جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

طراحی گرافیکی جعبه

نویسنده: زهرا خلف زاده طراحی گرافیکی تاریخ انتشار: 1402/5/2 ساعت 09:00:00 بازدید: 620 امتیاز 0 از 0 نظر

امروزه تمامی صاحبان کسب ‌و کار و مشتریان برای پیشبرد فعالیت‌های اقتصادی خود به صنعت بسته بندی و ایده‌های خلاقانه در طراحی گرافیکی جعبه نیازمند هستند. این هنر از حساس‌ترین زیرشاخه‌های گرافیک کاربردی است که در زندگی روزمره ما رخنه کرده است. در جوامع امروزی بیش از پیش نیاز به طراحی گرافیکی جعبه احساس می ‌شود. طراحان در کنار اصول علمی طراحی جعبه بایستی رضایت مصرف کننده و تولید کننده را در نظر بگیرند.

تنوع و رقابت در بازار بسته ‌بندی باعث ظهور طراحیگرافیکی جعبه در اشکال مختلف و خلاقانه شده است. هر جعبه نقش‌ بسزایی در اطلاع رسانی، زیبایی، معرفی و تبلیغاتی و بازاریابی کالا ایفا می ‌کند.

آیا به طراحی گرافیکی جعبه نیاز دارید؟ ایران تایپیست در زمینه طراحی گرافیکی جعبه به ارائه خدمات می ‌پردازد، فقط کافی است به وب سایت این شرکت مراجعه کنید و سفارش خود را ثبت کنید. سفارش شما در سریع ‌ترین زمان ممکن طراحی و در قالب فایل طراحی شده ارسال می‌ شود.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

طراحی گرافیکی جعبه پستی

در هنگام ارسال کالاها و محصولات یک شرکت درون جعبه‌ های پستی قرار می‌ گیرد. اهداف استفاده از جعبه‌ های پستی عبارتند از: محافظت محصول، ایجاد اطمینان از کالا، گسترش دوره حیات محصول، ایجاد ارتباط با مشتری، راحتی، تقسیم بازار، ایجاد فرصت استفاده مجدد از جعبه پستی، متمایز کردن محصول و بهره ‌برداری بیشتر از بازارهای بالقوه.

اکثر تولیدکنندگان برای ذخیره ‌سازی، دسته ‌بندی و حفاظت کالاهای خود از ابزارهای مختلفی همچون کارتن و جعبه و غیره استفاده می ‌کنند.

طراحی گرافیکی جعبه پستی بایستی متناسب با مشخصات هر محصول طراحی و اجرا شود. هر جعبه پستی طراحی شده به عنوان نماینده کالا یا برند شناخته می‌ شود. اگر این طراحی آگاهانه و حرفه ‌ای انجام شده باشد، می ‌تواند به خوبی کالا یا برند را معرفی کند و میزان فروش را افزایش دهد.

ممکن است جعبه‌ های پستی به سراسر کشور و حتی سایر کشور های دیگر ارسال شود، در این صورت محصول و برند شما بهتر از قبل در بین جوامع مختلف شناخته خواهد شد. بنابراین توجه به این مسئله در طراحی گرافیکی جعبه پستی ضروری است.

طراحی گرافیکی جعبه

طراحی گرافیکی جعبه پستی

طراحی گرافیک جعبههای مقوایی فروشگاهها

به احتمال زیاد با تفکر درباره‌ ی جدیدترین خرید خود خواهید دانست که طراحی گرافیکی منحصر به فرد و خلاقانه است و جعبه شما را بسیار مورد توجه خرید خواهد کرد. در چاپ هر جعبه مقوایی بایستی به طراحی گرافیک جعبه‌ های مقوایی فروشگاه‌ها به عنوان مهم‌ترین اقدام اولیه اهمیت داد. طراحی گرافیکی جعبه‌های مقوایی باید به گونه‌ای باشد که مخاطب با دیدن بسته‌بندی، اطلاعات مهم و کاربردی کالای مورد نظر را به راحتی درک کند.

 جعبه‌های مقوایی برای بسته ‌بندی چای، پودر ماشین لباسشویی، فست ‌فود، مواد غذایی، اسباب بازی، مداد رنگی و غیره استفاده می‌ شود.

 عوامل موثر در طراحی گرافیک جعبه‌های مقوایی فروشگاه‌ها عبارتند از:

  • رنگ: راهی ساده برای برانگیخته شدن احساسات مثبت رنگ است. طرح جعبه با استفاده از رنگ‌های پرجنب و جوش جلوه بیشتری خواهد داشت و یا استفاده از رنگ‌های ملایم ظاهر جعبه را پیچیده نشان خواهد داد.
  • طرح چشم‌نواز: شما با کمی ذوق هنری می‌توانید جعبه‌ای زیبا طراحی کنید. به طور مثال با استفاده از چند شکل هندسی زیبا به سادگی طرح چشم‌نوازی خلق کنید. همچنین از تصاویر متناسب با نوع کالا و فرهنگ هر منطقه بایستی استفاده شود.
  • کپی به یاد ماندنی: جعبه‌های مقوایی را می‌توان به صورت کپی طنزآمیز و هوشمندانه نیز طراحی کرد که در سال‌های اخیر این طرح‌ها مورد توجه قرار گرفته است.
  • شکل: با ورود به فروشگاه متوجه خواهید شد که جعبه‌های مستطیلی بیشترین فراوانی را دارند. اما با این حال بسته‌بندی برخی از محصولات شکل متفاوتی خواهند داشت. حمل اغلب اقلام به جعبه‌ای محکم و مناسب برای قرار دادن بهتر محصول نیاز دارد.

طراحان  در طراحی گرافیک جعبه‌های مقوایی فروشگاه‌ها بایستی موارد زیر را لحاظ کنند:

  • جعبه خریداری شده برای محصول با کیفیت بوده و ظاهر منسجمی داشته باشد: شما نباید توجه خود را فقط به طراحی گرافیکی جعبه معطوف کنید. بلکه توجه به محافظت از محصول داخل جعبه نیز مهم است. بهتر است ارزش بسته‌بندی را با استفاده از جعبه با کیفیت و ظاهری منسجم نشان دهید.
  • جعبه‌ای سازگار با محیط زیست تهیه کنید: بهتر است از جعبه‌های قابل بازیافت و تجزیه پذیر برای بسته‌ بندی محصولات خود استفاده کنید. جالب است بدانید که اغلب افراد محصولات دوستدار محیط زیست خریداری می ‌کنند.
  • اندازه جعبه مناسب باشد: اندازه جعبه محصول باید طوری باشد که از اقلام داخل آن به خوبی محافظت کند. همچنین این جعبه بایستی از محصولات و مواد غذایی آن نگهداری و از آسیب‌های فیزیکی جلوگیری نماید.
  • طراحی گرافیکی جعبه، حرفه‌ای و خلاقانه باشد: مهم‌ترین اثر و مزیت طراحی مناسب، جذب مخاطب بیشتر و افزایش فروش است. در نتیجه طراحی گرافیکی جعبه از اهمیت بالایی برخوردار است.

طراحی گرافیکی جعبه

طراحی گرافیکی جعبه 


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

تاثیر طراحی گرافیک جعبه کالا بر فروش

در گذشته محصولات غذایی داخل پاکت‌های کاغذی و یا جعبه‌های چوبی ساده و بی‌آلایش قرار می‌گرفت. اما امروزه در ویترین فروشگاه‌ها کالاهای مختلفی با طراحی‌های گرافیکی متنوع برای فروش قرار دارند.

 طراحی گرافیکی جعبه کالا باعث مقبولیت و جذابیت کالا نزد مشتری در نگاه اول می‌شود. در نهایت طراحی گرافیکی جعبه درست و خلاقانه کالاها را به فروش می‌رساند. شرکت‌های مختلف برای دیده شدن کالا و جلب توجه مشتریان، طراحی گرافیکی جعبه محصولات خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. اکثر  تولیدکنندگان کشورهای صنعتی به منظور افزایش قدرت رقابت طراحی گرافیکی جعبه استفاده می‌کنند.

موارد مهم و موثر در طراحی گرافیک جعبه کالا عبارتند از: هزینه، اندازه، شکل، رنگ آمیزی، ترکیب اقلام در بسته‌بندی و هویت فیزیکی آن. موارد تاثیرگذار در فروش کالاها شامل خلاقیت در طراحی گرافیکی جعبه، تحقیق در مورد بازارهای نهایی مصرف، تجزیه و تحلیل موضع محصول مورد نظر در بازار می‌باشد.

 اگر این طرح‌ها به صورت دوره‌ای بازنگری شوند، می‌توان گفت اثربخشی بیشتری در فروش کالا خواهند داشت. طراحی خلاقانه و حرفه‌ای یکی از موثرترین روش‌های تبلیغاتی غیرمستقیم است که بازدهی بالایی دارد. در واقع این طراحی‌ها، کالاها را به تک تک مشتریان معرفی کرده و برند کالای موردنظر را از دیگر برند ها متمایز می‌کند. به همین دلیل می‌توان گفت طراحی گرافیکی جعبه از اهمیت بالایی برخوردار است.

طراحی گرافیکی جعبه

طراحی گرافیکی

طراحی گرافیک جعبه محصولات غذایی

تمامی انسان‌ها از دیرباز برای بقا به مواد غذایی احتیاج دارند. به تمامی محصولاتی که قابل خوردن هستند، مواد غذایی اطلاق می شود. امروزه بسته‌بندی‌های محصولات غذایی در منطقه محلی و بازارهای بین‌المللی پخش می‌شوند.

مدل‌های رایج بسته‌بندی محصولات غذایی عبارتند از: بسته‌بندی پلاستیکی، بسته‌بندی شیشه‌ای، بسته‌بندی فلزی، بسته‌بندی چوبی، کاورهای نایلونی و آلومینیومی، لیوان‌های مقوایی و پلاستیکی و غیره.

هدف از استفاده از جعبه‌های محصولات غذایی، حفاظت از مواد غذایی از زمان تولید است. این بسته‌بندی‌ها با طراحی گرافیک جعبه محصولات غذایی همزمان از لحاظ بصری زیبا و کارآمد می‌شوند. فروش محصولات غذایی با استفاده از المان‌های بصری چندین برابر افزایش خواهد یافت.

طراحی گرافیکی جعبه

طراحی جعبه کالا

همچنین اگر در جعبه محصولات غذایی از رنگ‌های اشتها آوری همچون قرمز و صورتی استفاده کنید تا فروش چندین برابری را شاهد باشید.

 ویژگی‌های جعبه محصولات غذایی به شرح زیر است:

  • وضوح و سادگی: در مراجعه بعدی به فروشگاه به بررسی محصولات و بسته‌های درون قفسه‌‌ی انتخابی بپردازید. حتماً متوجه شده‌اید که وضوح و سادگی در طراحی گرافیک جعبه محصولات غذایی باعث جلب توجه شما شده است.
  • صداقت: در فرآیند طراحی نظرات کارفرما و طراح مدنظر قرار می‌گیرد. تصویر روی بسته بایستی کاملاً شبیه به محصول واقعی داخل بسته‌بندی طراحی شده باشد. اگر این طرح از محتوای واقعی محصول بهتر باشد، مشتری را گول می‌زند. در نهایت مشتری و فروش این محصول در بلندمدت کاهش خواهد یافت.
  • اصالت بسته‌بندی: موثرترین روش برای جلب نظر مشتری و مجزا کردن برند حفظ اصالت بسته‌بندی است.
  • اثر قفسه‌ای: چیدمان متمایز و جذاب محصولات روی قفسه یک فروشگاه می‌تواند توجه مشتری را جلب کند. بیشتر خرده فروشان و فروشگاه‌ها از این اثر برای افزایش فروش بهره می‌برند.
  • قابلیت تعمیم پذیری: معرفی یک خط تولید جدید یا یک برند از طریق طراحی گرافیکی جعبه حرفه‌ای امکان‌پذیر است.
  • کاربردی بودن بسته‌بندی: طراحی گرافیکی جعبه محصولات غذایی بایستی متناسب با شکل، اندازه، عملکرد بسته‌بندی باشد. طراحی کاربردی‌تر فروش محصولات را بیشتر می‌کند.

طراحی گرافیک جعبه و بستهبندی برای آنلاین شاپها

امروزه با گسترش اینترنت و استفاده عموم مردم از فضای مجازی، آنلاین شاپ‌ها به وجود آمده‌اند. اکثر افراد با استفاده از این آنلاین‌شاپ‌ها خریدهای خود را ثبت و نهایی می‌کنند. این فروشگاه‌ها برای ارسال کالاها و محصولات از جعبه‌ها برای بسته‌بندی محصولات ارسالی استفاده می‌کنند. طراحی گرافیک جعبه و بسته‌بندی برای آنلاین شاپ‌ها به دلیل محافظت از کالا و افزایش فروش از اهمیت بالایی برخوردار است.

مراحل طراحی گرافیک و جعبه بسته‌بندی برای آنلاین شاپ‌ها به شرح زیر است:

  • درک مفهوم بسته‌بندی و طراحی آن: در ابتدا برای طراحی یک بسته‌بندی بایستی مفهوم بسته‌بندی و طراحی آن را درک کنید. بررسی مشکل مطرح شده به شما در درک بهتر این مفهوم کمک خواهد کرد. در این مرحله با نگاهی عمیق به تمامی جنبه‌های بسته بندی و شناسایی تمامی ناحیه‌های نیازمند بهبود و پیشرفت می‌توانید طراحی یک جعبه را شروع کنید. توجه داشته باشید که این مرحله و اجرای آن نقش بسیار مهمی در تعیین سرنوشت بسته‌بندی ایفا می‌کند.
  • برنامه‌ریزی و نقشه کشی مسیر: در این مرحله بودجه تمام مراحل پیش‌بینی و محاسبه می‌شود تا از هزینه‌های اضافی جلوگیری کند.
  • همچنین تیم طراحی محصول به بررسی موارد زیر می‌پردازند:
  • با توجه به چالش‌هایی که در مقابل تیم وجود دارد، زمان تحویل پروژه بایستی تعیین شود.
  • بودجه کافی و موردنیاز برای پروژه در نظر گرفته شود.
  • پیشنهاد طرحی که مشکلات شناسایی شده را رفع کند.
  • طراح برای تحویل به موقع پروژه بایستی اقدام به برنامه‌ریزی برای طراحی گرافیکی جعبه کند.

تحقیق و بررسی و جمع آوری اطلاعات: با فرا رسیدن این مرحله طراح به همراه تیم خود شروع به بررسی دقیق موارد زیر می‌کند:

  • تحقیق درباره مشتری: طراح برای این‌ که خواسته و نیاز مشتری را به خوبی درک کند، بایستی مخاطب برند را بهتر بشناسد.
  • تحقیق درباره بازار: بدین منظور کافی است که به مقایسه طراحی جعبه با سایر طراحی‌های جعبه‌های رقبای خود بپردازید تا با اطلاعات به دست آمده بتوانید فروش کالای خود را افزایش دهید.
  • نمونه اولیه طرح‌های بسته‌بندی: در این مرحله طراح به آنالیز دقیق هویت، بسته‌بندی، بازار کنونی خود برند و دیگر رقبا پرداخته خواهد شد. هدف از انجام این بررسی‌ها ایجاد نمونه اولیه طرح‌های بسته بندی می‌باشد.
  • رسم طرح کلی بسته‌بندی: طراح با توجه به نمونه اولیه طرح بسته‌بندی، تحقیقات و بررسی‌های انجام شده و اطلاعات جمع‌آوری شده به رسم طرح کلی بسته‌بندی می‌پردازد. در این مرحله، کار اصلی تیم طراحی گرافیکی جعبه شامل تولید، بهبود و تقویت بسته‌بندی است. به علاوه محتوانویسان مشغول تولید محتوای متنی دسته‌بندی هستند تا تبلیغات موثر و کارآمد باشد.
  • بررسی، نقد و تایید نهایی طرح بسته‌بندی: در هنگام اتمام اولین طرح‌بندی، طراح این طرح را با سایر اعضای تیم طراحی به اشتراک می‌گذارد و از آن‌ها در مورد طرح نظرخواهی می‌کند. در اینجا تیم طراحی پیشنهادات و ایده‌های خود را اعلام می‌کنند تا طرح و محتوای بسته‌بندی بهبود پیدا کند. با انجام این همفکری و اعمال تغییرات طرح نهایی بسته‌بندی به تایید می‌رسد.
  • پرینت و چاپ بسته‌بندی طراحی شده: این طرح گرافیکی جعبه بعد از انجام پیش‌نیازهای لازم به چاپخانه فرستاده می‌شود. در نظر داشته باشید که قدم حیاتی برای طرح، آماده‌سازی فایل‌های طراحی برای چاپ است. چون در صورت بروز هر گونه اشتباه در طرح هیچ راه برگشتی وجود ندارد و با ضررهای غیرقابل جبران مواجه خواهید شد.
  • تست و نظارت بر بسته‌بندی: قبل از این که محصول را به بازار روانه کنید، بایستی طراحی گرافیکی جعبه‌ها را تست و آزمایش کنید تا با جلب توجه مخاطب و افزایش فروش برسید. اغلب کارفرمایان و طراحان به این مرحله توجهی نمی‌کنند. به همین دلیل با بروز کوچکترین مشکلی بایستی تا مدتی با این مشکل کنار بیایند.

 طراحی گرافیکی جعبه

طراحی گرافیکی جعبه ها


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

هزینه طراحی گرافیکیطراحی کاتالوگطراحی لوگوطراحی گرافیکی

سوالات متداول

شرکت ایران تایپیست به طراحی گرافیکی جعبه پستی متناسب با هر محصول می‌پردازد.

شرکت ایران تایپیست جعبه‌های مقوایی فروشگاه‌ها را با در نظر گرفتن عوامل رنگ، طرح چشم‌نواز ، کپی به یاد ماندنی و شکل مناسب به صورت حرفه‌ای و خلاقانه طراحی می‌کند.

شرکت ایران تایپیست با طراحی گرافیکی خلاقانه و حرفه‌ای جعبه کالا به صورت غیرمستقیم نقش بسیار مهمی در افزایش بازدهی و فروش محصولات ایفا خواهد کرد.

شرکت ایران تایپیست به طراحی گرافیک جعبه محصولات غذایی به صورت زیبا و کارآمد می‌پردازد تا فروش محصولات غذایی با استفاده از المان‌های بصری چندین برابر افزایش یابد.


نویسنده: زهرا خلف زاده طراحی گرافیکی تاریخ انتشار: 1402/5/2 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 620 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: طراحی گرافیکی باکس طراحی گرافیکی بسته بندی طراحی جعبه پستی طراحی گرافیکی جعبه مقوایی سفارش طراحی گرافیکی جعبه

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :