دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

طراحی گرافیکی با پایتون

نویسنده: سورنا احمدخانی طراحی گرافیکی تاریخ انتشار: 1402/1/20 ساعت 09:00:00 بازدید: 4979 امتیاز 0 از 0 نظر

پایتون یکی از بهترین و پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی در سراسر جهان است. اگر قرار است برنامه ای بنویسیم که کاربر نهایی با آن سروکار داشته باشد، باید یک محیط گرافیکی برای نرم افزار خود ایجاد کنیم. رابط گرافیکی یا GUI چیزی است که ما هنگام کار با یک برنامه می بینیم و با آن تعامل داریم. اگر تصمیم گرفته اید با پایتون وارد ساختار توسعه گرافیکی شوید، احتمالا اصول اولیه این زبان را می دانید و بر اساس آن تصمیم گرفته اید که وارد یک مبحث نسبتا پیشرفته یعنی برنامه نویسی یا طراحی گرافیکی با پایتون شوید.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

آیا امکان طراحی گرافیکی با پایتون وجود دارد؟

پایتون در ایجاد رابط گرافیکی ‏عملکرد خوبی دارد. از طرفی کتابخانه های مختلفی را برای این منظور معرفی کرده است که در ادامه شما را با آنها آشنا می کنیم.

  • کتابخانه هایی مانند WxPython یا GTK+ به شما کمک می کنند پس از نوشتن کدهای برنامه و ایجاد منطق آن، یک رابط گرافیکی به پروژه خود اضافه کنید. Wxpython یک رابط گرافیکی بسیار کاربردی برای پایتون و گزینه بسیار مناسبی برای ایجاد طراحی گرافیکی با پایتون است. wxpython یک چارچوب رابط کاربری گرافیکی ‏ متن باز است که در دسترس برنامه نویسان پایتون می باشد.
  • رابط گرافیکی PyQt ترکیبی از Python و QT است و یکی از کتابخانه هایی که برای ایجاد طراحی گرافیکی با پایتون کاملا مناسب می باشد. QT چارچوبی است که توسط نوکیا برای ایجاد نرم افزار گرافیکی برای محصولات خود ارائه شده است. ما با استفاده از pyqt به تمامی ویژگی های QT در پایتون دسترسی خواهیم داشت.
  • Tkinter یک ماژول داخلی پایتون است که برای ایجاد طراحی گرافیکی با پایتون استفاده می شود. کار با Tkinter بسیار ساده است. به طور کلی، ویجت عنصری از رابط کاربری گرافیکی (GUI) است که اطلاعات را نمایش می دهد یا راهی برای تعامل کاربر با سیستم عامل فراهم می کند. در Tkinter، ویجت ها اشیا هستند، یعنی نمونه هایی از کلاس هایی که دکمه ها، قالب ها و غیره را نشان می دهند.
  • Kivy با ترکیبی از Python و Cython نوشته شده است. یک چارچوب رابط کاربری گرافیکی منبع باز برای ایجاد برخی از بصری ترین رابط های کاربری و شامل برنامه های چند لمسی است که از رابط کاربری طبیعی (NUI) استفاده می کنند. رایج ترین استفاده در دنیای واقعی از فریم ورک Kivy را می توان در برنامه های اندروید و iOS مشاهده کرد. کیوی یک ابزار باز برای طراحی گرافیکی با پایتون است.
  • Libavg یک چارچوب رابط کاربری گرافیکی ‏ منبع باز است که توسط Ulrich Von Zadow به زبان C++ نوشته شده است. این به عنوان یکی از بهترین چارچوب ها برای توسعه رابط های کاربری برای دستگاه های لمسی عمل می کند. libavg از رایج‌ترین درایورهای لمسی پشتیبانی می‌کند و طیف وسیعی از ویژگی‌ها مانند پشتیبانی از دوربین، تراز متن، پشتیبانی از انیمیشن، جلوه‌های GPU مانند تاری، سایه‌ها و موارد دیگر را ارائه می‌کند.

بنابراین نتیجه می گیریم که در جواب این سوال که آیا امکان طراحی گرافیکی با پایتون امکان پذیر است؟ باید گفت: بله طراحی نرم افزارهای گرافیکی در پایتون به راحتی امکان پذیر است و با کتابخانه هایی مانند Tkinter و بقیه به راحتی قابل انجام است.

طراحی گرافیکی با پایتون

طراحی گرافیکی با پایتون

طراحی محیط گرافیکی با پایتون

پایتون نوعی زبان برنامه‌نویسی پویا و شیءگرا است و می‌تواند حافظه را به‌طور خودکار مدیریت کند. زبان برنامه‌نویسی پایتون تا حدودی شبیه به زبان‌های برنامه‌نویسی RUBY ،PERL و TCL است. زبان برنامه نویسی پایتون به دلیل داشتن نوشتار پویا و تعین نوع متغیر به صورت پویا، همچنین نزدیک بودن به زبان انسان، محبوبیت خاصی در بین برنامه‌نویسان دارد. عملکرد این زبان به‌راحتی قابل‌درک است. ابزارهای رابط کاربری گرافیکی (GUI) زیادی وجود دارد که می توانید با زبان برنامه نویسی پایتون از آنها استفاده کنید.

سه مورد برای طراحی گرافیکی با پایتون عبارتند از: Tkinter، wxPython و PyQt.

هر یک از این جعبه‌ابزارها با ویندوز، macOS و لینوکس کار می‌کنند و PyQt دارای قابلیت اضافی کار بر روی تلفن همراه است. رابط کاربری گرافیکی ‏ برنامه‌ای است که دارای دکمه‌ها، پنجره‌ها و بسیاری از ویجت‌های دیگر است که کاربر می‌تواند از آنها برای تعامل با برنامه شما استفاده کند. یک مثال خوب در این زمینه، مرورگر وب است که دارای دکمه ها، برگه ها و یک پنجره اصلی است که در آن همه محتوا بارگیری می شود. PyQt و Tkinter هر دو خودشان ویجت های خود را ترسیم می کنند، به همین دلیل است که همیشه با ویجت های بومی مطابقت ندارند.

این بدان معنا نیست که wxPython از ویجت های سفارشی پشتیبانی نمی کند. در واقع، جعبه ابزار wxPython دارای بسیاری از ابزارک های سفارشی همراه با ده ها ابزارک اصلی است. صفحه دانلودهای wxPython دارای بخشی به نام Extra Files است که ارزش بررسی دارد.

طراحان رابط کاربری گرافیکی پایتون شش کتابخانه مختلف و ویجت را ارائه می‌دهند که طراحی محیط گرافیکی با پایتون را ارزشمند می‌کند. این ویژگی محبوب‌ترین ویژگی در دنیای رابط کاربری گرافیکی است.

طراح رابط کاربری گرافیکی به کاربران اجازه می دهد تا با تولید خود کد، یک قطعه بصری از کار را که می تواند در عرض چند دقیقه ساخته شود، به رابط های گرافیکی روان و زیبا منتقل کنند. همه طراحان رابط کاربری گرافیکی به طور خودکار کدهایی را برای رابط کاربری گرافیکی خود تولید می کنند و کاربر را با یک رابط کاربری گرافیکی عالی که می تواند در عرض چند دقیقه بسته بندی و توزیع شود، ایجاد می کند.

طراحی گرافیکی با پایتون دستورات مختلفی را برای ترسیم نقاط، خطوط، فلش ها یا کمان ها، ایجاد شبکه های ترسیم سفارشی، تصحیح اعوجاج، افزودن متن و برچسب به تصاویر، دستکاری کمان ها پوشش می دهد. به علاوه دایره ها و رنگ ها را مشخص می کند و مورد استفاده قرار می دهد.  

طراحی گرافیکی با پایتون

طراحی محیط گرافیکی در پایتون


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

بهترین رابط طراحی گرافیکی با پایتون

یک رابط کاربری بطور معمول شامل مجموعه ای از عناصر بصری مانند: آیکون ها، دکمه ها، گرافیک ها، متن نمایش داده شده و چندین فرم ورودی دیگر، مانند کادرهای چک، کادرهای ورودی متن و غیره) و موارد دیگر است.

برای شناخت بهترین رابط طراحی گرافیکی با پایتون می بایست با ویژگی های این رابط ها آشنا شوید.

Tkinter ترکیبی از چارچوب‌های استاندارد رابط کاربری گرافیکی است که تمام عناصر اولیه را برای ایجاد یک رابط کاربری گرافیکی قوی فراهم می‌کند. این رابط گرافیکی در پایتون بسیار محبوب است.  در ایران بطور معمول برای رابط کاربری گرافیکی دستی و در برخی موارد حرفه ای استفاده می شود. برای توسعه برنامه های دسکتاپ از این رابط استفاده گسترده ای می شود.

Tkinter برای اکثر توسعه دهندگان پایتون به عنوان جعبه ابزار رابط کاربری گرافیکی ‏ شناخته می شود و برای تجهیز توسعه دهندگان با یک رابط استاندارد به جعبه ابزار Tk GUI با اتصالات پایتون ایجاد شده است. در دنیای Tkinter، بیشتر عناصر بصری که با آنها آشنا هستیم، ویجت نامیده می شوند و هر یک از این ویجت ها سطح متفاوتی از سفارشی سازی را ارائه می دهند.

PiQ یک چارچوب چند پلتفرمی برای توسعه گرافیکی پایتون در سیستم عامل های مختلف است. این چارچوب در اطراف جعبه ابزار QT  که متعلق به نوکیا است در پایتون قرار می گیرد. PyQt5 یک چارچوب چند پلتفرمی است که بر روی QT ساخته شده است و برای ایجاد تعداد زیادی برنامه برای همه سیستم عامل ها استفاده می شود. چارچوب PyQt5 شامل مجموعه ای از اتصالات برای پایتون است که با آخرین نسخه QT سازگار است.

فریم ورک کیوی یکی از گزینه های چند پلتفرمی و متن باز برای طراحی گرافیکی با پایتون است. Kivy مبتنی بر پایتون و Cython برای توسعه سریع برنامه های کاربردی با رابط کاربری پیچیده است. با رعایت دستورالعمل های نصب ارائه شده در وب سایت کیوی، می توانید به راحتی این فریم ورک را بر روی سیستم خود نصب کنید. اگرچه رابط کاربری دستگاه های لمسی گاهی پیچیده است، اما بدون آموزش خاص می توان دکمه های مختلف نرم افزار را کشف و یاد گرفت.

طراحی گرافیکی با پایتون

بهترین رابط گرافیکی در پایتون

طراحی گرافیکی نمودار سه بعدی با پایتون

یکی از مهمترین ویژگی های بسته های نرم افزاری برای محاسبات عددی و علمی امکان نمایش اطلاعات و رسم نمودار است. طراحی گرافیکی با پایتون می تواند شامل طراحی یک نمودار سه بعدی یا دو بعدی باشد.

با استفاده از کتابخانه بسیار گسترده matplotlib می توان طراحی گرافیکی نمودار سه بعدی با پایتون را انجام داد و حتی از نقاشی ها به زبان عملی پایتون انیمیشن ساخته شده، استفاده کرد. همچنین تمامی طراحی های هوش مصنوعی با زبان بسیار قدرتمند پایتون تنها با کمک این کتابخانه قابل انجام است. بنابراین به طور کلی با استفاده از matplotlib می توان هر نوع ترسیم و نمایش اطلاعات را به راحتی انجام داد و به نتایج بسیار شگفت انگیزی دست یافت.

ابتدایی ترین نمودار سه بعدی یک طرح خط سه بعدی است که از مجموعه های سه گانه (x، y، z) ایجاد شده است. این را می توان با استفاده از تابع ax.plot3D ایجاد کرد. تابع دیگری که برای ترسیم سطح سه بعدی استفاده می شود plot_surface است. ورودی های اصلی این تابع شبیه plot_wireframe است و می توانیم به جای فراخوانی رسم نمودار سیمی، بطور مستقیم از plot_surface استفاده کنیم.

طراحی گرافیکی با پایتون

طراحی گرافیکی نمودار سه بعدی با پایتون

سفارش آنلاین طراحی گرافیکی با پایتون

طراحی گرافیکی امروزه بیش از گذشته اهمیت دارد. با رشد اینترنت و سایر فضاهای مجازی، حضور آنلاین نه یک امکان بلکه یک ضرورت است.  برای بسیاری از افراد، اصطلاح طراحی گرافیک تداعی کننده یک رشته یا شغل جالب و پر از خلاقیت و رنگ است. البته این تعریف و تداعی دور از انتظار و واقعیت این حوزه نیست. اما اگر بخواهیم دقیق‌تر نگاه کنیم، می‌توان گفت که طراحی گرافیک هنر ایجاد محتوای بصری برای ارتباط با مخاطب است.

طراحی گرافیکی با پایتون، استفاده از تکنیک های سلسله مراتب بصری و ترکیب صفحه است. طراحان گرافیک از تایپوگرافی و تصاویر برای رفع نیازهای خاص کاربران و تمرکز بر منطق نمایش عناصر در طرح های تعاملی استفاده می کنند و در نهایت تجربه کاربری را بهینه می کنند. مهمترین عاملی که در طراحی گرافیکی با پایتون مورد توجه قرار می گیرد تاثیر آن است.

سفارش آنلاین طراحی گرافیکی با پایتون یکی از پربازده ترین روش ها برای کسب و کار دیجیتال است. به شرط رعایت اصول و قواعد حاکم بر این زبان می توانید برای سفارش آنلاین خدمات طراحی گرافیکی با پایتون اقدام کنید.

شما می توانید جهت طراحی گرافیکی هر آنچه را که در ذهن خود تصور کرده اید به عنوان یک فایل سفارشی درخواست کنید. از آنجایی که سلیقه انسان ها متفاوت است، هر مجموعه ای را که سفارش آنلاین شما را می پذیرد انتخاب کنید. هزینه طراحی گرافیکی بستگی به این دارد که شما چه نوع طراحی را سفارش داده اید. نوع طراحی و کارکرد سایت در تعیین قیمت طراحی گرافیکی موثر است.

طراحی گرافیکی با پایتون

سفارش آنلاین طراحی گرافیکی

سخن آخر

همانطور که در مقاله طراحی گرافیکی با پایتون مشاهده کردید، پایتون در تمام حوزه های مهم دنیای فناوری حرف های زیادی برای گفتن دارد. در حال حاضر، ما طیف گسترده‌ای از چارچوب‌های رابط کاربری گرافیکی در پایتون مانند TkInter، Kivy، PyForms و موارد دیگر داریم که برای افزایش قدرت رابط‌های کاربری طراحی شده‌اند و توسعه‌دهندگان علاقه مند استفاده از آنها هستند.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

هزینه طراحی گرافیکیطراحی گرافیکیطراحی بنرطراحی لوگو

سوالات متداول

برنامه نویسی پایتون یک زبان دارای چندین کاربرد است که برای طراحی اپلیکیشن های دسکتاپ، اپلیکیشن های تحت وب، اپلیکیشن های موبایل و غیره  مورد استفاده قرار می گیرد.

برنامه نویسی پایتون دارای ویژگی های منحصر به فردی است و امکانات مختلفی را در اختیار برنامه نویسان، و مهندسان نرم افزار قرار می دهد. پایتون در مقایسه با سایر زبان های برنامه نویسی، خطوط کد کمتری دارد و درک آن برای همه افراد آسان است.

پایتون شباهت زیادی به زبان انگلیسی دارد، به این معنا که خوانا و دارای معماری ماژولار قدرتمندی است که به آن اجازه می دهد بدون مشکل بر روی پلتفرم های مختلف اجرا شود.

در طول سال های گذشته، الگوی برنامه نویسی پایتون و معماری آن الهام بخش طراحی و توسعه بسیاری از زبان های برنامه نویسی بوده است، به طوری که امروزه زبان هایی مانند سی شارپ نیز سعی می کنند به ساده ترین شکل، ویژگی های کاربردی را در اختیار برنامه نویسان قرار دهند.


نویسنده: سورنا احمدخانی طراحی گرافیکی تاریخ انتشار: 1402/1/20 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 4979 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: طراحی محیط گرافیکی با پایتون طراحی گرافیکی در پایتون رابط گرافیکی در پایتون طراحی نمودار با پایتون طراحی گرافیکی با python

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :