جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

طراحی گرافیکی تابلو ‏

نویسنده: ساره هدایتی طراحی گرافیکی تاریخ انتشار: 1402/3/19 ساعت 09:00:00 بازدید: 448 امتیاز 0 از 0 نظر

طراحی گرافیکی تابلو ‏ قرار دادن فاکتورهای مختلف بر روی تابلو در کنار هم برای جذب مشتری است. استفاده بجا و بهینه از گرافیک و المان‌های مختلف آن بر روی تابلو باعث جذابیت تابلوها می‌شود. بنابراین استفاده از گرافیک در طراحی تابلوها باعث بهتر دیده شدن و معرفی بهتر هر کسب و کار می‌شود. طراحی گرافیکی تابلو ‏ توسط تیم ایران تایپیست به بهترین نحو انجام می‌شود، به همین منظور می‌توانید به وب سایت شرکت ایران تایپیست مراجعه کنید.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

فاکتورهای مختلف در گرافیک و طراحی تابلو

  • متریال تابلو: جنس و متریال تابلو به صورت مستقیم در گرافیک و طرح نهایی آن تاثیر خواهد داشت. در حال حاضر به دلیل تنوع بی نظیر تابلوها برای کسب و کارهای مختلف تابلو بهینه و مناسب طراحی می‌شود.
  • نوع حروف برجسته: حروف برجسته انواع مختلفی دارد، از آن جمله می‌توان به مواردی همچون چلنیوم، استیل و فلزی اشاره کرد که مقاومت بالایی در برابر بسیاری از عوامل بیرونی دارند. گرافیست‌ها با توجه به اهداف مختلفی همچون نوع کسب و کار نوع حروف برجسته را انتخاب می‌کنند.

گرافیست‌ها و طراحان در طراحی‌های خود از انواع المان‌ها و طرح‌های ویژه استفاده می‌کنند. عناصر پراهمیت در خصوص گرافیک در تابلو سازی به شرح زیر است:

  • تصاویر: تصاویر و اشکال مورد استفاده پیام و جذابیت نهایی تابلو را نشان می‌دهند. انتخاب تصاویر براساس رنگ ‌بندی‌ های اصولی و مطالعات انجام شده در زمینه رنگ شناسی انجام می‌شود. شما می‌توانید، تابلوهای زیبایی با استفاده از گرافیک طراحی کنید و با مخاطب ارتباط برقرار کنید.
  • المان‌ها: المان‌های تابلو به سرعت پیام مورد نظر را منتقل می‌کنند. این المان‌ها به دلایل مختلفی تاثیرگذار هستند. به طور مثال بیان پیام‌های ویژه بایستی در محیط ساده و روشن انجام شود تا ذهن مخاطب را پیچیدگی‌ها و طرح تابلو درگیر نکند.
  • پیام: انتقال پیام به شکل نوشته، شعر، متن بایستی به صورت کوتاه، پرمعنی، به دور از کلیشه انجام شود. فرصت مخاطب برای خواندن پیام کوتاه بیشتر می‌باشد.

طراحی گرافیکی تابلو ‏

طراحی گرافیکی تابلو

طراحی گرافیکی تابلو اعلانات

طراحی گرافیکی تابلو اعلانات عبارت است از طراحی تابلویی برای نمایش پیام‌های عمومی به طور مثال تبلیغات خرید و فروش یا معرفی کالاها می‌باشد. تابلوهای اعلانات به منظور تسهیل در افزودن و زدودن پیام‌ها از موادی همچون چوب پنبه، فلز، پلکسی گلس، مولتی استایل و غیره ساخته می‌شوند. به علاوه با گسترش اینترنت شاهد تابلوهای اعلانات در وب سایت‌های مختلف هستیم. این تابلوها به منظور این که مخاطبان پیام خود را در آن‌جا بنویسند و عده‌ای دیگر آن را ببینند و بخوانند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. تابلوهای اعلانات در مکان‌های مختلفی به صورت نصب پراکنده مورد استفاده قرار می‌گیرند که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: دانشگاه‌ها، مدارس، پیش دبستانی‌ها، مراکز خدماتی، خوابگاه‌ها، راهروها، لابی‌ها، کیوسک‌های تبلیغاتی.

طراحی گرافیکی تابلو ‏

طراحی گرافیکی تابلو


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

طراحی گرافیکی تابلو تبلیغات شهری

امروزه کم‌تر جایی را می‌توان یافت که تابلوهای تبلیغاتی شهری در آن نباشد. انواع طراحی گرافیکی تابلو ‏ تبلیغاتی شهری در فضای باز و یا فضای بسته مورد استفاده قرار می‌گیرند که به شرح زیر است:

  • طراحی علائم و تابلوهای شهری: این تابلوها شامل تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی می‌باشند. طراحی گرافیکی این تابلوها با استفاده از اصول خاص و یکنواخت انجام می‌شود.
  • طراحی روی بدنه ساختمان‌ها: این طراحی‌ها یکی از جذاب‌ترین طراحی گرافیکی محیطی در ۳۰ سال اخیر محسوب می‌شوند‌. گرافیست‌ها پس از انجام طراحی گرافیکی طرح مورد نظر آن را بر روی بدنه ساختمان پیاده سازی می‌کنند. این طرح بایستی بر روی بدنه ساختمانی ترسیم شود که قابلیت دید داشته باشد.
  • طراحی روی بدنه وسایل نقلیه: این طراحی‌ها در دو سبک خلاقانه و ساده انجام می‌شود که اغلب آن‌ها جنبه تبلیغاتی دارند. در طراحی گرافیکی روی بدنه وسایل نقلیه توجه به رنگ دارای اهمیت است. این طرح‌ها بر روی انواع وسیله نقلیه خودرویی یا سنگین طبق سلیقه مشتری و طرح گرافیست قابلیت اجرا دارد.
  • طراحی محیطی بر روی وسایل موجود در فضای باز: طراحی‌های محیطی می‌تواند بر روی وسایل موجود در فضای باز نیز اجرا شود. طراحان برای اجرای این طرح‌ها در ابتدا بایستی طرح تابلو مورد نظر را طبق سلیقه دلخواه مشتری و در نظر گرفتن سودآوری بیشتر و افزایش فروش تهیه کنند. سپس بر روی وسایل در فضای باز اجرا می‌شود.
  • پیاده سازی طراحی گرافیکی در ابعاد بزرگ: طرح‌های گرافیکی را به صورت خلاقانه می‌توان در ابعاد بزرگ بر روی ساختمان‌ها و غیره پیاده سازی کرد. در طراحی آیتم‌های گرافیکی در ابعاد بزرگ مهم‌ترین عنصر خلاقیت است.
  • استفاده از سیستم‌های هدایت بصری در گرافیک محیطی: گرافیک محیطی همچون هوا می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از سیستم‌های هدایت بصری به انتقال پیام مورد نظر بپردازید.
  • طراحی خلاقانه کیوسک‌های شهری و غرفه‌ها: دیزاین خلاقانه کیوسک‌های شهری و غرفه‌ها در طراحی گرافیکی تابلوهای تبلیغاتی شهری حائز اهمیت می‌باشند. این طرح‌ها به وسیله عنصر خلاقیت تهیه و اجرا شده‌اند.
  • طراحی بیلبوردها و استندها در گرافیک محیطی: نمونه طراحی‌ بیلبوردها و استندها در گرافیک محیطی در سطح شهرها مشاهده می‌شود. طراحی و ساخت هر یک از این نمونه‌ها با رعایت دو اصل بسیار مهم فراهم می‌شود که به شرح زیر است:
  • استفاده از تخصص یک کپی رایت حرفه‌ای برای نگارش بهترین متن تبلیغاتی.
  • طراحی مینیمال و خلاقانه.
  • طراحی تبلیغات به شکل بالن‌ها و ایجاد نوشته با دود هواپیما، نور، صوت نمونه‌ای دیگر از طراحی گرافیکی تابلو ‏ است که به منظور جذب مشتری و افزایش فروش مورد استفاده قرار گرفته است.
  • طراحی مبلمان شهری و طراحی محیطی مراکز فرهنگی و تفریحی: استندهای تبلیغات شهری را می‌توان بر روی مبلمان شهری و غیره طراحی و نصب کرد. این طراحی‌ ها به سرعت دیده شده و احتمالاً مورد استقبال قرار می‌گیرند.
  • تابلوهای سر در فروشگاه ‌ها: پرتقاضاترین تابلو تبلیغاتی شهری، تابلوهای سر در فروشگاه‌ها هستند. در ادامه به توضیح طراحی گرافیکی تابلو ‏ مغازه و فروشگاه پرداخته خواهد شد.

طراحی گرافیکی تابلو ‏

طراحی گرافیکی تابلو تبلیغات شهری

طراحی گرافیکی تابلو مغازه و فروشگاه

سال‌های سال است که فروشگاه‌ ها از تابلوها استفاده می‌کنند. اولین مواجه مشتریان بالقوه با هر کسب و کاری تابلو فروشگاه است. به همین دلیل طراحی گرافیکی تابلو ‏ مغازه و فروشگاه از اهمیت برخوردار است. بنابراین یک تابلوی چشمگیر و جذاب در جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش نقش بسیار مهمی دارد.

در صورتی که چراغ تابلو روشن و یا چشمک زن باشد، نشان از باز بودن مغازه‌ است. اما اگر چراغ‌ها خاموش باشد، نشان از تعطیلی مغازه است. صاحب مغازه یا فروشگاه با نصب تابلوهای فروشگاهی در سریع‌ترین و صریح‌ترین زمان ممکن کالا و خدمات خود را معرفی می‌کند تا عابران کوچه و خیابان راهنمایی شوند. پیام تبلیغاتی فروشگاه و مغازه از طریق طرح تابلو به بیننده انتقال می‌یابد. امروزه با وجود تنوع بالای مدل‌های تابلو شاهد موارد بسیار بیشتر طراحی گرافیکی تابلو ‏ هستیم. همچنین داشتن یک تابلو خوب که در میان مغازه‌های متعدد دیده شوید حائز اهمیت است.

 با وجود فضای رقابتی، کار طراحی گرافیکی تابلو ‏ فروشگاه یا مغازه را برای جلب توجه بیشتر به یک فرد یا تیم متخصص در این زمینه بسپارید. مواردی که در طراحی گرافیکی تابلو ‏ و اجرای آن از اهمیت برخوردار است، به شرح زیر است:

  • انتخاب رنگ مناسب
  • انتخاب متریال تابلوسازی مناسب
  • چیدمان حرفه‌ای عناصر طرح تابلو
  • انتخاب پیام مناسب در طرح تابلو
  • محل مناسب استقرار و ابعاد و اندازه عناصر طرح تابلو.

هزینه انجام طراحی گرافیکی تابلو ‏ برای فروشگاه‌ها و مغازه‌ها به شرح زیر محاسبه می ‌شود:  

  • مهارت و سابقه طراح تابلو یا گرافیست: گرافیست‌هایی که در کارنامه خود، پروژه‌های موفق و چشم نواز دارند، حرفه‌ای‌تر هستند و پیشنهاد قیمت بالاتری دارند. اما طراحان که مهارت کم‌تر و نمونه کار ضعیف‌تری دارند یا افرادی که در دوره کارآموزی هستند، احتمالاً قسمت پایین‌تری پیشنهاد می‌دهند. بیشتر مخاطبان با همان نگاه اول به طراحی تابلو مغازه و شرکت مورد نظر تصمیم خرید از آن را می‌گیرند، پس در انتخاب طراح تابلو فروشگاهی مطلوب بایستی وسواس داشت.
  • مدت زمان اختصاص یافته به کار طراحی گرافیکی تابلو ‏.
  • سطح حرفه‌ای بودن تابلو: هر چه تابلو مورد نظر دارای سطح حرفه‌ای‌تر باشد، باعث ایجاد تمایز برای زنده نگه داشتن کسب و کار و برند مورد نظر می‌شود.

طراحی گرافیکی تابلو ‏

طراحی گرافیکی تابلو مغازه و فروشگاه

 طراحی گرافیکی تابلو چلنیوم

طراحی گرافیکی تابلو ‏ چلنیوم یکی از بخش‌های مهم در ساخت تابلو می‌باشد. این تابلو به دلیل تنوع زیاد در اشکال مختلفی طراحی می‌شود. توجه شود که مشتری قبل از ساخت تابلو بایستی طراحی گرافیکی تابلو را ببیند. تابلو چلنیوم شامل یک رویه پلاستیک اکریلیک و لبه‌ای از جنسی شبیه به آلومینیوم است. نورپردازی این تابلو نیز توسط led در رنگ‌های مختلف با طول عمر مناسب انجام می‌شود.

در طراحی گرافیکی تابلو چلنیوم طرح مورد نظر شامل متن، نوشته، آرم، لوگو توسط طراح آماده می‌شود. تابلوهای چلنیوم در اشکال مختلفی همچون تابلو چلنیوم ساده، تابلو چلنیوم ستاره‌ای، تابلو چلنیوم کریستالی، تابلو چلنیوم الماسی، تابلو چلنیوم دوبل، تابلو چلنیوم اتر مکس و دیگر مدل‌ها طراحی و آماده می‌شوند. طراحی گرافیکی تابلو برای هر کسب و کار توسط صاحبان مشاغل انتخاب می‌شود.

مزایای استفاده از تابلوهای چلنیوم به شرح زیر است:

  • این تابلوها در معرفی برند، جلب مشتری و سودآوری بیشتر تاثیر زیادی دارند.
  • این تابلوها از مواد با کیفیت بالا ساخته می‌شوند که همین امر موجب حفظ کارایی و ظاهر آن‌ها شده است. همچنین این تابلوها به مرور زمان زنگ نمی‌زنند و مقاومت بالایی در برابر آب و باران دارند.
  • حروف این تابلوها به دلیل نوار اسفنجی به کار رفته در لبه حروف همیشه تمیز است و گرد، خاک و آب به داخل آن نفوذ نمی‌کند.
  • تابلو چلنیوم اصل دارای ضخامتی در حدود ۲/۸ میلیمتر است که به راحتی سوراخ نمی‌شوند.
  • این تابلوها یکی از پرکاربردترین مدل‌ها از لحاظ تبلیغات بصری گیرا برای کسب و کارهای گوناگون محسوب می‌شود.
  • متقاضیان می‌توانند با توجه به بودجه خود طرح دلخواه خود را سفارش دهند.

طراحی گرافیکی تابلو ‏

طراحی گرافیکی تابلو چلنیوم

طراحی گرافیکی تابلو دیواری

تابلوهای جدید به عنوان جایگزین قابل اعتماد برای روش‌های سنتی خلق اثر می‌باشند. امروزه این طراحی گرافیکی تابلو ‏ها توجه همگان به خصوص جوانان و نوجوانان که طرفدار هنرهای امروزی و جدید هستند، را جذب کرده است.  انواع طرح این تابلوها پوشش دهنده‌ی سلایق مختلف است و با کمک رایانه و نرم افزارها و ابزار مخصوص انجام می‌شود. تابلوهای دیواری یک نوع از این تابلوهای جدید هستند.

 طراحی گرافیکی تابلو ‏ دیواری بر روی یک برگه چاپ شده و توسط یک بستر مناسب به دیوار نصب می‌شود. تابلوهای دیواری مورد استفاده دو نوع اطلاع رسان و تزئینی دارند. طرح تابلوهای اطلاع رسان شامل تصاویر مختلف به همراه متن‌های راهنما است که در جلب توجه مخاطب و رساندن پیام به او مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما طرح تابلوهای تزئینی دارای هدف اصول زیباشناسی می‌باشند. این تابلوها دارای تصاویر بیشتری می‌باشند و متون آن جنبه انگیزشی دارند.

بستر مناسب تابلو دیواری تنوع زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قاب فنری: این قاب متشکل از چهار میله فلزی و چهار فنر است. پس از اتمام طراحی گرافیکی تابلو، طرح چاپ شده تابلو به کمک فنرها به قاب وصل شده و بر روی دیوار نصب می‌شود. استفاده از پوشش لمینت مستحکم می‌تواند از تابلو شما  در برابر ضربه و فشار محافظت بالایی کند. این قاب برای تابلوهای اطلاع رسانی مناسب است. زیرا طرح تابلو مستحکم، ماندگار و قابل تعویض می‌باشد. اما در کنار این مزایا این قاب معایبی همچون قیمت بالا، اندازه‌های محدود، ظاهر رسمی و اداری است.

تخته شاسی: این قاب از چوب ساخته شده است که سخت و غیر قابل انعطاف پذیر می‌باشد. طرح تابلو پس از چاپ بر روی شاسی چسبانده می‌شود. روکش‌هایی همچون پوشش‌های سلفونی و لمینت برای افزایش مقاومت این نوع تابلو در برابر رطوبت و کثیفی مناسب می‌باشند.

طراحی گرافیکی تابلو ‏

طراحی گرافیکی تابلو دیواری


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

هزینه طراحی گرافیکیتصویرگری کتاب کودکطراحی گرافیکیطراحی کاتالوگ

سوالات متداول

تیم ایران تایپیست با قرار دادن فاکتورهای مختلف همچون متریال مناسب تابلو، حروف برجسته مناسب و غیره در کنار هم و استفاده از عناصر پراهمیت تابلوسازی همچون تصاویر، المان‌ها و پیام به طراحی گرافیکی تابلو می‌پردازد.

تیم قدرتمند ایران تایپیست به طراحی گرافیکی تابلو اعلانات به هدف نمایش پیام‌های عمومی همچون تبلیغات خرید و فروش یا معرفی کالاها می‌پردازد.

تیم ایران تایپیست به طراحی گرافیکی تابلو تبلیغاتی با آیتم خلاقیت می‌پردازد.

تیم ایران تایپیست طراحی گرافیکی تابلوها را همچون تابلو مغازه و فروشگاه را با در نظر گرفتن انتخاب رنگ مناسب، انتخاب متریال تابلوسازی مناسب، چیدمان حرفه‌ای عناصر طرح تابلو، انتخاب پیام مناسب در طرح تابلو، محل مناسب استقرار و ابعاد و اندازه عناصر طرح تابلو انجام می‌دهد.


نویسنده: ساره هدایتی طراحی گرافیکی تاریخ انتشار: 1402/3/19 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 448 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: طراحی تابلو اعلانات طراحی تابلو تبلیغات طراحی تابلو مغازه طراحی تابلو چلنیوم طراحی تابلو

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :