سه شنبه ۰۱ خرداد ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

طراحی گرافیکی پوستر

نویسنده: شیرین کرم خانی طراحی گرافیکی تاریخ انتشار: 1402/1/22 ساعت 09:00:00 بازدید: 1920 امتیاز 0 از 0 نظر

از قرن نوزدهم، پوستر یکی از اولین اشکال ارتباط تصویری بوده است. یک پوستر با تصاویر هوشمندانه می تواند معنای یک کتاب، رویداد، نمایشگاه یا فیلم را در چند ثانیه به تصویر بکشد. در گذشته پوسترها یک رسانه رایج برای انتقال اطلاعات به مخاطبان هدف بودند. در سال های اخیر، پوسترها به یک استراتژی بازاریابی موثر برای جلب توجه مردم در رویدادهای تجاری تبدیل شده اند. پوسترها را می توان هم به صورت عمودی و هم افقی طراحی کرد، اما اکثر آنها به صورت عمودی طراحی می شوند.

پوسترها از عکس ها و رنگ بندی های ویژه با توجه به موضوع طرح پوستر مانند رنگ، شرح و متن نوشته شده به همراه سن و گروه مورد هدف تشکیل می شوند. البته تصاویر گرافیکی پوستر باید از فاصله دور مخاطب را جذب کند و زمانی که مخاطب نزدیکتر شد، اگر متن و نوشته پوستر در طراحی خلاقیت داشته باشد، اطلاعات لازم را ارائه می دهد. در ادامه همه چیز در مورد طراحی گرافیکی پوستر را با هم مرور خواهیم کرد. برای این کار ابتدا می بایست با معنی و تاثیر پوستر در دنیای تبلیغات آشنا شوید.

طراحی گرافیکی پوستر

طراحی گرافیکی پوستر


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

اهمیت طراحی گرافیکی پوستر

یکی از رایج ترین نمونه های ابزار بازاریابی که توسط کسب و کارهای مختلف استفاده می شود، طراحی گرافیکی پوستر به صورت حرفه ای است. هزینه پوستر بسته به اندازه، ابعاد، طراحی و زمان مورد نیاز برای طراحی گرافیکی متفاوت است. پوسترها برای تبلیغ موقت یک ایده، محصول یا رویداد طراحی شده و در معرض دید عموم قرار می گیرند. طراحی پوستر تبلیغاتی باید از نظر بصری جذاب باشد و توجه مخاطب را به خود جلب کند. وقتی پوسترها رنگ و لوگوی شرکت شما را نمایش می دهند، مشتریان، شرکت شما را راحت تر تشخیص می دهند.

اهمیت طراحی گرافیکی پوستر در تبلیغات نسبت به بیلبورد بیشتر است. در واقع تفاوت اصلی پوستر با بیلبورد در این است که بر خلاف بیلبورد، طراحی پوستر با جزئیات است.  از آنجایی که پوسترها جلب توجه می کنند، به مکان های مختلفی که می توانید پوسترها را قرار دهید فکر کنید. نزدیک به چراغ های قرمز با ترافیک سنگین یا گذرگاه های عابر پیاده شلوغ بهترین مکان برای نصب پوسترها هستند.

 امروزه بیشتر ارتباطات روزانه ما به تبلیغات عمومی و فعال در زندگی، تبلیغات سفر و توسعه ارتباطات، خدمات و کالاها و تبلیغات تماس، هشدار، پیشگیری وابسته هستند.  بنابراین، اکثر مردم این تبلیغات را در طول روز می بینند. پوستر بخش‌های زیادی دارد و می‌تواند زمان بیشتری را برای مخاطبان بگیرد. پوسترها نباید مانند چاپ کارت ویزیت، عکسی مستقیم از نام تجاری و لوگوی شما باشند.

طراحی گرافیکی پوستر

اهمیت طراحی گرافیکی پوستر

طراحی گرافیکی پوستر تبلیغاتی

تصاویر تنها زبان مشترک دنیا هستند و هوش و تنوع می تواند تفاوت بین یک پوستر بد و یک پوستر ماندگار را تشخیص دهد. پوسترها بیشتر از سایر تبلیغات چاپی دیده می شوند، زیرا می توانند آگاهی از برند، محصولات و خدمات را افزایش داده و کمک موثری به فرآیند برندسازی کند.

طراحی گرافیکی پوستر در قالب اجتماعی مشکلات را به روش های مختلف نشان می دهد و قسمتی از مسائل متنوع مانند محیط زیست، مشکلات اجتماعی و سیاسی را از طریق ایده های کنایی بیان می کند. استفاده از پوستر مشابه استفاده از بنرهای تبلیغاتی است. پوسترها را با توجه به کاربردشان، در مسیرهای رفت و آمد و مکان هایی با ترافیک شلوغ نصب می کنند. مکان هایی مانند رستوران ها، سینماها، مغازه ها و نمایشگاه ها بهترین محل برای نصب پوستر تبلیغاتی است.

طراحی گرافیکی پوستر تبلیغاتی در رونق کسب و کار شما اهمیت بسزایی دارد.  روزنامه و مجلات، بروشورها و پوسترها بیش از سایر روش های تبلیغاتی، جنبه عمومی دارند. پوسترها مانند سایر تبلیغات محیطی، ثابت و غیر قابل حمل هستند. بنابراین می بایست در طراحی آنها دقت بیشتری داشته باشیم و ظرافت طراحی را افزایش دهیم.

طراحی گرافیکی پوستر

طراحی گرافیگی پوستر تبلیغاتی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

نرم افزارهای تخصصی طراحی گرافیکی پوستر

اگرچه ابزارهای زیادی برای طراحی گرافیکی پوستر یا سایر موارد تبلیغاتی وجود دارد، اما در این مقاله بهترین نرم افزارهای تخصصی طراحی گرافیکی پوستر را به شما معرفی می کنیم.

  1. نرم افزار فتوشاپ

نرم افزار فتوشاپ (PS) بهترین و شناخته ترین برنامه برای طراحی لوگو و پوستر است و انجام آن به صورت حرفه ای ضروری است. فتوشاپ به عنوان بهترین نرم افزار طراحی تبلیغات شناخته می شود، دارای فیلترهای عصبی هوش مصنوعی، جایگزینی آب و هوا در عکس ها و هماهنگ سازی از پیش تعیین شده است. ابزار قلم، وکتور صورت، ابزار به‌روزرسانی، اشیاء هوشمند، گزینه‌های ویرایش، اشتراک‌گذاری و غیره در این نرم افزار وجود دارد.

  1. نرم افزار پوستر میکر Poster Maker

اپلیکیشن پوستر میکر یا پوستر ساز تمامی امکاناتی را دارد که برای ایجاد یک طرح تبلیغاتی مناسب نیاز دارید. در پوسترهای از پیش طراحی شده می توانید تصویر مورد نظر را به دلخواه شخصی سازی کنید. می توانید فونت، رنگ، پس زمینه و غیره را تغییر دهید. اگر می خواهید یک پوستر جدید در این اپلیکیشن ایجاد کنید، تنظیمات و گزینه های زیادی دارید.

  1. نرم افزار ادوبی اسپارک

نرم افزار Adobe Spark توسط شرکت Adobe که پیشرو در توسعه نرم افزارها و ابزارهای اضافی برای ایجاد تصاویر، ویرایش عکس و فیلم است، توسعه یافته است. این برنامه قابل استفاده در موبایل های دسکتاپ و اندروید است. البته می توانید از نسخه پریمیوم (باید پول پرداخت کنید) و امکانات ویژه آن بهره مند شوید، اما نسخه رایگان نیز دارای ویژگی های ویژه ای برای شروع است و این کار را آسان می کند.

  1. نرم افزار Snapseed

نرم افزار اسنپ سید (Snapseed) یکی دیگر از محصولات شرکت Adobe است که علاوه بر توسعه پوسترهای گرافیکی به ویرایش محتوای عکس و ویدئو نیز می پردازد. بدون شک می توان گفت که دقیق ترین ابزار برای ویرایش عکس های اینستاگرام، نرم افزار  Snapseed است. در طراحی گرافیکی پوستر با این نرم افزار، تمام جزئیات عکس را می توان ویرایش کرد.

  1. نرم افزار ادوبی ایندیزاین

نرم افزار Adobe Indesign متخصص در صنعت طراحی، یک برنامه کامپیوتری نشر رومیزی است که توسط شرکت Adobe توسعه یافته است. این نرم افزار در صنعت نشر و صفحه آرایی کاربرد دارد و نوعی مونتاژ و ترکیب متن و گرافیک در صفحه آرایی است با فرض 3 ساعت کار و تمرین در روز، یادگیری تسلط بر سطح پیشرفته این نرم افزار حدود 2 ماه زمان می برد.

طراحی گرافیکی پوستر

طراحی گرافیکی پوستر با استفاده از نرم افزار

طراحی گرافیکی آنلاین پوستر

برای استفاده از مزایای طراحی گرافیکی آنلاین پوستر در وب سایت، کافی است پس از ورود در هر سایت ثبت نام کنید و یک قالب پیش فرض انتخاب کنید و یا پوستر خود را با استفاده از یک صفحه خالی طراحی کنید. بعد از انتخاب قالب مورد نظر خود می توانید به راحتی از افزودن آیتم های خود استفاده کرده و طراحی گرافیکی پوستر خود را انجام دهید . با استفاده از این سایت های زیر می توانید پوستر مورد نظر خود را بدون نصب نرم افزار طراحی کنید.

  • سایت طراحی گرافیکی پوستر Domingo

شما با دومینگو نیازی به دانش طراحی و دانش نرم افزارهای طراحی گرافیکی مانند فتوشاپ، ایلوستریتور و غیره ندارید. به سادگی با وارد کردن مدارک متن مورد نیاز خود و در چند مرحله طراحی یک پوستر برای کسب و کار دیجیتال خود آماده کنید.

  • سایت آنلاین طراحی گرافیکی پوستر befunky

این سایت خدمات قابل قبولی نیز به ما ارائه می دهد و اولین ویژگی آن این است که نیازی به ثبت نام اولیه ندارید و می توانید بلافاصله طرح مناسبی را برای خود انتخاب کنید.

  • سایت آنلاین طراحی گرافیکی پوستر Fotor

     Fotor ابزار جدیدی است که گزینه های قابل قبولی را برای طراحی پوستر آنلاین به شما ارائه می دهد. پس از ورود به سایت و کلیک بر روی گزینه start می توانید شروع به طراحی پوستر نمایید و طرح خود را شخصی سازی کنید.

  • سایت آنلاین طراحی گرافیکی پوستر Canva

 با ابزار قدرتمند Canva می توانید به راحتی هر طرحی را که می خواهید در چند دقیقه ایجاد و آپلود کنید یکی از ویژگی های حرفه ای این وب سایت طراحی آنلاین پوستر و طراحی لوگو است که طرح های آماده بسیار جذابی دارد. این سایت بیش از چندین هزار الگوی گرافیکی مختلف ارائه می دهد.

  • سایت آنلاین طراحی گرافیکی پوستر Easel

 نرم افزار آنلاین Easel ابزاری ساده است که فرصت های قابل توجهی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. این سایت یک گزینه عالی برای کسانی است که تازه طراحی کرده اند و به دنبال راه هایی برای آسان کردن طراحی هستند و از طرفی خواهان نتیجه نهایی مطلوب هستند.

  • سایت آنلاین طراحی گرافیکی پوستر crello

در وب سایت Crello می توانید یکی از طرح های آماده متعدد را انتخاب کرده و سفارشی سازی را شروع کنید. برای استفاده از امکانات این وب سایت ابتدا باید ثبت نام کرده و سپس از ابزار آن استفاده کنید. این نکته جالب در مورد Crello این است که در این صفحه می توانید فایل ها و طرح های رایگان را با استفاده از فیلترها جستجو کنید.

  • سایت آنلاین طراحی گرافیکی پوستر Postermywall

وب سایت Postermywall به شما امکان طراحی بنرهای گرافیکی را به راحتی می دهد. در Postermywall می توانید از متن، ویدئو و تصاویر زیادی برای پوستر خود استفاده کنید. به علاوه می توانید بسیاری از قالب های از پیش ساخته شده را پیدا کنید و با تغییر آنها پوسترها و بنرهای مورد نظر خود را طراحی کنید.

  • سایت آنلاین طراحی گرافیکی پوستر visme

این سایت قابل اعتماد است و همیشه در بین سایت های برتر برای طراحی گرافیکی پوستر مختلف قرار دارد. پس از ورود و ثبت نام به ویرایشگر این سایت رفته و بر روی گزینه Create your own poster کلیک کنید تا طرح آن سفارشی شود.

طراحی گرافیکی پوستر

طراحی گرافیکی پوستر با استفاده از سایت های آنلاین

طراحی گرافیکی سریع و فوری پوستر

تهیه پوستر سریع و فوری برای تبلیغات برای هر هنرمند و طراح امکان پذیر نیست. اکثر طراحان برای تبدیل یک ایده به یک طرح اجرایی به زمان زیادی نیاز دارند. اما با این حال، مراکز زیادی وجود دارند که خدمات طراحی گرافیکی سریع و فوری پوستر را به متقاضیان ارائه می دهند. اگر برای کسب و کارتان نیاز به طراحی گرافیکی پوستر فوری دارید، بهتر است مراکزی را انتخاب کنید که در این خدمات تخصص دارند. اگر کار با سرعت کم به شما تحویل داده می شود به این معنی نیست که کار از کیفیت پایینی برخوردار است، بلکه به این دلیل است که طراحان گرافیک مجموعه انتخابی شما متخصص هستند و تجربه کافی در این زمینه دارند و می دانند چگونه عناصر را طراحی کنند.

سخن آخر

در دوره ای که بحث های زیادی در مورد طراحی وب سایت و برنامه وجود دارد، هنر طراحی پوستر اغلب یادآور مهمی است. طراحی پوستر باید خلاقانه و موثر باشد تا پیام را به روشی منحصر به فرد به مخاطبان منتقل کند. نرم افزارها و برنامه های طراحی گرافیکی پوستر بسیار و متفاوت وجود دارد که ما در این مقاله به تعدادی از بهترین ها اشاره کردیم. در این مقاله،  همچنین سایت های آنلاین طراحی پوستر را بررسی مورد بحث قرار دادیم و آن‌هایی را که به نظر می‌رسد بهترین عملکرد را دارند با شما به اشتراک گذاشتیم . نکات زیادی در هنگام ایجاد یک پوستر حرفه ای وجود دارد که فقط طراحان حرفه ای می توانند آنها را انجام دهند.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

هزینه طراحی گرافیکیطراحی گرافیکیطراحی کاتالوگطراحی بنر

سوالات متداول

پوسترها تا فرمت A3، یعنی تقریبا 30 در 40 سانتی متر، روی کاغذ گلاسه و در قالب های بزرگتر یعنی تا عرض 1 متر روی کاغذ گلاسه چاپ می شوند.

اکثر این خدمات را به دو دسته اشتراکی و رایگان تقسیم کرده اند. بنابراین، برای استفاده از خدمات بیشتر، باید در آن خدمات ثبت نام کنید.

نحوه‌ی پیکربندی المان های مختلف در کنار هم مهم است. طرح گرافیکی شما در عین زیبایی باید واضح باشد تا خواننده شما بداند از کجا اطلاعات را پیدا کند.

تایپوگرافی باید هدف پوستر را منعکس کند. فونت مناسب را برای مطابقت با موضوع خود انتخاب کنید و سلسله مراتبی از وزن و اندازه فونت را حفظ کنید.


نویسنده: شیرین کرم خانی طراحی گرافیکی تاریخ انتشار: 1402/1/22 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 1920 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: طراحی گرافیکی برای پوستر طراحی پوستر سفارش طراحی گرافیکی پوستر طراحی پوستر تبلیغاتی طراحی آنلاین پوستر

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :