جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

فونت تایپ کتاب

نویسنده: سهیل آریانپور تایپ متن تاریخ انتشار: 1400/6/21 ساعت 12:16:57 بازدید: 15431 امتیاز 4 از 2 نظر

فونت تایپ کتاب یکی از مسائل بسیار مهم و حائز اهمیت در صفحه آرایی کتاب های مورد نظر می باشد که بایستی به آن توجه داشته باشید. چرا که اگر شما فونت مناسبی را برای تایپ کتاب خود در نظر نگرفته باشید؛ طبیعتا ممکن است کتاب شما علی رغم وجود مطالب علمی و آموزنده بسیار پربار در خود باز هم چندان مورد توجه خوانندگان قرار نگیرد.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تایپ کتاب خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

فونت تایپ کتاب

فونت تایپ کتاب

بنابراین بهتر است از وجود فونت های بسیار زیبا و در عین حال استانداردی استفاده کنید که این امکان را به شما می دهد تا بتوانید مطالب درج شده در کتاب خود را به زیباترین حالت ممکن آماده چاپ کنید تا مورد استقبال طیف بیشتری از مردم و خوانندگان کتاب شما واقع گردد. هلدینگ ایران تایپیست و تایپیست های موجود در آن به خوبی به این مسئله واقف هستند که باید از چه فونتی برای چه نوع متنی استفاده کنند تا باعث ترغیب خوانندگان به کتاب مورد نظر گردند.

بهترین فوت برای تایپ کتاب

فونت بی نازنین را برای متون فارسی می توان بهترین فونت تایپ کتاب در نظر گرفت. هر چند که به غیر از این فونت، فونت های بسیار زیاد دیگری وجود دارند که شما می توانید بسته به نوع متن هر یک از این فونت ها را هم به کار بست تا تناسب میان متن و فونت آن به خوبی در نظر گرفته شود. پیش از انتخاب بهترین فونت برای تایپ کتاب باید به این مسئله توجه شود که اصلی ترین خوانندگان این کتاب چه کسانی هستند؟ اگر کتاب داستان برای کودکان می نویسید؛ باید از یک سری فونت استفاده کنید که شکل زیبنده تری داشته باشند و کودک را به خواندن آن ها ترغیب کنند و اگر کتاب علمی و آموزشی می نویسید که خوانندگان آن را جامعه علمی به خود اختصاص داده اند؛ بهتر است از یک فونت استاندارد متون علمی استفاده کنید که مورد استقبال عموم مردم است. بنابراین با توجه به خوانندگان کتاب مورد نظر انتخاب بهترین فونت برای تایپ کتاب متغیر است.

فونت تایپ کتاب

اندازه فونت کتاب برای تایپ

اندازه فونت کتاب برای تایپ زیرنویس

اندازه فونت نیز علاوه بر فونت تایپ کتاب از جمله مسائل حائز اهمیتی است که بایستی به آن توجه داشته باشید. اگر به کتاب های داستان نگاه کرده باشید؛ معمولا اندازه فونت آن ها را بسیار بزرگ تر از حد واقع در نظر می گیرند. این در حالی است  که اندازه فونت استاندارد متون علمی و عمومی 13 یا 14 با فونت بی نازنین است که معمولا در غالب کتاب های مختلف از این فونت و اندازه استاندارد استفاده می شود. برای تایپ پاورقی و زیر نویس نیز اندازه 9 یا 10 را انتخاب می کنند. اما در عین حال باید به کتاب و خوانندگان آن هم توجه شود تا در نهایت با در نظر گرفتن تمامی جوانب ممکن بتوان بهترین و مناسب ترین اندازه فونت را برای کتاب های مختلف در نظر گرفت.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تایپ کتاب خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

اندازه فونت برای تایپ زیر جداول و اشکال کتاب

اندازه فونت تایپ کتاب به طور کلی ممکن است با توجه به بخش های مختلف آن متغیر باشد. اما طبیعتا اندازه فونت برای تایپ عبارات زیر جداول و اشکال مختلف درج  شده در کتاب کوچک تر از اندازه فونت عبارت های اصلی در دل متن است. به این صورت که معمولا متن اصلی را با اندازه 14 به نگارش درمی آورند و متن زیر جداول و اشکال کتاب را در اندازه 10 می نویسند. هر چند که ممکن است این اندازه ها یک درجه کمتر یا بیشتر هم شود. ولی به طور معمول در اندازه 9 یا 10 زیر جدول ها و شکل های مختلف را تایپ می کنند تا شکل استاندارد و طبیعی خود را بتواند حفظ کند.

استاندار فونت برای تایپ کتاب های عربی

فونت تایپ کتاب های عربی با توجه به زبان عربی و تفاوت نگارش آن با زبان فارسی متفاوت است. چرا که نمی توان از فونت بی نازنین برای متن های عربی همانند فارسی استفاده کرد که عمده ترین مشکل آن تایپ نکردن «تاء گرد» است که به صورت «ة» تایپ می شود که مسلما درست نیست. هر چند که فاکتورهای بسیار زیاد دیگری وجود دارد تا شما از فونت های دیگری برای متون عربی استفاده کنید. یکی از فونت های جذاب و بسیار زیبا برای متن های عربی، فونت «القرآن الکریم» می باشد که شما می توانید با دانلود این فونت به جذابیت های زبان شیرین عربی بیفزایید و عبارت های عربی را به شکل زیبنده تری تایپ کنید تا ضمن زیبا نوشتن، بتوانید اصول تایپ متن عربی را نیز به درستی مدنظر قرار داده باشید. علاوه بر این فونت، فونت های بسیار زیاد دیگری وجود دارد که هر کدام از آن ها را در جایگاه خود مورد استفاده قرار می دهند.

فونت تایپ کتاب

دانلود فونت های مختلف برای کتاب های مختلف

فونت را  برای تایپ کتاب از کجا تهیه کنیم؟

شما به راحتی می توانید فونت تایپ کتاب را – در صورت نداشتن آن ها به صورت پیش فرض در برنامه ورد خود- دانلود کنید. با یک سرچ ساده شما می توانید هر نوع فونتی را که مورد علاقه و پسند شماست؛ دانلود کنید و به خوبی از وجود آن ها برای تایپ کتب مختلف استفاده به عمل آورید. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در صورت سپردن تایپ کتاب خود به دست تایپیست های گروه ایران تایپیست، آن ها بر حسب تجربه و تخصص بالای خود به خوبی می دانند که برای کتاب های مورد نظر باید از چه فونتی استفاده کنند و تمامی این فونت ها را در برنامه ورد خود دارند تا در مواقع لزوم به خوبی از وجود آن ها استفاده کنند.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تایپ کتاب خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

تایپ کتابصفحه آرایی کتابسوالات متداول چاپ کتابطراحی جلد کتاب

سوالات متداول

بله؛ هر کتابی فونت خاص خود را دارد. هر چند که به طور کلی فونت تایپ کتاب به صورت استاندارد بی نازنین تعریف شده است. ولی با هر متنی ممکن است از فونت مناسب آن استفاده کرد. 

بهترین فونت تایپ کتاب، بی نازنین است که اندازه استاندارد آن هم 14 است.

بله، فونت تایپ کتاب های عربی معمولا القرآن الکریم است و با توجه به نوع نوشتار آن ها با فارسی متفاوت است.

هلدینگ ایران تایپیست به خوبی بهترین فونت تایپ کتاب را برای کتاب های مختلف در نظر می گیرد. 


نویسنده: سهیل آریانپور تایپ متن تاریخ انتشار: 1400/6/21 ساعت 12:16:57 تعداد بازدید: 15431 امتیاز 4 از 2 نظر

کلمات کلیدی: فونت مناسب تایپ کتاب اندازه فونت تایپ کتاب نوع فونت تایپ کتاب فونت تایپ فارسی کتاب فونت استاندارد تایپ کتاب

دیدگاه کاربران

علی | 1400-9-2 ساعت 15:43:58 امتیاز :

من میخوام کتابی بنویسم که اشعار آلبوم گوزن سورنا به همراه تحلیل و معنی با عکس های کاور آهنگ های آلبوم باشه بنظرتون فونت و اندازه های مناسب برای این کار چیست

علی | 1400-9-2 ساعت 15:43:28 امتیاز :

من میخوام کتابی بنویسم که اشعار آلبوم گوزن سورنا به همراه تحلیل و معنی با عکس های کاور آهنگ های آلبوم باشه بنظرتون فونت و اندازه های مناسب برای این کار چیست

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :