:00:00 تعداد بازدید: 403 امتیاز 5 از 1 نظر

کلمات کلیدی: بازنویسی آنلاین بازنویسی تخصصی قانون بازنویسی بازنویسی متون علمی بازنویسی متن

دیدگاه کاربران

نسترن پوررضا | 1400-7-20 ساعت 09:52:49 امتیاز :

خدایی تیمتون توی بازنویسی خیلی تسلط داره. کارتون حرف نداشت

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :