جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

طراحی گرافیکی جاوا

نویسنده: بهرام حسینی طراحی گرافیکی تاریخ انتشار: 1402/4/31 ساعت 09:00:00 بازدید: 587 امتیاز 0 از 0 نظر

جاوا زبانی شبیه به سی پلاس پلاس است که به دلیل مدل ‌های شی گرایی آسان انتخاب اول برنامه نویسان است. زبان برنامه نویسی جاوا کاربردهای فراوانی در دنیای واقعی دارد. جاوا در سال ۱۹۹۵ توسط Microsystems به دنیای برنامه‌نویسی ارائه شده است. از جمله شرکت‌هایی که از کاربردهای آن استفاده می‌کنند، عبارتند ازGoogle، Pinterest : NetFix، Spotify،Instagram وغیره. توسعه دهندگان نرم افزار بایستی با ابزارها و ابزارهای برنامه ‌نویسی مورد استفاده برای ایجادGUI  آشنا باشند. به علاوه توجه کنید که همیشه آن‌ها با رابط‌های گرافیکی جاوا کار می‌کنند. با گرافیک هر چیزی خواه یک صفحه وب یا یک برنامه کاربردی یا یک بازی ویدئویی، جذاب ‌تر خواهد شد. جالب است بدانید که تمامی کاربران اجازه دارند تا طراحی گرافیکی جاوا را در کدهای خود قرار دهند.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

طراحی گرافیکی

توجه کنید برای انجام طراحی گرافیکی جاوا کافی است این زبان برنامه نویسی را در سیستم خود نصب کنید. سپس بر روی شی گرافیکی Graphics بروید. امروزه نزدیک به سه میلیارد دستگاه از جاوا استفاده می ‌کنند.

 شرکت ایران تایپیست ‏ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی گرافیکی جاوا است، فقط کافی است به وب سایت این شرکت مراجعه کنید.

طراحی گرافیکی جاوا

طراحی گرافیکی

طراحی گرافیکی جاوا چیست؟

همیشه شما برای ایجاد هر نوع گرافیک در جاوا نیازمند یک شی گرافیکی هستید. طراحی گرافیکی جاوا بر روی مختصات انجام می‌شود. در ابتدا سیستم مختصات در هر نقطه از صفحه، یک مبدا مشخص شده را قرار می‌دهد. سپس صفحه مورد نظر تقسیم به مختصات بی نهایت می‌ شود. در هنگام ترسیم یک شی بایستی به انجام رنگ آمیزی مختصات دنبال شده و بین پیکسل‌ ها مبادرت ‌شود. به همین ترتیب رنگ آمیزی و پر کردن شکل‌ ها ادامه می ‌یابد. هر شی گرافیکی Graphics دارای اطلاعات وضعیت زیر می ‌باشد:

  • این شی گرافیکی یک مولفه‌ است که طراحی گرافیکی جاوا بر روی آن انجام خواهد شد.
  • این شی گرافیکی یک منبع ترجمه‌ برای کار با مختصات می ‌باشد.
  • رنگ فعلی
  • کلیپ فعلی
  • فونت فعلی
  • رنگ تغییرXOR فعلی
  • تابع عملکرد پیکسل منطقی فعلی( XOR یاPaint ).

طراحی گرافیکی جاوا را می ‌توان با استفاده از swing و جاوا fx و غیره پیاده سازی کرد. با جاوا fx می ‌توان طراحی نرم افزارهای تحت دسکتاپ و همچنین بازی ‌ها را به سادگی انجام داد. در حال حاضر بیشتر نرم ‌افزارها تحت وب اجرا می ‌شوند، اما با این وجود هم تعداد قابل توجهی از نرم افزارها مانند Nodepad، Skype تحت دسکتاپ اجرا می ‌شوند.

 از جمله ویژگی‌ های جاوا fx  که باعث برتری آن شده است، به شرح زیر می ‌باشد:

  • زیبایی تفاوتstage و frame
  • استفاده از css در جاواfx
  • طراحی اجزای صفحه به سادگی در جاواfx
  • افکت‌های خاص جاوا fx
  • استفاده ساده از انیمیشن در جاواfx
  • پشتیبانی از تاچ‌های مدرن در جاواfx .

طراحی گرافیکی جاوا

طراحی گرافیکی جاوا

Swing نیز متشکل از مجموعه‌ای از کامپوننت‌های جدید و مفید می ‌باشد که تاکنون ۱۸ بسته اصلی از آن ارائه شده است که در دو بسته از آن ‌ها در بین عموم محبوبیت یافته‌ است. این بسته‌ها در موارد زیر مورد استفاده قرار می‌گیرند:

  • ایجاد GUIها
  • اضافه کردن قابلیت محاوره‌ای به برنامه‌های کاربردی جاوا.

دلایل استفاده از جاوا به شرح زیر می باشد:

  • جاوا به دلیل بهترین عملکرد و امنیت بالا در صدر تمامی زبان‌های برنامه نویسی قرار گرفته است.
  • گراس پلتفرم: گراس پلتفرم یکی از برنامه‌های جاوا است که کامپایل شده است و قابلیت اجرا بر روی هر پلتفرمی را دارد.
  • مدیریت حافظه: مکانیزم خاص جاوا به نام مدیریت حافظه حذف خودکار فایل‌های بدون استفاده و بهبود سرعت برنامه‌ها را فراهم می‌‌کند.
  • اجرای همزمان دو یا چند رشته: در جاوا می‌توان با یک فرآیند فرعی سبک وزن به طور همزمان اجرای دو یا چندین رشته را فراهم کرد. استفاده از CPU به آسانی امکان پذیر است.

کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

پروژه طراحی گرافیکی جاوا

در حال حاضر پروژه‌های طراحی گرافیکی زیادی از زبان برنامه‌نویسی جاوا بهره می‌برند. در ادامه به چند نمونه از این پروژه‌های طراحی گرافیکی جاوا پرداخته خواهد شد:

پروژهWord wind  متعلق به یک آژانس مستقل از دولت فدرال ایالات متحده ناسا است که یکی از پروژه‌های طراحی گرافیکی جاوا است. این کره مجازی کاملاً سه بعدی و ارائه دهنده اطلاعات جغرافیایی است. Word wind  یک نرم افزار اختصاصی منبع باز شناخته می‌شود که با استفاده از تصاویر و عکس ‌های هوایی دریافتی از ماهواره ناسا به ارائه‌ی مدل‌ های سه بعدی از سیارات می‌پردازد.

طراحی گرافیکی جاوا در این پروژه با استفاده از OpenGL API  انجام می‌شود. این اپلیکیشن پلاگین‌هایی مانند نمایش ابرها، طوفان‌ها، زلزله‌ها و غیره را نشان می‌دهد. همچنین جستجوی مکان‌ها با نام‌های جغرافیایی، تنظیم لایه‌‌های قابل مشاهده و زوایای دید به وسیله‌ی آن امکان پذیر است.

محبوب‌ترین و بزرگترین شرکت سرگرمی ایالات متحده نتفلیکس است. این شرکت به ارائه‌ی فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی در جریان چند رسانه‌ای می‌پردازد. این شرکت برای توسعه برنامه‌ها از زبان برنامه‌نویسی جاوا استفاده می‌کند.

یکی از سرویس‌های پخش آنلاین صوتی اسپاتی فای است. این سرویس برای پیاده‌سازی عملکرد برنامه وب خود مانند ثبت ثبات، انتقال داده‌ها از زبان برنامه نویسی جاوا بهره می‌برد.

طراحی گرافیکی جاوا

پروژه طراحی گرافیکی جاوا

کاربرد طراحی گرافیکی جاوا

محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین زبان برنامه نویسی جاوا می‌باشد. دلیل محبوبیت و استفاده گسترده از جاوا، کاربردهای گسترده آن و ویژگی‌های امنیتی آن است. هنوز جاوا با دسترسی به بسیاری از زبان‌های برنامه نویسی برای فناوری داده‌های بزرگ اولین انتخاب می‌باشد. علاقمندان به جاوا برای اهداف مختلف از آن استفاده می‌کنند. بسیاری از وسایل که با آن آشنا هستیم، جاوا عهده‌دار قسمتی از آن وسیله می‌باشد.

کاربردهای طراحی  گرافیکی جاوا در دنیای تکنولوژی شگفت انگیز هستند که به شرح زیر می‌باشند:

ساخت برنامه‌های کاربردی موبایل: یکی از کاربردهای طراحی گرافیکی جاوا ساخت بیشتر برنامه‌های کاربردی برای موبایل می‌باشد. توسعه اپلیکیشن‌های موبایلی به دلیل اصول شی گرایی جاوا ساده‌تر و موثرتر امکان پذیر است. از جمله برنامه‌های اندرویدی که با جاوا توسعه یافته‌اند، عبارتند از:  Twitter، .Spotify       

رابط گرافیکی برای برنامه‌های تحت دسکتاپ: توسعه دهندگان با کمک بسته‌های خاصی مانند جاواfx، swing اجزای مختلف گرافیکی مانند پنجره‌ها و نوار ابزارها را با واسط‌های کاربری روان و پاسخگو به هم متصل می‌کنند. توسعه‌ی عناصر گرافیکی در سطح حرفه‌ای موارد زیر را شامل می‌شود:

  • ساختارهای گرافیکی درختی
  • جدول‌ها
  • پانل‌های برگه‌ای
  • فهرست‌ها

سیستم‌های تعبیه شده: بسیاری از برنامه‌های الکترومکانیکی با استفاده از سیستم‌های تعبیه شده مانند میکرو چیپ و مینی کامپیوتر وظایف اختصاصی در یک سیستم را انجام می‌دهند. هنوز برخی سیستم‌ها از جاوا به عنوان عناصر اصلی خود استفاده می‌کنند. به طور مثال در دستگاه‌های تلوزیون و دستگاه‌های پخش دیسک جاوا به عنوان یک هسته اصلی عمل می‌کند.

برنامه‌های تحت وب: در دنیای واقعی توسعه دهنده وب شناخته می‌شود. جاوا دارای بسته‌های درونی مانند Servlets،Struts  و Jsp است که کدگذاری و درک هم زمان این بسته‌ها به آسانی میسر است. همچنین این فناوری‌ها امنیت بالایی را ارائه می‌دهند و توسعه برنامه‌های کاربردی مربوط به سلامت، امنیت اجتماعی، آموزش و غیره را امکان پذیر می‌کنند. از جمله برنامه‌هایی که با جاوا نوشته شده‌اند عبارتند از: Linkedin،AliExpress،Webarchive.org

سرور های برنامه: سرور برنامه به چارچوبی گفته می‌شود که باعث توسعه‌ی محیط سرور و برنامه‌های کاربردی برای وب می‌شود. این برنامه دارای اجزای گرافیکی است که کاربران از طریق ای‌پی‌آی از پیش تعیین شده مخصوص به پلتفرم دسترسی خواهند داشت.

سرور های طراحی گرافیکی جاوا عملکردی مانند ماشین مجازی دارند که به کنترل اتصالات پایگاه داده و سرویس گیرنده وب اختصاص داده شده می‌پردازند.

سرورهای وب: سرورهای وب نرم افزار یا سخت افزار وب است که وظایف زیر را بر عهده دارند:

  • برآورده کننده درخواست‌های مشتری در شبکه جهانی وب
  • ذخیره و پردازش و تحویل صفحات وب به مشتریان یا کاربران

برخی از محبوب‌ترین برنامه‌های وب سرور که با استفاده از جاوا توسعه یافته‌اند، عبارتند از: Tomcat،Simpoe،Rimfaxe،Webserver

طراحی گرافیکی جاوا

کاربردهای طراحی گرافیکی جاوا

برنامه‌های کاربردی سازمانی: یک سازمان به زبان ساده عبارت است از شرکتی که در ارتباط با سودآوری و مشاغل کارآفرینان باشد. امروزه بیشتر  برنامه‌های کاربردی مورد استفاده سازمان‌ها از جاوا استفاده می‌کنند. به طور مثال طراحی گرافیکی برنامهMuriel  کاملاً با جاوا انجام شده است.

برنامه‌های کاربردی علمی: یکی از کاربردهای علمی جاوا برنامه متلب است. این برنامه سریع و مطمئن با حجم زیادی از داده‌ها کار می‌کند. بیشتر افراد در سیستم اصلی و UI از جاوا استفاده می‌کنند. زیرا دارای ویژگی‌های قابلیت حمل بالا و نگه‌داری کم است.

فناوری‌های کلان داده: در حال حاضر زبان اصلی بیشتر فناوری‌ها زبان برنامه‌نویسی ارزشمند و خوب جاوا است. دلیل این مسئله این است که طراحی گرافیکی جاوا با جوامع منبع باز ثابت شده است. فایده‌ی جاوا برای بسیاری از برنامه‌ها در زمینه‌ی تغییر و مطالعه‌ی داده‌های حجیم پوشیده نیست.

برنامه‌های تجاری: نسخه‌ی  جاوا با ارائه‌ی پی آی، مدل‌های توسعه و محیط‌های اجرایی توسعه‌ی برنامه‌های تجاری را آسان‌تر می‌کنند.

 با طراحی گرافیکی جاوا می‌توان برنامه‌های تجاری در مقیاس بزرگ، چندلایه، مقیاس‌پذیر و ایمن شبکه ایجاد کرد. اما یک برنامه تجاری به دلیل الزامات امنیتی و قابلیت اطمینان پیچیده می‌شود.

برنامه‌های توزیع شده: این برنامه‌ها دارای چندین الزام مشترک مانند محیط توزیع شده و همزمان پویا است. برنامه‌های توزیع شده کارآمد و همه منظوره هستند که با اتصال به شبکه فوری خدمات ارائه می‌دهد. سرویس‌های توزیع شده فقط زمانی که به آن‌ها نیاز باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرند. برنامه‌ای مثل JavaSpace از این مفهوم استفاده می‌کند که شامل یک تابلو اعلانات آنلاین است. به طور مثال فیکس بوک برای تجارت.

برنامه‌های کاربردی برابر ابر: برنامه‌های ابری به صورت گسترده برای اشتراک گذاری داده‌ها بین شرکت‌ها و توسعه برنامه‌های کاربردی از راه دور مورد استفاده قرار می‌گیرند. جاوا با فراهم کردن محیطی برای توسعه این برنامه‌ها به عنوان سرویس برای توسعهsaas  نرم افزار کاربرد دارد.

اپلیکیشن اشیا: امروزه بیشتر دستگاه‌های موجود مانند تجهیزات سلامت، پوشیدنی‌ها، تلفن‌های هوشمند، تلوزیون‌ها، روشنایی هوشمند و غیره یافت می‌شود. یکی از کاربردهای زبان برنامه نویسی جاوا برای توسعه اپلیکیشن اینترنت اشیا است.

دلیل گرایش برنامه‌نویسان به طراحی گرافیکی جاوا امنیت، انعطاف پذیری، تطبیق پذیری جاوا است.

طراحی گرافیکی جاوا

طراحی گرافیکی و ساخت منو در جاوا ‏

طراحی گرافیکی و ساخت منو در جاوا

به طور کلی منوی اصلی را می توان در بخش بالای هر برنامه یافت. این بخش جزء مهم ترین بخش های رابط کاربری گرافیکی است. بخش منو متشکل از چند زیر منو است که هر کدام گزینه های مربوط به خود را دارد.

 با استفاده از کنترل JMenuBar  ساخت منو در جاوا و طراحی گرافیکی تهیه می شود. می توان موارد زیر را اجرا کرد:

  • در ابتدا به تعریف یک شی گرافیکی از کلاسJMenuBar می‌پردازیم. هر JMenuBar می‌تواند شامل چندین JMenu باشد.
  • در مرحله بعد به تعریف یک شی گرافیکی از کلاسJMenu می‌پردازیم. هر JMenu می‌تواند شامل چندین JMenuIte باشد.
  • سپس به تعریف یک شی گرافیکی از کلاسJMenuItem می‌پردازیم.

رابط گرافیکی جاوا چیست؟

استفاده از سیستم عامل‌های مختلف برای کاربران با پنجره‌های در نظر گرفته شده یا همان رابط گرافیکی جاوا به سهولت امکان پذیر می‌باشد. هر رابط گرافیکی جاوا از اجزای گرافیکی ساخته شده است که عبارتند از: دکمه، جدول، اسلایدر، فیلد، فرم و غیره. کاربر به منظور برقراری ارتباط با صفحه یا برنامه مورد نظر می‌تواند از این اجزای گرافیکی استفاده کند.

ایجاد یک رابط کاربری گرافیکی جاوا با استفاده از جاواfx  و swing میسر می‌شود. اگر در به کارگیری از جاوا مبتدی هستید، بهتر است که برای ایجاد یک رابط کاربری گرافیکی جاوا از جاواfx  به جای swing استفاده کنید. اولین نسخه جاوا fx در سال ۲۰۰۸ منتشر شده است. هنوز هم اکثر توسعه دهندگان از آن به طور فعال استفاده می‌کنند. جاواswing نیز یکAPI دارای معماری مدولار است که به گونه‌ای طراحی شده است که پلاگین، بازی، سفارشی کردن عناصر را به راحتی میسر می‌سازد. زمانی که شما در یک برنامه کار می‌کنید، عناصر اصلی یک رابط کاربری گرافیکی جاوا شامل موارد زیر است:

  • کنترل‌های ورودی همچون لیست کشویی، زمینه‌های متن، جعبه‌های چیدمان و دکمه‌ها.
  • عناصر اطلاعاتی همچون آگهی‌ها، آگهی‌های تبادل، آیکون‌ها.
  • عناصر ناوبری همچون منوها، ستون‌های فرعی و پودرهای سوخاری.

طراحی گرافیکی جاوا

java


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

طراحی گرافیکیتصویرگری کتاب کودکطراحی بنرهزینه طراحی گرافیکی

سوالات متداول

شرکت ایران تایپیست همیشه برای ایجاد هر نوع گرافیکی در جاوا از یک شی گرافیکی استفاده می‌کند. همچنین طراحی گرافیکی جاوا را بر روی مختصات انجام می‌دهد.

شرکت ایران تایپیست برای طراحی گرافیکی و ساخت منو در جاوا از کنترل JMenuBar استفاده می‌کند. هر منو برای انجام کارها می‌تواند شامل چندین منو و هر زیر منو نیز شامل چندین گزینه است.

شرکت ایران تایپیست به دلیل کاربردهای گسترده جاوا و ویژگی‌های امنیتی آن، با وجود دسترسی به بسیاری از زبان‌های برنامه نویسی جاوا را انتخاب می‌کند.

شرکت ایران تایپیست از جاوا برای اهداف مختلف استفاده می‌کنند. علاوه بر آن شرکت‌هایی مانند ،Google Pinterest : NetFix، Spotify،Instagram وغیره از کاربردهای آن استفاده می‌کنند.


نویسنده: بهرام حسینی طراحی گرافیکی تاریخ انتشار: 1402/4/31 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 587 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: طراحی گرافیکی جاوا اسکریپت طراحی گرافیکی آنلاین جاوا سفارش طراحی گرافیکی جاوا خدمات طراحی گرافیکی جاوا طراحی گرافیکی java

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :