جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

طراحی گرافیکی جلد

نویسنده: بهرام حسینی طراحی گرافیکی تاریخ انتشار: 1402/5/4 ساعت 15:02:17 بازدید: 609 امتیاز 0 از 0 نظر

سوال مهمی که برای همه نویسندگان کتاب، متون و مقالات مطرح می شود، این است که آیا طراحی جلد برای من ضروری است یا خیر؟ طراحی گرافیکی جلد کتاب حرفه ای راهی موثر برای موفقیت شما در فروش کتاب یا مقاله تان است. برای طراحی جلد کتاب خود به زمان و هزینه نیاز دارید و از طراحی آن توسط خودتان یا بقیه خودداری کنید. طراحی جلد کتاب باید در ذات خود آنقدر محکم و زیبا باشد که بتوان آن را به راحتی به عنوان تابلو روی دیوار نصب کرد. هدف اصلی طراحی جلد کتاب بصورت گرافیکی ایجاد شور و نشاط و تشویق مخاطب به خرید کتاب است. این امر در طرح جلد کتاب های کودک و نوجوان و در قالب های دیگر کتاب های داستانی و رمانی، تاریخی و آموزشی جلوه های بسیاری دارد. طراحی جلد کتاب دارای انواع مختلفی است که ممکن است نویسندگان را در انتخاب سردرگم کند. طرح های تصویرسازی کتاب یا تایپوگرافی انحصاری از جمله این طرح ها هستند که از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

برخی از انواع مختلف طراحی گرافیکی عبارتند از:

  • طراحی گرافیکی جلد استاندارد

این نوع طراحی برای افرادی مناسب است که نیاز به طرح های خاصی ندارند و بیشتر به چاپ کتاب خود فکر می کنند. طراحی مورد نظر این افراد ساده و معمولی است و به طراحی گرافیکی اهمیت نمی دهند.

  • طراحی تایپوگرافی حرفه ای

طراحی تایپوگرافی یک نوع طراحی بصری فونت جذاب است که در کتاب های شعر بیشتر دیده می شود. در این روش کلمات به عناصر بصری جذابی تبدیل می شوند که هر بیننده ای را جذب کتاب می کنند.

  • طراحی گرافیکی تصویرسازی منحصر بفرد

طراحی گرافیکی تصویرسازی یکی از زیرشاخه های هنرهای تجسمی است که به آن اثر خلاق بصری نیز گفته می شود. القاکننده بصری یک مفهوم یا روایت با فرم بصری است که می تواند کتاب داستان، شعر، مقاله و حتی کتاب های تبلیغاتی باشد.

 طراحی گرافیکی جلد

طراحی گرافیکی جلد

از اهمیت طراحی گرافیکی جلد چه میدانید؟

از اهمیت طراحی گرافیکی جلد چه میدانید؟ جلد کتاب از زمان های خیلی دور، بخشی از هویت بصری آن تلقی می شد. شما می توانید از این جلوه های بصری برای جذب مخاطب استفاده کنید و مردم را تشویق به خرید و خواندن کتاب خود کنید. جلد کتاب همراه با طراحی خوب و با کیفیت اولین تضمین  برای خواننده کتاب است.

طراحی گرافیکی جلد می تواند مخاطبان را به سمت کتاب شما جذب کند یا از آن دور کند. طراحی جلد کتاب همچنین می تواند در مورد شخصیت ها و محتوای کتاب در ذهن خواننده تصوراتی ایجاد کند. به دلیل اینکه اصول طراحی در هر نقطه از جهان با نقاط دیگر متفاوت است، اهمیت طراحی جلد کتاب باعث شده که بسته به فرهنگ منحصر به فرد هر منطقه بسیاری از ناشران بزرگ کتاب های مختلف خود را عرضه کنند.

جلد کتاب علاوه بر اینکه یک بیلبورد برای کتاب شما محسوب می شود، همانند پوششی است که توسط آن می توان با سبک و محتوای کتاب رابطه برقرار کرد.

نکته مهم در طراحی جلد کتاب مربوط به جلد پشت کتاب است که به همان اندازه طراحی رویه کتاب مهم و با ارزش است. از جمله عواملی که در اهمیت طراحی جلد کتاب موثر است و طراح باید به آن توجه کند آشنایی با اصول زیبا شناسی در زمینه طراحی جلد کتاب یا مجله و غیره است.

طراحی گرافیکی جلد

اهمیت طراحی گرافیکی جلد کتاب


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

رابطه طراحی گرافیکی جلد کتاب و فروش آن

کیفیت ظاهری کتاب یکی از مهم ترین عوامل برای فروش است. کتاب هایی در فروش موفق هستند که وقتی با طرح جلد مناسب و کیفیت بهتر ارائه شده اند. اگر قصد فروش کتاب خود را دارید، می بایست طرح و محتوایی برای کتاب انتخاب کنید که خوانندگان را متقاعد کند که از خرید یا خواندن کتاب شما به راحتی نگذرند.

طراحی جلد کتاب تاثیر شدیدی بر مشتریان می گذارد و اگر طراح بتواند طراحی جلد کتاب را با حداکثر کیفیت طراحی کند، مخاطبین بیشتری به سمت کتاب شما می آیند. یکی از راه های افزایش فروش در حوزه فرهنگی جلد کتاب است، یعنی جلدها به نویسندگان و ناشران برای افزایش فروش کمک می کند. بیشتر درصد فروش و موفقیت یک کتاب، جلد آن است و در ایران، اکثر افراد هنگام خرید کتاب به جلد، رنگ و براق بودن آن توجه زیادی دارند. رنگ و عنوان جلد کتاب مشتریان را ترغیب به خرید کتاب می کند و یکی از عوامل تاثیر گذار در فروش آن است. برای طراحی گرافیکی جلد کتاب به طراح بگویید که مواردی مانند عنوان کتاب، تصاویر، نام نویسنده، عطف و طبقه بندی را روی جلد رویی و پشت کتاب طراحی کند.

رابطه طراحی گرافیکی جلد کتاب و فروش آناز نکات مهمی است که طراحان گرافیکی می بایست مد نظر قرار دهند.

طراحی گرافیکی جلد

رابطه طرح گرافیکی جلد کتاب و فروش آن

سفارش طراحی گرافیکی جلد کتاب

بعد از انتخاب نوع طرح جلد کتاب خود می‌توانید برای سفارش طراحی جلد کتاب خود اقدام کنید. اگر می خواهید طراحی جلد کتاب را سفارش دهید، می بایست افراد و مراکز طراحی متخصص در این زمینه را پیدا کنید.

 طراح جلد کتاب شخصی است که با هنر طراحی و صفحه آرایی آشنایی دارد و می تواند سفارش طراحی گرافیکی جلد کتاب شما را با بهترین کیفیت انجام دهد.

سفارش پروژه طراحی گرافیکی جلد کتاب توسط طراحانی که با  نرم افزارهای ایلاستراتور و فتوشاپ آشنا هستند، انجام می شود. سفارش برای طراحی جلد رویه یا پشت کتاب می بایست بر اساس حجم و نوع محتوا  باشد. برای این کار سعی کنید قبل از سفارس طراحی با کارشناسان طراح مشورت کنید.

یک طراح خوب و حرفه ای می بایست هنگام سفارش طراحی گرافیکی به نکات زیر توجه کند:

  1. ظاهر جلد کتاب

جلد کتاب از نظر ظاهری بیشتر از سایر اقلام کتاب اهمیت دارد. ممکن است یک کتاب در ظاهر زیبا به نظر برسد اما از نظر مخاطب خسته کننده باشد.

  1. جنس جلد کتاب

بیشتر جلد کتاب ها از جنس پلاستیک است که به آنها جلد پلاستیکی می گویند.

  1. انتخاب طراح و گرافیست حرفه ای

داشتن یک طراح گرافیک حرفه ای که شما را در مسیر طراحی تصاویر هماهنگ با آنچه که قصد دارید به صورت فیزیکی یا مجازی منتشر کنید، راهنمایی می کند، یک مزیت بزرگ است. یک طراح گرافیک با طراحی جلد کتاب کاربر پسند قادر است فروش کتاب شما را به درصدهای بالاتری برساند.

  1. انتخاب موضوع مناسب کتاب

طراحی گرافیکی جلد کتاب مانند یک اثر هنری است. به طوری که بتواند در عرض چند ثانیه به ما بگوید که قرار است چه دنیایی را در درون کتاب کشف کنیم.

  1. طراحی روی جلد کتاب

روی جلد مهمترین قسمت کتاب است و می بایست عنوان کتاب، نام نویسنده یا مترجم، لوگوی انتشارات و سال روی آن طراحی شود.

  1. طراحی پشت جلد کتاب

پشت جلد کتاب بطور معمول به تبلیغات مانند دیگر آثار نویسنده اختصاص دارد. البته ذکر قیمت و خلاصه ای از کتاب نیز در پشت جلد ذکر می شود.

  1. طراحی نقطه عطف کتاب

در قسمت طراحی نقطه عطف کتاب نیز مانند نام کتاب، عنوان کتاب، نام ناشر و تعداد کتاب چاپ شده در کنار طراحی گرافیکی جلد قید می شود. بطور کلی به ازای هر 100 صفحه یک سانتی متر عطف محسوب می شود.

طراحی گرافیکی جلد

سفارش طراحی گرافیکی جلد کتاب

طراحی گرافیکی خلاقانه جلد مجله

طراحی جلد مجله یکی از عوامل موثر در جذب مخاطب است، بنابراین می بایست طوری طراحی شود که توجه افراد را به خود جلب کند.

اگر طراحی گرافیکی جلد مجله بخوبی انجام شود، علاوه بر جذب خواننده برای انتخاب و خرید مجله، موضوع و محتوای اصلی مجله را برای او بیان می کند.

برای طراحی گرافیکی خلاقانه جلد مجله توجه به نکات زیر باعث بالا بردن کیفیت طراحی می شود.

  • برنامه ریزی پیشرفته و اصولی برای طراحی جلد مجله

بطور کلی جلد مجله از جمله عواملی است که طراحی آن به زمان زیادی نیاز دارد. بنابراین باید طراحی جلد مجله به گونه ای باشد که خواننده با یکبار خواندن خواهان مطالعه شماره های بعدی آن شود.

  • توجه به جزئیات طراحی جلد مجله

قبل از اینکه طرح های چاپی در مرحله ارسال نهایی قرار بگیرند، جزئیات ریز را برای هماهنگی بین متن و تصویر با کادرها و فاصله گذاری بررسی کنید.

  • رنگ در طراحی گرافیکی جلد مجله

از مهمترین عواملی که مخاطب را تشویق به خواندن مجله می کند، رنگبندی در طراحی گرافیکی جلد مجله است .ترکیب رنگ ها در طراحی جلد مجله احساسات خواننده را تحت تاثیر قرار می دهد.

  • عنوان برای مجله

بطور معمول عنوان و لوگو مجله در همه شماره ها یکی است و فقط ممکن است با توجه به محتوای مجله رنگ آن تغییر کند. در طراحی خلاقانه جلد مجله می بایست به تایپوگرافی آن دقت شود، عنوان بادی خوانا و مطابق با موضوع اصلی مجله باشد.

  • تصویر اشخاص روی جلد

در طراحی گرافیکی جلد مجله، کاربرد عکس اشخاص روی جلد باعث می شود خوانندگان تمایل بیشتری برای خرید و خواندن مجله پیدا کنند.

  • تناسب و یکپارچگی در طراحی جلد مجله

بطور کلی طرح گرافیکی روی مجله می بایست تناسب خوبی با محتوای اصلی مجله داشته باشد. . بنابراین بهتر است هنگام طراحی جلد مجله، محتوای درون مجله را با عوامل گرافیکی و تجسمی که برای جلد انتخاب کرده اید، مطابقت دهید.

  • چاپ جلد مجله

نوع و جنس کاغذی که برای نوشتن مجله استفاده می شود، می تواند در کیفیت و مرغوبیت طراحی روی جلد مجله موثر باشد. اگر برای چاپ مجله از کاغذ بی کیفیت استفاده شود، حتی اگر تصویر روی جلد و کیفیت گرافیکی آن باکیفیت باشد باز هم نتیجه خوبی در خواننده ایجاد نمی کند.

طراحی گرافیکی جلد

طراحی گرافیکی خلاقانه جلد مجلد

قیمت طراحی گرافیکی جلد

برای طراحی گرافیکی جلد کتاب می بایست سه بخش رویه جلد، پشت جلد و قسمت عطف جلد را طراحی کنیم.

 بطور کلی قیمت طراحی گرافیکی روی جلد کتاب به عوامل مختلفی مانند: نوع خدمات، نوع اتودها، ابعاد، طراحی پشت جلد و عطف کتاب، فوریت کار و غیره بستگی دارد.

یکی از عوامل مهم و موثر در تعیین هزینه طراحی جلد کتاب، طراحی به صورت تایپوگرام یا نوشتاری است که بیشتر در کتاب های فلسفی و مذهبی بکار می رود.

بطور کلی طرح هایی که به صورت تایپوگرافی انجام می شوند نسبت به طرح های نوشتاری قیمت بالاتری دارند.

 زمان طراحی گرافیکی  جلد یکی دیگر از عوامل موثر در تعیین هزینه طراحی است، برای مثال زمان لازم برای طراحی کتاب داستان با کتاب دانشگاهی متفاوت است.  

طراحی گرافیکی جلد

 قیمت طراحی گرافیکی جلد

سخن آخر

هدف کلی طراحی گرافیکی جلد کتاب، افزایش اشتیاق و هیجان افراد برای خریدن کتاب است. به ویژه در طراحی جلد کتاب کودکان این موضوع بیشتر اهمیت دارد. ما در این مقاله شما را با طراحی گرافیکی روی جلد، پشت جلد و قسمت عطف کتاب و تاثیر آن در فروش کتاب تا حدودی آشنا کردیم.

 طراحی خلاقانه جلد کتاب یا مجله رابطه مستقیم با جذب مخاطب و فروش کتاب دارد. طراحی گرافیکی و تصویر سازی جلد کتاب یک کار تخصصی و حرفه ای است که نیاز به مهارت و تجربه کافی در این زمینه دارد.

یکی از مراحل مهم قبل از چاپ کتاب، سفارش طراحی جلد و تعیین هزینه های طراحی است. برای طراحی جلد کتاب می بایست به یک طراح و گرافیست ماهر و با تجربه مراجعه کنید. امیدواریم از مطالب ما در این مقاله لذت برده باشید.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

هزینه طراحی گرافیکیطراحی کاتالوگطراحی پوسترطراحی بنر

سوالات متداول

موثرترین و مهم ترین قسمتی که خواننده کتاب به آن توجه می کند، جلد رو و پشت آن است. زیرا طراحی جلدی که باعث جذب کاربر می شود در فروش کتاب بی تاثیر نیست.

عوامل زیادی در تعیین قیمت طراحی جلد کتاب موثر هستند که می توان به ابعاد و قطع جلد، تعداد صفحات، نوع تصویرسازی و زمان اشاره کرد.

جلد روی کتاب اولین بخشی است که مخاطب با آن سروکار دارد، جلد پشت کتاب که بیشتر بخاطر تبلیغات مخاطب را جذب می کند و قسمت عطف کتاب.

از راه های افزایش جذابیت طراحی جلد می توان به انتخاب طراح گرافیک حرفه ای، طراحی منحصر بفرد، برجسته سازی یک عنصر روی جلد اشاره کرد.


نویسنده: بهرام حسینی طراحی گرافیکی تاریخ انتشار: 1402/5/4 ساعت 15:02:17 تعداد بازدید: 609 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: طراحی گرافیکی جلد کتاب طراحی گرافیکی جلد مجله سفارش طراحی گرافیکی جلد طراحی جلد طراحی جلد گرافیکی

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :